Nuorempana minulla oli pahoja luku- ja kirjoitushäiriöitä. Nykyään pystyn kyllä lukemaan ja kirjoittamaan (jopa suomea, vaikka se ei ole äidinkielini). Lukuhäiriöistä huolimatta, olen päässyt yllättävän pitkään urallani, mutta lukemisesta on edelleen traumoja. Kirjastot ovat edelleen ahdistavia paikkoja. Nyt olisi kuitekin hyvä aika aloittaa lukemaan muutakin kuin lehtiä, mutta kirjoja on miljoonia. Kertokaa esim. 5 kirjaa josta voisin aloittaa.
Muita tietoja minusta:
sukupuoli: mies
ikä: 35
ammatti: arkkitehti
harrastus: tennis, purjehdus, matkustaminen
ehdotuksia
6
552
Vastaukset
Lokki Joonatan
Pikku prinssi
Kon-Tiki
Maailman ympäri 80:ssä päivässä
Vaarallisia suhteita
Klassikkopainotteista. Ei pidä vetää hernettä nenään, vaikka kaksi ensimmäistä ovat virallisesti lastenkirjoja: kun et lapsena niitä lukenut, niin nyt ne klassikot on pakko lukea. ;)
Kotimaista kirjallisuutta en osaa suositella: luen suomalaista lähinnä oppi- ja käsikirjoissa.- Mr Spock
Valokuva- ja sarjakuvakirjat ovat hyviä, ne kehittävät esteettistä silmää, jota arkkitehdit tarvitsevat.
- 0 kirjaa lukenut
Mr Spock kirjoitti:
Valokuva- ja sarjakuvakirjat ovat hyviä, ne kehittävät esteettistä silmää, jota arkkitehdit tarvitsevat.
Arvasin että joku heikkoluonteinen luuseri kirjoitta tuollaisen vastauksen tähän. Suunnittelen rakennuksia muutaman 10 miljoonan euron edestä joka vuosi. Ja sinä kuvittelet olevasi niin paljon fiksumpi koska luet romaaneja. Älä kirjoita mitään ellei sinulla oikasti ole asiaa.. Voitte yrittää viisastella tämänkin jälkeen, toista vastausta ette kuitenkaan minulta saa.
- vaatii
asiallisen vastauksen. Tässä oma suositukseni:
Aleksis Kivi: Seitsemän veljestä (perussuom. teos)
Pentti Haanpää: Noitaympyrä (mainiota proosaa)
Veijo Meri: Sujut (koskettava (sota)romaani)
Seppo Jääskeläinen: Kulmat (hyvä stadilaiskuvaus)
Hannu Salama: Minä Olli ja Orvokki(vahvaa proosaa)
Tästä tuli kovin mieskirjailijapitoinen, mutta sarja edustaa hyvin noin 130 vuotista suomalaista perusproosaa. Itse pidän kovin. Olen myös keski-ikäinen mies. Otetaan naiskirjaijoita paremmin huomioon tuon äijäannoksen luettuasi.- 0 kirjaa lukenut.
kiitos
- että pakko vastata
vaikka myöhään!
Olen melkein kateellinen kun saat aloittaa sen minkä minä aloitin joskus 7-vuotiaana. Ja minusta piti tulla arkkitehti mutta ei tullutkaan, tuli yhteiskuntatieteilijä.
Ehdotuksia: Anton Tsehovin novellit, Nikolai Gogolin novellit Nenä, Päällysviitta ja Reviisori, Ernest Hemingwayn Vanhus ja meri, Ulla-Leena Lundbergin Sade, Eeva-Liisa Mannerin Varokaa voittajat, Väinö Linnan Täällä pohjantähden alla.
Novelleista ja pienoisromaaneista on hyvä aloittaa. Onnea matkaan, joka ei onneksi lopu koskaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83266MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401539Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751146Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758