Mitä tiedätte Rodoksesta?

Riinu

Varmasti monen useastikin vierailema ja paljon koluttu saari, mutta meille vielä täysin tuntematon! Siis kertokaa, millaisia elämyksiä tai muistoja yleensä sieltä on mieleen jäänyt. Perhoslaakso lienee käymisen arvoinen paikka. Onko kouluikäisille lapsille virikkeitä? tottahan ne kyllä vedessäkin viihtyvät. Kannattaako järjestetyille retkille (Aurinkomatkat) osallistua, vai olisiko viisainta vuokrata taksi (hinta?) koko- tai puolipäiväksi ja lähteä saarta kiertämään. Hotellin olemme varanneet Rhodoksen kaupungista. Kiittelen vaivannäöstä ja tiedoista etukäteen.

2

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3:sti käynyt

      Ihan käymisen arvoinen paikka on ! Kreikkalaiset ovat ystävällistä väkeä. Tosin heinä-elokuussa melkoisen kuuma (30-40 C) ja turisteja on silloin runsaasti. Aurinkoa kannattaa varoa, koska se polttaa ihon salakavalan tehokkaasti. Turismi on vilkasta oikeastaan vain Rodoksen kaupungissa, joten saarta kannattaa ihmeessä lähteä kiertämään. Tokihan kaupungissakin on paljon nähtävää esim. vanha kaupunki ja Monte Smith. Saaren kiertelyyn oman auton vuokraus on hyvä vaihtoehto ja maksaa muutaman satasen päivässä. Tutustumisen arvoisia paikkoja ovat esim. Lindos ja perhoslaakso, joihin muuten pääsee edullisesti myös julkisilla bussivuoroilla. Ilman muuta kannattaa tehdä laivamatka läheiselle Symin saarelle! Rhodoksen satamassa voi tutustua iltaisin tarjolla oleviin laivoihin ja matkoihin eri saarille. Retkiä voi hyvinkin tehdä ominkin päin, toisaalta järjestetyistä esim. Kreikkalainen ilta on ollut kiva. Lapsille löytynee toimintaa, kunhan muistaa sen, että liika aurinko ja palaminen pilaa loppuloman (on kokemusta). Kannattaa tutustua Rodoksesta kertoviin oppaisiin ja nettisivuihin!

      • Kiva paikka

        Hei!
        Itse olen ollut Rodoksella useita kertoja, koska työskentelin Kosin saarella n.puoli vuotta. Kaupungissa on paljon nähtävää, etenkin muurien ympäröimä vanha kaupunki on tutustumisen arvoinen ja siellä oleva "linnoitus/museo"(nimeä en muista). Kaupungin kapeimmassa kärjessä oleva alue on vain ns. turistirysä myymälöitä täynnä,joten kannattaa kierrellä myös muilla keskustan alueilla. Retkistä voisin suositella ainakin saarikierrosta, koska saari on mielestäni melko suuri ominpäin kierrettäväksi (toisin kuin esim.Kos.Lindoksella käynti kannattaa myöskin ja sinne kannattaa ehdottomasti mennä paikallisbussilla (edulllista&helppoa). Liikenne Kosilla on erityisen vilkasta ja kolareita sattuu paljon (vakavine seurauksineen...), joten erityisen varovainen kannattaa olla auton kanssa. Jos itse lähtisin lomalle Rodokselle en vuokraisi autoa, sillä keskustassa on helpoin liikkua jalkaisin ja muualle pääsee bussilla. Matkanjärjestäjän saarikierros saattaa olla kokemisen arvoinen.
        Kaupungin kärjessä oleva akvaario on paikka, jota voin suositella (paljon mielenkiintoisia kaloja yms. merieläimiä.) OIKEIN HYVÄÄ JA AURINKOISTA LOMAA!!-Matkaopas Kosilta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      176
      1067
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      79
      1042
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      845
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      69
      800
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      755
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      685
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      114
      593
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      570
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      538
    Aihe