Varmasti monen useastikin vierailema ja paljon koluttu saari, mutta meille vielä täysin tuntematon! Siis kertokaa, millaisia elämyksiä tai muistoja yleensä sieltä on mieleen jäänyt. Perhoslaakso lienee käymisen arvoinen paikka. Onko kouluikäisille lapsille virikkeitä? tottahan ne kyllä vedessäkin viihtyvät. Kannattaako järjestetyille retkille (Aurinkomatkat) osallistua, vai olisiko viisainta vuokrata taksi (hinta?) koko- tai puolipäiväksi ja lähteä saarta kiertämään. Hotellin olemme varanneet Rhodoksen kaupungista. Kiittelen vaivannäöstä ja tiedoista etukäteen.
Mitä tiedätte Rodoksesta?
2
402
Vastaukset
- 3:sti käynyt
Ihan käymisen arvoinen paikka on ! Kreikkalaiset ovat ystävällistä väkeä. Tosin heinä-elokuussa melkoisen kuuma (30-40 C) ja turisteja on silloin runsaasti. Aurinkoa kannattaa varoa, koska se polttaa ihon salakavalan tehokkaasti. Turismi on vilkasta oikeastaan vain Rodoksen kaupungissa, joten saarta kannattaa ihmeessä lähteä kiertämään. Tokihan kaupungissakin on paljon nähtävää esim. vanha kaupunki ja Monte Smith. Saaren kiertelyyn oman auton vuokraus on hyvä vaihtoehto ja maksaa muutaman satasen päivässä. Tutustumisen arvoisia paikkoja ovat esim. Lindos ja perhoslaakso, joihin muuten pääsee edullisesti myös julkisilla bussivuoroilla. Ilman muuta kannattaa tehdä laivamatka läheiselle Symin saarelle! Rhodoksen satamassa voi tutustua iltaisin tarjolla oleviin laivoihin ja matkoihin eri saarille. Retkiä voi hyvinkin tehdä ominkin päin, toisaalta järjestetyistä esim. Kreikkalainen ilta on ollut kiva. Lapsille löytynee toimintaa, kunhan muistaa sen, että liika aurinko ja palaminen pilaa loppuloman (on kokemusta). Kannattaa tutustua Rodoksesta kertoviin oppaisiin ja nettisivuihin!
- Kiva paikka
Hei!
Itse olen ollut Rodoksella useita kertoja, koska työskentelin Kosin saarella n.puoli vuotta. Kaupungissa on paljon nähtävää, etenkin muurien ympäröimä vanha kaupunki on tutustumisen arvoinen ja siellä oleva "linnoitus/museo"(nimeä en muista). Kaupungin kapeimmassa kärjessä oleva alue on vain ns. turistirysä myymälöitä täynnä,joten kannattaa kierrellä myös muilla keskustan alueilla. Retkistä voisin suositella ainakin saarikierrosta, koska saari on mielestäni melko suuri ominpäin kierrettäväksi (toisin kuin esim.Kos.Lindoksella käynti kannattaa myöskin ja sinne kannattaa ehdottomasti mennä paikallisbussilla (edulllista&helppoa). Liikenne Kosilla on erityisen vilkasta ja kolareita sattuu paljon (vakavine seurauksineen...), joten erityisen varovainen kannattaa olla auton kanssa. Jos itse lähtisin lomalle Rodokselle en vuokraisi autoa, sillä keskustassa on helpoin liikkua jalkaisin ja muualle pääsee bussilla. Matkanjärjestäjän saarikierros saattaa olla kokemisen arvoinen.
Kaupungin kärjessä oleva akvaario on paikka, jota voin suositella (paljon mielenkiintoisia kaloja yms. merieläimiä.) OIKEIN HYVÄÄ JA AURINKOISTA LOMAA!!-Matkaopas Kosilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh1761067- 791042
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm92845- 69800
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81755- 119734
- 109685
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante114593- 47570
- 18538