Mitä tiedätte Rodoksesta?

Riinu

Varmasti monen useastikin vierailema ja paljon koluttu saari, mutta meille vielä täysin tuntematon! Siis kertokaa, millaisia elämyksiä tai muistoja yleensä sieltä on mieleen jäänyt. Perhoslaakso lienee käymisen arvoinen paikka. Onko kouluikäisille lapsille virikkeitä? tottahan ne kyllä vedessäkin viihtyvät. Kannattaako järjestetyille retkille (Aurinkomatkat) osallistua, vai olisiko viisainta vuokrata taksi (hinta?) koko- tai puolipäiväksi ja lähteä saarta kiertämään. Hotellin olemme varanneet Rhodoksen kaupungista. Kiittelen vaivannäöstä ja tiedoista etukäteen.

2

371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3:sti käynyt

Ihan käymisen arvoinen paikka on ! Kreikkalaiset ovat ystävällistä väkeä. Tosin heinä-elokuussa melkoisen kuuma (30-40 C) ja turisteja on silloin runsaasti. Aurinkoa kannattaa varoa, koska se polttaa ihon salakavalan tehokkaasti. Turismi on vilkasta oikeastaan vain Rodoksen kaupungissa, joten saarta kannattaa ihmeessä lähteä kiertämään. Tokihan kaupungissakin on paljon nähtävää esim. vanha kaupunki ja Monte Smith. Saaren kiertelyyn oman auton vuokraus on hyvä vaihtoehto ja maksaa muutaman satasen päivässä. Tutustumisen arvoisia paikkoja ovat esim. Lindos ja perhoslaakso, joihin muuten pääsee edullisesti myös julkisilla bussivuoroilla. Ilman muuta kannattaa tehdä laivamatka läheiselle Symin saarelle! Rhodoksen satamassa voi tutustua iltaisin tarjolla oleviin laivoihin ja matkoihin eri saarille. Retkiä voi hyvinkin tehdä ominkin päin, toisaalta järjestetyistä esim. Kreikkalainen ilta on ollut kiva. Lapsille löytynee toimintaa, kunhan muistaa sen, että liika aurinko ja palaminen pilaa loppuloman (on kokemusta). Kannattaa tutustua Rodoksesta kertoviin oppaisiin ja nettisivuihin!

• Kiva paikka

Hei!
        Itse olen ollut Rodoksella useita kertoja, koska työskentelin Kosin saarella n.puoli vuotta. Kaupungissa on paljon nähtävää, etenkin muurien ympäröimä vanha kaupunki on tutustumisen arvoinen ja siellä oleva "linnoitus/museo"(nimeä en muista). Kaupungin kapeimmassa kärjessä oleva alue on vain ns. turistirysä myymälöitä täynnä,joten kannattaa kierrellä myös muilla keskustan alueilla. Retkistä voisin suositella ainakin saarikierrosta, koska saari on mielestäni melko suuri ominpäin kierrettäväksi (toisin kuin esim.Kos.Lindoksella käynti kannattaa myöskin ja sinne kannattaa ehdottomasti mennä paikallisbussilla (edulllista&helppoa). Liikenne Kosilla on erityisen vilkasta ja kolareita sattuu paljon (vakavine seurauksineen...), joten erityisen varovainen kannattaa olla auton kanssa. Jos itse lähtisin lomalle Rodokselle en vuokraisi autoa, sillä keskustassa on helpoin liikkua jalkaisin ja muualle pääsee bussilla. Matkanjärjestäjän saarikierros saattaa olla kokemisen arvoinen.
        Kaupungin kärjessä oleva akvaario on paikka, jota voin suositella (paljon mielenkiintoisia kaloja yms. merieläimiä.) OIKEIN HYVÄÄ JA AURINKOISTA LOMAA!!-Matkaopas Kosilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      185
      12550
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      85
      6134
    3. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      114
      5507
    4. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5492
    5. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      4412
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4282
    7. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      92
      4240
    8. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      42
      4211
    9. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      33
      4148
    10. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      48
      3727
    Aihe