Kiitos kun avasit tämän viestin,nyt toivon että juuri sinun silmäsi kulkevat tätä tekstiä pitkin,näitä sanoja pitkin,toivon ymmärrystä ja toivon että kohtalotovereita löytyisi.Aijon pysyä anonyymina,kertomatta nimeäni,ikääni,sukupuoltani.
ikäni voin jakaa sähköpostilla jos löydän kohtalotovereita.
Asiaan,olen aikaisemmin etsinyt netistä mikä voisi aiheuttaa mulle näitä silmäoireita:
- Esimerkiksi seisoin kaverin kanssa juttelemassa ja takanani oli sininen minua korkeampi aita,tai lankku. Kun katsoin pois päin siitä niin että lankku oli minun sivullani se välkehti..
Muutenkin,jos sinisellä taustalla on jotain,esim punaista,niin tekee tuskaa katsoa sitä.
- Taivaalle katson ja nään siellä omituisia pisteitä jotka leijalevat,väriltään valkoisia.Todella häiritseviä.
-Nyt jos esimerkiksi katson seinälle mulla jää jonkinmoisia valo jäännöksiä tästä tietokoneen ruudusta silmään. Muutenkin näkökentässä näkyy lumisademaista höskää paljon. Huoneessa tosin hämärävalaistus mutta aivan sama juttu vaikka olisi valoisaa.
-kun Painan esimerkiksi silmääni oikeasta kulmasta,siis nenänläheltä ,niinkuin sisäänpäin,näen vasemmalla mustan pisteen jonka reunat ovat läpinäkyvät/valkoiset. tämä tapahtuu molemmissa silmissä.
-kirjaa vaikea lukea,tuntuu että teksti alkaa välkkymään. tai reunat siinä kirjassa.
- Muutenkin tuota välkkymistä esiintyy,etenkin punaisen värin ja sinisen ja vihreän ansiosta.
Olen käynyt jo optikolla,mutta näkö on normaali,pientä hajataittoa.
Päässäkin on tuntunut painetta,mutta lieventynyt nyt.Liikunta auttanut.
Stressaan jatkuvasti,olen masentunut,paniikkihäiriö tai jonkunsortin ahdistuneisuus häiriö,ja tässä iässä.
Oikeasti,kertokaa jos on kohtalotovereita vielä.
Onko "visual snow"- sairaudelle mitään hoito keinoa..
Onhan meitä vielä muitakin?
"/
-Visual snow?- oudot näköhäiriöt.
37
12512
Vastaukset
- liittyy migreeniin?
Minulla on ollut koko ikäni silmäoireita, jotka yleensä liittyvät alkavaan migreenityyppiseen päänsärkyyn. Minulla tosin oireet saattavat ilmaantua myös ilman särkyä. Migreenin silmäoireet eivät ole sama asia kuin silmämigreeni, joka on lukemani mukaan kivulias tila.
Usein kun menen hämärästä ulos hyvin valoisalla ilmalla, alkaa valopisteitä tai aaltomaista valoa häilyä näkökentässä. Joskus valo on kuin olisi katsonut aurinkoa tai muuta hyvin kirkasta ja sokaistunut. Silloin näkee katsoa vain näkökentän sivuilla, mutta siinä mihin kohdistaa katseensa, näkyy vain iso sokea läiskä, ei pysty lukemaan eikä kirjoittamaan.
Silloin kun vielä katseltiin mustavalkoista televisiota, minä näin siinä sinistä ja punaista värinää, varsinkin jos kontrasti kuvassa oli voimakas. Laskinkin silloin leikkiä, että minullapa onkin väritelkkari..
Migreenin silmäoireet saattavat olla hyvinkin erilaisia ja jopa outoja: joku saattaa nähdä esim. ihmisistä vain puolikkaan.
Kuvailemani silmäoireet eivät ole vaarallisia, mutta luonnollisesti haittaavat suuresti arkipäivän toimintoja. Kaiken varalta kannattaa pyytää neurologin tutkimuksiin, jotta voitaisiin sulkea pois jokin pahempi sairaus.
En ole aiemmin kuullut nimitystä "visual snow", mutta se kyllä kuvaa hyvin sitä, mitä aistimuksia kirkas valo laukaisee.
Se kun katsoo kirkasta valoa esim. tietokoneen ruutua ja kääntää katseensa muualle ja näkee valoisan kohdan, on normaalia, jos se kestää vain hetken. Migreenin silmäoireessa tuo läikkä saattaa olla tunteja, jopa päiviä.
Silmää sormella painaessa näkee kyllä kaikenlaista mustaa ympyrää, se on normaalia. Älä painele enempää.
Mainitsemasi mustat ja valkoiset pilkut saattavat olla myös silmän lasiaisnesteen samentumia, niitä tulee ja menee.
Käy puhumassa asiasta terveyskeskuksessa, niin lääkäri osaa ohjata sinut kunnon tutkimuksiin. Itse olen vastikään käynyt ja jossain vaiheessa saanen lähetteen neurologille.- kirjoitukseeni
Näköhäiriöni alkoi ollessani hieman toisella kymmenellä oppikoulun alaluokilla. Pelästyin kovin, kun en yhtäkkiä pystynyt näkemään taululla muuta kuin kirkasta sahalaitaa. Matematiikan opettaja syytti minua niskuroinnista ja uhkasi antaa nelosen, jos en suorita taululla olevaa laskutehtävää.
Tilasin ajan silmälääkärille, joka osoittautui ainakin yhdeksänkymppiseksi papparaiseksi. Kerroin oireeni, ja hän tarkasti silmäni. Lääkäri kirjoitti reseptin. Hämmästys oli suuri, kun apteekissa ilmeni, että minulle oli määrätty - lapamatolääkettä!
Siihen aikaan tietenkin lääkäri oli kunnioitettu kansalainen, joten mitäpä siinä hänen amattitaitoaan kyseenalaistamaan. Otin tietenkin siis lääkekuurin loppuun ohjeen mukaan.
Jos minulla lapamato oli, niin kaiketi lääkkeellä lapamato lähti. Silmäoireet eivät.
- samaaon
Joo, mullakin juuri noita kuvailemiasi oireita, lisäksi on myös joskus että kun siirrän nopeasti katseeni johonkin niin saattaa välähtää sellainen pieni kirkas pallo keskellä näkökenttää, kerran säikähdin kun katsahdin kaveriani niin hänen otsassaan välähti sininen piste. Yksityisellä silmälääkärillä kävin puoli vuotta sitten, kaikki oli OK. Luulisin että nämä johtuvat migreenistä mutta minulla ei koskaan ole ollut oikein migreeniä, äitillä oli nuorempana todella paha migreeni mutta minulla on ollut vain harvoin päänsärkyä, ja näköoireet ovat jatkuvat. Odotan "innolla" talvea, sillä ne valopallot näkyvät selvästi vaaleaa taustaa vasten joten talvella niitä näkyy taas normaalia enemmän.
- kohtalotovereita?
Noita kirkkaita pisteitä ilmaantuu minullakin välillä ja se on aikas kauhistuttavaa.
Ja olen huomannut että juuri silmäoireet näkyy lumessa ja kirkkaalla ilmalla pahiten.
Migreeniä epäiltiin minulla kun kävin terkkarilla ja sain lääkkeet mutta eivät auttaneet.
- yx´
Migreeniä on olemassa todella sellaista, joka vaikuttaa vain näköön ja näkökykyyn. Minulle on diagnisoitu näköhäiriöinä esiin tuleva migreeni.
Mitään särkyjä tms. siihen ei liity.
Valopilkut ja muut sellaiset taitavat olla ihan normaaleja jokaisella ihmisellä. Käy nyt kuitenkinihan ensimmäiseksi silmälääkärillä joka tarkistaa silmanpaineet ja silmät. Tämä netti sisältää suurimmaksi osaksi luuloja ja mutua. Ja oma lukunsa on tietysti täysin häiriintyneet ihmiset jotka voivat jutuillaan harhauttaa sinut ties mihin luuloihin.
Silmälääkäriin ! Se ei paljoa maksa. Voit päästä jopa kunnalliseen terveyskeskuksen kautta.- Kohtalotovereita?
kyllä,ensiviikolla silmälääkäri,yksityinen.
Aika hassua siis en ole miettinyt HIRVEÄSTI sitä että tämä johtuisi migreenistä,koska eikö siihen kuuluu ihan törkeä särky. TOisaalta välillä päätä särkee kyllä. No kiitos vinkeistä. Ja en minä kaikkea usko mitä ihmiset sanovat,järjen kanssa.
:)
Meidän terveyskeskus on todella p*ska.
Ei ne tee mitään ellet mene sinne silmät ulkona silmistä ja sano "sattuu". EI lähetettä minkäänmoista.
Pyh. :)
- Likinäköinen lyyti
Minä sain jo ekat "roskat" silmiin joskus -78 ja täytyy sanoa että välillä veetutta oikein paljon. Lääkärini kertoi että ne ovat samentumia ja kertoi lisäksi että minun silmäpaine kertoo minulle tulevan vanhana kaihit silmiin.
Nytkin näen lankoja ym. näkökentässä. Joskus kun äkkiä silmiä liikutan niin näen kullan värisiä ilmiöitä ja sillon se todella enteilee migreeniä.
Se mua ihmetyttää kun silmissä vilahtaa välillä sininen valo.
ps. olen siis nyt kohta 44v nainen- vikaa
KO oireet johtuvat lasiaisesta. Lasiaissamentumat silmissä ovat ilkeitä ja niistä on "iloa" koko loppuelämän ajaksi, ajan kanssa niihin tottuu. Jos oireisiin liittyy nokisadetta, välkettä tms. kannattaa kiireen vilkkaa varata aika silmälääkärille tarkastuttamaan verkkokalvojen kunto.Googlettakaa lasiaisirtauma ja verkkokalvon repeämä/irtauma
- Kohtalotovereita
vikaa kirjoitti:
KO oireet johtuvat lasiaisesta. Lasiaissamentumat silmissä ovat ilkeitä ja niistä on "iloa" koko loppuelämän ajaksi, ajan kanssa niihin tottuu. Jos oireisiin liittyy nokisadetta, välkettä tms. kannattaa kiireen vilkkaa varata aika silmälääkärille tarkastuttamaan verkkokalvojen kunto.Googlettakaa lasiaisirtauma ja verkkokalvon repeämä/irtauma
ammattilaisia. Musta on ihan turha lukea netistä noita tuhansia oireita sun muita,silmälääkärille mars. Niin minäkin teen. Ja tämä lääkäri on yksityinen,sinne vaan vaikka joutuu maksamaan.
Ainakin saadaan selville,jos silmissä ei vika niin sitten pää kuvataan.
Ottaa suoraan sanotusti vitusti päähän nämä ihmeen lumisateet sun muut jotka aiheuttaa paniikkikohtauksia melkein!
Ahdistaa niin helvetisti kun ei tiedä mikä tämä on.
Mulla ikää 20 vee vasta :) kivakiva - Kohtalotovereita
Tosi kökkö homma tuo kaihi juttu. Toivotaan että lääkärit väärässä.
Mullakin vilahtaa sininen valo muuten välillä,tai sellainen sininen "piste".
on nää kyllä kummia nää oireet. - tuttua kaikki...
Kohtalotovereita kirjoitti:
Tosi kökkö homma tuo kaihi juttu. Toivotaan että lääkärit väärässä.
Mullakin vilahtaa sininen valo muuten välillä,tai sellainen sininen "piste".
on nää kyllä kummia nää oireet.IHANAA lukea että en ole ainut! vaikka en näitä valokärpäsiä ja niiden kavereita kenellekään toivoisi. Mulla IHAN smat oireet kuin ketjun aloittajalla. Silmät tutkittu moneen kertaan, mitään vikaa ei ole. hajataittoa on jonnin verran ja plussaa 0,75, mutta periaatteessa näkö ihan ok. Ja tälläiset talvikelit kamalia. Periaatteessa ihanaa kun on hanki ja aurinko, mutta kun koko ajan vilisee valopalloja ja vaikka mitä näkökentässä, niin se ärsyttää!!!! menee ulkoilu niitä tiiraillessa. Olen käynyt 2 kertaa silmälääkärillä ja musta tuntuu että ne pitänyt mua vaan hulluna. ja tosiaan, ikää on mulakin vasta 20 ja risat.
- Samaa
Eli ihan samat oireet ku ketjun aloittaneella.
Lisään listaan vielä:
- pieni sininen piste, joka jää näkökenttään hetkeksi loistamaan, ilmestyy aina toisinaan.
- ohi lentävä musta kökkö, niinkun kärpänen, todellisuudessa ei mitään.
- jos on lukenut paljon, niin katse saattaa tehdä nopean sivuttaisliikkeen, ikäänkuin hakee tarkennusta
- 'pätkivä pikselimössö' ulkoilmassa, eli ihankuin katsoisi digi-tv:tä joka pätkäisee.
Olen liittänyt silmäoireet johtumaan kireistä lihaksista, mitä enemmän jumissa, sitä enemmän on oireita. Tähän lääkärit vain sanoneet että onhan se mahdollista. Silmälääkäri ei ole löytänyt vikaa, silmänpaineet 20 tienoilla viime kerralla. Muuten -1.75, taittoa ja piilokarsastusta. Lumisadetta olen nähnyt koko pienen elämäni ja sitä pidän pienessä mittakaavassa ihan normaalina. Paniikkihäiriöt tuttua.
Sen verran lääkärit myös kummastelleet oireita, että mukavaa huomata etten ole ainoa.- Kohtalotovereita?
Kävin tosiaan silmälääkärissä ja kerroin oireet,se naureskeli hiukan ja tutki silmät. Ei kuulemma mitään ihmeellistä.
Sanoi kyllä että musta tulee likinäköinen.
Mutta siis nämä kaikki hiton oireet häiritsee vieläkin ja alan mennä paniikkiin välillä.
Mutta kun en keskity niihin,niin en huomaa.
Haluaisin että tää saatanan talvi menee ohi,painajaista olla ulkonatyöni takia kun aurinko paistaa ja lumihanki loistaa VALKOISENA. - kohtalotovereita
Kohtalotovereita? kirjoitti:
Kävin tosiaan silmälääkärissä ja kerroin oireet,se naureskeli hiukan ja tutki silmät. Ei kuulemma mitään ihmeellistä.
Mutta siis nämä kaikki hiton oireet häiritsee vieläkin ja alan mennä paniikkiin välillä.
Haluaisin että tää saatanan talvi menee ohi,painajaista olla ulkonatyöni takia kun aurinko paistaa ja lumihanki loistaa VALKOISENA.Lääkäri sanoi että oireet psykologisia.
Kyllä mä psykologiat tiedän. prkl. - 11111
Kohtalotovereita? kirjoitti:
Haluaisin että tää saatanan talvi menee ohi,painajaista olla ulkonatyöni takia kun aurinko paistaa ja lumihanki loistaa VALKOISENA.Kärsin täsmälleen samoista oireista kuin sinä..7 vuotta kärsinyt, oon myös silmälääkärit sun muut käynyt läpi,ei ne mitään tiiä.Joo olen samaa mieltä, vihaan myös talvea tän takia.oon kyllä ite tottunut pikkuhilja elämään tän kanssa,kun ei paljoon muutakaan voi...
- kohtalotoveri59022
11111 kirjoitti:
Kärsin täsmälleen samoista oireista kuin sinä..7 vuotta kärsinyt, oon myös silmälääkärit sun muut käynyt läpi,ei ne mitään tiiä.Joo olen samaa mieltä, vihaan myös talvea tän takia.oon kyllä ite tottunut pikkuhilja elämään tän kanssa,kun ei paljoon muutakaan voi...
Minullakin alkoi tämä pari kuukautta sitten. On ollut tuskaa lukea tekstiä.
Nyt minulla on silmät hiukan arat, en tiedä johtuuko se allergiasta. Käytin ennen oireiden alkamista Aerinaze-lääkettä (vastaava kuin Duact) ja silloin tällöin Ibumaxia, alkavaan poskiontelotulehdukseen.
Jouluna minulle puhkesi tinnitus, olin silloin melko stressaantunut. Niska- ja hartialihakset olivat jumissa. Nyt epäilen että onko minulla jotkin lihakset niin jumissa että ne puristavat jostain jotain hermoja. Enkä tiedä onko voimakas niistäminen vaikuttanut myös.
Hierojalla olen käynyt pariin kertaan, mutta siitä ei ole näihin oireisiin ollut apua. Nyt olen varannut fysioterapeutille ajan ja ehkä myöhemmin vielä optikolle.
Tämä kyllä rajoittaa jonkin verran elämää, mutta ei tee siitä mahdotonta. Esim. urheillessa sählyn pelaaminen on vaikeaa.
Kumma kun tästä löytyy paljon matzkua englanniksi esim. Wikipediassa, muttei suomeksi yhtään mitään. - kohtalotoveri59022
kohtalotoveri59022 kirjoitti:
Minullakin alkoi tämä pari kuukautta sitten. On ollut tuskaa lukea tekstiä.
Nyt minulla on silmät hiukan arat, en tiedä johtuuko se allergiasta. Käytin ennen oireiden alkamista Aerinaze-lääkettä (vastaava kuin Duact) ja silloin tällöin Ibumaxia, alkavaan poskiontelotulehdukseen.
Jouluna minulle puhkesi tinnitus, olin silloin melko stressaantunut. Niska- ja hartialihakset olivat jumissa. Nyt epäilen että onko minulla jotkin lihakset niin jumissa että ne puristavat jostain jotain hermoja. Enkä tiedä onko voimakas niistäminen vaikuttanut myös.
Hierojalla olen käynyt pariin kertaan, mutta siitä ei ole näihin oireisiin ollut apua. Nyt olen varannut fysioterapeutille ajan ja ehkä myöhemmin vielä optikolle.
Tämä kyllä rajoittaa jonkin verran elämää, mutta ei tee siitä mahdotonta. Esim. urheillessa sählyn pelaaminen on vaikeaa.
Kumma kun tästä löytyy paljon matzkua englanniksi esim. Wikipediassa, muttei suomeksi yhtään mitään.Kävin muutama päivä sitten silmälääkärillä ja hän tutki silmät ja totesi että minulla on lasiaissamentumia. Ne voidaan hoitaa laserleikkauksella, mutta siinä on riskinä että näkö voi lähteä. Mut ei siinä mitään, kaikkeen voi sopeutua ja tiedän, että myöhemmin on hyvää luvassa... paljon parempaa.
- Miuske
"-kun Painan esimerkiksi silmääni oikeasta kulmasta,siis nenänläheltä ,niinkuin sisäänpäin,näen vasemmalla mustan pisteen jonka reunat ovat läpinäkyvät/valkoiset. tämä tapahtuu molemmissa silmissä."
Tämähän on silmän ns. sokea piste eli näköhermon pää, joka on ihan jokaisen silmissä ja näkyy jokaisella jos silmän reunaa painelee. Ei ole näköhäiriö.- jejeee
Edelleen oireet jatkuvat samanlaisina kun ennekin.
Silmälääkärillä käyty mutta eihän mitään selvinnyt vielä.
Tuo sokeapiste nyt ollut tiedossa ja monia kuukausia.
Kyllä näistä näköhäiriöistä on haittaa. Varsinkaan kun ei tiedä mistä helvetistä se johtuu.
Tuntuu että lasiassamentumat lisääntyneet. Jossain vaiheessa silmät tutkitaan ihan erikoislääkärillä joka erikoistunut tuohon silmän pintaan. Minua ei niinkään nämä mustat leijailevat paskat silmissä haittaaa niin kauan kun ovat hyvälaatuisia,eniten häiritsee nämä valopisteet jotka kimaltelee nyt etenkin talvisäällä.
En nyt puhu lumisateesta,sillä on selvinnyt että jokainen ihminen näkee sitä,enemmän tai vähemmän.
Enkä puhu migreeni auroista,niitä ei ole. Vaan miljuunia kipinöitä,lumessa etenkin ja taivaalla.
tässä näytössäkin itseasiassa:) Jaa-a. Katsellaan josko tälle löytyisi selitys joskus,ennenkun näkö lähtee.. - Jessero
jejeee kirjoitti:
Edelleen oireet jatkuvat samanlaisina kun ennekin.
Silmälääkärillä käyty mutta eihän mitään selvinnyt vielä.
Tuo sokeapiste nyt ollut tiedossa ja monia kuukausia.
Kyllä näistä näköhäiriöistä on haittaa. Varsinkaan kun ei tiedä mistä helvetistä se johtuu.
Tuntuu että lasiassamentumat lisääntyneet. Jossain vaiheessa silmät tutkitaan ihan erikoislääkärillä joka erikoistunut tuohon silmän pintaan. Minua ei niinkään nämä mustat leijailevat paskat silmissä haittaaa niin kauan kun ovat hyvälaatuisia,eniten häiritsee nämä valopisteet jotka kimaltelee nyt etenkin talvisäällä.
En nyt puhu lumisateesta,sillä on selvinnyt että jokainen ihminen näkee sitä,enemmän tai vähemmän.
Enkä puhu migreeni auroista,niitä ei ole. Vaan miljuunia kipinöitä,lumessa etenkin ja taivaalla.
tässä näytössäkin itseasiassa:) Jaa-a. Katsellaan josko tälle löytyisi selitys joskus,ennenkun näkö lähtee..Itsellä tuli kesällä iso lasiaissamentuma silmään. Minulla on myös muita pienempiä samentumia silmissä, mutta pari hieman isompaa. Luin täältä netistä, että ovat luultavasti vaarattomia, mutta voivat olla merkki esim. verkkokalvon irtaumasta jolloin esiintyy myös salamointia, valonvälähtelyä, verhojenlaskua yms.
Kävin silmälääkärillä näyttämässä silmänpohjaa. Lääkäri ei huomannut verkkokalvossa vikaa mutta huomasi lasiaissamentumia. Myöhemmin kuitenkin ruvennut häiritsemään välillä silmään ilmestyvä tumma piste ja nämä valossa näkyvät hohtavat täplät.
Ajattelin että onko kyse pienestä verkkokalvonirtaumasta kun on ikäänkuin paikallisia valonväläyksiä. Pieni irtauma olisi jäänyt lääkäriltä huomaamatta. Tajusin kuitenkin että nämä kirkkaat ja muut oudot täplät esiintyvät samoilla alueilla kuin lasiassamentumani.
Oma teoriani on että lasiaissamentumat voivat ilmeisesti sen lisäksi että ne toimivat varjostimena auringonvalossa(perinteiset pallot ja madot) toimia myös heijastimina kun jokin sivulta tuleva valo tulee pupillin kautta silmän sisälle oikeassa kulmassa. Tällöin tulee näitä hohtavia täpliä tai kipinöitä. Kipinän aiheuttaman häikäisyn jälkeen verkkokalvo sokaistuu hetkellisesti kuten mistä tahansa kirkkaasta valosta normaalistikin.
Onko kukaan muu kuullut moista teoriaa? Sopiiko teoria omiin oireisiin?
- rantsa
Tuttuja oireita :) No panic! Olen itsekin vielä hyvin nuori ja pohtinut näitä oireita..
- chdc
olen 29 vuotias patukka ihan normi elämää ei huumeita lievästi alkoholia tupakkia palaa kyllä liikuntaa harrastan säännöllisesti,elikkäs kaikki normi elin toiminnot ok..ja vielä lisättynä normipainoinen tyyppi.."sairastuin"johonkin helveti silmätautiin 2007 mille ei ole lääkärit/silmälääkärit osannut tehdä/sanoa yhtään mitään,eli oireet tulee tässä,kirkasta taivasta katsottuna näkökenttä on TÄYNNÄ noita pyöriviä tuikkivia sykeröitä,pieniä pureitä palloja jotka leijjuu ja liikkuu näkökentässä.heiluu ja pyörii mustia langan pätkiä ja vielä höystettynä pimeässä sinisiä valon jälkikuvia aivan vitun npaskaa,olen tsiikaillut näitä kohta neljä vuotta,viälä ei ole näkö lähtenyt...kai nää vaan kuuluu elämään,MUTTA SEN TIEDÄN ETTÄ EI NÄITÄ ENNEN OLLUT alkoi jostain yhdestä pienestä pilkusta ja puolen vuoden aika lissäntyi rajusti..mitä nää on ??????lääkärit ei tiedä?????ei lääkitystä?mitä vittua??kyl avaruuten lennetään kaikilla helvetin kapistuksilla mutta tähän ei löydy sopivaa lääkettä??????nii ja korvat tinnittää kans koko ajan!!!!!!
- miss september
Mullakin on nyt kesän aikana alkanu lennellä vaaleita "kipinöitä" silmissä. Nyt näkyy kun kattoo tietokoneen näyttöä ja vallkoista taustaa ja myös taivaalle katsottaessa. Soitin silmälääkärille (olen seurannassa erään toisen kroonisen silmäsairauden vuoksi) ja sieltä neuvottiin hoitamaan niska ensin kuntoon.
Että niskaa jumppaillaan tässä sitten, toivottavasti häipyisivät nuo kipinät, todella ärsyttäviä. - 21v
Minulla TÄYSIN samoja oireita kuin mitä aloitusviestissä kerrottiin.
Minulla ollut ns. "valohäiriöitä" silmissä jo monen vuoden ajan ja tuntuu että ne menevät koko ajan vain pahemmiksi. Olen käynyt kolmella eri silmälääkärillä ja minulta on otettu kaiken maailman testit, esim. näkökenttäkoe ja silmänpaineet sun muut on testattu. Mitään sen kummempaa häiriötä ei ole löytynyt. Tuntuu, että silmälääkärit eivät koskaan ota minua edes tosissaan, mikä ärsyttää suunnattomasti sillä tämä vaikuttaa kuitenkin jokapäiväiseen elämääni. Pystyn normaalisti käymään töissä ja koulussa ja urheilenkin, mutta kyllä nämä ihmeelliset näköhäiriöt myös stressaavat joka ikinen päivä!
Muistan kun joskus 10v aloin jo muutamia pisteitä näkemään, mutta sillon se oli niin pientä ja harvinaista että en kiinnittänyt siihen suurempaa huomiota. Ajan myötä sitten oireita on tullut lisää ja nyt näen koko ajan pienen pieniä pisteitä näkökentässäni (oli talvi tai kesä) ja esim. jos katson tv:stä nopeasti pois päin, ruutu jää ns. "leijumaan" näkökenttääni (mutta todella vähäksi aikaa). Harmittaa vaan kun muistan miltä tuntui kun näki "normaalisti" ja nyt näyttää siltä että tämä on pysyvää........
Ihmetyttää että mitään vaivaa ei ole löydetty. Neurologillekaan ei noin vaan pääse sillä sinne on puolen vuoden jonot, eikä minulla ole tarpeeksi hyvää syytä lääkärien mielestä!!!- drthdthdth
Onko kukaa saanu mitää apua tähän vaivaan? Ite oon vasta 16-vuotias ja tälläisia lentäviä roskia oon alkanu näkyy kirkkaalle taivaalle katsottaessa. Silmiä pitää kuitenkin liikutella että ne näkyy. Korvatki on alkanu tinnittämään mutta se johtuu ilmeisesti tosta räkätaudista ku pitää niistää kokoajan
- blue_heaven83
miul vähän samanlaista, voi johtuu tressistä ja ahdistuksesta jos se on jatkunu pitkään plus lisäksi kehottasin käymään fysioterapian luona juttusilla tai hieronnassa jos vaik niskat ja hartiat ois jumis?
mie käyny fysioterapias ja saanu apua silmis näkyviin palloihin yms.. - Tähti silmä
Mua on alkanut vaivaamaan sellanen, että kun katson ensin pari sekuntia johonkin kirkkaaseen valoon ja laitan sen jälkeen silmät kiinni niin näen muutaman sekunnin ajan pieniä tähtiä tarkan näön alueella. Voisiko liittyä jotenkin visual snowiin?
- VisualSnowMies
Varsin todennäköisesti.. Ovatko nämä tähdet sattumoisin vihertäviä?
- Visual Snow
Samanlaisia ongelmia täälläkin. Postiontelotulehduksen jälkeen alkoi näkymään visual snowiiin viittaavia oireita. Harmi ettei ainakaan wikipediassa lukenut hoitokeinoja :/ Noh, kyllä näiden kanssa pystyy elämään, mutta olen yksi niistä harvoista joilla tämä ongelma on. Tässä esimerkki millainen ongelma minulla on näössä:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c0/Red-blue-noise.gif - JuhaVS
Tervetuloa keskustelemaan Visual Snow ilmiön tiimoilta asialle omistautuneeseen Facebook ryhmään: https://www.facebook.com/groups/229020277110681/
Ryhmässä on jäseniä kaikkialta maailmasta ja tarkoituksena on lisätä tietoutta tästä vaivasta, antaa vertaistukea ja ylipäätään keskustella miten tämän vaivan kanssa tulee toimeen. Ryhmässä on mukana jo muutama suomalainen, mutta lisää kaivataan! :)
Tervetuloa!
