niin, siis eikös nalle langasta voi tehdä esim. hattuja jne? siis ettei sen pitäisi kovin paljoa kutittaa? ainaki netissä on ohjeita nalle langasta kaikkee pipoja ja vauvan vaatteita. aloin nimittäin kyseisestä mustasta langasta neulomaan kaulaliinaa, oon neulonu jo paljon ja kaveri väitti kiven kovaa ettei nalle langasta kannta tehdä ku se kutittaa kamalasti!! ei kai se mene niin, oonko tehny iha turhan työn? ei se omaa ihoa vasten ainakaa äkkiseltää hirmu pahalta tuntunu...
Kutittaako nalle lanka?
6
4494
Vastaukset
- Jaanelo
Langan kutittavuus on täysin yksilöllistä, se riippuu käyttäjästä. Jos lanka ei kutita sinua, se voi olla kaveristasi ihan hirveää -ja toisin päin. Jos teet lahjaksi, kuuntele saajaa. Itse en Nallesta esim. vauvan vaatteita tai paljaalla kaulalla pidettäviä huiveja tekisi, koska se on minusta "tikkuista" (ja huonolaatuista). Pienen iholle Nalle on aika karkeaa ja kovaa lankaa. Se kelpaa hyvin sukiksi kuten Seiskaveikkakin.
Yleensäkin neuleiden kutittavuutta voi yrittää vähentää hiukan käyttämällä valmiin tekeleen huuhteluainekylvyn kautta. Eli käsienpesualtaaseen runsaasti vettä ja sinne _pieni_ liraus pyykin huuhteluainetta (myös shampoo tai hoitoaine toimivat). Tekele vähäksi aikaa kylpyyn (esim. 10 min.), huolellinen huuhtelu useassa vedessä ja kuivumaan. - nalle..
Minusta nalle lanka on menny huonommaksi ihan vasta.. Siitä on tullut karkeaa mutta en suoranaisesti sanois että kutittaa. Tai riippuu ihan ihmisestä. Ite en oo itelle mitään siitä tehny että ei oo omakohtasta kokemusta mutta oon kyllä kummilapsille vaattee tehny.. Ne pehmenee kyllä käytössä nii ja pestäessä ku laittaa huuhteluainetta.
Et tosiaankaan ole turhaa työtä tehny :) - minä_vaan112
Voiko kaikkia Novita lankoja ja yleensä suomalaisia lankoja ostaa myös Ulkomailla esim. Ruotsissa ja vaikkapa Netin kautta. Kuka tietää?
Kiitos vastaukseta!- Novitaa ja
suomalaista lankaa on vaikea sovittaa samaan lauseeseen :D. Mutta jos nyt Novitan lankoja välttämättä haluat tilata, niin osta virolaisista nettikaupoista.
- 21
Novitalla on näköjään oma klubikauppa, mutta sieltä voi tilata vain jos on myös Novita-lehden tilaaja:http://www.novita.fi/?cms_cid=80368&oid=80368&mnavi=6
- Anonyymi
Riippuu ihmisestä, minulla on herkkä iho ja lapsenlapsila myös , ovat myös allergisia, kudoin pipoja mutta kudoin kaksinkertaisina, nurjapuoli puuvillaa, itse en voi käyttää , kutisee liikaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418