mikä on joulun turhake ?

mimoosa*

Minulla on kaapissa vekotin jolla poimitaan purkista hillosipuleita, kirsikoita ja oliiveja käyttöohjeessa on:käytä mielikuvitusta.
Onko turhakkeita kaapissa?

25

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä keksintö

      Ainoa keittiökone, jota käytän päivittäin, on kahvinkeitin.

      On siellä tehosekoitinkin, jota näin huono ruuanlaittaja kuin minä, tuskin tarvitsee.

      • Miksi hankkisin?

        En ole syntynyt kuluttamaan, vaan elämään!

        Yksinkappalein lukien keittiön kojeet: kahvinkeitin ja vatkain. Näillä olen pärjännyt mainiosti.

        Jonkinlaisen pienen monitoimikoneen aion hankkia. On aika ikävää tilsiä haarukalla porkkanoita laatikkoon. Ennen jauhoin lihamyllyllä, mutta siitä hävisi siipiruuvi.


      • pieniksi
        Miksi hankkisin? kirjoitti:

        En ole syntynyt kuluttamaan, vaan elämään!

        Yksinkappalein lukien keittiön kojeet: kahvinkeitin ja vatkain. Näillä olen pärjännyt mainiosti.

        Jonkinlaisen pienen monitoimikoneen aion hankkia. On aika ikävää tilsiä haarukalla porkkanoita laatikkoon. Ennen jauhoin lihamyllyllä, mutta siitä hävisi siipiruuvi.

        Sähkövatkain käy hyvin siihen hommaan.
        Ensin vähän painelet juureksia pieneksi ja lopuksi laitat vatkaimen hyrräämään.
        Nykyään teen perunamuusinkin sähkövatkaimella.

        Tilsiminen on sana, jota en ole ikinä ennen kuullut!


      • Fanni
        pieniksi kirjoitti:

        Sähkövatkain käy hyvin siihen hommaan.
        Ensin vähän painelet juureksia pieneksi ja lopuksi laitat vatkaimen hyrräämään.
        Nykyään teen perunamuusinkin sähkövatkaimella.

        Tilsiminen on sana, jota en ole ikinä ennen kuullut!

        Tilsi on hienoksi survottu sose. Voimme siis tilsiä esim. marjoja, perunoita, juureksia. Hauska sana.


      • Fanni kirjoitti:

        Tilsi on hienoksi survottu sose. Voimme siis tilsiä esim. marjoja, perunoita, juureksia. Hauska sana.

        Kun alkaa kuulostella ,niin tosiaan hauska sana
        tilsiä. Vauvoille aikoinaan tilsittiin perunaa porkkanaa milloin mitäkin.
        Porkkanalaatikkoon vai vaikka raastaa karkealla
        terällä porkkanat. Laittaa raakana sekaan ,jos on jo valmis riisipuuro odottamassa. Ainakin minulla on sellainenkin ohje. siihen vaan muna ja
        mausteet mielensä mukaan. On muuten helppo tehdä.
        Vaatii vaan sen raastinraudan jossa on useamman laisia "sivuja" eri karkeuksille.

        Ellei sellaista vielä omista, sen osto ei ainakaan ole "turhake".
        edullinenkin on ja helppo puhdistaa, ja helppo ottaa käytöön!


      • alussa
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Kun alkaa kuulostella ,niin tosiaan hauska sana
        tilsiä. Vauvoille aikoinaan tilsittiin perunaa porkkanaa milloin mitäkin.
        Porkkanalaatikkoon vai vaikka raastaa karkealla
        terällä porkkanat. Laittaa raakana sekaan ,jos on jo valmis riisipuuro odottamassa. Ainakin minulla on sellainenkin ohje. siihen vaan muna ja
        mausteet mielensä mukaan. On muuten helppo tehdä.
        Vaatii vaan sen raastinraudan jossa on useamman laisia "sivuja" eri karkeuksille.

        Ellei sellaista vielä omista, sen osto ei ainakaan ole "turhake".
        edullinenkin on ja helppo puhdistaa, ja helppo ottaa käytöön!

        tein porkkanalaatikon raakaraasteesta,
        mutta nykyään keitän porkkanat ja soseutan kypsänä - paljon parempaa tulee niin tehden.


      • Atolfia
        Miksi hankkisin? kirjoitti:

        En ole syntynyt kuluttamaan, vaan elämään!

        Yksinkappalein lukien keittiön kojeet: kahvinkeitin ja vatkain. Näillä olen pärjännyt mainiosti.

        Jonkinlaisen pienen monitoimikoneen aion hankkia. On aika ikävää tilsiä haarukalla porkkanoita laatikkoon. Ennen jauhoin lihamyllyllä, mutta siitä hävisi siipiruuvi.

        Pottupulikkaa. Tosi hidasta on haarukalla tilsiä porkkanoista survosta. Ensin pottupulikalla ja sitten vaikka sähkövatkaimella. Siten minun laatikkoni syntyvät.

        Monitoimikone olisi ihan hyvä, mutta siinä on osia niin tuhottomasti, ettei minun keittiööni sovi enää yhtään lisä vekotinta.


      • Anonyymi
        pieniksi kirjoitti:

        Sähkövatkain käy hyvin siihen hommaan.
        Ensin vähän painelet juureksia pieneksi ja lopuksi laitat vatkaimen hyrräämään.
        Nykyään teen perunamuusinkin sähkövatkaimella.

        Tilsiminen on sana, jota en ole ikinä ennen kuullut!

        Etkö edes lapsena perunoita tilsinyt lautaselle?


    • Jouluihmisenä voin vakuuttaa, että mikään, ei MIKÄÄN ole turhake jouluna. Kaikki pitää olla: kynttiät ja koristeet, kuuset, laatikot, kinkut lohet, kaikki.

      Joka vuosi lankean ostamaan jotain ihan turhanpäiväistä koristetta, tai uuden pöytäliinan joulupöytään, tai ovikranssin myyjäisistä.

      Joulu on minulle onnen aika, ja silloin pitää olla kaikkea!

    • Joulu sinänsä siinä mielessä kun sitä nykyään vietetään.
      Mitäpä sitä ihminen muuta tarvitsee kuin kuivia, hyviä polttopuita!

      • Kerrostalossa ei tarvitse polttopuitakaan. Työiässä joulu oli hyvä, sai levätä. Eläkkeellä sekin merkitys hupenee.
        Ylen syömisessä ei ole mitään hyvää, eikä juomisessakaan. Rihkamaa, krääsää en tarvitse, jos joku keksii lahjoittaa, on pirun vaikea olla kohtelias ja kehua turhaa.
        Parempi pienikin luonnollinen ilo, kun riehakas teeskennelty, vaivalla ja päänsärylläkin kokoon kyhätty "suuri juhla."


    • tiukka väli

      pieni harja,jolla harjataan hampaiden välejä

    • Rosemeery

      paljon turhakkeita nykyään,että minä en viitsi aloittaa luettelemaan niitä kaikkia.Minusta Joulu itsessään on niin suuri henkinen juhla sisältöineen,ettei siihen tarvita tavaraa eikä muutakaan "turhuutta".Minulle Joulu on hiljaisuuden ja rauhallisuuden juhla.

    • Anonyymi

      Tämän joulun turhake on jouluvieras. Se on enemmänkin, se on haitake ja hengenvaara. Pysykää kotonanne!

    • Tämän joulun turhake on se, joka vetää näitä ikivanhoja ketjuja ylös.

      • Anonyymi

        Itekkin olet ikivanha.


    • Anonyymi

      Eipä taida enää olla turhakkeita, viimeisin muutto karsi ne vihdoin pois.

    • Anonyymi

      Oletko yrittänyt poimia hillosipuleiden sijaan oliiveja?

      Siinä voi harjoitella

      Yleisen käsityksen mukaan nainen on purkki oliiveja,, ensi ei saa millään ja sitten rojahtaa kaikki

      • Anonyymi

        Alkoholi, tulee vaan lopulta huono olo kaikille läheisillekkin.


    • Anonyymi

      Mies on joulun turhake.
      Mies on tehnyt tehtävänsä. Mies saa mennä.

      • Anonyymi

        Tuollaista...vaikka sanotaan että nainen on ihmisen paras ystävä..


    • Anonyymi

      Venäläinen turisti tuo etelä-Karjalaan jotain 200 miljoonaa joka on erittäin vähän niitten aiheuttamiin ongelmiin nähden tämä lienee vain liikevaihto ei siis suoraan voittoa

      10 000 matua käyttää tämän vuodessa pelkästään veronmaksajien rahoja jos yksi käyttää 20 000 vuodessa
      ei 10 000 matuvuotta ole yhtään mitään rahana
      suvakeille
      mitätön summa, jätetään matut ottamatta ja pidetään raja kiinni maailman tappiin

    • Anonyymi

      muhammed el fatim ei saanut paljon mitään tuomiota herra eno
      olisi jätetty ottamatta tänne matu niin olisi päästy paljosta pahasta

    • Anonyymi

      Turhake, enpä tiijä .- Ostin muilalle joululahjaks lihamyllyn , suap niitä makkaroita tehhä :)

    • Turhakkena oleminen,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      193
      4474
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      243
      2469
    3. 133
      1677
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1361
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      191
      1191
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      80
      1086
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1084
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      58
      1021
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1021
    10. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      71
      1015
    Aihe