Vihdoinkin tuli taas sellaista luettavaa televisioiden todellisesta laadusta, mikä perustuu äärimmäisen kriittiseen testaukseen, eikä finninaamojen iltapuhteisiin.
1. Sony 32W4000 8,6 pts
2. LG 32LG7000 8,1 pts
3. Samsung LE32A676A1W 7,8 pts
Ja "yllättäen" viimeisenä:
4. Philips 32PFL7803H/10 7,3 pts
Lukekaa ihmeessä, jos haluatte tietää, että mitä kerrottiin esim. Philipsin laadusta. Mainittakoon, että esimerkiksi television kaiuttimien sanottiin olevan niin totaalisen paskat, että edes puhetta ei kuuntele hyvillä mielin. Suurin osa kohderyhmästä ottaa äänen kuitenkin niistä. Hyi helvetti mitä paskaa!
Uusi TM-testi
44
5937
Vastaukset
- outoa tuossa
nyt sitten on.
onhan se tiedetty jo vuosia,että philips on paska.
olkoon laite mikä hyvänsä,mutta jos merkki on philips,niin jää minulta ostamatta.Eräs myyjä kertoi minulle kun olin ostamassa jotain elektronista vehjettä (en muista mitä) että kyllä Philips partakoneita osaa tehdä, mutta muita Philipsin laitteita ei voi oikein suositella :-)
- Tv-asentaja
Oliko testissä kunnon kokoisia taulatelevisioita. Tuo 32" alkaa olla normaaliolosuhteissa aika pieni, ei vastaa korkeudeltaan edes 28 tuumasta perinteistä?
- ....----
mieluummin esim. MB:n testiä. Sorry. Sen kun vauhkoat vain saniaisistasi ja niiden yyberiydestä. Huonokuvaisin töllö tuo W4000 tuosta testiryhmästä on. Ehkä kuitenkin lompakoltaan anteliain mainostaja...
- AVWizard
"Ehkä kuitenkin lompakoltaan anteliain mainostaja..."
Tuossa se jo sitten taas tulikin. Viimeinen lause, mikä on heitettävä kun muutakaan ei enää ole jäljellä. Sinulle minulla ei ole muuta sanottavaa, kuin että sinä ressukka et tiedä mistään mitään vielä. - ....----
AVWizard kirjoitti:
"Ehkä kuitenkin lompakoltaan anteliain mainostaja..."
Tuossa se jo sitten taas tulikin. Viimeinen lause, mikä on heitettävä kun muutakaan ei enää ole jäljellä. Sinulle minulla ei ole muuta sanottavaa, kuin että sinä ressukka et tiedä mistään mitään vielä....sen lauluja laulat. Vanha suomalainen kansanviisaus.
Ihmetyttäähän se väkisinkin kun saniteetti-osasto mainostaa takakannessa parhaalla (lue: kalleimmalla) paikalla ja kaikkien muidenkin merkkien koko sivun mainos lehdestä löytyy... paitsi Philipsin. - AVWizard
....---- kirjoitti:
...sen lauluja laulat. Vanha suomalainen kansanviisaus.
Ihmetyttäähän se väkisinkin kun saniteetti-osasto mainostaa takakannessa parhaalla (lue: kalleimmalla) paikalla ja kaikkien muidenkin merkkien koko sivun mainos lehdestä löytyy... paitsi Philipsin.Nyt vasta huomasin tuon "nikkisi". Mitäpä muuta voi lapselta odottaakaan, kuin lapsellista tekstiä. Suosittelen jututtamaan sitä muoriasi, että millaisia satuja hän on teikäläiselle 13 vuotta sitten kertonut. On meinaan sen verran vääristynyt tuo todellisuudentajusi!
- ....----
AVWizard kirjoitti:
Nyt vasta huomasin tuon "nikkisi". Mitäpä muuta voi lapselta odottaakaan, kuin lapsellista tekstiä. Suosittelen jututtamaan sitä muoriasi, että millaisia satuja hän on teikäläiselle 13 vuotta sitten kertonut. On meinaan sen verran vääristynyt tuo todellisuudentajusi!
Se että raha liikkuu kun mainostetaan on ikävä kyllä vaan sitä todellisuutta. Vai väitätkö että TM ilmaiseksi antaa mainostaa?
- AVWizard
....---- kirjoitti:
Se että raha liikkuu kun mainostetaan on ikävä kyllä vaan sitä todellisuutta. Vai väitätkö että TM ilmaiseksi antaa mainostaa?
Nyt oli puhe teikäläisen psyykestä. Muuta kuule Venäjälle, niin pääset siihen maailmaan, missä rahalla saa mitä vaan. Siis rautalangasta väännettynä: Mainostaminen maksaa, aivan oikein, mutta tuollaisella lehdellä ei ole varaa ylilyönteihin. Tämä sama "keskustelu" on käyty ennenkin, eikä siitä enää tämän enempää. Ymmärrän kyllä, että se harmittaa, kun itselle rakas merkki tulee todetuksi surkeaksi ammattilaisten toimesta. No, eipä ollut ensimmäinen, eikä taatusti viimeinenkään kerta.
- Pakko sanoa.
AVWizard kirjoitti:
Nyt oli puhe teikäläisen psyykestä. Muuta kuule Venäjälle, niin pääset siihen maailmaan, missä rahalla saa mitä vaan. Siis rautalangasta väännettynä: Mainostaminen maksaa, aivan oikein, mutta tuollaisella lehdellä ei ole varaa ylilyönteihin. Tämä sama "keskustelu" on käyty ennenkin, eikä siitä enää tämän enempää. Ymmärrän kyllä, että se harmittaa, kun itselle rakas merkki tulee todetuksi surkeaksi ammattilaisten toimesta. No, eipä ollut ensimmäinen, eikä taatusti viimeinenkään kerta.
Sinä joka olet maalannut nimimerkkisi sinisellä, onko sinulla muuta tarkoitusta kuin tuo vittuilu.
Ärsyttävää lukea tapaasi osallistua vuorovaikutukseen näissä ympyröissä.
Oikeassa elämässä toreilla, sinut kuskattaisiin kerran päivässä polille paikattavaksi noista puheista.
Siisti kieltäsi ja osallistu asiallisesti asiaan.
- Tietäwä
Sen verran kävin vilasemassa TM:n nettisivuilta noita televisioiden asetuksia niin ainakin Philipsin koneen kohdalla kaikki kuvanparannustekniikat ovat pois päältä, värisävy tehdas-asetuksin "lämmin" (ei siis mukautettu, jolla ne parhaat värit saadaan aikaiseksi). On siis "todelliset ammattilaiset" olleet asialla :D.
- asetuksista
Kyllä se yleensä meneekin niin, että ne parhaat tulokset saadaan aikaan kun ne ns. "kuvanparannukset" ovat pois päältä tai minimissään. Kohinansuodatus, dynaaminen kontrasti, mustan tehosteet jne. olen itse kytkenyt pois päältä, sillä muuten säätöjä tekemällä saa parempaa jälkeä aikasiksi. Nuohan ovat vähän kuin digikameroissa ne valmiit kuvausohjelmat, ihan kivoja mutta tosimies kuvaa manuaalisilla säädöillä. ;) Itse kun arvostan mahdollisimman aitoa näkymää, joten metsää kuvatessa en halua kameran kyllästävän vihreitä värejä tai muutenkaan tekevän mitään luonnotonta. Oma telkkarini on myös boksin kautta katsottuna paljon parempi vaikka tuossa oma digiviritin onkin. Lähes poikkeuksetta nuo testit ovat johonkin suuntaan aina persiillään joten minulle on aivan sama miten se oma telkkari pärjää.
- on ne säädetty
asetuksista kirjoitti:
Kyllä se yleensä meneekin niin, että ne parhaat tulokset saadaan aikaan kun ne ns. "kuvanparannukset" ovat pois päältä tai minimissään. Kohinansuodatus, dynaaminen kontrasti, mustan tehosteet jne. olen itse kytkenyt pois päältä, sillä muuten säätöjä tekemällä saa parempaa jälkeä aikasiksi. Nuohan ovat vähän kuin digikameroissa ne valmiit kuvausohjelmat, ihan kivoja mutta tosimies kuvaa manuaalisilla säädöillä. ;) Itse kun arvostan mahdollisimman aitoa näkymää, joten metsää kuvatessa en halua kameran kyllästävän vihreitä värejä tai muutenkaan tekevän mitään luonnotonta. Oma telkkarini on myös boksin kautta katsottuna paljon parempi vaikka tuossa oma digiviritin onkin. Lähes poikkeuksetta nuo testit ovat johonkin suuntaan aina persiillään joten minulle on aivan sama miten se oma telkkari pärjää.
Tuossahan mainitaan kun päätin lukea, että mitä siellä oikein kerrotaan, niin aika pitkälti tuo mitä juuri sanoin:
Useimmiten valmiit kuvasäätöasetukset ovat silti ylimitoitetulla tasolla, ja sekä kirkkaus, kontrasti että värikylläisyys ovat liioitellun voimakkaat. Yleensä myös kaikki ”kuvanparannuspiirit” ovat oletusarvoisesti toiminnassa.
Omia säätöjä on hankala tehdä ilman testikuvaa. Kun sitä on harvoin käytettävissä, on turvauduttava elävään tv-kuvaan.
Kuvassa on tärkeintä, että kirkkaus säädetään maksimiinsa siten, että kuvan mustat kohteet näkyvät mahdollisimman mustina. Sitten kontrasti säädetään sellaiseksi, että kaikki harmaasävyt erottuvat hyvin toisistaan. Lopuksi värikylläisyyttä vähennetään tasolle, jolla värit eivät näy liian räikeinä.
Lopulliset hienosäädöt kannattaa tehdä elävällä kuvalla ajan kanssa niin, että kasvot näyttävät lopulta mahdollisimman luonnollisilta. Sitä ennen kaikki kohinanvaimennin- ja kuvanparannuspiirit on hyvä kytkeä pois toiminnasta ja säätää kuvan terävyys minimiin.
Näin siksi, että terävyyssäädin yleensä vain korostaa liiallisesti ääriviivoja, jolloin kuva muuttuu epäluonnollisen näköiseksi. Kontrastiautomatiikkaa tai dynaamista kontrastia ei kannata käyttää, sillä ne muuttavat koko ajan kuvasäätöjä valaistuksen tai kuvasisällön perusteella.
Ohessa julkaistut kuvasäädöt perustuvat niihin optimiasetuksiin, jotka olemme kuvan koekatseluiden ja mittausten aikana säätäneet sopimaan parhaiten tv-kuvan katseluun himmeästi valaistussa huoneessa. Säädöt ovat myös mahdollisimman lähellä hdtv-standardin d65-väritoistoa.
Eli on ne sen verran ammattimaisia ollut, että ei oo vetäny niitä kaikkia valmistajien hypetys shittejä päälle ja toivonut/luullu saavansa parasta, vaan itse ovat säätäneet.
- yllätys45
Sharp ei näköjään ollu mukana?? Miksi? Siksi koska se on ylivoimaisesti paras. Sisäänostajat kielipitkällä olisi ostanu, mutta oli hintava. Joten "markantalo"tai Gigantti" ne oniitä €:ron marketteja hö
- tiedä..
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2256 en tosin luota MB testeihinkään. Parasta kun marssii puotiin ja kattelee omin silmin, niin ja vaatii että saa säätää (jos osaa) TV:een, kaupoissa yleensä persiilään säädöt, varsinkin halvemissa, kalliimat säädetty kohtuu hyvin.
Itsellä melko halpa 32" HD ready töllö ja olen tyytyväinen, merkkiä en mainitse. - "*Sonyman"*
Täällä näyttää olevan kaksi kinaajaa, siitä kumpi on parempi Sony vaiko Philips.
Molemmille yhteisesti sanoisin, että tutustukaapa lehteen nimeltään WhatHifi
Myös nettisivuja näyttää olevan
Siinä on tietoa.....ei tarvii "mutu-juttuja" heitellä- nähty on
Vaan eipä kelpaa AWhäirikölle, koska ei ole tarpeeksi arvostettu instassi. Siitäkään huolimatta, että joitain Sonyn televisioita siellä jopa kehutaan.
Kyllä minä ymmärrän jonkun jääkiekkojoukkueen kannattamisen fanaattisuuteen asti, mutta että elektroniikkamerkkiä... Ihmettelen, ettei kukaan palstan moderaattoreista puutu asiaan, vai eikö niitä tosiaan ole? - ghgjkghjgghj eli AVWizard
nähty on kirjoitti:
Vaan eipä kelpaa AWhäirikölle, koska ei ole tarpeeksi arvostettu instassi. Siitäkään huolimatta, että joitain Sonyn televisioita siellä jopa kehutaan.
Kyllä minä ymmärrän jonkun jääkiekkojoukkueen kannattamisen fanaattisuuteen asti, mutta että elektroniikkamerkkiä... Ihmettelen, ettei kukaan palstan moderaattoreista puutu asiaan, vai eikö niitä tosiaan ole?Kyllä täällä saa aivan vapaasti suositella arvostamaansa merkkiä, ja sitä kutsutaan sananvapaudeksi. Jatketaan, jahka pääsen joskus kotiin täältä! Hommaa sinä sillävälin nenäliinoja, helvetin itkupilli!
- Filipsi
ghgjkghjgghj eli AVWizard kirjoitti:
Kyllä täällä saa aivan vapaasti suositella arvostamaansa merkkiä, ja sitä kutsutaan sananvapaudeksi. Jatketaan, jahka pääsen joskus kotiin täältä! Hommaa sinä sillävälin nenäliinoja, helvetin itkupilli!
Onkohan kinastelijat tutustuneet koko juttuun? http://www.tekniikanmaailma.fi/kuva-ja-aani/vertailut/tm-vertailu-32-tuumaiset-full-hd-televisiot
- AVWizard
nähty on kirjoitti:
Kyllä minä ymmärrän jonkun jääkiekkojoukkueen kannattamisen fanaattisuuteen asti, mutta että elektroniikkamerkkiä... Ihmettelen, ettei kukaan palstan moderaattoreista puutu asiaan, vai eikö niitä tosiaan ole?"Kyllä minä ymmärrän jonkun jääkiekkojoukkueen kannattamisen fanaattisuuteen asti, mutta että elektroniikkamerkkiä"
No katsos kun minä en ymmärrä. Se, että lauma kouluja käymättömiä, itseään treenanneita kundeja luistelee kaukalossa kumiläpyskän perässä, sijoittuu minun arvostusasteikollani noin kaksisataa pistettä tekniikasta diggaamisen alapuolelle. Mutta meitä on näet niin moneen junaan.
Valinnanvapaus on myöskin jokaisella tämän palstan lukijalla. Tuolla ylempänä minä "keskustelin" yhden ja saman nikin kanssa, ja niin se on mennyt ennenkin. Sinä näet jokaisesta viestiketjusta, että mitkä ovat minun viestejäni, ja samalla voit jättää ne lukematta. Minulla on yhtä suuri oikeus tänne skriivailla, kun tuollaisella juntilla haukkua minua häiriköksi. Itke reppana tyynyysi ja siirry käsitöihin. - Huomionkipeä
AVWizard kirjoitti:
"Kyllä minä ymmärrän jonkun jääkiekkojoukkueen kannattamisen fanaattisuuteen asti, mutta että elektroniikkamerkkiä"
No katsos kun minä en ymmärrä. Se, että lauma kouluja käymättömiä, itseään treenanneita kundeja luistelee kaukalossa kumiläpyskän perässä, sijoittuu minun arvostusasteikollani noin kaksisataa pistettä tekniikasta diggaamisen alapuolelle. Mutta meitä on näet niin moneen junaan.
Valinnanvapaus on myöskin jokaisella tämän palstan lukijalla. Tuolla ylempänä minä "keskustelin" yhden ja saman nikin kanssa, ja niin se on mennyt ennenkin. Sinä näet jokaisesta viestiketjusta, että mitkä ovat minun viestejäni, ja samalla voit jättää ne lukematta. Minulla on yhtä suuri oikeus tänne skriivailla, kun tuollaisella juntilla haukkua minua häiriköksi. Itke reppana tyynyysi ja siirry käsitöihin.Kuten jo on aikaisemmin todettu, tyylisi sopii hiekkalaatikolle, ja tuo ihmisten provosointi(yritys) haistattelemalla kertoo enemmän sinusta kuin elektroniikkadiggareiden paremmuudesta jääkiekkoilijoita kohtaan.
Psykologiassa tuollaisella harrastamallasi käytöksellä on nimikin, mutta tuo ikäryhmä ei vielä osaa kirjoittaa. - AVWizard
Huomionkipeä kirjoitti:
Kuten jo on aikaisemmin todettu, tyylisi sopii hiekkalaatikolle, ja tuo ihmisten provosointi(yritys) haistattelemalla kertoo enemmän sinusta kuin elektroniikkadiggareiden paremmuudesta jääkiekkoilijoita kohtaan.
