Mistä rakennesuunnittelija

Talo hahmoteltu

Pohjois Uudellemaalle. Tehdään paikallarakentaen, nyt tarvisi halvimmat mahdolliset rakenne piirrokset. Kyllähän nuo talot osaa tehdä mutta jotkut piirrokset tuonne kuntaan täytisi saada. Olisiko opiskelijat kiinnostuneita ?

8

1521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haukutaan

      suunnittelijaa...

    • Rauno Kangas

      ...osaa myös tehdä "kevennetyllä mallilla" rakennesuunnitelmat. Tai sitten ostat vain tarvitsemasi rakenne laskelmat ja piirrät itse rakennekuvat puhtaaksi ja korkeintaan tarkastutat kuvat rakennelaskelmien tekijällä.

      Kuvittelisin, että tavanomaisen puutalon raksut "oikein tehtynä" on parin...kolmen tonnin haarukassa, mutta rakennelaskelmat ja kuvien tarkastuksen saattaisi saada "muutamalla" satasella" - ja sen jälkeen ei ehkä kannata opiskelijoihin tyytyä.

    • djhgfsl

      Mä en ite luottanut rakennusalan ammattilaisten osaamiseen ja päätin ite opiskella rakennusten suunnittelua. Nyt DI paperit laatikossa ja oma talo suunniteltu. Rakennus mallinnettu niin maan perusteellisesti paikallisten ulko-olosuhteiden tuntiarvojen mukaan. Niiden mukaan valittu materiaalit ja rakenteet teknisten ominaisuuksien (mm. kosteudenkestävyys) ja hinnan mukaan. Kustannussäästöjä löytyi aika hyvin mm. perustuksien osalta. Lämmitysjärjestelmä suunniteltu kans, jäähdytysjärjestelmää ei tarvita kun laskelmien mukaan sisälämpötila ei pitäis nousta yli 24 asteen kesän helteidenkään aikaan. Luuleks sä, et mä olisin valmis ottamaan vastuun sun rakentamisesta muutamasta satasesta? Aloitteilijoiden on tehtävä vähän raskaamman kaavan mukaan kun ei vielä ole kokemuksen tuomaa varmuutta.

    • varten lupakuvat

      ja sitten myöhemmin ne rakennekuvat. Hommaa nyt heti vastaava työnjohtaja ja velvoita sopimuksessa piirtämään kaikki nuo em kuvat ja toimimaan myös pääsuunnittelijan virassa.

      Näin saat kaikki nuo hommat ja kuvat n 3000 eurolla. Joku eläkkeellä oleva rakennusmestari tekee ne.
      Erikseen hankittuna 10000 menee rikki.

      Taisit uskoa että pitkästä tekemällä säästää rahaa ja heti huomaat että sua on huijattu, nyt rahastaa vaan joku muu kuin talotehdas.

      • maksaa tuli

        ne sitten talotehtaalta tai itse tilaamalla. Talotehdaskaan ei saa/tee/teetätä kuvia ilmaiseksi vaan ne on ympätty paketin hintaan.


      • mutta se
        maksaa tuli kirjoitti:

        ne sitten talotehtaalta tai itse tilaamalla. Talotehdaskaan ei saa/tee/teetätä kuvia ilmaiseksi vaan ne on ympätty paketin hintaan.

        vakiopohja myydään vaikka 20 tilaajalle eli suunnittelukustannus jakaantuu monelle ja siihen pohjaan tehdyt muutokset viedään koneelle varsin pienin kuluin.
        Lupakuvakustannus talopaketeissa vain satasia verrattuna pitkästä tekijän tuhansien eurojen laskuun.


      • ei kuulu

        suunnitelmien teko.Tuskin edesosaa. Mutta rakentaa hän osaa, joa on ammattilainen.


      • mutta pane kuulumaan
        ei kuulu kirjoitti:

        suunnitelmien teko.Tuskin edesosaa. Mutta rakentaa hän osaa, joa on ammattilainen.

        eli hommaa sellainen joka osaa ja kykenee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe