Renaultille

jälleen voitto

16

1793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johtopäätös...

      Laguna on sen verran hyvä ajettava, että kuski ei huomaa edes väljentyneitä niveliä. Niistähän tämä jumbosija tuli.

      • 2eq

        onhan tuokin perustelu surkealle sijoitukselle (autolle)...


      • paikkansa
        2eq kirjoitti:

        onhan tuokin perustelu surkealle sijoitukselle (autolle)...

        Eli ajoin sukulaisen Lagun etupään nivelten vaihtoon (koska työpaikka oli korjaamon lähellä).
        Eroa mennen tullen en havainnut ohjattavuudessa, suuntavakavuudessa tai kolinassa, vaikka palatessa olikin uudet nivelet. Eli se selittäisi ainakin osin sen, että auto viedään katsastukseen, vaikka nivelissä on väljyyttä.


    • oli kyllä

      Laguna oli kyllä todellakin huono joka vuosimallin kohdalla. Siis ylivoimaisesti eniten vikoja joka vuosi.

      • huhhahheijarelluapullo

        Kyllä moni asia vaikuttaa taustalla tuohon sijoitukseen. Huolto-organisaatio on erittäin huono, mikä johtaa siihen, että huolto- ja korjaushinnat ovat kalliita, ja moni relluilija ei sitten viitsikään pitää autoa hyvässä kunnossa.

        Vaikuttaako tämä sitten katsastajien käyttäytymiseen? Rellu saa huonon maineen, varsinkin Laguna, ja itseään ohjaava ennuste johtaa suurempaan todennäköisyyteen saada hylky katsastuksessa. Sitähän yleisesti tiedetään, millaisia mafiosoja katsastajat ovat.


        Mutta kyllä kai ensimmäiset 1- ja 2-koriset Lagunat ovat huonolaatuisia ja kaippa yleisestikin Laguna on huono auto, mikä on harmi, jos se on tilava (varsinkin 1-korinen), mukava ajettava (silloin kun toimii). Mallissa ilmeisesti on perustavaa laatua olevia tyyppivikoja, joiden jatkuva korjaaminen on hankalaa ja kallista. Ja sitten kehiin voi heittää tämän ikuisuuskommentin, ettei Relluja ole koskaan suunniteltu näille leveysasteille. Nyt sekään ei kaikilta osin pidä paikkaansa, kun ilmastonmuutoksen johdosta talvet ovat suuressa osassa maata leudot.

        Alkaa vähän pohtimaan ja muistelemaan, olivatko Rellut ennen vanhaan, 1960-80-luvuilla yhtä huonoja. Jotenkin tuntuu siltä, että Rellun laatu romahti 1990-luvulla. Mitä nyt näitä palstoja lukeneena niin jotkut muistelevat hyvinä Relluina R9/11, R18, R21/Nevada, R25 ja R19, mutta sitten nämä Meganet ja Lagunat ovat huonoja.


      • lagunistiiteki
        huhhahheijarelluapullo kirjoitti:

        Kyllä moni asia vaikuttaa taustalla tuohon sijoitukseen. Huolto-organisaatio on erittäin huono, mikä johtaa siihen, että huolto- ja korjaushinnat ovat kalliita, ja moni relluilija ei sitten viitsikään pitää autoa hyvässä kunnossa.

        Vaikuttaako tämä sitten katsastajien käyttäytymiseen? Rellu saa huonon maineen, varsinkin Laguna, ja itseään ohjaava ennuste johtaa suurempaan todennäköisyyteen saada hylky katsastuksessa. Sitähän yleisesti tiedetään, millaisia mafiosoja katsastajat ovat.


        Mutta kyllä kai ensimmäiset 1- ja 2-koriset Lagunat ovat huonolaatuisia ja kaippa yleisestikin Laguna on huono auto, mikä on harmi, jos se on tilava (varsinkin 1-korinen), mukava ajettava (silloin kun toimii). Mallissa ilmeisesti on perustavaa laatua olevia tyyppivikoja, joiden jatkuva korjaaminen on hankalaa ja kallista. Ja sitten kehiin voi heittää tämän ikuisuuskommentin, ettei Relluja ole koskaan suunniteltu näille leveysasteille. Nyt sekään ei kaikilta osin pidä paikkaansa, kun ilmastonmuutoksen johdosta talvet ovat suuressa osassa maata leudot.

        Alkaa vähän pohtimaan ja muistelemaan, olivatko Rellut ennen vanhaan, 1960-80-luvuilla yhtä huonoja. Jotenkin tuntuu siltä, että Rellun laatu romahti 1990-luvulla. Mitä nyt näitä palstoja lukeneena niin jotkut muistelevat hyvinä Relluina R9/11, R18, R21/Nevada, R25 ja R19, mutta sitten nämä Meganet ja Lagunat ovat huonoja.

        I-korinen ei ole ollenkaan niin huono kuin epäonnistunut II-korimalli.


      • rellupate
        lagunistiiteki kirjoitti:

        I-korinen ei ole ollenkaan niin huono kuin epäonnistunut II-korimalli.

        Teille kaikille jotka kirjoitatte lagunan vioista.
        teidän kaikkien kannanotoista paistaaläpi selvästi kakaramainen lörpöttely asioista joista ette oikeasti kovinpaljon todella tiedä,eikö olekin oikeasti näin.kommenteistanne ei oikein olehavaittavissa oikeaa tietoa.Todellisuudessa asiaon näin että kaikissa automerkeissä on ihan varmasti kuluvia osia ja myös vikojakin ilmenee kun niilä paljon ajetaan.ps,kaiki autot kun ne tulevat tiettyyn ikään muuttuvat pikkuhiljaa ooppeleiksi.


      • Lagu II
        huhhahheijarelluapullo kirjoitti:

        Kyllä moni asia vaikuttaa taustalla tuohon sijoitukseen. Huolto-organisaatio on erittäin huono, mikä johtaa siihen, että huolto- ja korjaushinnat ovat kalliita, ja moni relluilija ei sitten viitsikään pitää autoa hyvässä kunnossa.

        Vaikuttaako tämä sitten katsastajien käyttäytymiseen? Rellu saa huonon maineen, varsinkin Laguna, ja itseään ohjaava ennuste johtaa suurempaan todennäköisyyteen saada hylky katsastuksessa. Sitähän yleisesti tiedetään, millaisia mafiosoja katsastajat ovat.


        Mutta kyllä kai ensimmäiset 1- ja 2-koriset Lagunat ovat huonolaatuisia ja kaippa yleisestikin Laguna on huono auto, mikä on harmi, jos se on tilava (varsinkin 1-korinen), mukava ajettava (silloin kun toimii). Mallissa ilmeisesti on perustavaa laatua olevia tyyppivikoja, joiden jatkuva korjaaminen on hankalaa ja kallista. Ja sitten kehiin voi heittää tämän ikuisuuskommentin, ettei Relluja ole koskaan suunniteltu näille leveysasteille. Nyt sekään ei kaikilta osin pidä paikkaansa, kun ilmastonmuutoksen johdosta talvet ovat suuressa osassa maata leudot.

        Alkaa vähän pohtimaan ja muistelemaan, olivatko Rellut ennen vanhaan, 1960-80-luvuilla yhtä huonoja. Jotenkin tuntuu siltä, että Rellun laatu romahti 1990-luvulla. Mitä nyt näitä palstoja lukeneena niin jotkut muistelevat hyvinä Relluina R9/11, R18, R21/Nevada, R25 ja R19, mutta sitten nämä Meganet ja Lagunat ovat huonoja.

        Kyllä 60-luvulla kaikki autot olivat huonoja nykymittapuun mukaan, ja jokainen automerkki on niistä ajoista kehittynyt todella paljon. 80-luvulla Rellu oli jäänyt kehityksestä jälkeen ja keikkui jossain vaiheessa konkurssin partaalla. Sittemmin he ovat saaneet uutta puhtia ja nykyrellut ovat tasoltaan ihan vertailukelpoisia muihin merkkeihin verrattuna. Kieltämättä Laguna II:ssä on laatuongelmia, mutta uusiin malleihin niitä on korjattu. Ja vastaavasti Laguna II on joissain suhteessa kilpailijoitaan edistyneempi, mm. turvallisuus, korroosiosuojaus ja ajomukavuus (käytös, äänieristys) ovat hyvällä tasolla.


    • laku II

      Itselläni oli I-koppanen 3-vuotta jokapäiväisessä käytössä ja joka kerta meni katsastuksesta ekalla ilman huomautuksia.Nyt on II-korinen ja alapallonivelen jouduin vaihtamaan leimalle,mutta eikös ne ole kuluvia osia(eikä ole kalliita)Jos verrataan audi a-3 ja passat -97 malliin niissäkin on ala ja ylätukivarsien nivelien väljyys usein hykäämisen syy.Onko kukaan miettinyt kuinka paljon niveliä rasittaa,kun autoon lyödään madallusta ja ylisuuria renkaita alle.Onneksi vielä on katsastus jossa näistä syistä joutuu korjaamaan autoaan.Kuinka moni jättäisi nämäkin viat muuten korjaamatta oman ja muiden turvallisuuden uhalla.

      • huhhahheijarelluapullo

        Pitäis myös katsoa tilastoa tarkasti. Eri malleja hiukan eri määrä tullut katsastettua, elikkä miten niitä sitten tarkkaan voi vertailla keskenään, jos suuri osa kansasta ajaa Corollalla, Astralla tai Ladalla, Micralla, Civicillä tai Sorsalla?! Jos olisi vaikkapa sellainen tilanne, että Suomessa olisi tasan yksi 21/Nevadalla ajava, ja tämän katsastus olisi mennyt läpi, niin miten semmoinen laitetaan tilastoon. Toistan vaan uudestaan, että näissä tilastoissa on niin monta taustatekijää, että sitten todellisuus on toisenlainen. Jos ostaa farkku-Lagunan, pitää tietysti tarkistaa auto ja kuitenkin varautua siihen, että sitä joutuu ehkä korjaamaan keskimääräistä enemmän kuin tilastoiden mukaan parempaa autoa. Mutta se on jos-lause. Lopuksi kevennys sumeata logiikkaa: jos kerta Rellu on huono, on vain yksi optio: tulee iloisia yllätyksiä huomatessa, että Rellu onkin hyvä ja toimiva. Sen sijaan ns. hyvä auta, kuten näköjään Toyota, Mersu, Audi, BMW, niin koko ajan tavallaan kaksi mahdollisuutta: auto on hyvä ja pysyy hyvänä, tai sitten paljastuu huonoksi vikoineen päivineen, mikä taasen on loogisen väistämätöntä, koska kuluessaan autoon tulee vikoja, kalliitakin semmoisia. Relluilijoiden pitää suhtautua autoonsa tietyllä sumealla logiikalla tai itseironialla, ettei kävisi niinkuin monilla bemarikuskeilla eli nousee kusi päähän.

        Monin paikoin olen lukenut, että viimeiset ykkoskoriset Lagunat (2000-2001) ovat selvästi parempia kuin kakkoskorinen Laguna. Sitä sitten on mahdoton tietää, onko väitteellä totuusarvoa, jos sanojat ovat Lagunaansa epätoivoisesti myyviä autojoppareita tai yksityishenkilöitä. Viimeisimpien 1-koristen Lagunoiden hinnat liikkuvat vielä jopa 7000 eurossa.


      • poissa_marginaaliryhmä
        huhhahheijarelluapullo kirjoitti:

        Pitäis myös katsoa tilastoa tarkasti. Eri malleja hiukan eri määrä tullut katsastettua, elikkä miten niitä sitten tarkkaan voi vertailla keskenään, jos suuri osa kansasta ajaa Corollalla, Astralla tai Ladalla, Micralla, Civicillä tai Sorsalla?! Jos olisi vaikkapa sellainen tilanne, että Suomessa olisi tasan yksi 21/Nevadalla ajava, ja tämän katsastus olisi mennyt läpi, niin miten semmoinen laitetaan tilastoon. Toistan vaan uudestaan, että näissä tilastoissa on niin monta taustatekijää, että sitten todellisuus on toisenlainen. Jos ostaa farkku-Lagunan, pitää tietysti tarkistaa auto ja kuitenkin varautua siihen, että sitä joutuu ehkä korjaamaan keskimääräistä enemmän kuin tilastoiden mukaan parempaa autoa. Mutta se on jos-lause. Lopuksi kevennys sumeata logiikkaa: jos kerta Rellu on huono, on vain yksi optio: tulee iloisia yllätyksiä huomatessa, että Rellu onkin hyvä ja toimiva. Sen sijaan ns. hyvä auta, kuten näköjään Toyota, Mersu, Audi, BMW, niin koko ajan tavallaan kaksi mahdollisuutta: auto on hyvä ja pysyy hyvänä, tai sitten paljastuu huonoksi vikoineen päivineen, mikä taasen on loogisen väistämätöntä, koska kuluessaan autoon tulee vikoja, kalliitakin semmoisia. Relluilijoiden pitää suhtautua autoonsa tietyllä sumealla logiikalla tai itseironialla, ettei kävisi niinkuin monilla bemarikuskeilla eli nousee kusi päähän.

        Monin paikoin olen lukenut, että viimeiset ykkoskoriset Lagunat (2000-2001) ovat selvästi parempia kuin kakkoskorinen Laguna. Sitä sitten on mahdoton tietää, onko väitteellä totuusarvoa, jos sanojat ovat Lagunaansa epätoivoisesti myyviä autojoppareita tai yksityishenkilöitä. Viimeisimpien 1-koristen Lagunoiden hinnat liikkuvat vielä jopa 7000 eurossa.

        Tilastossa ei ollut malleja, joita ei ole katsastettu vähintään 200 kertaa.


      • laku II
        poissa_marginaaliryhmä kirjoitti:

        Tilastossa ei ollut malleja, joita ei ole katsastettu vähintään 200 kertaa.

        Rellun saa kohtuu kilometreillä ja hyvillä varusteilla suht edullisesti ja siksi niitä näyttääkin oleva paljon liikenteessä.Mikäli sattuu hylky tulemaan niin yleisesti se on nivelet tai jarrut joiden varaosien hinnat eivät ole päätä huimaavia.Montakohan kertaa tojot ym.nipponin tuotteet ovat saaneet turvallisuudesta täydet viisi tähteä?


      • kipee ukkeli
        laku II kirjoitti:

        Rellun saa kohtuu kilometreillä ja hyvillä varusteilla suht edullisesti ja siksi niitä näyttääkin oleva paljon liikenteessä.Mikäli sattuu hylky tulemaan niin yleisesti se on nivelet tai jarrut joiden varaosien hinnat eivät ole päätä huimaavia.Montakohan kertaa tojot ym.nipponin tuotteet ovat saaneet turvallisuudesta täydet viisi tähteä?

        Laguna on todella edullinen käytettynä. Auton viat ovat harmittomia, kun ei koppa ruostu. Alapalloniveliä ja koiranluita voi vaihtaa useinkin hinnanerolla hyvin hintansa säilyttäviin autoihin.
        Sillä 5 - 7 000 euroonilla jotka säästin Lagunan hinnassa verrattuna noihin Audeihin sun muihin voin käydä korjaamolla useinkin :)
        Minun veitikkani on ilmeisesti keskivertoa pidempi kun ei sitä ole tarvis autolla jatkaa hehehehe


      • kovaa pornoa
        kipee ukkeli kirjoitti:

        Laguna on todella edullinen käytettynä. Auton viat ovat harmittomia, kun ei koppa ruostu. Alapalloniveliä ja koiranluita voi vaihtaa useinkin hinnanerolla hyvin hintansa säilyttäviin autoihin.
        Sillä 5 - 7 000 euroonilla jotka säästin Lagunan hinnassa verrattuna noihin Audeihin sun muihin voin käydä korjaamolla useinkin :)
        Minun veitikkani on ilmeisesti keskivertoa pidempi kun ei sitä ole tarvis autolla jatkaa hehehehe

        Farkku-Lagunan tavaratila takaselkänojat alas käännettyinä on niin iso, että siellä mahtuu tekemään vaikka mitä! Ei taida mahtua monessakaan riisikupissa tai saksalaisessakaan farkussa.


      • rellunpippana
        kovaa pornoa kirjoitti:

        Farkku-Lagunan tavaratila takaselkänojat alas käännettyinä on niin iso, että siellä mahtuu tekemään vaikka mitä! Ei taida mahtua monessakaan riisikupissa tai saksalaisessakaan farkussa.

        ...ja minä pöhkö menin ostamaan 5-ovisen! Mitä kaikkea olis voinut farmarissa harrastaakaan!!!


      • kovaa pornoa
        rellunpippana kirjoitti:

        ...ja minä pöhkö menin ostamaan 5-ovisen! Mitä kaikkea olis voinut farmarissa harrastaakaan!!!

        Eix se o paljon tärkeempää, mitä kivaa autolla ja autossa voi tehdä kuin että miten auto menee katsastuksessa läpi. Ei missään Corollassa ainakaan mun ja hetkinen montax niitä misuja nyt kaiken kaikkiaan niitten vuosien aikana olikaan olis koskaan ollut mahdollista. Oi niitä aikoja!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2739
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      352
      2594
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2180
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1856
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1763
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1754
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      70
      1744
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      132
      1648
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1593
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1402
    Aihe