Avantopumppuja

onko olemassa?

Tarvitsisin mökille sellaisen pumpun, jolla saan nostettua vettä kairanreiästä. Ei tarvitsisi ensin hakata tuuralla isoa allasta ja tehdä sitten kairanreikää siihen keskelle.

Olen kysellyt parista rautakaupasta, mutta nuoret myyjät vain pyörittelevät silmiään. Googletus ei myöskään tuota kunnon tuloksia.

Neuvokaa te tietävät mummia talvimökkeilyssä.

25

17136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kipee ukkeli

      Minä ostin muutama vuosi sitten sellaisen, mutten millään muista mistä.
      Vastaava on myös putkimallinen veneen pilssipumppu.
      On hyvä laite käytössä kun ei tarvitse tuuralla suurentaa avantoa.
      Kysele maakunnissa etenkin Hong-Kong, Tokmanni jne.
      Olisko muuten ollut että Hong-Kongista ostin omani.
      Rautakaupoissa eivät yleensä tiedä mistään mitään kun ei ole kyseessä pultti, naula tai ruuvi.

      • hing kongista

        omanai ostin Hong-Kong:ista, saattaa löytyä myös esim. Motonetistä, Puuilosta


      • löytyy
        hing kongista kirjoitti:

        omanai ostin Hong-Kong:ista, saattaa löytyä myös esim. Motonetistä, Puuilosta

        Minäkin olen nähnyt juuri noissa mainituissa "sekatavarataloissa".

        Tämän näköisestä laitteesta siis kyse:
        http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=1658


      • Kuten käyttäjälläkin
        löytyy kirjoitti:

        Minäkin olen nähnyt juuri noissa mainituissa "sekatavarataloissa".

        Tämän näköisestä laitteesta siis kyse:
        http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=1658

        Itse vaihdoin puoltoistametrisen letkun niin pysyy monot kuivana.


      • Anonyymi
        löytyy kirjoitti:

        Minäkin olen nähnyt juuri noissa mainituissa "sekatavarataloissa".

        Tämän näköisestä laitteesta siis kyse:
        http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=1658

        HUOMIO! Älkää ostako Puuilosta sinistä avantopumppua! Se kestää noin kolmet veden pumppaukset ja sitten männän korppuinen kumiläppä irtoaa kiinnikeruuvinsa alta, tai se menee siitä läpi. Olen nyt kolme pumppua ostanut ja jokaisessa sama vika. Viimeisen avasin alhaalta niittauksista ja katsoin mikä vika tuli. Läppäkumi on jotakin korppukumia. Aivan surkea esitys!! Keltaiset pumput parempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HUOMIO! Älkää ostako Puuilosta sinistä avantopumppua! Se kestää noin kolmet veden pumppaukset ja sitten männän korppuinen kumiläppä irtoaa kiinnikeruuvinsa alta, tai se menee siitä läpi. Olen nyt kolme pumppua ostanut ja jokaisessa sama vika. Viimeisen avasin alhaalta niittauksista ja katsoin mikä vika tuli. Läppäkumi on jotakin korppukumia. Aivan surkea esitys!! Keltaiset pumput parempia.

        Samat on kokemukset. Keltainen sen pitää olla ja K- raudasta niitä saa, valmistaja on Keravan Muovi ja Lelu. Tokmannista aikaisemmin ostettu sininen pumppu oli käyttökelvoton juuri tuon jumittavan tiivisteen takia.
        Itse tilasin tuon tehtaalta suoraan mutta nyt niitä on K- raudan valikoimissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat on kokemukset. Keltainen sen pitää olla ja K- raudasta niitä saa, valmistaja on Keravan Muovi ja Lelu. Tokmannista aikaisemmin ostettu sininen pumppu oli käyttökelvoton juuri tuon jumittavan tiivisteen takia.
        Itse tilasin tuon tehtaalta suoraan mutta nyt niitä on K- raudan valikoimissa.

        Oliskohan tuo kuitenkaan kovinkaan kummoinen juttu korjata...


    • ja osataan

      Kiitoksia hyvistä ja ennen kaikkea nopeista vastauksista. Menen heti töiden jälkeen Hong Kongissa käymään ja jos sieltä ei löydy, niin sitten turvaudun tuohon postimyyntiin.

      Letkun pidennysehdotus on myös hyvä idea, kiitos siistäkin!

      • oulunkylän k-rautaan

        Jos paikkaseudullasi on Honkkari, niin taitaa siellä olla iso K-rautakin. Ostin kyseisen pumpun Helsingin Oulunkylän K-Raudasta ja siellä oli infoa että valmistajalla olisi imupäähän jatko-osa, jonka avulla voisi pumpata syvälläkin olevia tankkeja tyhjäksi. Kun tilaus ei olisi ehtinyt käyttötarpeeseen, niin kokosin cocis-pullon suuosasta ja puutarhaletkusta jeesusteipillä pumpulle jatkoa ja sain konstruktiolla tyhjättyä jätevesijärjestelmän laskeutustankkeja huoltoa varten. -Senjälkeen pumpulla ei kuulemma ollut paluuta saunarantaan...


      • keke roosperi
        oulunkylän k-rautaan kirjoitti:

        Jos paikkaseudullasi on Honkkari, niin taitaa siellä olla iso K-rautakin. Ostin kyseisen pumpun Helsingin Oulunkylän K-Raudasta ja siellä oli infoa että valmistajalla olisi imupäähän jatko-osa, jonka avulla voisi pumpata syvälläkin olevia tankkeja tyhjäksi. Kun tilaus ei olisi ehtinyt käyttötarpeeseen, niin kokosin cocis-pullon suuosasta ja puutarhaletkusta jeesusteipillä pumpulle jatkoa ja sain konstruktiolla tyhjättyä jätevesijärjestelmän laskeutustankkeja huoltoa varten. -Senjälkeen pumpulla ei kuulemma ollut paluuta saunarantaan...

        loistava laite toi pumppu suosittelen .


      • mitenkä
        keke roosperi kirjoitti:

        loistava laite toi pumppu suosittelen .

        Miten tuollainen käytännössä toimii?

        Siis kun ei siinä ole mitään kaulaketta tms joka tukisi avannonreunaan. Pidetäänkö pumppua toisella kädellä avannossa ja toisella pumpataan?
        Kuulostaa hankalalta jos noin.


      • Kutova Elli
        mitenkä kirjoitti:

        Miten tuollainen käytännössä toimii?

        Siis kun ei siinä ole mitään kaulaketta tms joka tukisi avannonreunaan. Pidetäänkö pumppua toisella kädellä avannossa ja toisella pumpataan?
        Kuulostaa hankalalta jos noin.

        Kairataan reikä pumpulle. Viereen noin 30 cm:n etäisyydelle sahataan moottorisahalla avanto jäähän johon laskeudutaan kainaloita myöten ja kastos nyt on ergometrisesti oikea työskentelykorkeus.

        Oliko vielä muuta epäselvää pumpun toiminnasta?


      • Fiksu!
        Kutova Elli kirjoitti:

        Kairataan reikä pumpulle. Viereen noin 30 cm:n etäisyydelle sahataan moottorisahalla avanto jäähän johon laskeudutaan kainaloita myöten ja kastos nyt on ergometrisesti oikea työskentelykorkeus.

        Oliko vielä muuta epäselvää pumpun toiminnasta?

        Tuliko nyt hyvä mieli ja itsetunto kohosi, kun pääsit heti aamusta pätemään ja viisastelemaan?


    • emmiina45

      Ostimme Motonetistä kyseisen pumpun. Yksilö oli täysi susi, ei toiminut varttia pidempään.

    • esim. Puuilosta

      Ainakin Puuilosta löytyy Avanto vesipumppu (19,90). On ollut useita vuosia käytössä ja on todella loistava laite. Kairalla reikä ja tarvittavat saunavedet saa helposti. Jos nyt työskentelyasento joitakin ärsyttää niin maatkoot sohvalla ettei vain tuo mitätön työ kävisi terveyden päälle.

      • viestin kirjoittaja

        Jos viittasit tuolla työskentelyasennon ärsyttämisellä minun viestiini, niin se oli kylläkin tarkoitettu vilpittömäksi kysymykseksi.

        Kysyin lähinnä uteliaisuuttani. kun tuli heti mieleen parannella itse tuota mallia niin, ettei tarvitsisi noin hankalaa työasentoa.

        Joten makaa sinäkin vaan rauhassa siellä omalla sohvallasi että jaksat taas pumpata. Minä rasitan sillä välin aivojani ja kehittelen tuohon pumppuun systeemin jolla homma hoituu yhdellä kädellä. Ei millään pahalla, mutta ajatteleminenkin on sallittu!

        Ja kannattaa myös lukea koko viestiketju läpi jos kommentoi, siitä löytyy mm. tuo mainostamasi Puuilo tieto, ja jopa linkki siihen.


    • jos ei korkealle tarvii

      Veneen pilssipumppu, sellainen moottorisyvennuksen(sisäperäkone)pohjalle laitettava käy todella hyvin ja vie vähän virtaakin. tavallisella 60 Ah akulla pumppaa monta tuntia! ja jos sullon sähköt mökillä niin tökkää se akku laturiin niin taas piisaa virtaa.

      • kirjoittaja.

        "jos sullon sähköt mökillä niin tökkää se akku laturiin niin taas piisaa virtaa."

        Sähköt on ja on myös pikku Buster, mutta ei minulla ole mitään pilssipumppuja. Pitäiskös olla? Muutenkaan en viitsi ryhtyä tekemään jäälle mitään sähkövirityksiä.

        Suurin probleemani on, kuten aloitusviestistä voi päätellä, tarpeeksi suuren altaan hakkaaminen tuuralla, koska se on turhan kovaa touhua muutaman vesiämpärillisen takia. Lisäksi olen laiska ja kaikenlainen ruumiillinen työ on minulle kauhistus.

        Joku tuossa edellä kyseli, miten se kuvassa näytetty pumppu pysyy avannossa putoamatta pohjaan, koska siinä ei ole mitään kaulaa ulottumassa jään päälle kairanreiän yli. Samaa ryhdyin minäkin miettimään.


      • kirjoittaja. kirjoitti:

        "jos sullon sähköt mökillä niin tökkää se akku laturiin niin taas piisaa virtaa."

        Sähköt on ja on myös pikku Buster, mutta ei minulla ole mitään pilssipumppuja. Pitäiskös olla? Muutenkaan en viitsi ryhtyä tekemään jäälle mitään sähkövirityksiä.

        Suurin probleemani on, kuten aloitusviestistä voi päätellä, tarpeeksi suuren altaan hakkaaminen tuuralla, koska se on turhan kovaa touhua muutaman vesiämpärillisen takia. Lisäksi olen laiska ja kaikenlainen ruumiillinen työ on minulle kauhistus.

        Joku tuossa edellä kyseli, miten se kuvassa näytetty pumppu pysyy avannossa putoamatta pohjaan, koska siinä ei ole mitään kaulaa ulottumassa jään päälle kairanreiän yli. Samaa ryhdyin minäkin miettimään.

        Pumpussa on kiinteä letkuyhde yläpäässä joka estää avantoon valahtamisen ellei poraa liian suurta reikää, 4" reikä riittää oikein hyvin.
        Oma pumppu on hankittu robbarista jo vuosia sitten ja kotimaista valmistetta se oli. Voi siihen toki istuttaa tukijalan esim. liimaamalla mutta on se sellaisenaankin ihan kevyt käyttää.


      • Kuten käyttäjälläkin
        kirjoittaja. kirjoitti:

        "jos sullon sähköt mökillä niin tökkää se akku laturiin niin taas piisaa virtaa."

        Sähköt on ja on myös pikku Buster, mutta ei minulla ole mitään pilssipumppuja. Pitäiskös olla? Muutenkaan en viitsi ryhtyä tekemään jäälle mitään sähkövirityksiä.

        Suurin probleemani on, kuten aloitusviestistä voi päätellä, tarpeeksi suuren altaan hakkaaminen tuuralla, koska se on turhan kovaa touhua muutaman vesiämpärillisen takia. Lisäksi olen laiska ja kaikenlainen ruumiillinen työ on minulle kauhistus.

        Joku tuossa edellä kyseli, miten se kuvassa näytetty pumppu pysyy avannossa putoamatta pohjaan, koska siinä ei ole mitään kaulaa ulottumassa jään päälle kairanreiän yli. Samaa ryhdyin minäkin miettimään.

        ...juuresta ja toisella pumppaa. Pumppu on mallia simppelein mahdollinen, eli pumppaa vain mäntää nostaessa, ei painaessa. Mutta sopii juuri siihen ämpärintäyttöön kairan reiästä oikein oivasti.


    • . . . piti pumpata . . .

      Mutta kyllä pitkään piti pumpata että sain sen v...n avannon tyhjäksi?

    • kairan reikääjä

      Honkongista ostin tuollaisen pumpun pari vuotta sitten, 75mm keltainen putki jossa mäntä. Vesiämpäri täyttyy sukkelaan ja pumppausasento parani kun jatkoin sitä 75mm viemäriputken pätkällä puolisen metriä. Putkiliikkestä saa tuolle putkelle sopivan metallisen kiinnikkeen josta rakensin erillisen kahvan jottei tarvi pitää siitä letkunpätkästä kiinni. Tukevoitui kummasti. Pumppausteho on todella hyvä ja eikä jäädy toimimattomaksi.

    • mika676

      mene katsomaan hong kong tavaratalosta polar tuoteen valmistamaa kairanreikäpumppua on kokolailla tehokas laite hinta noin 20euroa

    • tiikeri45

      Avantopumppuja kyllä on ja ne helpottavat mökkilöisen ja erästäjän työtä todella paljon. Ei tarvitse tehdä kuin kairinreikä. Itsekkin etsin sellaista, sillä esim. erähiihtelyssä se on korvaamaton apu: kevyt, helppokäyttöinen ja halppa. Olen kysellyt useasta paikasta ja rautakaupat, motonet, eräliikkeet ovat ottamassa niitä listoilleen. Tietenkin nyt kun itse tartten ei läydy mistään.

    • Anonyymi

      k rauta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2570
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1682
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1630
    4. 79
      1301
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1035
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      966
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      47
      934
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      850
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      833
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      808
    Aihe