Mitä tiedätte Rodoksesta?

Riinu

Varmasti monen useastikin vierailema ja paljon koluttu saari, mutta meille vielä täysin tuntematon! Siis kertokaa, millaisia elämyksiä tai muistoja yleensä sieltä on mieleen jäänyt. Perhoslaakso lienee käymisen arvoinen paikka. Onko kouluikäisille lapsille virikkeitä? tottahan ne kyllä vedessäkin viihtyvät. Kannattaako järjestetyille retkille (Aurinkomatkat) osallistua, vai olisiko viisainta vuokrata taksi (hinta?) koko- tai puolipäiväksi ja lähteä saarta kiertämään. Hotellin olemme varanneet Rhodoksen kaupungista. Kiittelen vaivannäöstä ja tiedoista etukäteen.

2

372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3:sti käynyt

Ihan käymisen arvoinen paikka on ! Kreikkalaiset ovat ystävällistä väkeä. Tosin heinä-elokuussa melkoisen kuuma (30-40 C) ja turisteja on silloin runsaasti. Aurinkoa kannattaa varoa, koska se polttaa ihon salakavalan tehokkaasti. Turismi on vilkasta oikeastaan vain Rodoksen kaupungissa, joten saarta kannattaa ihmeessä lähteä kiertämään. Tokihan kaupungissakin on paljon nähtävää esim. vanha kaupunki ja Monte Smith. Saaren kiertelyyn oman auton vuokraus on hyvä vaihtoehto ja maksaa muutaman satasen päivässä. Tutustumisen arvoisia paikkoja ovat esim. Lindos ja perhoslaakso, joihin muuten pääsee edullisesti myös julkisilla bussivuoroilla. Ilman muuta kannattaa tehdä laivamatka läheiselle Symin saarelle! Rhodoksen satamassa voi tutustua iltaisin tarjolla oleviin laivoihin ja matkoihin eri saarille. Retkiä voi hyvinkin tehdä ominkin päin, toisaalta järjestetyistä esim. Kreikkalainen ilta on ollut kiva. Lapsille löytynee toimintaa, kunhan muistaa sen, että liika aurinko ja palaminen pilaa loppuloman (on kokemusta). Kannattaa tutustua Rodoksesta kertoviin oppaisiin ja nettisivuihin!

• Kiva paikka

Hei!
        Itse olen ollut Rodoksella useita kertoja, koska työskentelin Kosin saarella n.puoli vuotta. Kaupungissa on paljon nähtävää, etenkin muurien ympäröimä vanha kaupunki on tutustumisen arvoinen ja siellä oleva "linnoitus/museo"(nimeä en muista). Kaupungin kapeimmassa kärjessä oleva alue on vain ns. turistirysä myymälöitä täynnä,joten kannattaa kierrellä myös muilla keskustan alueilla. Retkistä voisin suositella ainakin saarikierrosta, koska saari on mielestäni melko suuri ominpäin kierrettäväksi (toisin kuin esim.Kos.Lindoksella käynti kannattaa myöskin ja sinne kannattaa ehdottomasti mennä paikallisbussilla (edulllista&helppoa). Liikenne Kosilla on erityisen vilkasta ja kolareita sattuu paljon (vakavine seurauksineen...), joten erityisen varovainen kannattaa olla auton kanssa. Jos itse lähtisin lomalle Rodokselle en vuokraisi autoa, sillä keskustassa on helpoin liikkua jalkaisin ja muualle pääsee bussilla. Matkanjärjestäjän saarikierros saattaa olla kokemisen arvoinen.
        Kaupungin kärjessä oleva akvaario on paikka, jota voin suositella (paljon mielenkiintoisia kaloja yms. merieläimiä.) OIKEIN HYVÄÄ JA AURINKOISTA LOMAA!!-Matkaopas Kosilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      92
      1949
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      278
      1781
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      308
      1584
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      185
      1460
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      92
      1053
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1007
    7. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      987
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      56
      978
    9. 67
      954
    10. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      941
    Aihe