Usassa käyneet!
Pitääkö Miamiin matkustavilla olla mukana olevista lääkkeistä myös englanninkieliset reseptit vai riittääkö suomenkieliset versiot?
Sekä, paljon huhupuhetta ollut että Usaan matkustavien pitäisi käydä Hiv-testeissä. Onko tämä totta??
Lääkereseptit??
6
1698
Vastaukset
- eräs lähtijä
no en minä ainkaan ajatellut käännättää reseptejä, tietysti riippuu montako sataa pilleriä sulla on mukana.
ja mistähän tuon olet repäissyt että pitäisi muka hiv-testit tehdä.. - riittävät
Ei tarvitse olla englanninkielisiä reseptejä. Ota joko alkuperäiset reseptit tai kopiot niistä mukaan. Jos on käytössä keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä (varsinkin huumausaineiksi luokiteltavia) kannattaa mennä apteekkiin reseptien ja henkilötodistuksen kanssa niin apteekki laatii listan lääkkeistä. Listaan tulee lääkeaineiden latinankieliset nimet sekä käyttötarkoitus.
Ei tarvitse käydä HIV-testissä, en ole koskaan kuullutkaan moisesta ja kävin vasta Usassa.- Loviisa
Minulla on ollut matkalla mukana antibioottia ja nestemäistä lääkettäkin. Ei niistä kukaan ole ollut kiinnostunut, reseptit on varmaan hyvä olla mukana, mutta ei niitä ole kertaakaan kysytty. Tosin viimeksi kysyttiin, onko nestemäistä, eikä ollut. Kun kerran oli, näytin sitä turvatarkastuksessa ja se oli sillä selvä, ei silloinkaan kysytty reseptiä. Riippuneeko siitä, miten tarkka tulli-ihminen sattuu kohdalle.
- myymelinii
Kiitoksia vastauksista!
Itsekin epäilin tuota testi-hommaa..
Huhuja vain olen kuullut että pitäisi testata, mutta kuulosti kyllä niin kummalliselta että epäilin todellakin vain huhuksi!
Yhdellä meistä lähtijöistä on pahaa ruoka-aineallergiaa astmaaa, mm.piikki joka joudutaan pistämään jos allergiakohtaus iskee, että lääkkeitä kyllä joutuu ottaa mukaan ja siksi mietin että kuinka tarkat reseptit täytyy olla vai riittävätkö suomenkieliset versiot!
Pitääkö siis nestemäisiin lääkkeisiin olla englanninkieliset reseptit??
Mutta kiitoksia selvennyksistä! - loviisa
myymelinii kirjoitti:
Kiitoksia vastauksista!
Itsekin epäilin tuota testi-hommaa..
Huhuja vain olen kuullut että pitäisi testata, mutta kuulosti kyllä niin kummalliselta että epäilin todellakin vain huhuksi!
Yhdellä meistä lähtijöistä on pahaa ruoka-aineallergiaa astmaaa, mm.piikki joka joudutaan pistämään jos allergiakohtaus iskee, että lääkkeitä kyllä joutuu ottaa mukaan ja siksi mietin että kuinka tarkat reseptit täytyy olla vai riittävätkö suomenkieliset versiot!
Pitääkö siis nestemäisiin lääkkeisiin olla englanninkieliset reseptit??
Mutta kiitoksia selvennyksistä!tuskin edes nestemäisiin lääkkeisiin pitää olla englanninkielisiä reseptejä, koska siinähän selviää lääkkeen ja käyttäjän nimi suomenkielisestäkin. Niin kuin jo sanoin, minulta eivät ole koskaan reseptejä edes kysyneet. Kannattaa turvatarkastuksessa ottaa heti esille nestemäiset lääkkeet ja näyttää ne. Kun tein niin, virkailija vain huitaisi kädellä, että antaa olla.
Tietysti on hyvä jos osaa sen verran kieltä, että voi sanoa esim, nämä ovat allergialääkkeitä tms.
Enemmän ne tullissa kyselevät sitä, miksi tulet maahan ja kauanko olet.
Oli pari viileää päivää täällä floridassa, nyt on taas lämmintä.
- on latinaa
ja se on medicin markkinoilla kansainvälinen kieli. eli unohda se, kuten toi hiv skeida.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882