Mitä tiedätte Rodoksesta?

Riinu

Varmasti monen useastikin vierailema ja paljon koluttu saari, mutta meille vielä täysin tuntematon! Siis kertokaa, millaisia elämyksiä tai muistoja yleensä sieltä on mieleen jäänyt. Perhoslaakso lienee käymisen arvoinen paikka. Onko kouluikäisille lapsille virikkeitä? tottahan ne kyllä vedessäkin viihtyvät. Kannattaako järjestetyille retkille (Aurinkomatkat) osallistua, vai olisiko viisainta vuokrata taksi (hinta?) koko- tai puolipäiväksi ja lähteä saarta kiertämään. Hotellin olemme varanneet Rhodoksen kaupungista. Kiittelen vaivannäöstä ja tiedoista etukäteen.

2

401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3:sti käynyt

      Ihan käymisen arvoinen paikka on ! Kreikkalaiset ovat ystävällistä väkeä. Tosin heinä-elokuussa melkoisen kuuma (30-40 C) ja turisteja on silloin runsaasti. Aurinkoa kannattaa varoa, koska se polttaa ihon salakavalan tehokkaasti. Turismi on vilkasta oikeastaan vain Rodoksen kaupungissa, joten saarta kannattaa ihmeessä lähteä kiertämään. Tokihan kaupungissakin on paljon nähtävää esim. vanha kaupunki ja Monte Smith. Saaren kiertelyyn oman auton vuokraus on hyvä vaihtoehto ja maksaa muutaman satasen päivässä. Tutustumisen arvoisia paikkoja ovat esim. Lindos ja perhoslaakso, joihin muuten pääsee edullisesti myös julkisilla bussivuoroilla. Ilman muuta kannattaa tehdä laivamatka läheiselle Symin saarelle! Rhodoksen satamassa voi tutustua iltaisin tarjolla oleviin laivoihin ja matkoihin eri saarille. Retkiä voi hyvinkin tehdä ominkin päin, toisaalta järjestetyistä esim. Kreikkalainen ilta on ollut kiva. Lapsille löytynee toimintaa, kunhan muistaa sen, että liika aurinko ja palaminen pilaa loppuloman (on kokemusta). Kannattaa tutustua Rodoksesta kertoviin oppaisiin ja nettisivuihin!

      • Kiva paikka

        Hei!
        Itse olen ollut Rodoksella useita kertoja, koska työskentelin Kosin saarella n.puoli vuotta. Kaupungissa on paljon nähtävää, etenkin muurien ympäröimä vanha kaupunki on tutustumisen arvoinen ja siellä oleva "linnoitus/museo"(nimeä en muista). Kaupungin kapeimmassa kärjessä oleva alue on vain ns. turistirysä myymälöitä täynnä,joten kannattaa kierrellä myös muilla keskustan alueilla. Retkistä voisin suositella ainakin saarikierrosta, koska saari on mielestäni melko suuri ominpäin kierrettäväksi (toisin kuin esim.Kos.Lindoksella käynti kannattaa myöskin ja sinne kannattaa ehdottomasti mennä paikallisbussilla (edulllista&helppoa). Liikenne Kosilla on erityisen vilkasta ja kolareita sattuu paljon (vakavine seurauksineen...), joten erityisen varovainen kannattaa olla auton kanssa. Jos itse lähtisin lomalle Rodokselle en vuokraisi autoa, sillä keskustassa on helpoin liikkua jalkaisin ja muualle pääsee bussilla. Matkanjärjestäjän saarikierros saattaa olla kokemisen arvoinen.
        Kaupungin kärjessä oleva akvaario on paikka, jota voin suositella (paljon mielenkiintoisia kaloja yms. merieläimiä.) OIKEIN HYVÄÄ JA AURINKOISTA LOMAA!!-Matkaopas Kosilta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

      Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      90
      7502
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

      Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      121
      6237
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

      Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4357
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

      asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      230
      2990
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      91
      2608
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

      Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      18
      1818
    7. Tunnustusten lauantai

      Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1348
    8. Yhteydenotto

      Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      165
      1334
    9. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

      Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      741
    10. "Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen

      Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      676
    Aihe