Gallup: Mitä muuta kuuntelette?

Petruop

Mitä muuta musaa kuuntelette, hyvät Prince-fanittajat, kuin Princeä?

Omassa soittimessa soi mm. Stevie Wonder ja Marvin Gay Princen lisäksi, eli saman genren toiset uudistajat. Ja totta kai kuuntelen myös rokkia ja poppia soulin ja funkin lisäksi, esim. CCR, Little Richards ja näin päin pois.

Entäpä te?

16

1098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wrighto

      kerota mitä musiikkia en kuuntele. siihen kategoriaan kuuluu kaikki rap, valtakunnallisissa radioissa soivat rock- ja pop-biisit, Iron Maidenia raskaami hevi sekä kaikki keinotekoisesti tehty musiikki.

      Suosikkeihin Princen lisäksi kuuluvat mm. David Bowie, Lou Reed, Bruce Springsteen, Michael Jackson, Beatles, Gary Moore. Listaa voi jatkaa

      Suomalaisista esille voisi nostaa klassiset suomirock-bändit kuten Yö, Popeda, Sig, Leevi and the Leavings...

      Eroikisin puoli musiikkimaustani sisältää pelimusiikit. Lähinnä 90-luvulla 16-bittisille pelikonsoleille tehdyt sävelmät ovat hyviä.

    • Veteranfan

      Meikäläisen kaapista löytyy enimmäkseen progea mm.Rush,Yes,Saga,Asia,metalliproge bändit Dream Theater,Symphony X,
      sekä kevyempää mm.Def Leppard,Toto,Gary Moore,CCR,Who,Queen,Pink Floyd,Human League,Jean Michael Jarre,kotimaisista mm.Nightwish,Tarot,Peer Gynt,Sonata Arctica ja Stratovarius yhtyeiden lähes kaikki levyt.

      Mutta Prince on omassa lajissaan ylittämätön suuruus,mies joka on lähes itse kokonainen yhtye eri soittimineen.

      • jukka

        on varmaan ainoa, joka on vastaavanlainen suuruus popin/soulin saralla: soittaa kaikki instrumentit itse säveltämissään, sovittamissaan, sanoittamissaan ja laulamissaan kappaleissa. Tosin eihän se niin läheskään aina tee, eikä musiikin laatuun vaikuta se, soittaako instrumenttiosuudet yksi vai kymmenen muusikkoa, mutta huippulahjakkuudeksi on hyvin vaikea olla Prince ja Wonderia mieltämättä.

        Kuuntelen aika paljon sekä mustaa että valkoista populääritaidetta, sekä jonkin verran klassista. En pidä teknosta, raskaasta metallista, enkä kovasti esim. iskelmistä tai kantrimusiikista, mutta esim. soulin, funkin, rockin, popin ja harvan jazzin ystävä olen (viime aikoina tää jazz vasta alkanut kiinnostaa) ;)


      • tilt
        jukka kirjoitti:

        on varmaan ainoa, joka on vastaavanlainen suuruus popin/soulin saralla: soittaa kaikki instrumentit itse säveltämissään, sovittamissaan, sanoittamissaan ja laulamissaan kappaleissa. Tosin eihän se niin läheskään aina tee, eikä musiikin laatuun vaikuta se, soittaako instrumenttiosuudet yksi vai kymmenen muusikkoa, mutta huippulahjakkuudeksi on hyvin vaikea olla Prince ja Wonderia mieltämättä.

        Kuuntelen aika paljon sekä mustaa että valkoista populääritaidetta, sekä jonkin verran klassista. En pidä teknosta, raskaasta metallista, enkä kovasti esim. iskelmistä tai kantrimusiikista, mutta esim. soulin, funkin, rockin, popin ja harvan jazzin ystävä olen (viime aikoina tää jazz vasta alkanut kiinnostaa) ;)

        Kuuntelen melko monipuolisesti erilaisia musiikkityylejä. Itse asiassa ainoa musiikki, josta en pidä missään määrin, on suomalainen renkutus: Suomipop ja -rock, iskelmät jne. En myöskään kovasti välitä mistään örinähevistä (raskain, mitä kuuntelen on Killswitch Engage, joka on juuri siinä rajoilla).

        Prince on tottakai ylivoimainen ykkönen, jonka ylitse kukaan tai mikään ei voi päästä. Edes Michael Jackson ei pääse lähelle (tulee kuitenkin heti toisena). Mutta tässä muita bändejä/artisteja, joita kuuntelen:

        Funk/soul:
        Michael Jackson
        James Brown
        Earth, Wind & Fire
        Kool & The Gang
        The Meters
        Commodores
        Parliament/Funkadelic
        Sly & The Family Stone

        Rock/metal:
        Red Hot Chili Peppers
        Rage Against The Machine
        Guns N' Roses
        Metallica
        Foo Fighters
        Alice In Chains
        Killswitch Engage

        Hip hop/pop:
        Gorillaz
        Beastie Boys
        The Verve
        The Cure

        Olen nyt lähiaikoina alkanut kiinnostumaan myös elektronisesta musiikista, kuten ravesta ja junglesta (drum'n'bassia edeltävä tyyli, jossa on vaikutteita mm. hip hopista ja raggasta).

