Mitä tarkoittaa, kun puhutaan, että veneen mahonkisisustus on lakattu sekä lisäksi kiillotettu käsin. Minun pitäisi lakata osaa mahonkisisustuksesta, mutta kiinnostaa miten tuo kiillotus tapahtuu? Jotta saisi "samantasoista" kuin alkuperäinen. Onko muita vinkkejä millä ns. auringonpolttamat kohdat mahonkivanerissa (vaalea) korjaisi? Entä raita-turkkilevyt, hionta kova kiiltävä lakka?
lakattu sisusta
6
1196
Vastaukset
Olisikohan tästä hausta jotain hyötyä?:
http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&advanced=1&all_words=Lakka&some_words=hionta nautor&exclude_words=&exact_words=&conference=purjehdus&poster=&sort=relevance&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sd=01&sm=01&sy=2001&ed=2&em=12&ey=2008&hpp=50- Tarkoittaa.
"Mitä tarkoittaa, kun puhutaan, että veneen mahonkisisustus on lakattu sekä lisäksi kiillotettu käsin."
Se tarkoittaa juuri sitä.- toimenpide
kerropa sitten viisastelija miten kiillotus tehdään, niin olen taas viisaampi ja kitollinen?
- Tapaa.
toimenpide kirjoitti:
kerropa sitten viisastelija miten kiillotus tehdään, niin olen taas viisaampi ja kitollinen?
Isoilla pinnoilla koneella ja hiovalla kiillotusaineella.
Pienemmät kappaleet käsin.
- suosisin
Itse en käyttäisi kiiltävää lakkaa vaan mattaa. Muista välihioa kerrosten välillä niin saat tasaisen pinnan.
- Douppaaja
Itse vedin ensin kolme kerrosta Hempelin Dura Gloss(?) lakkaa välihioen. Sitten 2-3 kerrosta Dura Satinia. Tässäkin kevyt välihionta hienolla paperilla. Lopuksi kiillotin kevyesti käsin sellaisella hienonhienolla teräsvillatupolla ja viimeiseksi froteepyyhkeellä. Kannattaa varoa, että mitään teräsvilla muruja ei jää mihinkään koloon ruostumaan. Tuli sellainen syvä himmeä kiilto, jossa pienet naarmut ei kuitenkaan pistä pahasti silmään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683031
- 922845
- 492067
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201535- 151329
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51308Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131291Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131243Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241212- 181210