Mistä rakennesuunnittelija

Talo hahmoteltu

Pohjois Uudellemaalle. Tehdään paikallarakentaen, nyt tarvisi halvimmat mahdolliset rakenne piirrokset. Kyllähän nuo talot osaa tehdä mutta jotkut piirrokset tuonne kuntaan täytisi saada. Olisiko opiskelijat kiinnostuneita ?

8

1578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haukutaan

suunnittelijaa...

• Rauno Kangas

...osaa myös tehdä "kevennetyllä mallilla" rakennesuunnitelmat. Tai sitten ostat vain tarvitsemasi rakenne laskelmat ja piirrät itse rakennekuvat puhtaaksi ja korkeintaan tarkastutat kuvat rakennelaskelmien tekijällä.

Kuvittelisin, että tavanomaisen puutalon raksut "oikein tehtynä" on parin...kolmen tonnin haarukassa, mutta rakennelaskelmat ja kuvien tarkastuksen saattaisi saada "muutamalla" satasella" - ja sen jälkeen ei ehkä kannata opiskelijoihin tyytyä.

• djhgfsl

Mä en ite luottanut rakennusalan ammattilaisten osaamiseen ja päätin ite opiskella rakennusten suunnittelua. Nyt DI paperit laatikossa ja oma talo suunniteltu. Rakennus mallinnettu niin maan perusteellisesti paikallisten ulko-olosuhteiden tuntiarvojen mukaan. Niiden mukaan valittu materiaalit ja rakenteet teknisten ominaisuuksien (mm. kosteudenkestävyys) ja hinnan mukaan. Kustannussäästöjä löytyi aika hyvin mm. perustuksien osalta. Lämmitysjärjestelmä suunniteltu kans, jäähdytysjärjestelmää ei tarvita kun laskelmien mukaan sisälämpötila ei pitäis nousta yli 24 asteen kesän helteidenkään aikaan. Luuleks sä, et mä olisin valmis ottamaan vastuun sun rakentamisesta muutamasta satasesta? Aloitteilijoiden on tehtävä vähän raskaamman kaavan mukaan kun ei vielä ole kokemuksen tuomaa varmuutta.

• varten lupakuvat

ja sitten myöhemmin ne rakennekuvat. Hommaa nyt heti vastaava työnjohtaja ja velvoita sopimuksessa piirtämään kaikki nuo em kuvat ja toimimaan myös pääsuunnittelijan virassa.

Näin saat kaikki nuo hommat ja kuvat n 3000 eurolla. Joku eläkkeellä oleva rakennusmestari tekee ne.
      Erikseen hankittuna 10000 menee rikki.

Taisit uskoa että pitkästä tekemällä säästää rahaa ja heti huomaat että sua on huijattu, nyt rahastaa vaan joku muu kuin talotehdas.

• maksaa tuli

ne sitten talotehtaalta tai itse tilaamalla. Talotehdaskaan ei saa/tee/teetätä kuvia ilmaiseksi vaan ne on ympätty paketin hintaan.

• mutta se
        maksaa tuli kirjoitti:

ne sitten talotehtaalta tai itse tilaamalla. Talotehdaskaan ei saa/tee/teetätä kuvia ilmaiseksi vaan ne on ympätty paketin hintaan.

vakiopohja myydään vaikka 20 tilaajalle eli suunnittelukustannus jakaantuu monelle ja siihen pohjaan tehdyt muutokset viedään koneelle varsin pienin kuluin.
        Lupakuvakustannus talopaketeissa vain satasia verrattuna pitkästä tekijän tuhansien eurojen laskuun.

• ei kuulu

suunnitelmien teko.Tuskin edesosaa. Mutta rakentaa hän osaa, joa on ammattilainen.

• mutta pane kuulumaan
        ei kuulu kirjoitti:

suunnitelmien teko.Tuskin edesosaa. Mutta rakentaa hän osaa, joa on ammattilainen.

eli hommaa sellainen joka osaa ja kykenee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      244
      4288
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      120
      2744
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2502
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      85
      1529
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1476
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1199
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1117
    8. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      986
    9. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      983
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      173
      965
    Aihe