Pienen Pieni Veturi

miukutuubi-90

Morjesta!

Muistaako kukaan 90-luvun alkupuolella VHS-kasetilla Suomessa julkaistua animaatiota Pienen Pieni Veturi?

Länsimaalainen ja piirrostyyliltään ilahduttava, noin 30-minuuttinen tarinaltaan tavanomainen animaatio kertoo innokkaasta Tiina-veturista, joka intoilee kovin vetämään vaunuja mukanaan. Kuitenkin Tiina-veturin haave tyrmätään, sillä Tiina on liian pieni vetämään painavia vaunuja perässään.

Kerttu-veturin on määrä vetää synttärijuna vuorien toiselle puolelle, jossa tytöt ja pojat odottavat leluja ja makeisia. Kun kakut, lelut ja tietenkin sirkus on lastattu sisään veturiin, voi matka alkaa. Kuitenkin hetken päästä Kerttu hajoaa, eikä syntymäpäiväjuna voi jatkaa matkaansa. Tällöin Tiina päättää näyttää muille, mihin pystyy, ja tietysti pelottavan vuoriston ja vastoinkäymisien jälkeen Tiina pääsee vuorten yli.

Tätä olen itse katsonut pienenä todella paljon, ja oli ihanaa löytää kirpputorilta piirroselokuva, jonka olin täysin unohtanut. Suomidubbaukset eivät taaskaan olleet kummoiset, mutta jossain määrin ne tuntuivat kuitenkin nostalgisilta. Elokuvassa on myös ihan kuunneltavaa musiikkia, kuten lopputeksien aikana soiva kappale, sekä vuorta kiivetessä soiva "Pystyn siihen, pystyn siihen..."

Pakko sanoa että liikutuin ihan kyyneliin katsoessani jälleen tätä lapsuusaikojen klassikkoa. Laitoin viellä linkiksi pari surkealaatuista Youtubepätkää englantidubbauksilla.

Lopputekstit ja loppumusiikki:
http://www.youtube.com/watch?v=fpheVmoM6q8

"Pystyn siihen, Pystyn siihen":
http://www.youtube.com/watch?v=ZTdDYjvXI54&feature=related

1

2226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nikki91

Myisitkö tämän elokuvan minulle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5516
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3731
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3293
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2575
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2162
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2087
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163