Psykologiassa tuollaisella harrastamallasi käytöksellä on nimikin, mutta tuo ikäryhmä ei vielä osaa kirjoittaa.Niin no, kukahan tässä nyt sitten yrittää provosoida ja ketä... Ja mitä tulee raivareihin/hermostumiseen, niin siihen vaaditaan jotain todella erikoista, ihan siis tuolla ihmisten keskuudessakin. Ja muuten ihan pieni alkeellinen vinki sinnepäin: Minkäänlaista käytöstä ei voi "harrastaa", urpo.
- Pilkunviilaajaksi pilkunvii...
AVWizard kirjoitti:
Niin no, kukahan tässä nyt sitten yrittää provosoida ja ketä... Ja mitä tulee raivareihin/hermostumiseen, niin siihen vaaditaan jotain todella erikoista, ihan siis tuolla ihmisten keskuudessakin. Ja muuten ihan pieni alkeellinen vinki sinnepäin: Minkäänlaista käytöstä ei voi "harrastaa", urpo.
Kyllähän sinä jaksat toisia muistuttaa tuosta pilkunnussimisesta, mutta kovasti harrastat sitä itsekin. Kieliopillisesti ilmaisu on oikein, sitä nyt ei ehkä käytetä lukemissasi Aku Ankoissa tai Mikrobiteissä. Tilaa vaikka Kielikello.
Muuten, mikä on vinki? Eesti keel? Niin, ja erisnimet kirjoitetaan isolla, ei siis urpo, vaan Urpo. Jos taas yritit käyttää ilmaisua halventavassa mielessä, niin ehkä sinun tulisi (taas) kerrata keskustelun säännöt.
Ja saattaisi joku pilkunviilaaja puuttua myös ilmaisuun "ihan pieni", koska sehän kuullostaa aivan yhtä hyvältä ja tarpeelliselta "ihan iso". Hirveän vaikeatahan suomen kieli on, tunnut tuntevan sen aivan yhtä hyvin kuin tämän palstan varsinaisen aiheenkin. Ehkä kannattaisi hioa oma tietämys kuntoon asiassa kuin asiassa, mutta kiihdyksissä se on varmasti vaikeaa. Kompetenssi ei aina riitä kaikkeen.
En minä kyllä yritä provosoida, vastaanpa vain huutoon. Kokeilehan itse keskustella asiallisesti, niin josko muutkin. Ei olisi niitä "urpoja", "teinipellejä", "vatipäitä" ja mitä kaikkia kypsiä ilmaisuja sinä nyt tapaatkaan käyttää kanssakeskustelijoistasi.
Huomiota sillä tosin ei niin paljon saa, joten turha kai toivoakaan. - AVWizard
Pilkunviilaajaksi pilkunvii... kirjoitti:
Kyllähän sinä jaksat toisia muistuttaa tuosta pilkunnussimisesta, mutta kovasti harrastat sitä itsekin. Kieliopillisesti ilmaisu on oikein, sitä nyt ei ehkä käytetä lukemissasi Aku Ankoissa tai Mikrobiteissä. Tilaa vaikka Kielikello.
Muuten, mikä on vinki? Eesti keel? Niin, ja erisnimet kirjoitetaan isolla, ei siis urpo, vaan Urpo. Jos taas yritit käyttää ilmaisua halventavassa mielessä, niin ehkä sinun tulisi (taas) kerrata keskustelun säännöt.
Ja saattaisi joku pilkunviilaaja puuttua myös ilmaisuun "ihan pieni", koska sehän kuullostaa aivan yhtä hyvältä ja tarpeelliselta "ihan iso". Hirveän vaikeatahan suomen kieli on, tunnut tuntevan sen aivan yhtä hyvin kuin tämän palstan varsinaisen aiheenkin. Ehkä kannattaisi hioa oma tietämys kuntoon asiassa kuin asiassa, mutta kiihdyksissä se on varmasti vaikeaa. Kompetenssi ei aina riitä kaikkeen.
En minä kyllä yritä provosoida, vastaanpa vain huutoon. Kokeilehan itse keskustella asiallisesti, niin josko muutkin. Ei olisi niitä "urpoja", "teinipellejä", "vatipäitä" ja mitä kaikkia kypsiä ilmaisuja sinä nyt tapaatkaan käyttää kanssakeskustelijoistasi.
Huomiota sillä tosin ei niin paljon saa, joten turha kai toivoakaan.Hienoa nähdä, että joku viitsii rustata noinkin pitkän tekstin pelkästään meikäläisen takia... Samaa en voi kyllä luvata sinnepäin, joten pyydän anteeksi heti näin aluksi. Niin, tekstissäsi esittämäsi moitteet pitivät suurelta osin kyllä kutinsa, mutta muutama korjaus on silti paikallaan.
Eli siis sana "urpo" ei tarkoittanut tuossa asiayhteydessä tietenkään Urpo-nimistä henkilöä, vaan kyseessä oli esimerkisi älykääpiö-sanaan verrattavissa oleva kuvaava ilmaisu, joten siitä johtui tuo pieni alkukirjain.
Niin, se toinen seikka... Se on tietenkin tuo kohta, missä epäilet minun tietämystäni blaa blaa blaa, mutta sitä en jaksa, enkä ehdi alkaa nyt näin aamutuimaan tuollaiselle URPOLLE oikomaan. Aika rientää ja moottoritie on kuuma. Ei vaan siis kylmä! - Kaipaisi
AVWizard kirjoitti:
Hienoa nähdä, että joku viitsii rustata noinkin pitkän tekstin pelkästään meikäläisen takia... Samaa en voi kyllä luvata sinnepäin, joten pyydän anteeksi heti näin aluksi. Niin, tekstissäsi esittämäsi moitteet pitivät suurelta osin kyllä kutinsa, mutta muutama korjaus on silti paikallaan.
Eli siis sana "urpo" ei tarkoittanut tuossa asiayhteydessä tietenkään Urpo-nimistä henkilöä, vaan kyseessä oli esimerkisi älykääpiö-sanaan verrattavissa oleva kuvaava ilmaisu, joten siitä johtui tuo pieni alkukirjain.
Niin, se toinen seikka... Se on tietenkin tuo kohta, missä epäilet minun tietämystäni blaa blaa blaa, mutta sitä en jaksa, enkä ehdi alkaa nyt näin aamutuimaan tuollaiselle URPOLLE oikomaan. Aika rientää ja moottoritie on kuuma. Ei vaan siis kylmä!Täällä jos muuallakin on väläytetty telkkarin nimi Sharp?? En vaan ole nähny missään kaupoissa moista telkkaria myytävän, että kysynkin mistä liikkeestä tahi mistä vois mahdollisesti ostaa/verrata niiden tuotteita muihin telkkareihin Kiitos jos vastaatte.
- Niin tuota
Kaipaisi kirjoitti:
Täällä jos muuallakin on väläytetty telkkarin nimi Sharp?? En vaan ole nähny missään kaupoissa moista telkkaria myytävän, että kysynkin mistä liikkeestä tahi mistä vois mahdollisesti ostaa/verrata niiden tuotteita muihin telkkareihin Kiitos jos vastaatte.
Mikä tässä on pointtina ? Laittamalla ko. hakusanan esim googleen saa paljon tietoa ko. merkistä ja ostopaikoista !!?
- hämmentynyt tutkija
Vedäpäs nyt herra Velho tähän faktaa pöytään. Ilmeisesti tiedät asioista paljonkin.
tämä on avattu tuolla keskustelunakin, mutta kukaan S24 tietäjistä ei ole uskaltanut kommentoida asiallisesti.
Olen tuossa pohtinut mihin kummaan nämä televisioiden kontratiluvut perustuvat. Ovatko oikeasti jotenkin absoluuttisia lukuja vai oikeasti vain suhdelukuja? otetaanpa esimerkki:
TV1: kontrasti 1:1000000, mustan taso 0,5
TV2: kontrasti 1:70000, mustan taso 10
tällöin:
TV1: valkoisentaso 0,5*1 000 000=500 000
TV2: valkoisentaso 10*70 000=700 000
eli kontrasti"skaala" yksikköinä:
TV1: 500 000-0,5=499 999,5 yks.
TV2: 700 000-10=699 990 yks.
Eikö tällöin TV2 omaa "paremman" kontrastin vaikka ilmoitettu luku kertoisi toisin? kyseisen laitteen skaala vain alkaa 25 yks. ylempää.- AVWizard
Uskaltaakohan tähän nyt sitten mitään sanoa... Hmm. No, tuota jos ihan varovasti yrittäisi, vaivihkaa nurkan takaa... Tuo kontrastijuttu on ihan simppeli homma, mutta sen verran täytyy sanoa, että mainoksissa ilmoitetut lukemat ovat lähes poikkeuksetta täyttä potaskaa. Lcd-televisioiden kohdalla on nykyään tapana ilmoittaa dynaaminen kontrasti, millä voi pyyhkiä ns. persettä. Todellinen... Jaa mutta mitä tässä turhia kirjoittelee, lukaiseppa vaikka tuosta linkistä tarvittavat tiedot, muuta et tarvitse.
http://fin.afterdawn.com/sanasto/termit/kontrasti.cfm
Vanhoina "hyvinä" aikoina lcd-laitteen teknisistä tiedoista saattoi jopa löytääkin sen absoluuttisen, samanaikaisesti ruudulla sijaitsevien tummimman ja vaaleimman kohdan eron arvon , mutta toista se on nyt! Testeissä ne sitten saadaan selville mittaamalla, ja todellisuus on melko karua luettavaa, jos niitä verrataan esim. plasmanäyttöihin. - edelleen hämmentynyt
AVWizard kirjoitti:
Uskaltaakohan tähän nyt sitten mitään sanoa... Hmm. No, tuota jos ihan varovasti yrittäisi, vaivihkaa nurkan takaa... Tuo kontrastijuttu on ihan simppeli homma, mutta sen verran täytyy sanoa, että mainoksissa ilmoitetut lukemat ovat lähes poikkeuksetta täyttä potaskaa. Lcd-televisioiden kohdalla on nykyään tapana ilmoittaa dynaaminen kontrasti, millä voi pyyhkiä ns. persettä. Todellinen... Jaa mutta mitä tässä turhia kirjoittelee, lukaiseppa vaikka tuosta linkistä tarvittavat tiedot, muuta et tarvitse.
http://fin.afterdawn.com/sanasto/termit/kontrasti.cfm
Vanhoina "hyvinä" aikoina lcd-laitteen teknisistä tiedoista saattoi jopa löytääkin sen absoluuttisen, samanaikaisesti ruudulla sijaitsevien tummimman ja vaaleimman kohdan eron arvon , mutta toista se on nyt! Testeissä ne sitten saadaan selville mittaamalla, ja todellisuus on melko karua luettavaa, jos niitä verrataan esim. plasmanäyttöihin.ensin - kiitos vastauksesta
mutta tuon verran tiedän itsekin - sen verran olen alaan kytköksissä. Mutta tuota ei tunnu kukaan tietävän onko kyseessä puhtaasti suhdeluku jolloin edes staattinen ANSI-kontrasti ei ole mitenkään verrattavissa vai onko kyse jollain lailla konkreettisesta luvusta. eli tuohon esimerkkini tapaukseen ei tullut vastausta.
Toki tiedän että kontrastin suhteen paneelien paremmuus ratkaistaan yleensä juuri siellä mustassa päässä eikä silmiä polttavalla kirkkaudella, mutta periatteessa olen kiinnostunut. Tuntuu olevan ERITTÄIN suuntaa antavia nuo lukemat. Esim kaksi identtisellä kontrastilla olevaa plasmaa voidaan laittaa rinnakkain ja silmä kertoo aivan muuta.
Mielestäni tämä vaatisi vain pientä keskustelua, ettei kaduntallaajia kusetettaisi aivan 10-0 näillä mainoksilla. - AVWizard
edelleen hämmentynyt kirjoitti:
ensin - kiitos vastauksesta
mutta tuon verran tiedän itsekin - sen verran olen alaan kytköksissä. Mutta tuota ei tunnu kukaan tietävän onko kyseessä puhtaasti suhdeluku jolloin edes staattinen ANSI-kontrasti ei ole mitenkään verrattavissa vai onko kyse jollain lailla konkreettisesta luvusta. eli tuohon esimerkkini tapaukseen ei tullut vastausta.
Toki tiedän että kontrastin suhteen paneelien paremmuus ratkaistaan yleensä juuri siellä mustassa päässä eikä silmiä polttavalla kirkkaudella, mutta periatteessa olen kiinnostunut. Tuntuu olevan ERITTÄIN suuntaa antavia nuo lukemat. Esim kaksi identtisellä kontrastilla olevaa plasmaa voidaan laittaa rinnakkain ja silmä kertoo aivan muuta.
Mielestäni tämä vaatisi vain pientä keskustelua, ettei kaduntallaajia kusetettaisi aivan 10-0 näillä mainoksilla."Mutta tuota ei tunnu kukaan tietävän onko kyseessä puhtaasti suhdeluku jolloin edes staattinen ANSI-kontrasti ei ole mitenkään verrattavissa vai onko kyse jollain lailla konkreettisesta luvusta. eli tuohon esimerkkini tapaukseen ei tullut vastausta"
Nyt minä en taas ymmärrä. Kun tarkkaan mitattu tummimman ja vaaleimman kohdan välinen lukema ilmoitetaan, niin tottakai se on suhdeluku, eli esim. Panasonic TH-50PZ800e ANSI-kontrasti = 1086:1, mutta se ei enää valehtele. Nähtävissä olevat erot SILTÄ OSIN vertailtaessa kahta idenntisellä kontrastilla(mitattu, ei mainos) varustettua televisiota voivat täten johtua ainoastaan säädöistä. Ei tässä ole sen enempää epäselvää. - hämis--
AVWizard kirjoitti:
"Mutta tuota ei tunnu kukaan tietävän onko kyseessä puhtaasti suhdeluku jolloin edes staattinen ANSI-kontrasti ei ole mitenkään verrattavissa vai onko kyse jollain lailla konkreettisesta luvusta. eli tuohon esimerkkini tapaukseen ei tullut vastausta"
Nyt minä en taas ymmärrä. Kun tarkkaan mitattu tummimman ja vaaleimman kohdan välinen lukema ilmoitetaan, niin tottakai se on suhdeluku, eli esim. Panasonic TH-50PZ800e ANSI-kontrasti = 1086:1, mutta se ei enää valehtele. Nähtävissä olevat erot SILTÄ OSIN vertailtaessa kahta idenntisellä kontrastilla(mitattu, ei mainos) varustettua televisiota voivat täten johtua ainoastaan säädöistä. Ei tässä ole sen enempää epäselvää.juu.. saivarteluahan tämä on - mutta matemaattisesti aika merkittävää.
jos pansun musta on 0,2 ja ansi 1086:1 niin pansun valkoinen on 217,2 eli skaala on 217yks.
jos taas nn LCD omaa kontrastin 500:1 ja musta on 0,8 on valkoinen 400 eli skaala 399,2yks
=lcd kykenee laajempaan kontrastiin.
Tällöin voidaan sanoa, että valaistuissa olosuhteissa LCD omaa paremman kontrastin... koska KONTRASTIhan ei ole mustan taso vaan ilmaisee kahden asian välistä absoluuttista erilaisuutta..
Päähän sattuu - sarjassamme voiko kaikki valtias luoda niin suuren kiven ettei jaksa nostaa sitä... ;) - hämis--
AVWizard kirjoitti:
"Mutta tuota ei tunnu kukaan tietävän onko kyseessä puhtaasti suhdeluku jolloin edes staattinen ANSI-kontrasti ei ole mitenkään verrattavissa vai onko kyse jollain lailla konkreettisesta luvusta. eli tuohon esimerkkini tapaukseen ei tullut vastausta"
Nyt minä en taas ymmärrä. Kun tarkkaan mitattu tummimman ja vaaleimman kohdan välinen lukema ilmoitetaan, niin tottakai se on suhdeluku, eli esim. Panasonic TH-50PZ800e ANSI-kontrasti = 1086:1, mutta se ei enää valehtele. Nähtävissä olevat erot SILTÄ OSIN vertailtaessa kahta idenntisellä kontrastilla(mitattu, ei mainos) varustettua televisiota voivat täten johtua ainoastaan säädöistä. Ei tässä ole sen enempää epäselvää."Nähtävissä olevat erot SILTÄ OSIN vertailtaessa kahta idenntisellä kontrastilla(mitattu, ei mainos) varustettua televisiota voivat täten johtua ainoastaan säädöistä. "
jos tv1 musta on 0,2 ja valkoinen 250, tv2 musta on 1 ja valkoinen 1250 on molempien ANSI kontrasti 1:1250 ja kuvat taatusti TODELLA erilaiset. tähän pitäisi saadat standarti joka ilmoittaisi kontrastin esim luminanssin avulla - "Paneelin kontrasti 0,2-250". SILLOIN puhuttaisiin ABSOLUUTTISESTA kontrastista.
Päähän saaattuuuuuu.. ;)
- Jorkkaliini
Miten joku merkki voi aiheuttaa niin kauheaa vitutusta että pitää riehua jatkuvasti samasta asiasta? Jos ei miellytä niin pakkoko sitä on ostaa, jättäkää hyllyyn jos ei kiinnosta. Vaikka testit sanoisi mitä, niin osa ihmisistä ostaa silti hännille jäänyttä tuotetta, syystä tai toisesta. Ja jos tuote on niin paska omasta ja/tai testien mielestä, niin olkaa tyytyväisiä että olette niin suuria meedioita, fakiireita, ennustajia, tietäjiä ja mitä vielä, ettette tee tietämättömyyttänne samaa virhettä kuin naapurinne. Aamen.
- Menestys jatkuu
http://whathifi.com/Review/Sony-KDL-40W4500/
Ongelma on vain se, että WhatHifi on multimedian kritiikitön Pahkasika.
Piste pois Sonyltä? Ei minusta. Kaikkeen ei vaan voi luottaa.- todistetusti
"whathifi? oletko tosissasi?
Kirjoittanut: AVWizard 30.11.2008 klo 13.00
Jokainen alan harrastaja tietää, että mihin tuo aviisisi kelpaa, eli siis perseen pyyhintään. Mistä helvetistä teitä persaukisia vonkujia oikein sikiää?" - Philly
todistetusti kirjoitti:
Jokainen alan harrastaja tietää, että mihin tuo aviisisi kelpaa, eli siis perseen pyyhintään. Mistä helvetistä teitä persaukisia vonkujia oikein sikiää?"Tuo oma ulkomaalaisten kielten osaamisen tasosi sen verran alhainen, ettei mikään muu kuin TM mene tajuntaan...
- Philly
todistetusti kirjoitti:
Jokainen alan harrastaja tietää, että mihin tuo aviisisi kelpaa, eli siis perseen pyyhintään. Mistä helvetistä teitä persaukisia vonkujia oikein sikiää?"Olet näköjään hukannut nickisi. Miksi? Olethan aina kirjoittanut asiallisesti ja tietäväisenä kaikesta.
- AVWizard
Philly kirjoitti:
Olet näköjään hukannut nickisi. Miksi? Olethan aina kirjoittanut asiallisesti ja tietäväisenä kaikesta.
Siis kenen kanssa te nyt vaihdatte noita kahden rivin uskomattoman älykkäitä viestejänne? Jos joku älykääpiö lainaa minun sanomiani juttuja, niin pois se minusta. Älä sinä lapsiparka vaivaa sitä rajoittunutta päänuppiasi minun nimimerkilläni, jota ilman en kirjoita koskaan. Ai niin, vielä enemmän huvitti jonkun saatanan juntin huomautus minun kielitaidostani! Teihin verrattuna olen... Anti olla.
- ....
AVWizard kirjoitti:
Siis kenen kanssa te nyt vaihdatte noita kahden rivin uskomattoman älykkäitä viestejänne? Jos joku älykääpiö lainaa minun sanomiani juttuja, niin pois se minusta. Älä sinä lapsiparka vaivaa sitä rajoittunutta päänuppiasi minun nimimerkilläni, jota ilman en kirjoita koskaan. Ai niin, vielä enemmän huvitti jonkun saatanan juntin huomautus minun kielitaidostani! Teihin verrattuna olen... Anti olla.
welholle tiedoksi.Nyt vasta kirjoitan ekaa kertaa tähän ketjuun,että et vaan luule,että vastailen itselleni.Täällä siis se tyyppi,jolla tämä sonyn lcd-tekkari sammuilee itsekseen.On jo ollu muutaman kerran korjattavana,nyt viime aikoina on kyllä jo toiminut paremmin.Ja sit kavereilla philipsit toimii ja toimii ja toimii,eikä niissä ole vaivoja.Sitä mää vaa,että olen yhä pettynyt sonyn laatuun/kestävyyteen pahemman kerran.On se melkoinen riesa lähteä raahaamaan uudehkoa telkkaria korjattavaksi ja vielä monta kertaa!Sonya ei siis edellleenkään tähän mökkiin enää tule.Eikä se siitä muuksi muutu,vaikka kuinka minut taas haukkuisit!
- AVWizard
.... kirjoitti:
welholle tiedoksi.Nyt vasta kirjoitan ekaa kertaa tähän ketjuun,että et vaan luule,että vastailen itselleni.Täällä siis se tyyppi,jolla tämä sonyn lcd-tekkari sammuilee itsekseen.On jo ollu muutaman kerran korjattavana,nyt viime aikoina on kyllä jo toiminut paremmin.Ja sit kavereilla philipsit toimii ja toimii ja toimii,eikä niissä ole vaivoja.Sitä mää vaa,että olen yhä pettynyt sonyn laatuun/kestävyyteen pahemman kerran.On se melkoinen riesa lähteä raahaamaan uudehkoa telkkaria korjattavaksi ja vielä monta kertaa!Sonya ei siis edellleenkään tähän mökkiin enää tule.Eikä se siitä muuksi muutu,vaikka kuinka minut taas haukkuisit!
En tietenkään hauku, ja miten sinulle edes voisikaan Sonyn televisiota tulla, jollei sinulla ole edes varaa kunnolliseen asumukseen. Ainakin äsken vielä sanoit asuvasi mökissä. Kyllä minullakin sen verran häpyä on, etten ala yhteiskunnan vähäosaisia haukkumaan. No, tehdään niin, että vuoden-kahden päästä kun muutan pois kaupungista, niin saat minulta tuon 40" Sonyn lahjaksi. Ja jos sekin yhtäkkiä hajoaa, kun se sinne mökkiisi roudataan, niin sitten se paikka on rakennettu intiaanien hautausmaan päälle.
Ja miksette kaikki kolme voisi ottaa ihan rekisteröityjä nimimerkkejä, niin se helpottaisi asiaa. Eli siis sinä, philly ja tietäwä. Tuossa oli muuten samalla se järjestys fiksuimmasta "urpoinpaan" teidän hilupsi-klaanissanne. Vertailun vuoksi mainittakoon, että esim. "okaro" ja "smithchart" ovat jokusen sata pykälää teitä ylempänä. - ....
AVWizard kirjoitti:
En tietenkään hauku, ja miten sinulle edes voisikaan Sonyn televisiota tulla, jollei sinulla ole edes varaa kunnolliseen asumukseen. Ainakin äsken vielä sanoit asuvasi mökissä. Kyllä minullakin sen verran häpyä on, etten ala yhteiskunnan vähäosaisia haukkumaan. No, tehdään niin, että vuoden-kahden päästä kun muutan pois kaupungista, niin saat minulta tuon 40" Sonyn lahjaksi. Ja jos sekin yhtäkkiä hajoaa, kun se sinne mökkiisi roudataan, niin sitten se paikka on rakennettu intiaanien hautausmaan päälle.
Ja miksette kaikki kolme voisi ottaa ihan rekisteröityjä nimimerkkejä, niin se helpottaisi asiaa. Eli siis sinä, philly ja tietäwä. Tuossa oli muuten samalla se järjestys fiksuimmasta "urpoinpaan" teidän hilupsi-klaanissanne. Vertailun vuoksi mainittakoon, että esim. "okaro" ja "smithchart" ovat jokusen sata pykälää teitä ylempänä.niin. Hyvät ajatukset sulla,mutta ihan aloin itsekkin ihmetellä,mihin klaaniin minä kuulun,kun on pakko hiulipsia kehua ja itselläni on sony,vaikkakin epävarmasti toimiva.Inkkareitakaan kai suomenmaassa ei ole majaillut.Ja niin vähäosainen olen,että paskaakaan ei ole varaa ostaa ainakaan montaa kertaa.
- AVWizard
.... kirjoitti:
niin. Hyvät ajatukset sulla,mutta ihan aloin itsekkin ihmetellä,mihin klaaniin minä kuulun,kun on pakko hiulipsia kehua ja itselläni on sony,vaikkakin epävarmasti toimiva.Inkkareitakaan kai suomenmaassa ei ole majaillut.Ja niin vähäosainen olen,että paskaakaan ei ole varaa ostaa ainakaan montaa kertaa.
En tiedä sitten siitä ajatusten laadusta, mutta kuitenkin... Kumma homma, että niin on taas tämäkin ketju paisunut yli neljäänkymmeneen viestiin, ja voisinpa vannoa, että en ole siihen ihan yksin syypää! Tuolla toisaalla joku nimeltämainitsematon kaveri aloitti aiheen "hieman" samanlaisella tavalla, ja vieläpä minulle suoraan vittuilemalla siinä sivussa. Mutta se on varmaan sitten jotenkin hyväksyttävämpää... Noh, aivan sama.
- Tietäwä
AVWizard kirjoitti:
Ja miksette kaikki kolme voisi ottaa ihan rekisteröityjä nimimerkkejä, niin se helpottaisi asiaa. Eli siis sinä, philly ja tietäwä. Tuossa oli muuten samalla se järjestys fiksuimmasta "urpoinpaan" teidän hilupsi-klaanissanne. Vertailun vuoksi mainittakoon, että esim. "okaro" ja "smithchart" ovat jokusen sata pykälää teitä ylempänä.Olen sitten viimekertaisen "yhteenoton" jälkeen yrittänyt pysytellä vähän poissa tieltäsi.En vaan jaksa jauhaa p...kaa tuollaisen turhanpäiväisen lässyttäjän kanssa.Mutta nyt kun kerran vedit minutkin mukaan tähän keskusteluun niin voin ihan tämän kerran vielä sanoa että kyllä sinulla täytyy olla jonkin verran vähän tekemistä kun päiväsi vietät täällä halveeraten muita. Niitäkin jotka pääsääntöisesti keskustelevat järkevällä tasolla. Jos tästä porukasta halutaan hakea se yksi teini, köyhä tai työtön palkkakuopassa niin ainakin itselläni on selvästi tiedossa sen kaverin nimimerkki.
Olet vitsi jonka vain sinä itse otat tosissasi. - AVWizard
Tietäwä kirjoitti:
Olen sitten viimekertaisen "yhteenoton" jälkeen yrittänyt pysytellä vähän poissa tieltäsi.En vaan jaksa jauhaa p...kaa tuollaisen turhanpäiväisen lässyttäjän kanssa.Mutta nyt kun kerran vedit minutkin mukaan tähän keskusteluun niin voin ihan tämän kerran vielä sanoa että kyllä sinulla täytyy olla jonkin verran vähän tekemistä kun päiväsi vietät täällä halveeraten muita. Niitäkin jotka pääsääntöisesti keskustelevat järkevällä tasolla. Jos tästä porukasta halutaan hakea se yksi teini, köyhä tai työtön palkkakuopassa niin ainakin itselläni on selvästi tiedossa sen kaverin nimimerkki.
Olet vitsi jonka vain sinä itse otat tosissasi.Kohta 1: Sinä et tiedä minun ajankäytöstäni yhtään mitään.
Kohta 2: Sinä et todellakaan pystynyt jälleen kerran pysymään poissa "tieltäni", vaan niin sinun oli taas pakko tulla horisemaan omiasi tähänkin viestiketjuun(ylempänä). Itseasiassa olin jo teikäläisen unohtanut, että älä minua syytä. En minä yksinäni tässä viestittele, mutta takuulla kyllä aina vastaan. Kas siinä jutun juoni jos ei käsitä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463357
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472097- 402058