Pohjois Uudellemaalle. Tehdään paikallarakentaen, nyt tarvisi halvimmat mahdolliset rakenne piirrokset. Kyllähän nuo talot osaa tehdä mutta jotkut piirrokset tuonne kuntaan täytisi saada. Olisiko opiskelijat kiinnostuneita ?
Mistä rakennesuunnittelija
8
1545
Vastaukset
- haukutaan
suunnittelijaa...
- Rauno Kangas
...osaa myös tehdä "kevennetyllä mallilla" rakennesuunnitelmat. Tai sitten ostat vain tarvitsemasi rakenne laskelmat ja piirrät itse rakennekuvat puhtaaksi ja korkeintaan tarkastutat kuvat rakennelaskelmien tekijällä.
Kuvittelisin, että tavanomaisen puutalon raksut "oikein tehtynä" on parin...kolmen tonnin haarukassa, mutta rakennelaskelmat ja kuvien tarkastuksen saattaisi saada "muutamalla" satasella" - ja sen jälkeen ei ehkä kannata opiskelijoihin tyytyä. - djhgfsl
Mä en ite luottanut rakennusalan ammattilaisten osaamiseen ja päätin ite opiskella rakennusten suunnittelua. Nyt DI paperit laatikossa ja oma talo suunniteltu. Rakennus mallinnettu niin maan perusteellisesti paikallisten ulko-olosuhteiden tuntiarvojen mukaan. Niiden mukaan valittu materiaalit ja rakenteet teknisten ominaisuuksien (mm. kosteudenkestävyys) ja hinnan mukaan. Kustannussäästöjä löytyi aika hyvin mm. perustuksien osalta. Lämmitysjärjestelmä suunniteltu kans, jäähdytysjärjestelmää ei tarvita kun laskelmien mukaan sisälämpötila ei pitäis nousta yli 24 asteen kesän helteidenkään aikaan. Luuleks sä, et mä olisin valmis ottamaan vastuun sun rakentamisesta muutamasta satasesta? Aloitteilijoiden on tehtävä vähän raskaamman kaavan mukaan kun ei vielä ole kokemuksen tuomaa varmuutta.
- varten lupakuvat
ja sitten myöhemmin ne rakennekuvat. Hommaa nyt heti vastaava työnjohtaja ja velvoita sopimuksessa piirtämään kaikki nuo em kuvat ja toimimaan myös pääsuunnittelijan virassa.
Näin saat kaikki nuo hommat ja kuvat n 3000 eurolla. Joku eläkkeellä oleva rakennusmestari tekee ne.
Erikseen hankittuna 10000 menee rikki.
Taisit uskoa että pitkästä tekemällä säästää rahaa ja heti huomaat että sua on huijattu, nyt rahastaa vaan joku muu kuin talotehdas.- maksaa tuli
ne sitten talotehtaalta tai itse tilaamalla. Talotehdaskaan ei saa/tee/teetätä kuvia ilmaiseksi vaan ne on ympätty paketin hintaan.
- mutta se
maksaa tuli kirjoitti:
ne sitten talotehtaalta tai itse tilaamalla. Talotehdaskaan ei saa/tee/teetätä kuvia ilmaiseksi vaan ne on ympätty paketin hintaan.
vakiopohja myydään vaikka 20 tilaajalle eli suunnittelukustannus jakaantuu monelle ja siihen pohjaan tehdyt muutokset viedään koneelle varsin pienin kuluin.
Lupakuvakustannus talopaketeissa vain satasia verrattuna pitkästä tekijän tuhansien eurojen laskuun. - ei kuulu
suunnitelmien teko.Tuskin edesosaa. Mutta rakentaa hän osaa, joa on ammattilainen.
- mutta pane kuulumaan
ei kuulu kirjoitti:
suunnitelmien teko.Tuskin edesosaa. Mutta rakentaa hän osaa, joa on ammattilainen.
eli hommaa sellainen joka osaa ja kykenee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123760MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar761980Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421608Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3788