- Juha - Khuul30
Nyt on perustettu myös suomenkielinen ryhmä sisarryhmäksi Juhan mainitsemalle ryhmälle, jos enklanti ei oikein taivu. Toive olisi kuitenkin se, että tieto liikkuisi näiden ryhmien välillä niiden toimesta, joilla kielipää toimii. T. Khuuul
- Khuul
Löytyy facebookista nimellä Visual Snow & tinnitus
- ?!?
En löydä ryhmää tuolla nimellä???
- Ystävä
Voimia sulle! Ja murheet pois.
Etin tänään netistä syitä samalle oireelleni, mutta mnkään sivun kuvaukset ei oikein täsmänny. Kun lisäsin hakukenttään "masennus", löysin tän sun tekstin, jonka oirekuvaus vastaa ihan täsmällisesti omii kokemuksiani. Mikä vahvistaa epäilykseni.
Masennus ja pitkäaikanen stressitila rasittavat kehoa, se voi ilmetä kaikennäkösinä oireina. Lisäks ku mieli tottuu tiettyihin ajatuskaavopihin ja huolehtimiseen, se oppii kaivamaan ongelmia lähes mistä vaan ja suurentelemaan niitä toistelemalla niitä sun päässä. Silmäkulmien paineluun asti :)
Mä veikkaan et on turhaa huolehtia seurauksista, se vaan aiheuttaa lisää stressiä ja koko homma menee itseään ruokkivaksi kasvavaksi "lumipalloksi". Sen sijaan meijän kannattais kohdata itse syy. Eli mielentilamme.
Ku alat tarkkailla mieltäs, huomaat, et ellei se peräti aiheuta kaikkia ongelmia, ainakin se suurentelee ja dramatisoi niitä aika huolella. Huomaat, et kun vaan tuomitsematta tarkkailet mieltäsi, se alkaa rauhottua itestään, koska sä et enää automaattisesti lähe seuraamaan loputonta ajatusketjua kuin koira vainua. Ei tarvii tehä mitään muuta. Sitä kutsutaan meditaatioksi, ja se voi tehdä ihmeitä! Mut jos pohjimmiltas uskot mielesi keksimään soppaan, niin koko tarkkailu saattaa vaikuttaa hyödyttömältä. Se on sama mieli, joka yrittää saada sua ratkomaan ajattelemalla ongelmia, joita itse ajatteleminen on aiheuttanut.
Masennus on aina mahdollisuus kasvuun! Uusi potentiaali yrittää kurkottaa elämäämme, mut meidän pitäis rikkoa tavanomaiset rajamme, ja se ahdistaa.
Voimia veli! Kaikki kääntyy vielä parhain päin.- 17+12
''Visual Snow'' johtuu kyllä jostakin aivan muusta kuin masennuksesta, vaikka toki masentunut mieli saakin oireita aikaiseksi.
- epätoivoinennnnnnn
Onko teillä näitä visual snow-oireita sillä tavalla korostuneesti, kun olette vaikka kiihtyneessä olotilassa, vihainen, jne? Mikähän tämä voisi olla? :-/ Lääkäri sanoo vain stressioireiluksi, mutta itse en usko pelkkään stressiin.
- Anonyymi
Tää on jo aika kauan aikaa sitten laitettu mut vastaan sit nyt
Atm mul on (luulisin) lasiaisen sumentuma joka häiritsee koko ajan vaikka pieni onkin
Varsinkin pienenä lapsena, välillä nykyäänkin, näin erityisesti hämärässä isoja parvia pieniä punaisia palloja joissa oli reikä keskellä leijumassa minua kohti
Kysyin kerran isältäni itä ne olivat mutta hän ei tiennyt mistä puhuin. Ilmeisesti olen ollut ainoa koko perheestäni joka on nähnyt niitä. Kuulostaako jollekin toiselle tutulta :<
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103379MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768