VUODESSA LVI-Asentajaksi !!!

To be or not to be?

Vähän yli vuodessa kävisi tuon lvi-asentajan perustutkinnon. Onko täällä kyseisen tutkinnon käyneitä? Onko lvi-ala tulevaisuuden ala? kaikki puhuvat että putkihommia riittäisi paljon. Mitä kaikkea tuo lvi-asentaja pitää sisällään? mihin hommiin olen pätevä koulun jälkeen? liksa lienee 15-20e/h ja työpäivät pitkiä jos huhuja on uskomista. Kertokaa alalla olevat/koulun käyneet!

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ

Talotekniikan perustaidot 10 ov

Asiakaspalvelu
ATK-perustaidot
LVI- ja asennustekniikan perustaidot
Kiinteistönhoidon perustaidot
Rakennus- ja työmaatekniikan perustaidot
Sähkötekniikan perustaidot
Työturvallisuus ja työturvakorttikoulutus
EA1- ja tulityökorttikoulutus

Mittaus-, säätö- ja automaatiotekniikka 3 ov

LVI-järjestelmien mittaukset ja säätö
Kiinteistöautomaatio
Energiatekniikka

LV-asennustyöt 8 ov

Saneerausrakentaminen
LV-asennukset

Hitsaustekniikka 6 ov

Kaarihitsaus, teoria ja käytäntö
Kaasuhitsaus, teoria ja käytäntö

LVI-teknisten järjestelmien kunnossapito 4 ov

LVV-teknisten laitteiden huolto
IV-laitteiden huolto
Huoltotoiminta LVI-alalla

Työssäoppiminen 14 ov

Osaamisen näytöt (5kpl) 1 ov

Yhteensä 46 ov

12

15961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • putkarii

      Äkkiä 9 ekua tunti ja urakoita ei ole muuta kuin suomi 24 foorumilla, etkä ton koulutuksen jälkeen ole oppinut oikeastaan yhtään mitään...

    • se ole

      Paljosti kiinni siitä, millainen ihminen sitä opiskelee, koska jotkut oppii tekemään töitä ilmankoulua ja jotkut ei vaikka kävisi 5 vuotta koulua :D kyllähän tuo jo jonkinlaiset perusteet alalle antaa, Eikä se raha aina kaikkea meinaa..

    • ex amiedu

      Kävin ton kurssin 5v sitten saat perustiedot lvi tekniikasta mutta kuten joku sano et itse asennuksista/työstä opi siellä mitään!! meitä aloitti pari kymmentä ja tietääkseni putkarihommia ei tänäpäivänä kurssilaisista kuin minä ja yksi toinen heppu.....suurimmasta osasta oppilaista näki heti että ei tuosta mitään tule vaikka kurssin käy loppuun.

      Koulutus sopii sellaisille joilla on jo teknistä kokemusta tai rakennustyökokemusta työkalut on "pysyttävä käsissä" sitä ei mikään koulu voi opettaa toisilta homma vaan käy toisilta ei pitää olla aika tavalla PELLE PELOTON..;)

      Ensimmäin työpaikka voi olla vaikee saada koska sinulla ei ole työkokemusta urakat on niin tiukassa että ei sinne ketään oteta harjottelee huoltopuolikin on tiukkaa ei sielläkään ole varaa pitää joutomiehiä.

      Elikä harva tuon kurssin kävijöistä pystyy oikeesti putkariksi se on mahdollista mutta vaikeeta ja jos ole leipuri pysy leipurina..;)

      Meillä molemmilla kurssilaisella jotka vielä teemme putkihommia oli tosiaan vahva tekninen työkokemus takana itse olin tehnyt erilaisia metalli/konepaja(luokkahitsari jne: rakennustöitä 15v ennen kurssia!

      Palkat on aluksi abaut 9e siitä sitten eteenpäin kokemuksen mukaan itse saan viiden vuoden jälkeen 20e/h tuntitöissö huoltopuolella.

      ps: Amiedun opetus on hunoa!!!!!!!!!!!