        Rave/Jungle:
        The Prodigy
        Shy FX
        LTJ Bukem
        Adam F
        Mbeat


      • Daddy Pop
        jukka kirjoitti:

        on varmaan ainoa, joka on vastaavanlainen suuruus popin/soulin saralla: soittaa kaikki instrumentit itse säveltämissään, sovittamissaan, sanoittamissaan ja laulamissaan kappaleissa. Tosin eihän se niin läheskään aina tee, eikä musiikin laatuun vaikuta se, soittaako instrumenttiosuudet yksi vai kymmenen muusikkoa, mutta huippulahjakkuudeksi on hyvin vaikea olla Prince ja Wonderia mieltämättä.

        Kuuntelen aika paljon sekä mustaa että valkoista populääritaidetta, sekä jonkin verran klassista. En pidä teknosta, raskaasta metallista, enkä kovasti esim. iskelmistä tai kantrimusiikista, mutta esim. soulin, funkin, rockin, popin ja harvan jazzin ystävä olen (viime aikoina tää jazz vasta alkanut kiinnostaa) ;)

        meillähän on yllättävän samanlainen musiikkimaku. Mitkä muuten ovat ne jazz-muusikot, joista pidät, ja mistä jazz-diggailu alkoi? Mulla alkoi Miles Davisistä, ja siitä pidän yhä kaikkein eniten, ja muutakin jännää on löytynyt.


    • Oliko tuo...

      ..."vitsi" vai freudilainen lapsus?

      • joten

        samapa tuo. Itse asiassa - jos en aivan väärin muista - Marvinin sukunimi oli alunperin gay mutta hän lisäsi tuon e:n nimensä perään kun gayllä alettiin tarkoittaa yleisesti muutakin kuin hilpeää. Mutta mies on mahtava laulaja joka tapauksessa, ihan sama onko se Marvin Bi vai Marvin Straight ;)


      • sukunimensä...
        joten kirjoitti:

        samapa tuo. Itse asiassa - jos en aivan väärin muista - Marvinin sukunimi oli alunperin gay mutta hän lisäsi tuon e:n nimensä perään kun gayllä alettiin tarkoittaa yleisesti muutakin kuin hilpeää. Mutta mies on mahtava laulaja joka tapauksessa, ihan sama onko se Marvin Bi vai Marvin Straight ;)

        ...Gaye Marvin sai isältään.


      • jukka
        sukunimensä... kirjoitti:

        ...Gaye Marvin sai isältään.

        kyllä se alunperin Gay oli, vaihtoi vasta myöhemmin lisäten e:n siihen loppuun.

        Daddy Pop: jazz-tietouteni ei varmasti ole läheskään yhtä laaja kuin sinulla, olen aika alussa vielä, lähinnä Miles Davisin ja Louis Amstrongin musiikkia olen kuunnellut. Mutta ne oat kyllä aivan mahtavaa musaa!


      • Daddy Pop
        jukka kirjoitti:

        kyllä se alunperin Gay oli, vaihtoi vasta myöhemmin lisäten e:n siihen loppuun.

        Daddy Pop: jazz-tietouteni ei varmasti ole läheskään yhtä laaja kuin sinulla, olen aika alussa vielä, lähinnä Miles Davisin ja Louis Amstrongin musiikkia olen kuunnellut. Mutta ne oat kyllä aivan mahtavaa musaa!

        kyllä nämä kaverit ovat niitä jatsin suurimpia nimiä. Laulajista suosittelen myös Sarah Vaughania, Ella Fitzgeraldia ja Billie Holidaytä. Modern Jazz Quartet on myös hyvä, samoin alunperin Davisin pianistina tunnetuksi tullut Herbie Hancock. Itse asiassa Davis olisi saanut nimensä jatsin historiaan jo ihan sillä kuinka moni sen bändeissä soittaneista perusti sittemmin oman yhtyeensä - sen jälkeen kun ei muuta tietä eteenpäin enää ollut.


      • muusikko, tai vähintään
        Daddy Pop kirjoitti:

        kyllä nämä kaverit ovat niitä jatsin suurimpia nimiä. Laulajista suosittelen myös Sarah Vaughania, Ella Fitzgeraldia ja Billie Holidaytä. Modern Jazz Quartet on myös hyvä, samoin alunperin Davisin pianistina tunnetuksi tullut Herbie Hancock. Itse asiassa Davis olisi saanut nimensä jatsin historiaan jo ihan sillä kuinka moni sen bändeissä soittaneista perusti sittemmin oman yhtyeensä - sen jälkeen kun ei muuta tietä eteenpäin enää ollut.

        yksi suurimmista muusikoista kautta aikojen.

        T: Jazz-rakastaja, joka kuuntelee lähes kaikkea muutakin ;)


      • jukka
        Daddy Pop kirjoitti:

        kyllä nämä kaverit ovat niitä jatsin suurimpia nimiä. Laulajista suosittelen myös Sarah Vaughania, Ella Fitzgeraldia ja Billie Holidaytä. Modern Jazz Quartet on myös hyvä, samoin alunperin Davisin pianistina tunnetuksi tullut Herbie Hancock. Itse asiassa Davis olisi saanut nimensä jatsin historiaan jo ihan sillä kuinka moni sen bändeissä soittaneista perusti sittemmin oman yhtyeensä - sen jälkeen kun ei muuta tietä eteenpäin enää ollut.

        Kyllähän Ella Fitzgerald on ainakin jossakin määrin tuttu, mutta kiitos muutenkin noista jazz-vinkeistä. Davisin ja Amstrongin tuotannossa on vielä koluamista, mutta tarkoitus on laajentaa muutenkin tällä alueella. ;D


    • Nelssoni

      80-luku
      - Prince, ZZ Top, Van Halen ja Jacksonin Michael. Sekä Dingo! ei huono ollenkaan. Kuunnelkaa 1. levyn "Hän on se", hienosti kuuluu edelleen. Toki paljon kasaribiisejä ABC, Frankie yms. Vanha Uriah Heep, Iron Maiden, Whitesnake...

      90-luku
      - Prince ja oikeastaan Purple Rain syveni, The Rolling Stones, Billy Idol nousi mulle myöhään, Toto parisuhteen myötä (tosin ero nyt). Koko 90-luku oli jotenkin kiireistä aikaa. Nyt en tiedä miksi, tuli lapsia, duunia, opiskelua. Musa jäi vähän syrjään. Sinead O'Connorin coveri, aivan huikea juttu oli 90-alussa, itken vieläkin. Harva biisi minkä joku muu tekee paremmin kuin Prince. Taisi herra Prince asiasta vähän närkästyäkin...

      2000-luku
      - Prince ja taas Purple Rain syveni, The Rolling Stones, Led Zeppelin on kova juttu ja senhän Princekin tietää, Elvis...Hienoja bändejä ja muusikoita.

      Prince on vaan jotenkin kokonaisuuden kannalta ollut aina paras. Muut ovat ZZ Top, Led Zeppelin ja Rollarit. Ja myös AC/DC.

      Jatsista oli kanssa puhetta täällä. Porin jatseilla tullut käytyä ainakin 15 kertaa ja Princehän sinne olis kovin hankinta.

      Prince ja heavy (vanha rock musa) toimii, yhdistelmä tämäkin. Ja aah toki Pink Floyd! Todella hyvä. Vaikea luetella noita kun koko ajan pukkaa hyvää musaa mieleen...

      No näillä mennään.......vuoteen 2009.

      Ja Hyvää Uutta Vuotta koko palstalle!

      • Nelssoni

        että jonkun Prince kirjan mukaan Princen ja Sinead O'Connorin kohtaaminen ei ollut lämpöisin. Eli ei puhdas Prince coveri, tais olla The Times jolle Prince biisin väsäsi. Nyt en saa kirjaa mieleen tässä hetkessä. Liikaa uuden vuoden juomaa...Sen verran tarkkaa porukkaa on palstalla, että korjaan.


      • jukka
        Nelssoni kirjoitti:

        että jonkun Prince kirjan mukaan Princen ja Sinead O'Connorin kohtaaminen ei ollut lämpöisin. Eli ei puhdas Prince coveri, tais olla The Times jolle Prince biisin väsäsi. Nyt en saa kirjaa mieleen tässä hetkessä. Liikaa uuden vuoden juomaa...Sen verran tarkkaa porukkaa on palstalla, että korjaan.

        ja ylipäätään paras versio koko biisistä. Kappale tosiaan värkättiin alun perin The Timelle, mutta ilman Sinéadia ja cover-versiota tuskin Prince sitä olisi koskaan innostunut levyttämään NPG-kollegansa kanssa.


    • Alankoa

      Tämä vanha Prince fanittaja kuuntelee innokkaasti myös Ismo Alankoa.
      Molemmat neroja omalla tavallaan.
      jostain syystä olen aina verrannut noita toisiinsa, vaikka tekevätkin täysin erilaista musiikkia. Molemmat kulkevat kuitenkin omaa tietään, valtavirroista välitttämättä.
      Tarkemmin ajateltuna... mielestäni Alanko säilyttänyt näiden reilun parin vuosikymmenen aikana paremmin luovuutensa.
      Joskin.. mikäs voittaisi Princen 80-90-luvun alun tuotannon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7776
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2862
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1835
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1444
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1405
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe