Mistä rakennesuunnittelija

Talo hahmoteltu

Pohjois Uudellemaalle. Tehdään paikallarakentaen, nyt tarvisi halvimmat mahdolliset rakenne piirrokset. Kyllähän nuo talot osaa tehdä mutta jotkut piirrokset tuonne kuntaan täytisi saada. Olisiko opiskelijat kiinnostuneita ?

8

1568

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haukutaan

suunnittelijaa...

• Rauno Kangas

...osaa myös tehdä "kevennetyllä mallilla" rakennesuunnitelmat. Tai sitten ostat vain tarvitsemasi rakenne laskelmat ja piirrät itse rakennekuvat puhtaaksi ja korkeintaan tarkastutat kuvat rakennelaskelmien tekijällä.

Kuvittelisin, että tavanomaisen puutalon raksut "oikein tehtynä" on parin...kolmen tonnin haarukassa, mutta rakennelaskelmat ja kuvien tarkastuksen saattaisi saada "muutamalla" satasella" - ja sen jälkeen ei ehkä kannata opiskelijoihin tyytyä.

• djhgfsl

Mä en ite luottanut rakennusalan ammattilaisten osaamiseen ja päätin ite opiskella rakennusten suunnittelua. Nyt DI paperit laatikossa ja oma talo suunniteltu. Rakennus mallinnettu niin maan perusteellisesti paikallisten ulko-olosuhteiden tuntiarvojen mukaan. Niiden mukaan valittu materiaalit ja rakenteet teknisten ominaisuuksien (mm. kosteudenkestävyys) ja hinnan mukaan. Kustannussäästöjä löytyi aika hyvin mm. perustuksien osalta. Lämmitysjärjestelmä suunniteltu kans, jäähdytysjärjestelmää ei tarvita kun laskelmien mukaan sisälämpötila ei pitäis nousta yli 24 asteen kesän helteidenkään aikaan. Luuleks sä, et mä olisin valmis ottamaan vastuun sun rakentamisesta muutamasta satasesta? Aloitteilijoiden on tehtävä vähän raskaamman kaavan mukaan kun ei vielä ole kokemuksen tuomaa varmuutta.

• varten lupakuvat

ja sitten myöhemmin ne rakennekuvat. Hommaa nyt heti vastaava työnjohtaja ja velvoita sopimuksessa piirtämään kaikki nuo em kuvat ja toimimaan myös pääsuunnittelijan virassa.

Näin saat kaikki nuo hommat ja kuvat n 3000 eurolla. Joku eläkkeellä oleva rakennusmestari tekee ne.
      Erikseen hankittuna 10000 menee rikki.

Taisit uskoa että pitkästä tekemällä säästää rahaa ja heti huomaat että sua on huijattu, nyt rahastaa vaan joku muu kuin talotehdas.

• maksaa tuli

ne sitten talotehtaalta tai itse tilaamalla. Talotehdaskaan ei saa/tee/teetätä kuvia ilmaiseksi vaan ne on ympätty paketin hintaan.

• mutta se
        maksaa tuli kirjoitti:

ne sitten talotehtaalta tai itse tilaamalla. Talotehdaskaan ei saa/tee/teetätä kuvia ilmaiseksi vaan ne on ympätty paketin hintaan.

vakiopohja myydään vaikka 20 tilaajalle eli suunnittelukustannus jakaantuu monelle ja siihen pohjaan tehdyt muutokset viedään koneelle varsin pienin kuluin.
        Lupakuvakustannus talopaketeissa vain satasia verrattuna pitkästä tekijän tuhansien eurojen laskuun.

• ei kuulu

suunnitelmien teko.Tuskin edesosaa. Mutta rakentaa hän osaa, joa on ammattilainen.

• mutta pane kuulumaan
        ei kuulu kirjoitti:

suunnitelmien teko.Tuskin edesosaa. Mutta rakentaa hän osaa, joa on ammattilainen.

eli hommaa sellainen joka osaa ja kykenee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1536
    2. Kerran oltiin mekin kahdestaan

Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik
      Ikävä
      13
      1196
    3. Ozzy Osbourne on kuollut

Kevyet mullat ja R.I.P. Ei soi enää Paranoid.
      Maailman menoa
      227
      1179
    4. Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi

Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen
      Maailman menoa
      264
      1042
    5. Oikeasti, voitais mennä kahville

ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o
      Ikävä
      81
      989
    6. Naiset, naiset

Älkää antako painonne nousta. Naisella ylipaino ei ole hyvä.💝
      Ikävä
      141
      960
    7. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      179
      943
    8. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      909
    9. Yritin keväällä unohtaa sinut nainen

mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie
      Ikävä
      33
      802
    10. No mitä nyt

Ollaanko vaiko eikö olla? Miehelle.
      Ikävä
      71
      787
    Aihe