SFINX

kiinnostusta

Kokemuksia tästä lähes karvattomasta kissarodusta? Olen lueskellut netistä tietoa ja olen tosi kiinnostunut sfinxeistä. Te joilla tällainen on, tai tutuillanne, osaatteko kertoa onko hoitaminen rankkaa, viekö paljon aikaa ja voimaa? Viihtyykö se yksinään kotona, omistajan ollessa pitkiä päiviä töissä? Paljonko hintaa? Oletteko katuneet sfinxin hankkimista? Vastailkaahan pian! :)

23

12112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sfinx...

      ...ei viihdy yksin!! Sillä on oltava seuraa.
      Se kiintyy erittäin paljon omistajiin ja näin ollen voi kokea pahojakin oireita jos olet joka päivä paljon poissa.
      Ota sille kaverikin.

    • MiraR

      Ovat erittäin sosiaalisia eivätkä viihdy yksin. Hinta on 1200-2500 euroa, riippuen onko lemmikki-vai jalostuskissa.

      Osta toinen ja ota toinen kissa sijoitukseen. Kasvattajat varmasti mielellään antavat itseltä ostetulle kissalle sijoituskissan kaveriksi.

    • Menninkäinen

      Sfinx on mitä ihanin lemmikki. Teet mitä tahansa se on aina mukana. Jos haluat rauhallisen sohvaperunan niin sillon älä ota sfinxiä sillä ne ovat vilkkaita ja hyvin seurallisia otuksia.
      Ikinä en ole kissan ottoa katunut vaan pikemminkin ihmetellyt miksi en sitä ottanut jo aiemmin. Tosin sillon en tätä ihanuutta olisi saanut.
      Hoito on hyvin samanlaista kun karvaisenkin kanssa. Ainoastaan ihoa tulee pestä useammin.

      • canadan sfinx

        En ole koskaan ollut kissaihminen. Olen vihannut kissoja jo lapsuudessani, se miksi niin on käynyt en osaa sitä perustella. Ehkä syy sille että en kissoista pitänyt oli se että kun meni jollekin kissaihmiselle kylään saattoi vain ruokakuppien perusteella ja pissalaatikon perusteella arvata että täällä asuu yksi tai useampi kissa, ärsyttävintä on minusta hankkia kissa joka ilmaantuu vain kun sillä on nälkä. muun ajan se sitten viettää jossain kaappien kätköissä.
        Kuitenkin ystävälläni hankki Don sfinxin ja tutustuin rotuun. En ole koskan tavannut vastaavaa. karmivan ulkonäkönsä ja valloittavan luonteensa takia harkitsin itselleni ehdottomasti sfinxin ottamista.
        Tällä hetkellä meillä on Canadan sfinx ja 3 pientä koiraa. ja pienten koirien kanssa kissa tulee aivan TODELLA hyvin toimeen ja toisinpäin. sfinxiä voisi suositella ns. koiraihmisille sillä se on hyvin koiramainen. se tulee vastaan kun tulee kotiin ja on aina menossa mukana. en ole katunut päivääkään. suosittelen MAAILMAN PARAS ROTU!


    • mimmi...

      Minulla on sfinxi ja ostin lähes samaan aikaan toisen kissan ja se oli ehdottomasti oikea tapa. Sfinx tarvitsee niin ihmisen kuin eläintenkin seuraa.
      Mieletön menninkäinen se kyllä on ja aivan käsittämätön tyyppi. Läheinen, inhimillinen ja ihana sydämenvalloittaja.
      Pesut ja muut hoidot eivät minua ole rassanneet. Noin kerran kuukaudessa olen pessyt ja missään nimessä se ei ole ollut liian harvoin. Kai joitakin yksilöitä pitää useammin pestä mutta minun leikattua naarasta ei tarvitse. Oikeastaan ainoa "yllätys" mikä minulla tuli vastaan oli se että kynsiä pitää rapsutella ja putsailla viikottain. Samoin ne pitää leikata viikottain. Minun kissani siihen on tottunut eli se on lähinnä sellainen hellittelyhetki.
      Varo rahanahneita välinpitämättömiä kasvattajia. Harmi kun tässä ei voi sanoa ketä kannattaa välttää mutta suosittelen kissaliiton sivuilta löytyviä kasvattajia.

      • :))))

        Oma sfinxini pitää kiroilusta ja huonosta englannista. Hän välillä uhkailee tappavansa perheeni. Seurustelevainen otus jonka tyttöystävä jätti hänet jäätyään monstertruckin alle.


      • Sfinx_17
        :)))) kirjoitti:

        Oma sfinxini pitää kiroilusta ja huonosta englannista. Hän välillä uhkailee tappavansa perheeni. Seurustelevainen otus jonka tyttöystävä jätti hänet jäätyään monstertruckin alle.

        :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


      • WhiteGhost
        Sfinx_17 kirjoitti:

        :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Ei kannata ottaa sellaista joka on tullut joko Romaniasta tai Portugalista. Jos alat torumaan sitä kun se rikkoo sääntöjä se alkaa tapella jonka jälkeen se hymyilee nenäsi edessä ja sanoo: 'I owned you... Cry?'
        'You can beat my brain'


    • Riiviö, kissamme<3

      Meillä on tälläinen Sfinx kissa, ja se on pentu, noin 3½ kuukautta. Se viihtyy yksin kotona kun äiti on töissä 10:00 - 20:00. Mutta minä tulen kyllä koulusta anka noin klo 14:00. Ne maksaa usein noin 1000€. Ja me emme todellakaan ole katuneet kissamme hankkimista, ne ovat niin ihania ja leikkisiä kissoja:)) Ps. Meidän kissamme nimi on Riiviö:D Se on niin riiviömäinen:DD....

    • riiviö_17

      Öö... Sfinxit eivät todellakaan maksa 1200 - 2500 €!! Vaikka oletkin kateellinen että hän aikoo ostaa sfinxin ja olt itse allerginen, niin ei silti tarvitse valehdella hinnasta, ettei hän voisi ostaa sitä... Ja olen itse canadan sfinxejen kasvatteja ja pyydän niistä ainoastaan 20 €...

      • Haluaa sfinxin

        Voisinpa ostaa sfinxin 20 eurolla, mutta iskä on allerginen : (


      • haluuaan (::

        mistäs canadan sfinxejä saa 20e ? (: haluaisin sellaisen kun vanhemmat ei halua karvoja kotiin... mutta mistä niitä saa niin halvalla ?


    • dtdhxrthrtrthy

      Varmaankin oli ihan läppä.....

    • isadora3

      mulla on sfinx blogi joten liittykää lukijoiksi ? :)

      sphynxisadora.blogspot.com

    • SFINX kysynyksiä

      Hei!
      haluaisin tietoa sfinx kissoista, miten niitä pestään? ja millä pitääkö olla jotain kissa shamppoota? vai ihan pelkää vettä? millä ne kuivataan? pyyhkeellä vai jollain muulla? pajon sellainen kissa oiken maksaa? Mistä löydän hyvän kasvattajan? Onko kissaliiton sivulla hyviä kasvattajia? Vanhempani evät halua oottaa karvallisia kissoja ja sfinx on ainoa mahdolisuuteni saada vihdoin oma kissa, mutta en tiedä niistä oiken paljon mitään siksi tarvitsen niistä tietoa. :) Ovatko sfinxit seurallisia? Piitääkö otaa niile kssakaveri seuraksi? Lhden klo: 8.00 kouluun ja tulen kotiin usen klo:14-13välillä päivästä riippuen, olisko siis parepi jos kissalla olisi tuona aikana seuraa? Tulevatko ne toimeen pikkulasten kanssa? Miten kynsiä hoidetaan? Ja olisiko kiipelypuu hyvä ostos?
      Vastailkaa jooko!

      • Sfinxin omistaja

        Lähetäppä sähköposti osoite niin voin sinne vastailla sulle :)


      • "lempeä jätti"

        Moi!
        Meillä on nyt 11v pullea uros sfinx. Ei olla pesty koskaan (paitsi sillon pentuna mutta saatiin liian paljon haavoja ja pahaa mieltä joka kerta niin luovutettiin) eikä oo koskaan ollut yhtikäs minkäänlaisia iho-ongelmia.
        Oon itse perheen tytär joten hinnoista en tiedä nykyhetkenä enkä osaa tarkalleen sanoa mitä tuolloinkaan maksettiin. Elinikä ennuste oli yli 20vuoden ja hintaa -3000 . Nyt yleistymisen jälkeen ovat paljon paljon halvempia!
        Meidän kisu on varmaan maailman seurallisin pulla! Painoa löytyy 7kiloa sen 3,5 sijaan ja sylissä kapalossa olo on lempi juttu:) Pärjää kyllä yksinkin ja nyt varsinkin iän myötä on mielummin sylissä kun leikkii, vaikka jokapäivä vielä leikkihetkiäkin löytyy. Tää ei tykkää yhtään muista kissoista eikä koiristakaan, hevosista kyllä :D
        Lapsiin ei pallero oo koskaan reagoinut erityisellä tavalla. Kahdeksan vuotis syntymäpäivilläni (olen itse 17 eli katti tuolloin 2v) kaverini olivat peloissaan kun kissa murisi niin kovaan ääneen. Menin sitten katsomaan että mitenniin muka ja siellähän se kehräsi kuin olisi taivaissa ollut:D Kiipeily puu on ainut asia mitä meillä on kaikki vuodet tarvittu joten sellainen ehdottomasti, jonka päälle voi kiivetä ja siellä voi ikkunasta katsella ulos. Kynsiä leikellään aina silloin tällöin, raapimispuussa aikahyvin lähtevät lyhyemmiksi! En osaa kuvitella elämää ilman tuota pallukkaa, kun niin nuori olin kun se saatiin ja elämää sitä ennen en oikein muista.. Nyt vähän suruttaa kun se alkaa vanhaksi tulla. Melkeimpä vaadin sinua ottamaan sfinxin ovat niin sydämmen varastajia!! Kaverit kyllä haukkuu rumaksi ja kamalaksi mutta sit kun ne sen tapaavat ja se tulee heti syliin puskemaan ni siinä on sulanut rasistisinkin mieli:)


      • "lempeä jätti"
        "lempeä jätti" kirjoitti:

        Moi!
        Meillä on nyt 11v pullea uros sfinx. Ei olla pesty koskaan (paitsi sillon pentuna mutta saatiin liian paljon haavoja ja pahaa mieltä joka kerta niin luovutettiin) eikä oo koskaan ollut yhtikäs minkäänlaisia iho-ongelmia.
        Oon itse perheen tytär joten hinnoista en tiedä nykyhetkenä enkä osaa tarkalleen sanoa mitä tuolloinkaan maksettiin. Elinikä ennuste oli yli 20vuoden ja hintaa -3000 . Nyt yleistymisen jälkeen ovat paljon paljon halvempia!
        Meidän kisu on varmaan maailman seurallisin pulla! Painoa löytyy 7kiloa sen 3,5 sijaan ja sylissä kapalossa olo on lempi juttu:) Pärjää kyllä yksinkin ja nyt varsinkin iän myötä on mielummin sylissä kun leikkii, vaikka jokapäivä vielä leikkihetkiäkin löytyy. Tää ei tykkää yhtään muista kissoista eikä koiristakaan, hevosista kyllä :D
        Lapsiin ei pallero oo koskaan reagoinut erityisellä tavalla. Kahdeksan vuotis syntymäpäivilläni (olen itse 17 eli katti tuolloin 2v) kaverini olivat peloissaan kun kissa murisi niin kovaan ääneen. Menin sitten katsomaan että mitenniin muka ja siellähän se kehräsi kuin olisi taivaissa ollut:D Kiipeily puu on ainut asia mitä meillä on kaikki vuodet tarvittu joten sellainen ehdottomasti, jonka päälle voi kiivetä ja siellä voi ikkunasta katsella ulos. Kynsiä leikellään aina silloin tällöin, raapimispuussa aikahyvin lähtevät lyhyemmiksi! En osaa kuvitella elämää ilman tuota pallukkaa, kun niin nuori olin kun se saatiin ja elämää sitä ennen en oikein muista.. Nyt vähän suruttaa kun se alkaa vanhaksi tulla. Melkeimpä vaadin sinua ottamaan sfinxin ovat niin sydämmen varastajia!! Kaverit kyllä haukkuu rumaksi ja kamalaksi mutta sit kun ne sen tapaavat ja se tulee heti syliin puskemaan ni siinä on sulanut rasistisinkin mieli:)

        Ja lisään vielä että kassit leikattiin aika varhaisella iällä kun poika kusi mun legoboxiin :D


      • "lempeä jätti"
        "lempeä jätti" kirjoitti:

        Ja lisään vielä että kassit leikattiin aika varhaisella iällä kun poika kusi mun legoboxiin :D

        Ja vielä.. ei ole koskaan purrut ketään, saati raapinut tai edes sähissyt. Ja olen itse eläin allerginen. En sano että olisin oireeton mutta nuhaa tulee vain sillon kun poju nukkuu kainalossa (lusikassa) koko yön:)
        Korostan vielä tuola ylempänä mainittuja juttuja mitä väitettiin, että ei viihdy yksin? Paskapuhetta suoraan sanottuna. Kyllä tuo meidän katti hakeutuu omiin oloihinsa joka päivä moneksi tunniksi ja on siellä oman aikansa. TARVITSEE OMAA RAUHAA niinkuin me kaikki!! Kynsiä ei todellakaan tarvitse leikata viikoittain? Ehkä kerran kuussa jos sitäkään, ostaisitte raapimispuun. Luoja.. Maailman helpoin, kiltein ja seurallisin rotu


    • Nealind

      Mistä saa sfinx kisulia n. 800-900€????? Ja pitääkö ottaa toinen saman lainen vai riittääkö maatias kissa?? Vastatkaa nopeasti asialla aika kiire

    • kaveri toiveissa

      Hei,
      Minulla on sfinx tyttö pentu ja aivan mahdottoman suloinen ja energinen kaveri onkin :) Pärjää hyvin yksin työpäivän ajan eli noin 8h. Olen kuitenki ajatellut ottaa tytölleni kaverin mutta en ole varma voiko sfinxin kanssa ottaa maatias kissaa??

      • JaaNiinMiksei?

        Miksei voisi? Tottakai voi, nakut tulee usein loistavasti toimeen muiden kotieläinten kanssa! :P Oma kehräävä lämpöpatteri ainakin tulee toimeen kaikkien ja kaiken kanssa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      923
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      741
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      692
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    10. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      630
    Aihe