Juhlat?

TYTTELI85

Ollaan suunniteltu kihloihin menemistä jo pitkään, ja nyt se alkaisi olla ajankohtaista. kuinka pakollista on pitää ns. kahvitilaisuus..meillä kun asuu kaikki ystävät ja sukulaiset ympäri suomea.. ja haluaisin mennä kihloihin ihan vaan kaikessa hiljaisuudessa.. en mitään hirveetä numeroa ja spektaakkelia.. että kaikkien on raahauduttava paikalle kaukaa.. kertokaas miten teillä tehtiin..

4

1538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marjo27

Iha on oma päätös miten juhlistatte vai mitenkään. Myö ei ees kerrottu kelleen vaan kaikki on se ajastaan huomanneet.

• jos..

kihloihin mennään, niin mitään juhlia ei tule. Ilmoitetaan vaan läheisille että nyt on näin tapahtunut.

• pakko pitää

juhlia :)
      Eli juhlikaa tai olkaa juhlimatta niin kuin itse haluatte :)

Me pidimme juhlat, koska täällä päin se on ihan perinne, että pidetään juhlat. Usein ne kihlajaiset on paljon suuremmat juhlat kuin häät, näin meilläkin. Häihin tulee n. 40 vierasta, kun taas kihlajaisissamme oli n. 130 vierasta.

Meillä olisi kyllä sukulaiset olleet tosi pettyneitä, ellei oltaisi juhlia pidetty. Ja eipä ne tarpeelliset lahjatkaan miinusta olleet opiskelijaparin talouteen, toki ei juhlia pelkkien lahjojen takia kannata pitää! :D

Mutta tosiaan siis kihlajaisjuhlia ei ole pakko pitää ja ovathan ne jo kuoleva tapa. Aika harvat enää jaksavat isosti juhlia.

• Äyjäh

Ei kihlajaisjuhlia tartte pitää. Toki ennen muinoin oli tapana juhlistaa kihloja, koska iso asiahan se oli, että naimakaupoista sovittiin, suvut yhdistyivät ja ikäänkuin sinetöitiin homma ja tehtiin suvuille selväksi, että häät on tulossa jo heti sillä hetkellä kun naimisiin päätettiin mennä.

Eli menette nyt hiljaisuudessa kihloihin ja pidätte sitten oikein ryminällä häät, mutta ei sekään välttämätöntä ole että häät isot tarttee olla... Pääasia on että kihlautuminen johtaa avioliittoon ja on merkkinä siitä, lupauksena; "minä menen kanssasi pian naimisiin, koska rakastan sinua"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      13
      2194
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1609
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      73
      1435
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      257
      1432
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      232
      1326
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1110
    7. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1069
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1050
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      92
      993
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      983
    Aihe