      • K-suomessa

        juuh, kävin kanssa tuon. 20 aloitti myös, ja 2 pääsi mukaan tekemään hommia.
        Loput teki jotain muuta, tai vieläkin käy vastaavilla kursseilla.
        Edes opettajat ei panostaneet opetukseen, kun vuodessa ei opi kuitenkaan mitään. Tuon koulutuksen jälkeen olisi pienet mahdollisuudet oppisopimuskoulutukseen, mutta en päässyt edes siihen vaikka hain ympäri suomesta sitä paikkaa. Eli aloin tekemään muita hommia. En siis suosittele.


      • lodde
        K-suomessa kirjoitti:

        juuh, kävin kanssa tuon. 20 aloitti myös, ja 2 pääsi mukaan tekemään hommia.
        Loput teki jotain muuta, tai vieläkin käy vastaavilla kursseilla.
        Edes opettajat ei panostaneet opetukseen, kun vuodessa ei opi kuitenkaan mitään. Tuon koulutuksen jälkeen olisi pienet mahdollisuudet oppisopimuskoulutukseen, mutta en päässyt edes siihen vaikka hain ympäri suomesta sitä paikkaa. Eli aloin tekemään muita hommia. En siis suosittele.

        ite oon tällä hetkellä oppisopimuksella putkiasentajaksi, enkä suosittele kellekkään tätä koulua,jos ei tee työkseen tätä jo. ite en tee töissä päivääkään näitä hommia ja ottaa päähän käydä, muuten ei tuu vakinaista paikkaa missä olen oppisopimuksessa!!


    • Faktahan on se että tuolta kurssilta et todennäköisesti vuodessa saa tutkintoa vaan paperin jossa lukee peruskurssi. Töitä ei tällä hetkellä ole kyllä tarjolla. Mol sivut nopeasti kun käy läpi niin viisi putkiasentajan paikkaa koko suomessa =). suhteilla voi hommiin päästäkkin mutta aloituspalkat on noin 10e tunti.

    • Ei ikinä LVI alalle

      Samanlaisen kävin Koulutuskeskus Salpauksessa aikoinaan . Ja vaikka päälle hieman työkokemusta alalta olikin niin ei ainakaan Lahtelaiset ylimieliset putkifirmarunkkarit ota töihin . Aikuispuolen koulutus kun on yhtä tyhjän kanssa näköjään.

      • 8458658

        Sama Savossa lahjakkain 10% pääsee töihin 10E/tunti..


    • Herrasmies85

      Itse suoritin amiedussa lvi-perustutkinnon. Nyt vedän omia työmaita putkipuolella isossa korjausrakentamisen yrityksessä. Mee ihmeessä kouluun jos työkalut pysyy kädessä ja olet tarkkasilmäinen, niin varmasti saat töitä. Tällä hetkellä opiskelen amiedussa lvi-erikoisammattitutkintoa. Tarkoitus olisi saada KVV paperit käteen.

    • Hpjp

      Eipä pieksämäellä saa putkimiestä alle 50e tunti. Jos joku tulee tekemään 20e tunti niin tervetuloa
      Mailia osoiteeseen [email protected]

      • asssssssssss

        Puhut yrityksen verollisesta laskutuksesta.
        Tuossa edellä puhuttiin rengin palkasta. Hänen työnantajansa maksaa palkan lisäksi kaikenlaisia eläkevakuutus-ja sairausvakuutusmaksuja sekä yrityksen kuluja, ja yrityksen katteenkin.


      • Suomitäynnäaivokuolleita

        Et taida ymmärtää yritys toiminnasta yhtään mitään:-)).... Jos työntekijän palkka on 15e/h niin yritykselle se maksaa kaikkineen kuluineen n24e/h. Tuosta 50e/10e/h yritykselle jää joka tunnilta yli 30e/h.. Kyllä ihmiset on tyhmiä. Jos edes suostuu töihin kympillä:-) Raksalla kaikki apu jantteritki saa sen vähintään..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe