Kenellä on lasku

kohdallaan?

Lokakuun puhelinlaskuni Saunalahdelta oli 29.60€. Jos minulla olisi ollut halvin mahdollinen Sonera niin laskuni olisi ollut liki 400€...
-raskaan sarjan luurinjatko-

14

922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halvenpaa

      0,059 min.

    • vielä kerran oho.

      Vaikka minulla ei ole Soneran ja Telefinlandin liittymää, niin totean, että

      pysytään nyt sentään vielä kohtuudessa kehumisissa. En kyllä jaksa uskoa tuota vielä tältä istumalta, joten tuntuu siltä kuin ehkä puhuisit muunnettua totuutta.

      Pysytään nyt sentään asiasssa tälläkin keskustelupalstalla.

      • teoriassa

        on mahdollista Saunalahden Eliitti liittymällä. 3000 ilmaista pikapuhelua/kk Elisan, Saunalahden tai Kolumbuksen liittymiin (3000 min/kk). Kyllähän niistä soneralla kertyisi jo lähes tuo 400 EUR aika- ja aloitusmaksuineen.


      • jos on puhepaketti sori vaan
        teoriassa kirjoitti:

        on mahdollista Saunalahden Eliitti liittymällä. 3000 ilmaista pikapuhelua/kk Elisan, Saunalahden tai Kolumbuksen liittymiin (3000 min/kk). Kyllähän niistä soneralla kertyisi jo lähes tuo 400 EUR aika- ja aloitusmaksuineen.

        jos paketin yli menee niin sitten vasta aloitusmaksut.


      • teoriassa
        jos on puhepaketti sori vaan kirjoitti:

        jos paketin yli menee niin sitten vasta aloitusmaksut.

        omaan puhelinkäyttöönsä huonosti sopivalla liittymävalinnalla (ei pakettia) voivat puhelukustannukset moninkertaistua. Tuolla puhelumäärällä tietenkin sopivan kokoinen puhepaketti Sonerallakin alentaa huomattavasti puhelukustannuksia.
        En ole ketjun aloittaja, mutta mietin vain olisiko noin suuri ero edes teoriassa mahdollista.


    • että mikä liittymä hänellä on

      Kerropa nyt mikä liittymätyyppi sinulla on, niin sadaan jotain vertailupohjaa. Varmaan Mersun E-sarjalainen on kalliimpi kuin Fiat Punto, mutta onhan ne nyt ihan eri autojakin.

      • mersuksi

        sillä että ostetaan miljardikaupalla saksasta ilmaa.


      • kohdallaan?

        Itse asiassa minulla on 2 liitymää: Ensinnäkin "Eliitti" millä soittelen ja toisena "Viesti X" tekstareita, MMS'iä ja datasiirtoa (384) varten - näissä liittymissä on vielä keskinäinen soitonsiirto.
        Jos käyttäisin Sauniksen liittymien ominaisuudet täysimääräisesti hyväksi, niin ero teoriassa olisi vielä paljon suurempi...


      • vaan että
        mersuksi kirjoitti:

        sillä että ostetaan miljardikaupalla saksasta ilmaa.

        mihin verrataan? Mikä on se "halvin Sonera"? Minuuttihintainen vai paketti? Ja mikä on sitä vastaava Saunalahtelainen? Jos verrataan jotain etuliittymää (= puhelut 0€ esim. omaan verkkoon) normaaliin minuuttihintaiseen liittymään, niin siloin ei puhuta vastaavista tuotteista.


      • -----------
        vaan että kirjoitti:

        mihin verrataan? Mikä on se "halvin Sonera"? Minuuttihintainen vai paketti? Ja mikä on sitä vastaava Saunalahtelainen? Jos verrataan jotain etuliittymää (= puhelut 0€ esim. omaan verkkoon) normaaliin minuuttihintaiseen liittymään, niin siloin ei puhuta vastaavista tuotteista.

        Mikä onkaan sitten soneralla Eliitti3g;tä vastaava liittymä?

        Elitti3g = 45,60 euron puhelimen ostamalla saat kahden vuoden kuukausimaksut hintaan 0 euroa, sisältäen 50 tuntia puhetta kuukaudessa 2,3 miljoonalle suomalaiselle ja muut puhelut gsm- ja lankapuhelimiin 6,9snt/min.


      • kohdallaan?
        vaan että kirjoitti:

        mihin verrataan? Mikä on se "halvin Sonera"? Minuuttihintainen vai paketti? Ja mikä on sitä vastaava Saunalahtelainen? Jos verrataan jotain etuliittymää (= puhelut 0€ esim. omaan verkkoon) normaaliin minuuttihintaiseen liittymään, niin siloin ei puhuta vastaavista tuotteista.

        Eliitillä soittelen puheluni kaikkiin liittymiin...


      • On se edullinen
        ----------- kirjoitti:

        Mikä onkaan sitten soneralla Eliitti3g;tä vastaava liittymä?

        Elitti3g = 45,60 euron puhelimen ostamalla saat kahden vuoden kuukausimaksut hintaan 0 euroa, sisältäen 50 tuntia puhetta kuukaudessa 2,3 miljoonalle suomalaiselle ja muut puhelut gsm- ja lankapuhelimiin 6,9snt/min.

        Onhan tuo näköjään edullinen. En minä sitä kiistä, ei Sonera pysty tarjoamaan mitään vastaavaa. No, ehkä teoriassa euron sunnuntait, eli keskimäärin 5760min (96 tuntia) puhetta kaikkiin liittymiin kuukaudessa 4 eurolla (neljä sunnuntaita kuukaudessa, 1€/sunnuntai, 24h puhelimessa/sunnuntai). Sitten paljon perheen sisäsisä puheluita soittavalle perhepalvelu (alk. 3000min/kk 9,90€) Mutta tämä siis vain laskennallisesti.

        Omassa käytössä eliitin edut jäisivät käytännössä hyödyntämättä, kun puhun niin vähän. Eikä minulla ole Soneraa, vaan TeleFinland Pulina ilman määräaikaisuuksia.


      • -----------
        On se edullinen kirjoitti:

        Onhan tuo näköjään edullinen. En minä sitä kiistä, ei Sonera pysty tarjoamaan mitään vastaavaa. No, ehkä teoriassa euron sunnuntait, eli keskimäärin 5760min (96 tuntia) puhetta kaikkiin liittymiin kuukaudessa 4 eurolla (neljä sunnuntaita kuukaudessa, 1€/sunnuntai, 24h puhelimessa/sunnuntai). Sitten paljon perheen sisäsisä puheluita soittavalle perhepalvelu (alk. 3000min/kk 9,90€) Mutta tämä siis vain laskennallisesti.

        Omassa käytössä eliitin edut jäisivät käytännössä hyödyntämättä, kun puhun niin vähän. Eikä minulla ole Soneraa, vaan TeleFinland Pulina ilman määräaikaisuuksia.

        Perhepalvelun puhelut ovat aivan järkyttävän kalliita verrattuna SL;n Eliittiin.
        Eliitissähän lisäksi riittää, että yhdellä on Eliitti, kunhan muidenkin operaattori kuuluu Elisan omistukseen.
        Muistelisin että Soneran perhepalvelussa raja oli 1000min/kk?
        Soneran perhepalvelu sopii ainoastaan tekstareilla viestittäville perheille, jos edes niillekään.

        45,60e puhelimet loppuivat eilen, joten nyt Eliitti3g ei enää ole yhtä edullinen, koska joutuu ostamaan kalliimman puhelimen.

        Sinun käyttöösi ehkä sopisi hyvin: http://saunalahti.fi/gsm/gsmykkonen.php tai vaihtoehtoisesti Ykkönen3g tai Edukas.

        Toki jokainen omien tarpeiden, arvojen ja mieltymysten mukaan!


      • Hieno mies
        ----------- kirjoitti:

        Perhepalvelun puhelut ovat aivan järkyttävän kalliita verrattuna SL;n Eliittiin.
        Eliitissähän lisäksi riittää, että yhdellä on Eliitti, kunhan muidenkin operaattori kuuluu Elisan omistukseen.
        Muistelisin että Soneran perhepalvelussa raja oli 1000min/kk?
        Soneran perhepalvelu sopii ainoastaan tekstareilla viestittäville perheille, jos edes niillekään.

        45,60e puhelimet loppuivat eilen, joten nyt Eliitti3g ei enää ole yhtä edullinen, koska joutuu ostamaan kalliimman puhelimen.

        Sinun käyttöösi ehkä sopisi hyvin: http://saunalahti.fi/gsm/gsmykkonen.php tai vaihtoehtoisesti Ykkönen3g tai Edukas.

        Toki jokainen omien tarpeiden, arvojen ja mieltymysten mukaan!

        Niin siis perhepalvelu sisältää rajattomat puhelut ja tekstiviestit saman henkilön HETU:n alla oleviin liittymiin.

        Sonera kuitenkin kertoo, että kun yhdestä perhepalvelu liittymästä on soitettu toiseen 1000min/kk niin sonera seuraa mahdollista liittymien väärinkäyttöä, esim. Joka päivä 5 tuntia putkeen.

        Tämän jälkeen sonera voi ilmoittaa että ottaa kyseiseen liittymään 1000min/kk rajan käyttöön.

        Niin ja siis, jos saman hetun alla on 5 liittymää, niin nämä liittymät voivat yhteensä ilman häslinkiä soitella 1000min/liittymä. Yhteensä siis 5000 minuuttia, uskallan väittää että tuo riittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe