Suomen vikaherkimmän auton kisassa.
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/Ranskatar ei tahdo p%E4%E4st%E4 l%E4pi katsastuksesta/118092
Renaultille
16
1821
Vastaukset
- johtopäätös...
Laguna on sen verran hyvä ajettava, että kuski ei huomaa edes väljentyneitä niveliä. Niistähän tämä jumbosija tuli.
- 2eq
onhan tuokin perustelu surkealle sijoitukselle (autolle)...
- paikkansa
2eq kirjoitti:
onhan tuokin perustelu surkealle sijoitukselle (autolle)...
Eli ajoin sukulaisen Lagun etupään nivelten vaihtoon (koska työpaikka oli korjaamon lähellä).
Eroa mennen tullen en havainnut ohjattavuudessa, suuntavakavuudessa tai kolinassa, vaikka palatessa olikin uudet nivelet. Eli se selittäisi ainakin osin sen, että auto viedään katsastukseen, vaikka nivelissä on väljyyttä.
- oli kyllä
Laguna oli kyllä todellakin huono joka vuosimallin kohdalla. Siis ylivoimaisesti eniten vikoja joka vuosi.
- huhhahheijarelluapullo
Kyllä moni asia vaikuttaa taustalla tuohon sijoitukseen. Huolto-organisaatio on erittäin huono, mikä johtaa siihen, että huolto- ja korjaushinnat ovat kalliita, ja moni relluilija ei sitten viitsikään pitää autoa hyvässä kunnossa.
Vaikuttaako tämä sitten katsastajien käyttäytymiseen? Rellu saa huonon maineen, varsinkin Laguna, ja itseään ohjaava ennuste johtaa suurempaan todennäköisyyteen saada hylky katsastuksessa. Sitähän yleisesti tiedetään, millaisia mafiosoja katsastajat ovat.
Mutta kyllä kai ensimmäiset 1- ja 2-koriset Lagunat ovat huonolaatuisia ja kaippa yleisestikin Laguna on huono auto, mikä on harmi, jos se on tilava (varsinkin 1-korinen), mukava ajettava (silloin kun toimii). Mallissa ilmeisesti on perustavaa laatua olevia tyyppivikoja, joiden jatkuva korjaaminen on hankalaa ja kallista. Ja sitten kehiin voi heittää tämän ikuisuuskommentin, ettei Relluja ole koskaan suunniteltu näille leveysasteille. Nyt sekään ei kaikilta osin pidä paikkaansa, kun ilmastonmuutoksen johdosta talvet ovat suuressa osassa maata leudot.
Alkaa vähän pohtimaan ja muistelemaan, olivatko Rellut ennen vanhaan, 1960-80-luvuilla yhtä huonoja. Jotenkin tuntuu siltä, että Rellun laatu romahti 1990-luvulla. Mitä nyt näitä palstoja lukeneena niin jotkut muistelevat hyvinä Relluina R9/11, R18, R21/Nevada, R25 ja R19, mutta sitten nämä Meganet ja Lagunat ovat huonoja. - lagunistiiteki
huhhahheijarelluapullo kirjoitti:
Kyllä moni asia vaikuttaa taustalla tuohon sijoitukseen. Huolto-organisaatio on erittäin huono, mikä johtaa siihen, että huolto- ja korjaushinnat ovat kalliita, ja moni relluilija ei sitten viitsikään pitää autoa hyvässä kunnossa.
Vaikuttaako tämä sitten katsastajien käyttäytymiseen? Rellu saa huonon maineen, varsinkin Laguna, ja itseään ohjaava ennuste johtaa suurempaan todennäköisyyteen saada hylky katsastuksessa. Sitähän yleisesti tiedetään, millaisia mafiosoja katsastajat ovat.
Mutta kyllä kai ensimmäiset 1- ja 2-koriset Lagunat ovat huonolaatuisia ja kaippa yleisestikin Laguna on huono auto, mikä on harmi, jos se on tilava (varsinkin 1-korinen), mukava ajettava (silloin kun toimii). Mallissa ilmeisesti on perustavaa laatua olevia tyyppivikoja, joiden jatkuva korjaaminen on hankalaa ja kallista. Ja sitten kehiin voi heittää tämän ikuisuuskommentin, ettei Relluja ole koskaan suunniteltu näille leveysasteille. Nyt sekään ei kaikilta osin pidä paikkaansa, kun ilmastonmuutoksen johdosta talvet ovat suuressa osassa maata leudot.
Alkaa vähän pohtimaan ja muistelemaan, olivatko Rellut ennen vanhaan, 1960-80-luvuilla yhtä huonoja. Jotenkin tuntuu siltä, että Rellun laatu romahti 1990-luvulla. Mitä nyt näitä palstoja lukeneena niin jotkut muistelevat hyvinä Relluina R9/11, R18, R21/Nevada, R25 ja R19, mutta sitten nämä Meganet ja Lagunat ovat huonoja.I-korinen ei ole ollenkaan niin huono kuin epäonnistunut II-korimalli.
- rellupate
lagunistiiteki kirjoitti:
I-korinen ei ole ollenkaan niin huono kuin epäonnistunut II-korimalli.
Teille kaikille jotka kirjoitatte lagunan vioista.
teidän kaikkien kannanotoista paistaaläpi selvästi kakaramainen lörpöttely asioista joista ette oikeasti kovinpaljon todella tiedä,eikö olekin oikeasti näin.kommenteistanne ei oikein olehavaittavissa oikeaa tietoa.Todellisuudessa asiaon näin että kaikissa automerkeissä on ihan varmasti kuluvia osia ja myös vikojakin ilmenee kun niilä paljon ajetaan.ps,kaiki autot kun ne tulevat tiettyyn ikään muuttuvat pikkuhiljaa ooppeleiksi. - Lagu II
huhhahheijarelluapullo kirjoitti:
Kyllä moni asia vaikuttaa taustalla tuohon sijoitukseen. Huolto-organisaatio on erittäin huono, mikä johtaa siihen, että huolto- ja korjaushinnat ovat kalliita, ja moni relluilija ei sitten viitsikään pitää autoa hyvässä kunnossa.
Vaikuttaako tämä sitten katsastajien käyttäytymiseen? Rellu saa huonon maineen, varsinkin Laguna, ja itseään ohjaava ennuste johtaa suurempaan todennäköisyyteen saada hylky katsastuksessa. Sitähän yleisesti tiedetään, millaisia mafiosoja katsastajat ovat.
Mutta kyllä kai ensimmäiset 1- ja 2-koriset Lagunat ovat huonolaatuisia ja kaippa yleisestikin Laguna on huono auto, mikä on harmi, jos se on tilava (varsinkin 1-korinen), mukava ajettava (silloin kun toimii). Mallissa ilmeisesti on perustavaa laatua olevia tyyppivikoja, joiden jatkuva korjaaminen on hankalaa ja kallista. Ja sitten kehiin voi heittää tämän ikuisuuskommentin, ettei Relluja ole koskaan suunniteltu näille leveysasteille. Nyt sekään ei kaikilta osin pidä paikkaansa, kun ilmastonmuutoksen johdosta talvet ovat suuressa osassa maata leudot.
Alkaa vähän pohtimaan ja muistelemaan, olivatko Rellut ennen vanhaan, 1960-80-luvuilla yhtä huonoja. Jotenkin tuntuu siltä, että Rellun laatu romahti 1990-luvulla. Mitä nyt näitä palstoja lukeneena niin jotkut muistelevat hyvinä Relluina R9/11, R18, R21/Nevada, R25 ja R19, mutta sitten nämä Meganet ja Lagunat ovat huonoja.Kyllä 60-luvulla kaikki autot olivat huonoja nykymittapuun mukaan, ja jokainen automerkki on niistä ajoista kehittynyt todella paljon. 80-luvulla Rellu oli jäänyt kehityksestä jälkeen ja keikkui jossain vaiheessa konkurssin partaalla. Sittemmin he ovat saaneet uutta puhtia ja nykyrellut ovat tasoltaan ihan vertailukelpoisia muihin merkkeihin verrattuna. Kieltämättä Laguna II:ssä on laatuongelmia, mutta uusiin malleihin niitä on korjattu. Ja vastaavasti Laguna II on joissain suhteessa kilpailijoitaan edistyneempi, mm. turvallisuus, korroosiosuojaus ja ajomukavuus (käytös, äänieristys) ovat hyvällä tasolla.
- laku II
Itselläni oli I-koppanen 3-vuotta jokapäiväisessä käytössä ja joka kerta meni katsastuksesta ekalla ilman huomautuksia.Nyt on II-korinen ja alapallonivelen jouduin vaihtamaan leimalle,mutta eikös ne ole kuluvia osia(eikä ole kalliita)Jos verrataan audi a-3 ja passat -97 malliin niissäkin on ala ja ylätukivarsien nivelien väljyys usein hykäämisen syy.Onko kukaan miettinyt kuinka paljon niveliä rasittaa,kun autoon lyödään madallusta ja ylisuuria renkaita alle.Onneksi vielä on katsastus jossa näistä syistä joutuu korjaamaan autoaan.Kuinka moni jättäisi nämäkin viat muuten korjaamatta oman ja muiden turvallisuuden uhalla.
- huhhahheijarelluapullo
Pitäis myös katsoa tilastoa tarkasti. Eri malleja hiukan eri määrä tullut katsastettua, elikkä miten niitä sitten tarkkaan voi vertailla keskenään, jos suuri osa kansasta ajaa Corollalla, Astralla tai Ladalla, Micralla, Civicillä tai Sorsalla?! Jos olisi vaikkapa sellainen tilanne, että Suomessa olisi tasan yksi 21/Nevadalla ajava, ja tämän katsastus olisi mennyt läpi, niin miten semmoinen laitetaan tilastoon. Toistan vaan uudestaan, että näissä tilastoissa on niin monta taustatekijää, että sitten todellisuus on toisenlainen. Jos ostaa farkku-Lagunan, pitää tietysti tarkistaa auto ja kuitenkin varautua siihen, että sitä joutuu ehkä korjaamaan keskimääräistä enemmän kuin tilastoiden mukaan parempaa autoa. Mutta se on jos-lause. Lopuksi kevennys sumeata logiikkaa: jos kerta Rellu on huono, on vain yksi optio: tulee iloisia yllätyksiä huomatessa, että Rellu onkin hyvä ja toimiva. Sen sijaan ns. hyvä auta, kuten näköjään Toyota, Mersu, Audi, BMW, niin koko ajan tavallaan kaksi mahdollisuutta: auto on hyvä ja pysyy hyvänä, tai sitten paljastuu huonoksi vikoineen päivineen, mikä taasen on loogisen väistämätöntä, koska kuluessaan autoon tulee vikoja, kalliitakin semmoisia. Relluilijoiden pitää suhtautua autoonsa tietyllä sumealla logiikalla tai itseironialla, ettei kävisi niinkuin monilla bemarikuskeilla eli nousee kusi päähän.
Monin paikoin olen lukenut, että viimeiset ykkoskoriset Lagunat (2000-2001) ovat selvästi parempia kuin kakkoskorinen Laguna. Sitä sitten on mahdoton tietää, onko väitteellä totuusarvoa, jos sanojat ovat Lagunaansa epätoivoisesti myyviä autojoppareita tai yksityishenkilöitä. Viimeisimpien 1-koristen Lagunoiden hinnat liikkuvat vielä jopa 7000 eurossa. - poissa_marginaaliryhmä
huhhahheijarelluapullo kirjoitti:
Pitäis myös katsoa tilastoa tarkasti. Eri malleja hiukan eri määrä tullut katsastettua, elikkä miten niitä sitten tarkkaan voi vertailla keskenään, jos suuri osa kansasta ajaa Corollalla, Astralla tai Ladalla, Micralla, Civicillä tai Sorsalla?! Jos olisi vaikkapa sellainen tilanne, että Suomessa olisi tasan yksi 21/Nevadalla ajava, ja tämän katsastus olisi mennyt läpi, niin miten semmoinen laitetaan tilastoon. Toistan vaan uudestaan, että näissä tilastoissa on niin monta taustatekijää, että sitten todellisuus on toisenlainen. Jos ostaa farkku-Lagunan, pitää tietysti tarkistaa auto ja kuitenkin varautua siihen, että sitä joutuu ehkä korjaamaan keskimääräistä enemmän kuin tilastoiden mukaan parempaa autoa. Mutta se on jos-lause. Lopuksi kevennys sumeata logiikkaa: jos kerta Rellu on huono, on vain yksi optio: tulee iloisia yllätyksiä huomatessa, että Rellu onkin hyvä ja toimiva. Sen sijaan ns. hyvä auta, kuten näköjään Toyota, Mersu, Audi, BMW, niin koko ajan tavallaan kaksi mahdollisuutta: auto on hyvä ja pysyy hyvänä, tai sitten paljastuu huonoksi vikoineen päivineen, mikä taasen on loogisen väistämätöntä, koska kuluessaan autoon tulee vikoja, kalliitakin semmoisia. Relluilijoiden pitää suhtautua autoonsa tietyllä sumealla logiikalla tai itseironialla, ettei kävisi niinkuin monilla bemarikuskeilla eli nousee kusi päähän.
Monin paikoin olen lukenut, että viimeiset ykkoskoriset Lagunat (2000-2001) ovat selvästi parempia kuin kakkoskorinen Laguna. Sitä sitten on mahdoton tietää, onko väitteellä totuusarvoa, jos sanojat ovat Lagunaansa epätoivoisesti myyviä autojoppareita tai yksityishenkilöitä. Viimeisimpien 1-koristen Lagunoiden hinnat liikkuvat vielä jopa 7000 eurossa.Tilastossa ei ollut malleja, joita ei ole katsastettu vähintään 200 kertaa.
- laku II
poissa_marginaaliryhmä kirjoitti:
Tilastossa ei ollut malleja, joita ei ole katsastettu vähintään 200 kertaa.
Rellun saa kohtuu kilometreillä ja hyvillä varusteilla suht edullisesti ja siksi niitä näyttääkin oleva paljon liikenteessä.Mikäli sattuu hylky tulemaan niin yleisesti se on nivelet tai jarrut joiden varaosien hinnat eivät ole päätä huimaavia.Montakohan kertaa tojot ym.nipponin tuotteet ovat saaneet turvallisuudesta täydet viisi tähteä?
- kipee ukkeli
laku II kirjoitti:
Rellun saa kohtuu kilometreillä ja hyvillä varusteilla suht edullisesti ja siksi niitä näyttääkin oleva paljon liikenteessä.Mikäli sattuu hylky tulemaan niin yleisesti se on nivelet tai jarrut joiden varaosien hinnat eivät ole päätä huimaavia.Montakohan kertaa tojot ym.nipponin tuotteet ovat saaneet turvallisuudesta täydet viisi tähteä?
Laguna on todella edullinen käytettynä. Auton viat ovat harmittomia, kun ei koppa ruostu. Alapalloniveliä ja koiranluita voi vaihtaa useinkin hinnanerolla hyvin hintansa säilyttäviin autoihin.
Sillä 5 - 7 000 euroonilla jotka säästin Lagunan hinnassa verrattuna noihin Audeihin sun muihin voin käydä korjaamolla useinkin :)
Minun veitikkani on ilmeisesti keskivertoa pidempi kun ei sitä ole tarvis autolla jatkaa hehehehe - kovaa pornoa
kipee ukkeli kirjoitti:
Laguna on todella edullinen käytettynä. Auton viat ovat harmittomia, kun ei koppa ruostu. Alapalloniveliä ja koiranluita voi vaihtaa useinkin hinnanerolla hyvin hintansa säilyttäviin autoihin.
Sillä 5 - 7 000 euroonilla jotka säästin Lagunan hinnassa verrattuna noihin Audeihin sun muihin voin käydä korjaamolla useinkin :)
Minun veitikkani on ilmeisesti keskivertoa pidempi kun ei sitä ole tarvis autolla jatkaa heheheheFarkku-Lagunan tavaratila takaselkänojat alas käännettyinä on niin iso, että siellä mahtuu tekemään vaikka mitä! Ei taida mahtua monessakaan riisikupissa tai saksalaisessakaan farkussa.
- rellunpippana
kovaa pornoa kirjoitti:
Farkku-Lagunan tavaratila takaselkänojat alas käännettyinä on niin iso, että siellä mahtuu tekemään vaikka mitä! Ei taida mahtua monessakaan riisikupissa tai saksalaisessakaan farkussa.
...ja minä pöhkö menin ostamaan 5-ovisen! Mitä kaikkea olis voinut farmarissa harrastaakaan!!!
- kovaa pornoa
rellunpippana kirjoitti:
...ja minä pöhkö menin ostamaan 5-ovisen! Mitä kaikkea olis voinut farmarissa harrastaakaan!!!
Eix se o paljon tärkeempää, mitä kivaa autolla ja autossa voi tehdä kuin että miten auto menee katsastuksessa läpi. Ei missään Corollassa ainakaan mun ja hetkinen montax niitä misuja nyt kaiken kaikkiaan niitten vuosien aikana olikaan olis koskaan ollut mahdollista. Oi niitä aikoja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384108- 892019
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151941Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581557Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331405VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001328- 741226
- 981131
- 691063