ehdotuksia

0 kirjaa lukenut

Nuorempana minulla oli pahoja luku- ja kirjoitushäiriöitä. Nykyään pystyn kyllä lukemaan ja kirjoittamaan (jopa suomea, vaikka se ei ole äidinkielini). Lukuhäiriöistä huolimatta, olen päässyt yllättävän pitkään urallani, mutta lukemisesta on edelleen traumoja. Kirjastot ovat edelleen ahdistavia paikkoja. Nyt olisi kuitekin hyvä aika aloittaa lukemaan muutakin kuin lehtiä, mutta kirjoja on miljoonia. Kertokaa esim. 5 kirjaa josta voisin aloittaa.

Muita tietoja minusta:
sukupuoli: mies
ikä: 35
ammatti: arkkitehti
harrastus: tennis, purjehdus, matkustaminen

6

536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lokki Joonatan
      Pikku prinssi
      Kon-Tiki
      Maailman ympäri 80:ssä päivässä
      Vaarallisia suhteita

      Klassikkopainotteista. Ei pidä vetää hernettä nenään, vaikka kaksi ensimmäistä ovat virallisesti lastenkirjoja: kun et lapsena niitä lukenut, niin nyt ne klassikot on pakko lukea. ;)

      Kotimaista kirjallisuutta en osaa suositella: luen suomalaista lähinnä oppi- ja käsikirjoissa.

      • Mr Spock

        Valokuva- ja sarjakuvakirjat ovat hyviä, ne kehittävät esteettistä silmää, jota arkkitehdit tarvitsevat.


      • 0 kirjaa lukenut
        Mr Spock kirjoitti:

        Valokuva- ja sarjakuvakirjat ovat hyviä, ne kehittävät esteettistä silmää, jota arkkitehdit tarvitsevat.

        Arvasin että joku heikkoluonteinen luuseri kirjoitta tuollaisen vastauksen tähän. Suunnittelen rakennuksia muutaman 10 miljoonan euron edestä joka vuosi. Ja sinä kuvittelet olevasi niin paljon fiksumpi koska luet romaaneja. Älä kirjoita mitään ellei sinulla oikasti ole asiaa.. Voitte yrittää viisastella tämänkin jälkeen, toista vastausta ette kuitenkaan minulta saa.


    • vaatii

      asiallisen vastauksen. Tässä oma suositukseni:
      Aleksis Kivi: Seitsemän veljestä (perussuom. teos)
      Pentti Haanpää: Noitaympyrä (mainiota proosaa)
      Veijo Meri: Sujut (koskettava (sota)romaani)
      Seppo Jääskeläinen: Kulmat (hyvä stadilaiskuvaus)
      Hannu Salama: Minä Olli ja Orvokki(vahvaa proosaa)

      Tästä tuli kovin mieskirjailijapitoinen, mutta sarja edustaa hyvin noin 130 vuotista suomalaista perusproosaa. Itse pidän kovin. Olen myös keski-ikäinen mies. Otetaan naiskirjaijoita paremmin huomioon tuon äijäannoksen luettuasi.

      • 0 kirjaa lukenut.

        kiitos


    • että pakko vastata

      vaikka myöhään!

      Olen melkein kateellinen kun saat aloittaa sen minkä minä aloitin joskus 7-vuotiaana. Ja minusta piti tulla arkkitehti mutta ei tullutkaan, tuli yhteiskuntatieteilijä.

      Ehdotuksia: Anton Tsehovin novellit, Nikolai Gogolin novellit Nenä, Päällysviitta ja Reviisori, Ernest Hemingwayn Vanhus ja meri, Ulla-Leena Lundbergin Sade, Eeva-Liisa Mannerin Varokaa voittajat, Väinö Linnan Täällä pohjantähden alla.

      Novelleista ja pienoisromaaneista on hyvä aloittaa. Onnea matkaan, joka ei onneksi lopu koskaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4666
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      274
      2750
    3. 134
      1707
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1401
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1357
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1124
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1077
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1057
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1051
    Aihe