grand scenic mittaristo pimeänä

outoa ja kallista

Onko kellään kokemuksia siitä, että grand scenicin (-05) mittaristo eli koko näyttö pimenee? Autoserviassa sanoivat, että mittaristo sökö ja pitää vaihtaa (osan hinta pelkästään yli 1000 €). Lisäksi radion kaukosäätö lakkasi samalla toimimasta, muuten sähköt pelaa. Kaukosäädön toimimattomuuteen eivät ole vielä keksineet syytä.
Olen lukenut muilta keskustelupalstoilta vastaavanlaisista ongelmista. Vaikuttaa valmistusvirheeltä. Onko kukaan vienyt asiaa eteenpäin?

35

11289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Takuun piiriin

Vika ei ole valmistusvirhe vaan ihan rehellinen vika. Sama pätee radion kaukosäädintä.
      ( Voit tarkastaa asian merkkiliikkeen huoltoiskiltä.)

Joten ajattele positiivisesti, autosi arvo on huomattavasti pienempi kuin monella muulla merkillä, otettaessa huomioon auton ikä ja ajetut kilometrit.

Näin voit laittaa viat kuntoon vihellellen, ja maksaa rapeet 2000 € hyvillä mielin.
      Jäithän reilusti voitolle ja vielä vaikka ottaisit huollon siihen jakopään vaihdolla.
      Jakopään kanssa anna vaihtaa muuten vesipumppu myös.

Huoltojen jälkeen jos viitsit käydä autokaupoilla, huomaat että autosi on hinnaltaan vieläkin edullinen muihin merkkeihin verrattuna.

Jess. ei hätää, vaikka joku vika iskisi jälleen.

• Scenic -04

Omassa scenicissänikin mittaristo pimeni; eikun otin itse mittarin irti ja lähetin Vaasaan Vekatronicsiin, (löytyy tiedot netistä). Mittari tuli postista korjattuna, n. 150 e ja on pelannut moitteetta siitä asti, joku pieni osavika siellä oli, joten ei ehkä kannata heti maksaa 1000 e alkuperäisosasta.

• Saituri !!

Oot sitten oikeen penninvenyttäjä !

On se vaan kumma kun ei, huokeeseen autoon raaski asennuttaa uutta alkuperäisosaa.
        Merkkiliikkeen asentaessa sen saat työstä lähtien takuun vaihdetuille osille.

(Tuonhan neuvvoo jo vanha sanontakin ettei hyvää saa halvalla. Joten jos autosi on jo halpa niin miksi et raaski ostaa vähän kalliimmalla osia.)

Mietitään missä kannattaa säästää ja missä ei !

• taas tätä
        Saituri !! kirjoitti:

On se vaan kumma kun ei, huokeeseen autoon raaski asennuttaa uutta alkuperäisosaa.

(Tuonhan neuvvoo jo vanha sanontakin ettei hyvää saa halvalla. Joten jos autosi on jo halpa niin miksi et raaski ostaa vähän kalliimmalla osia.)

Eli tällaiset viestit juuri paljastaa henkilöt joilla ei ole muuta tekemistä kuin dissata joitain automerkkejä. (yleensä sen vuoksi ettei ole rahaa hankki ko autoa). Ajele sinä vaan sata aakkosella ja jätä tämä palsta rauhaan!!

• heh heh
        Saituri !! kirjoitti:

Ihme logiikkaa sinulla.

Eihän tuosta alkuperäisosa juuri parane, kun saadaan korjattua ihka alkuperäinen osa jatkamaan samaa matkaa originellin paketin kanssa matkaa jatkamaan.

Sitä paitsi, kun korjauttaa tuon mittariston niin ei tarvitse kikkailla matkamittarilukeman kanssa (uudessa mittaristossa lukema alkaa nollasta) ja sitä paitsi, kun mittariston vaihtaa uuteen huollossa, niin siitä tulee huoltokirjaan merkintä "mittaristo vaihdettu".
        Tämähän ei luonnollisesti näytä hyvältä minkään auton myyntitilanteessa :)

• Sulla on !!
        heh heh kirjoitti:

Ihme logiikkaa sinulla.

Eihän tuosta alkuperäisosa juuri parane, kun saadaan korjattua ihka alkuperäinen osa jatkamaan samaa matkaa originellin paketin kanssa matkaa jatkamaan.

Sitä paitsi, kun korjauttaa tuon mittariston niin ei tarvitse kikkailla matkamittarilukeman kanssa (uudessa mittaristossa lukema alkaa nollasta) ja sitä paitsi, kun mittariston vaihtaa uuteen huollossa, niin siitä tulee huoltokirjaan merkintä "mittaristo vaihdettu".
        Tämähän ei luonnollisesti näytä hyvältä minkään auton myyntitilanteessa :)

Kannatat vanhan kunostamista ?

Jos ostat uuden mittarin ja sen kilsat alkavat jälleen nollasta niin silloinhan tietenkin kannattaa ottaa se !

Kun sitten vertaat autosi vuosimallia mittarilukeman kanssa muihin merkkeihin, huomaat että olet säästänyt tolkuttomasti!
        (Ethän saa samalla rahalla kuin todella vanhoja ja paljon ajettuja Japseja sekä Folkkaeita.)

Tätä eroa on vaikea kuroa kiinni vaikka autoon tulisi kummoinen vika. ( Olettaen että autossasi on kasko vakuutus.)

Joten paukutele sinäkin henkseleitä oikeasta "sijoituksesta".

Kun tulee aika taas vaihtaa autoa huomaat ettei kannata vaihtaa merkkiä koska merkkiliike hyvittää lähes parhaiten ja onhan Rellu autona kiva.
        Vakuutus maksutkin voivat nousta.

Pitääkö tämä vääntää rautalangasta ? Hä!

Ps. Osta jouluksi kotiin vaikka Monopoli peli uskon että olet aika haka siinä.

• brave2k6

Moi,

Kiitos hyvästä vinkistä. 150 vaikuttaa sopivalta.
        Kyselen tarkemmin Vekatronicsilta.

Minä olen kyllä räpeltänyt autojen kanssa, mutta joku varoitti, että mittaristoa ei kannata irrottaa itse. Asialla on jotain tekemistä turvatyynyjen kanssa.

Millainen juttu mittariston irroitus on ja mitä siinä kannattaa varoa?

Ja nyt autoon tuli toinenkin vika. Automaattinen käsijattu ei toimi enää lainkaan. kun sen vetää päälle, niin valo palaa hetken ja alkaa sitten taas vilkkua. mitään ei tapahtu.
        Se kävi näin:
        - ajoin auton pihaan ja vedin kässärin päälle.
        - kun lähdin uudelleen liikke, niin en saanut kässäriä pois millään.
        - ajoi raakana, takapyörät välillä suhua lyöden. (mutta autossahan on tehoa ja uudet eturenkaat, joten ei huolta, kaasua vaan kunnolla).
        - hetken kuluttua kässäri meni pois päältä.
        - ja sen jälkeen se on ollutkin mykkä.
        - tsekkasi liittimet ja katkaisimen. ei apua.

Luulen, että jossain on tuntoanturi, joka kertoo milloin lähdetään liikkeelle ja jarrun pitäisi mennä pois päältä. Se on varmaankin sökö. Missähän tällainen anturi voisi olla ?

• SG 2004/2005

Minulla oli SG 2004, jonka tosin Mikkelin Auto-Kilta myi 2005 versiona.
      Siitä myös mittari meni pimeäksi. Radio toimi ok.
      Bilia vaihtoi sen, hintaa en tiedä, meni huoltosipimukseen.

• Rellukka GS

Itse korjautin mittariston toisaalla E-Suomessa ja kustannus oli uuteen verrattuna erittäin huokea :)

Saiturille:

Eihän auton koko moottoriakaan kannata vaihtaa, jos siitä vioittuu esim. moottorinkannesta keinuvipu.
        Taidat itse olla hommissa siellä piirimyyjän huoltotiskin takana??

• sitten vielä !
        Rellukka GS kirjoitti:

Itse korjautin mittariston toisaalla E-Suomessa ja kustannus oli uuteen verrattuna erittäin huokea :)

Saiturille:

Eihän auton koko moottoriakaan kannata vaihtaa, jos siitä vioittuu esim. moottorinkannesta keinuvipu.
        Taidat itse olla hommissa siellä piirimyyjän huoltotiskin takana??

Kumman luulet olevan sitten auton vaihtotilanteessa arvoa nostavampi kuitti !
        Keinuvivun ja vaikka nokkaakselin vaihto vai moottorin apulaitteineen?

Säästö tulee sitten autoa vaihtaessa eikä uudelta omistajalta tule kiukkuisia puheluita.
        Kahteen suuntaan ei voi kumartaa vaan toiseen väkisin pyllistää, joten mietitään missä säästetään.

Hyvät jolut sullekkin ja hommaa säkin toi monopoli peli.

• mikä pelle!
        sitten vielä ! kirjoitti:

Kumman luulet olevan sitten auton vaihtotilanteessa arvoa nostavampi kuitti !
        Keinuvivun ja vaikka nokkaakselin vaihto vai moottorin apulaitteineen?

Säästö tulee sitten autoa vaihtaessa eikä uudelta omistajalta tule kiukkuisia puheluita.
        Kahteen suuntaan ei voi kumartaa vaan toiseen väkisin pyllistää, joten mietitään missä säästetään.

Hyvät jolut sullekkin ja hommaa säkin toi monopoli peli.

Hei Saituri!

Olet selvästi älynlahjoiltasi heikkolahjainen.

Älä sure! Se ei kuitenkaan ole sinun syysi :)

• brave2k6

Minulla on kanssa Grand Scenic ja siinä pimeni mittari kesken ajon. Auto on nyt reilu 4 vuotta vanha ja sillä on ajettu 100 tmk.
      Autosalpa tsekkasi vian (kokeilemalla toimivaa mittaristoa.)
      Yli tonni pitäisi maksaa mittarista ja työstä vielä satanen.
      Relluosasta saisi 800:lla käytetyn mittariston, mutta se tuntuu paljolta vanhasta mittaristosta.

Nyt ajan Navigonin näyttämän nopeuden mukaan.
      Hyvää tässä on se, että nyt ei turvavyö-hälytin ujella. Ajaminen on taas mukavaa !

Ai niin ... onko kellään tietoa mistä edullisempaa mittaristoa kannattaisi kysyä.

• Renault6

Itse vaihdoin juuri Sceniciin ja ensi viikolla menee autoliikkeen korjaukseen tuon mittariston takia (itse en tietenkään joudu tätä maksamaan). Mittaristo on muuten toiminut hyvin, mutta yhdellä matkalla mittaristo oli pimeänä melkein koko ajan ja kun syttyi loppumatkasta, niin auton mittarilukemaan oli tullut 2000 km. lisää :S

Joten ilmeisesti koko mittaristo menee vaihtoon?

• brave2k6

Moi

"apua löytyy' otsikon alla on kiinnnostavin vastaus.
        Toivottavasti hän palaa joskus sivuille ja antaa lisää vinkkejä.
        Kyseessä on varmaankin pieni vika, mutta ihan sokkona ei viitsisi mittaristoa irrottaa.

Kerro sinä sitten miten korjaat/korjautit vian.
        Minä ajan toistaiseksi Navigonin ilmoittamien nopeuksien mukaan ja nautin hiljaisuudesta.

• Scenic -05
        brave2k6 kirjoitti:

Moi

"apua löytyy' otsikon alla on kiinnnostavin vastaus.
        Toivottavasti hän palaa joskus sivuille ja antaa lisää vinkkejä.
        Kyseessä on varmaankin pieni vika, mutta ihan sokkona ei viitsisi mittaristoa irrottaa.

Kerro sinä sitten miten korjaat/korjautit vian.
        Minä ajan toistaiseksi Navigonin ilmoittamien nopeuksien mukaan ja nautin hiljaisuudesta.

...täältä http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=4500000000001055&posting=22000000035363074

• brave2k6

• 19dci

Katsoppa Renault foorumi sieltä sähköviat 1:s sivu
      Grand scenicn mittaristo pimeni,siitä 1 sivu, vastaus 13.vois olla apua.

• Pete Mikkelistä

Sama vuosimalli mullakin ja samat vaivat.
      Käytin pelkän mittariston Vaasassa Vekatronicsilla ja kuntoon tuli, myöskin radio, vaikka ensin ilmoitti erroria. Niitä muovilärpäkkeitä takaisin laittaessani radio alkoi kysellä koodia, ja sen syötettyäni kaikki pelaa taas kuin unelma, ja pelkällä murto-osahinnalla merkkiliikkeen "ystäväntarjouksesta".

Maanantaina lähetin ja keskiviikkona oli takaisin Mikkelissä. (Matkahuolto)

Olen erittäin tyytyväinen palveluun ja suosittelen kaikille, joilla on sama ongelma.

• rojhelat08

Olen tutkija ja diplomi-insinööri Teknillisen Korkeakoulun (TKK) elektroniikka- ja sähköosastolla, Espoon Otaniemessä. Pystyn korjaamaan kyseisen ongelman, olen tehnyt saman jo muutaman kerran. Jos viette sen huoltoon, se tulee maksamaan 1000-1400 euroa, koska huolto ei korjaa sitä vaan vaihtavat uuteen. Voin korjata ongelman murto-osalla tästä hinnasta. Käytän alkuperäistä parempaa komponenttia. Minuun voi ottaa yhteyttä sähköpostitse (mieluummin englanniksi mutta suomeksikin käy).

Voitte myös katsoa tältä sivulta: http://users.tkk.fi/~myucetas/scenic/

[email protected]
      rojhelat08 (at) hotmail.com

• Soppa

Ei onnistunut tällä kaverilla korjaus kahdenkaan erillisen yrityksen jälkeen :( Kiikutin mittariston toiselle korjaajalle, jolta sain myös varamittarin korjauksen ajaksi. Sain tältä kaverilta mittarin takaisin samalla viikolla ja nyt muuten toimii ok :)

• Hemppa70

• asiallista

Olen alkuperäisen viestin laittaja tähän viestiketjuun. Eli minulla oli ongelmia hajonneen mittariston kanssa -05 GS:ssä. Ajattelin, että en laita enää mitään viestiä, niin paljon idiootteja tuntuu olevan vastauksista päätellen liikkeellä, mutta tämä viesti niille, joita asia oikeasti kiinnostaa. Ihmettelin, kun ei ilmaantunut heitä jotka olisivat vähän tapelleet asiasta. Kyse kuitenkin suhteellisen uudesta autosta ja osa ei ole kulutusosa. Otin itse yhteyttä maahantuojaan ja kuluttajariitalautakuntaan. Maahantuojalta tuli tarjous, jossa uudelle mittaristolle hintaa töineen pari sataa. Kuluttariitalautakunta antoi ennakkotiedon, että he saattaisivat suosittaa jopa 90% korvausta eli hintaa voisi jäädä satasen verran. Tosin kuluttariitalautakunnan ratkaisu kestää aikansa. Itse päädyin ottamaan merkkihuollossa vaihdetun uuden mittariston, koska sain sen samantien.

• hehkutko

Scenic 1,9 diesel 2005 sai uuden mittariston ( 1300 €), meni kuukausi ja service valo alkoi palaa silloin tällöin. Huolto testasi ja vastaus oli , että vika kenties hehkuissa , 50 € , kiitos.Siis EHKÄ. Auto on pelittänyt jo 6000 km vian? ilmestymisen jälkeen. Hyviä ehdotuksia,halvempia kuin 1300€ 50 € ......

• miklukka

Itse sain maahantuojalta vastineen että takuuajan umpeuduttua eivät ota osaa kustannuksiin. Kyseessä oli siis 04 scenic. Vaihtoautoliike suostui korvaamaan vianetsinnän ja puolet itse mittaristosta ja vaihdosta. Tyydyin siihen, vaikka sapetti vietävästi. Kuluttajariitalautakunnan kautta olisi voinut todella ehkä saada paremman diilin, mutta en halunnut sotkea vaihtoautoliikettä mukaan tähän koska kaiken kaikkiaan palvelu kuitenkin oli todella asiallista.

• Woody_Deluxe

Mittariston näyttö välähti muutaman kerran ja kaikki varoitusvalot syttyivät hetkeksi, noin viikko tämän 1. oireen jälkeen koko mittaritaulu pimeni tyystin.
      Vein auton paikalliseen merkkihuoltoon, josta sain kuulla, että paneli on vainaa ja homma saadaan kuntoon uudella vastaavalla.
      Hinta osalle oli tähtitieteellinen, joten etsin netistä tietoa asiasta sain sain selville, että vika on korjattavissa ja korjaajan yhteystietokin löytyi näiltä palstoilta.
      Otin yhteyttä tähän Tuusulassa asuvaan korjaajaan ja sovimme, että tuon mittariston hänelle lauantaina ap. Kaveri soitti jo samana iltana ja kertoi, että mittaristo on korjattu ja testattu. Oli ollut kuulema hyvä sauma korjata paneli.

Hain mittariston ja sehän pelasi kuin enkeli. Kaveri jopa näytti minkä korjauksen oli tehnyt ja mitkä osat olivat menneet vaihtoon.

Ei voi ainakaan hitaaksi kaveriksi haukkua :) Vähän eri meininki ja palvelualttius kuin monessa merkkikorjaamossa.

Korjaajan yhteystieto: thatinen @ gmail.com

• näistä kahdesta

Elektromeka Lohja ja Sercap Huoltopalvelut Rovaniemi.

• näistä kahdesta

• jp_olli
        näistä kahdesta kirjoitti:

Sercap huoltopalvelut tien päällä 12.9-20.9 välillä Rovaniemi - Oulu - Lohja. Sovi nouto, niin poimimme / irroitamme korjattavat mittaristot mukaan. 044 0760422

• Ladymuumi
        jp_olli kirjoitti:

Sercap huoltopalvelut tien päällä 12.9-20.9 välillä Rovaniemi - Oulu - Lohja. Sovi nouto, niin poimimme / irroitamme korjattavat mittaristot mukaan. 044 0760422

Omassa Grand Scenicistä vm.2005 meni myös mittaristo täysin mykäksi käynnistyksenestonvaloa myöten.

Kello ehti nollautua 1-2 päivää ennen kuin näyttö välähti muutaman kerran, ennen kuin simahti kokonaan (mittaristosta kuukui myös "napsuntaääntä" ennen finito tilaa).

Vein auton Järvenpäässä sijaitsevaan Tervashongan korjaamoon (erikoistunut Renaultiin), josta hain auton mittaristo korjattuna seuraavana päivänä pois

Erinomainen ja nopea palvelu ;D

http://www.tervashonka.fi/

• thatinen
        Ladymuumi kirjoitti:

Omassa Grand Scenicistä vm.2005 meni myös mittaristo täysin mykäksi käynnistyksenestonvaloa myöten.

Kello ehti nollautua 1-2 päivää ennen kuin näyttö välähti muutaman kerran, ennen kuin simahti kokonaan (mittaristosta kuukui myös "napsuntaääntä" ennen finito tilaa).

Vein auton Järvenpäässä sijaitsevaan Tervashongan korjaamoon (erikoistunut Renaultiin), josta hain auton mittaristo korjattuna seuraavana päivänä pois

Erinomainen ja nopea palvelu ;D

http://www.tervashonka.fi/

Hei,

Nyt myös sähkönsyötössä olleiden ongelmien takia seonneet Scenic II:sen matkamittarilukemat on mahdollista palauttaa oikeaan lukemaan.
        Myös nk. toivottomat tapaukset (jotkut korjaajat kutsuvat näitä cpu-vikaisiksi) on mahdollista korjata.

Parhaiten tavoitat minut thatinen at gmail.com

• Elektromeka - hah
        näistä kahdesta kirjoitti:

En voi suositella Elektromekaa sitten vaikka miten yrittäisin. Takuuhuollossa toista kertaa Renault GS:n mittaristo korjattavana melkein 2kk ja lopulta tämä nuhjuisen näköinen kaveri ei vastaa edes puhelinsoittoihin/tekstiviesteihin.

Otin yhteyttä Tuusulalaiseen (thatinen at gmail) korjaajaan ja homma oli heti alussa toista maata. Yhteyttä pidettiin puolin ja toisin ja mikä tärkeintä - mittari tuli kuntoon muutamassa päivässä. Lämpimästi suosittelen!!!

• Scenic
    • Scenicci

Tässä oma kokemukseni jakoon.
      Sain korjautettua Jyväskylässä Grand Scenicin mittariston näppärästi ja mielestäni aika edullisesti verrattuna uuden mittarin hintaan. Tekee myös kuulemma avainkorttien korjausta. Sähköpostiosoite [email protected]

• 2 Rellua, Eka/Vika

Sercap Rovaniemellä antoi vuoden takuun,180 euroa! toiminut ja 1,5 vuotta
        hyvin.

Tämmöinen Rellun tyyppivika vaihdetaan Irlannissa maahantuojan piikkiin.
        Miten Suomessa ?

• tkettune

Ryhmäkanne vireillä!

Hei kaikki kohtalotoverit

Ostinpa minäkin ko. vuosimallin GrandScenicin ja mittaristo pimeni jo parin viikon jälkeen. Olin asiasta yhteydessä myyjäliikkeeseen (nihkeää) sekä
      merkkiliikkeeseen (maahantuojan puolelta ei korvauksia - korjausarvio 1000 euroa).
      Näihin tyytymättömänä soittelin myös kuluttajaneuvojalle ja selvittelin ryhmäkanteen mahdollisuutta. Kanne on mahdollinen ja sen nostaa kuluttaja-
      asiamies. Myös kulut maksaa ko. taho.

Ehtona on, että samalta taholta (maahantuoja) on useita korvauksen vaatijoita samasta asiasta (luettelossa mainittu esim. autojen tyyppiviat).
      http://www.oikeus.fi/41279.htm

Toivoisin yhteystietoja halukkailta korvauksen hakijoilta osoitteeseen:
      [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe