Niinpä. Jos on jotain kysyttävää, niin voit kysyä.
Kysy mitä hyvänsä
91
1830
Vastaukset
Mikä sitä lintua vikkelämpi on?
Mikä sitä korppia mustempi on?- vastaan
Jossain aikaisemmassa kysymyksessä kysyit muistaakseni myös mikä on oliko se lammasta valkeampi. Nyt en muista vastauksia, jotka annoit. En myöskään muista koska kysymykset olivat esillä, enkä jaksa niitä penkoa. Tunnustan, etten tiedä vastausta tähän kysymyksee,mutta voinen arvata tietysti.
Lintua vikkelämpi voisi olla tietysti jokin, joka saa linnun kiinni. Tähän voisin tarjotella kissaa, tai kärppää. Myös ansalanka onnistuu saamaan linnun kiinni.
Taas korppia mustempi voisi olla jokin kuvaannollinen asia kuten yö tai helvetti tai hiilikellari tai kaksi korppia olisi kaksi kertaa mustempi. Voisin tarjotella myös oikein synkkämielistä kaveria tähän korppia mustemmaksi versioksi. Mustarastaalla on keltainen nokka, joten se ei kelvanne. Lakritsatehtaan keittokattilasta saattaisi niinikään löytyä korppia mustempaa mömmöä.
On kuitenkin ilmeistä, että sinä OdotaMua, eiku OdetAmo kerrot oikeat vastaukset. vastaan kirjoitti:
Jossain aikaisemmassa kysymyksessä kysyit muistaakseni myös mikä on oliko se lammasta valkeampi. Nyt en muista vastauksia, jotka annoit. En myöskään muista koska kysymykset olivat esillä, enkä jaksa niitä penkoa. Tunnustan, etten tiedä vastausta tähän kysymyksee,mutta voinen arvata tietysti.
Lintua vikkelämpi voisi olla tietysti jokin, joka saa linnun kiinni. Tähän voisin tarjotella kissaa, tai kärppää. Myös ansalanka onnistuu saamaan linnun kiinni.
Taas korppia mustempi voisi olla jokin kuvaannollinen asia kuten yö tai helvetti tai hiilikellari tai kaksi korppia olisi kaksi kertaa mustempi. Voisin tarjotella myös oikein synkkämielistä kaveria tähän korppia mustemmaksi versioksi. Mustarastaalla on keltainen nokka, joten se ei kelvanne. Lakritsatehtaan keittokattilasta saattaisi niinikään löytyä korppia mustempaa mömmöä.
On kuitenkin ilmeistä, että sinä OdotaMua, eiku OdetAmo kerrot oikeat vastaukset.Odotanhan minä.
Kyseessä onpi siis suomalainen balladi Vestmanviiki: "...Ajatus sit lintua vikkelämpi on. Synti sitä korppia mustempi on..." Oivallisia olivat sinunkin vastauslöydökset, mutta ei niitä nyt tällaiseen viralliseen tietolaariin voi hyväksyä, eihän. Ei.
Kaivahan jo balladi jostain esille, kysyn kuin kysynkin taas uutta ja vastaus löytyy tästä laulusta. Kysyn:
Mikä huutaa kovemmin kuin kurki?- vastaan
OdetAmo kirjoitti:
Odotanhan minä.
Kyseessä onpi siis suomalainen balladi Vestmanviiki: "...Ajatus sit lintua vikkelämpi on. Synti sitä korppia mustempi on..." Oivallisia olivat sinunkin vastauslöydökset, mutta ei niitä nyt tällaiseen viralliseen tietolaariin voi hyväksyä, eihän. Ei.
Kaivahan jo balladi jostain esille, kysyn kuin kysynkin taas uutta ja vastaus löytyy tästä laulusta. Kysyn:
Mikä huutaa kovemmin kuin kurki?Olen kovin onneton musiikin suhteen. Tosin kuuntelen sitä mielelläni, mutta en osaa eroittaa merkkihenkilöitä sen enemmin urheilun, musiikin, näyttelemisen kuin minkään popalankaan kesken politiikasta puhumattakaan. Kurkea kovemmin huutavia olentoja voivat olla mielestäni vain Talvela ja Ryhänen. Sitä ovatko he urheilijoita vaiko politikkoja en osaa varmuudella edes arvata.
- OodetAmoo
vastaan kirjoitti:
Olen kovin onneton musiikin suhteen. Tosin kuuntelen sitä mielelläni, mutta en osaa eroittaa merkkihenkilöitä sen enemmin urheilun, musiikin, näyttelemisen kuin minkään popalankaan kesken politiikasta puhumattakaan. Kurkea kovemmin huutavia olentoja voivat olla mielestäni vain Talvela ja Ryhänen. Sitä ovatko he urheilijoita vaiko politikkoja en osaa varmuudella edes arvata.
"...ja ukkonen huutaa kovemmin kuin kurki."
- vastaan
OodetAmoo kirjoitti:
"...ja ukkonen huutaa kovemmin kuin kurki."
Aika kauan annoit OdotuttaaMua. Hyvä kun asia selvisi.
- yösydännä
vastailemassa kysymyksiin?
- vastaan
ja minulle se sopii vallan hyvin kun satun olemaan hereillä. Entä sinä? Heräilitkö vartavasten kysyäksesi tätä minulta?
- kyselijä*
vastaan kirjoitti:
ja minulle se sopii vallan hyvin kun satun olemaan hereillä. Entä sinä? Heräilitkö vartavasten kysyäksesi tätä minulta?
kun niin kiinnosti tulla sulta taas jotakin utsimaan.
- jakolasku
*Mitä tekevät kaksi koiraani kun tapaavat sievästi sipsuttavan kisulin? a) Juoksevat perässä, jahtaavat ja saavat kiinni ja repivät kahtia. b) ovat hihnassa ja haukkuvat kissan pataluhaksi. c) Juoksevat irrallaan ollessa kissan perässä, mutta kun kissa äkisti seisahtuu koirat hämääntyy kissan liikkeestä, ja palailevat takaisin. Mitä mahtaa koirani kissoille tehdä?*
- vastaan
Niin oikeastaan paljon monemmanlaisiakin. Kissojen suhteen on joitakin harvoja koiria, jotka todella käyvät kissaan kiinni. Mm riistaa ajamaan opetettu koira saattaa näin tehdä ja ravistaa kissan hengiltä alle aikayksikön. Sinun koirasi kuuluvat uskoakseni siihen ryhmään, joihin lähes kaikki koirat kuuluvat. Juoksevat vauhdilla kissan perässä ja jos kissa pysähtyy, hölmistyvät moista käytöstä ja palailevat entisille sijoilleen. Hihmassa ollessaan nämä koirat jonkinverran olevinaan riuhtovat itseään muka kissan perään mennäkseen ja tyytyvät haukkumaan kun itsekin tietävät, ettei isäntä kissan ajoon kuitenkaan päästä. Useat koirat haluavat leikkiä kissojen kanssa, mutta vain samassa taloudessa asustavat kissat ovat juonessa mukana. Oma kissamme pesi koiramme vielä talossa olessa sen kasvoja usein nuolemalla niitä.
- jakolasku
vastaan kirjoitti:
Niin oikeastaan paljon monemmanlaisiakin. Kissojen suhteen on joitakin harvoja koiria, jotka todella käyvät kissaan kiinni. Mm riistaa ajamaan opetettu koira saattaa näin tehdä ja ravistaa kissan hengiltä alle aikayksikön. Sinun koirasi kuuluvat uskoakseni siihen ryhmään, joihin lähes kaikki koirat kuuluvat. Juoksevat vauhdilla kissan perässä ja jos kissa pysähtyy, hölmistyvät moista käytöstä ja palailevat entisille sijoilleen. Hihmassa ollessaan nämä koirat jonkinverran olevinaan riuhtovat itseään muka kissan perään mennäkseen ja tyytyvät haukkumaan kun itsekin tietävät, ettei isäntä kissan ajoon kuitenkaan päästä. Useat koirat haluavat leikkiä kissojen kanssa, mutta vain samassa taloudessa asustavat kissat ovat juonessa mukana. Oma kissamme pesi koiramme vielä talossa olessa sen kasvoja usein nuolemalla niitä.
No juuri näin, ei nämä murhaile kissoja, simppeli pieni takaa-ajo, kissa kääntyy vasten koiria (itsevarma kissa) alkaa tuijottamaan ja koirien huvitus tipotiessään. Voi näitä meidän koirarassuja. Joskus tämäkin nähty kuinka rottweiler ajoi (monia vuosia sitten) kissaamme joka eli koirien keskellä, ympäri autoa murhanhimoisena ja kissa kääntyi äkisti ja alkoi jahdata rottista ja koira hätääntyi aivan älyttömästi kun joutui juoksemaan kissan edellä. Itku koiralle tuli kun kissan ajamaksi joutui.
- hyvää ruokaa?
Kumpaa suosittelet ystävillesi?
- vastaan
Vaimoni pitää enemmän terveellisestä ruuasta. Vaimoni on solakka ja minä olen lihava.
- se on vaimosi
vastaan kirjoitti:
Vaimoni pitää enemmän terveellisestä ruuasta. Vaimoni on solakka ja minä olen lihava.
sulle ruuan laitossa? Taannoin valitit, että kuuden lapsen ja koiran kanssa ottivat pitkät? Taidat puhua milloin mitäkin sylki suuhun tuo?
- kertolasku
se on vaimosi kirjoitti:
sulle ruuan laitossa? Taannoin valitit, että kuuden lapsen ja koiran kanssa ottivat pitkät? Taidat puhua milloin mitäkin sylki suuhun tuo?
Edellisessä ketjussahan hän ilmoitti tarkalleen emäntänsä stratekiset mitat melkein millin tarkkudella, kaipa niitä on yhdessä mittailtu. Tosin ei minusta ne täysin solakan puitteisiin mahtuneet, mutta ..sehän on katsojan silmässä, miksikä sanoo muijaansa.
- vastaan
se on vaimosi kirjoitti:
kaikenlaista toiveajattelua suupielestään. Mitä milloonkin.
- että voinko oikeastaan
tätä sinulta kysyä? Hävettää vähän tämmöttis kysel. Niin siis voinko?
- vastaan
En ole tottunut hävettäviin kysymyksiin, mutta voisitko kertoa miksi asia on niin arkaluontoinen ennen kuin räväytät kysymyksesi päytään.
- hävettää*
vastaan kirjoitti:
En ole tottunut hävettäviin kysymyksiin, mutta voisitko kertoa miksi asia on niin arkaluontoinen ennen kuin räväytät kysymyksesi päytään.
kysellä kaikenlaista kun kyselin äidiltäni, että miksi olen tämmönen kissajänis ja muut ovat ihan oikeita jäniksiä, niin äitini aina punastuu, eikä suostu puhumaan asiasta. niin että voisinko siis sinulta tiedustella asiaa?
- vastaan
vastaan kirjoitti:
Niin vastaan kyllä mielelläni, jos vain tiedän vastauksen. Niin jotta mikä se varsinainen kysymys olikaan?
PS
Ei kissajäniksenä olo niinkään huono asia ole! - kissajänis
vastaan kirjoitti:
Niin vastaan kyllä mielelläni, jos vain tiedän vastauksen. Niin jotta mikä se varsinainen kysymys olikaan?
PS
Ei kissajäniksenä olo niinkään huono asia ole!miksi olen tämmönen kissajänis? Meinaan vaan kun kaikki kaverit on oikeita jäniksiä!
- vastaan
kissajänis kirjoitti:
miksi olen tämmönen kissajänis? Meinaan vaan kun kaikki kaverit on oikeita jäniksiä!
Ei siinä sen kummempaa ole. Syntymävuonnasi jänisvuosi lie ollut heikko ja äitisi on mennyt naimisiin vähäksiaikaa kissan kanssa.
- kissajänis
vastaan kirjoitti:
Ei siinä sen kummempaa ole. Syntymävuonnasi jänisvuosi lie ollut heikko ja äitisi on mennyt naimisiin vähäksiaikaa kissan kanssa.
Se sanoi olevansa muurahaiskarhu. Olikohan sinä vuonna heikosti karhuja vai muurahaisia?
- vastaan
kissajänis kirjoitti:
Se sanoi olevansa muurahaiskarhu. Olikohan sinä vuonna heikosti karhuja vai muurahaisia?
Onhan hirvikärpäsenkin saatava itselleen jonkinlainen identtiteetti huonosta hirvivuodesta huolimatta.
- kissajänis
vastaan kirjoitti:
Onhan hirvikärpäsenkin saatava itselleen jonkinlainen identtiteetti huonosta hirvivuodesta huolimatta.
selviävät. kiitos sulle kauhiasti.
- kissajänis taas
vastaan kirjoitti:
Poliisikoira ja everstiluutnantti. Kuinkahan niiden isäidentiteetti asettuu kohdalleen?
- lihakauppias
kissajänis taas kirjoitti:
Poliisikoira ja everstiluutnantti. Kuinkahan niiden isäidentiteetti asettuu kohdalleen?
sikanautajauheliha?
- kasvatus?
Tuko se jotkin erityistä mieleen? Saa tähän muutkin vastata!
- laittaa itse
itsellesi
- ja siksi
laittaa itse kirjoitti:
itsellesi
siihen onkin jonkun toisen syytä vastata.
- seli´seli´
???´
- saattaa
käyttämätön levyke tietokoneessa käyttökelpoiseksi, pohjustaa, alustaa - näin sanoo WSOY:n Sivistyssanakirja vuodelta 2003.
- Nimetön
saattaa kirjoitti:
käyttämätön levyke tietokoneessa käyttökelpoiseksi, pohjustaa, alustaa - näin sanoo WSOY:n Sivistyssanakirja vuodelta 2003.
Sekin on käsitykseni mukaan tietokoneterminologiaa.
-Seli´seli´- - Nimetön
Nimetön kirjoitti:
Sekin on käsitykseni mukaan tietokoneterminologiaa.
-Seli´seli´-vain yleismerkityksen
1. aloittaa, panna alulle
2. tutustuttaa, perehdyttää; vihkiä (jnk salaisuuksiin ym)
3. ottaa jäseneksi
Tietokonekielen merkityksestä en tiedä. It-asiantuntijani sanoo, että kuulostaa kummalliselta. - Nimetön
Nimetön kirjoitti:
vain yleismerkityksen
1. aloittaa, panna alulle
2. tutustuttaa, perehdyttää; vihkiä (jnk salaisuuksiin ym)
3. ottaa jäseneksi
Tietokonekielen merkityksestä en tiedä. It-asiantuntijani sanoo, että kuulostaa kummalliselta."Voisin arvata sen viittaavan kiintolevyn alustamiseen eli formatointiin" - sanoo tuttava.
- nimimerkki mummi
Olen naimisissa ja rakastuin kurssilla vielä 60 vuotiaana eronneesen mieheen. Miestäni en rakasta , koska käyttänyt alkoa koko 40 vuotisen avioliiton ajan. Mutta en myös halua erota. Minulle on tärkeä lapset ja lasten lapset. Olen kertonut miehelle rakkauteni. Mutta hän sanoo vain rakas. Ei rakastavansa. Kysynkin , johtuuko se siitä, että tietää minun olevan naimisissa.
- vastaan
Ymmärtääkseni 60v on itse tietoinen ketä rakastaa riippumatta siitä onko itse naimisissa tai onko rakkauden kohde naimisissa. Mitä se rakkaus sitten todella on? Siihen en oman nuoruuteni vuoksi ole vielä kykenevä vastaamaan. Jonkinlaisena aavistuksena rakkaudesta pitäisin kuitenkin molemminpuolista ja antoisaa toimivaa seksisuhdetta, jos kerran käsitellään miehen ja naisen välistä rakkautta. Moni muunlainen rakkaus ei aseta ehtoja sukupuoleen nähden. Ulkopuolisen on hyvin vaikea ottaa kantaa varsinkaan naisen ja miehen väliseen rakkaussuhteeseen.
- kumppaniaan
vastaan kirjoitti:
Ymmärtääkseni 60v on itse tietoinen ketä rakastaa riippumatta siitä onko itse naimisissa tai onko rakkauden kohde naimisissa. Mitä se rakkaus sitten todella on? Siihen en oman nuoruuteni vuoksi ole vielä kykenevä vastaamaan. Jonkinlaisena aavistuksena rakkaudesta pitäisin kuitenkin molemminpuolista ja antoisaa toimivaa seksisuhdetta, jos kerran käsitellään miehen ja naisen välistä rakkautta. Moni muunlainen rakkaus ei aseta ehtoja sukupuoleen nähden. Ulkopuolisen on hyvin vaikea ottaa kantaa varsinkaan naisen ja miehen väliseen rakkaussuhteeseen.
liiton ulkopuolisella seksisuhteella. Ei varsinkaan meidän ikäisten tule sellaiseen antautua!
- vastaan
kumppaniaan kirjoitti:
liiton ulkopuolisella seksisuhteella. Ei varsinkaan meidän ikäisten tule sellaiseen antautua!
ei aina voi välttyä, mikäli haluaa elää edes auttavasti mielekkäällä tavalla. Myös 40 vuoden ryyppyputki on toista loukkaavaa. Voidaan sanoa, ettö syvälle loukkaavaa on myös monet tahattomatkin asiat kuten jomman kumman osapuolen seksuaalinen haluttomuus. Myös mahdollinen avioero voi loukata hyvin syvölle. Usein onkin kysymys elämän valumisesta tavallaan hiekkaan vain siitä syystä, ettei uskalla loukata toista osapuolta.
- jakolasku
vastaan kirjoitti:
ei aina voi välttyä, mikäli haluaa elää edes auttavasti mielekkäällä tavalla. Myös 40 vuoden ryyppyputki on toista loukkaavaa. Voidaan sanoa, ettö syvälle loukkaavaa on myös monet tahattomatkin asiat kuten jomman kumman osapuolen seksuaalinen haluttomuus. Myös mahdollinen avioero voi loukata hyvin syvölle. Usein onkin kysymys elämän valumisesta tavallaan hiekkaan vain siitä syystä, ettei uskalla loukata toista osapuolta.
Eräs eläin ei ole haluton seksille, kun seksii, niin aktin päälle huitaisee sulhon huiviinsa, että mikähän tämä miesten nielijä eläin on? Olisiko sinulla tietoa?
- aloittaja , kysyjä vielä
vastaan kirjoitti:
Olimme sellasella kursilla, joka valmentaa vaikean sairauden kanssa elämään. Vain sellainen ihminen voi täysin ymmärtää asioita joka onkokenut samaa. Jos minä olen kuunnellu 40 vuotta krapula päivän lupaiksia , en juo koskaan enää, niin eikö se ole lupausten pettämistä varsinkin jos toinen uskoo siihen. En todellakaan olisi uskonut, että tällä iällä voi vielä tuntea näin miestä kohtaan , Ilmeisesti on käyttämätöntä rakkautta säkissä.
- toiminut
aloittaja , kysyjä vielä kirjoitti:
Olimme sellasella kursilla, joka valmentaa vaikean sairauden kanssa elämään. Vain sellainen ihminen voi täysin ymmärtää asioita joka onkokenut samaa. Jos minä olen kuunnellu 40 vuotta krapula päivän lupaiksia , en juo koskaan enää, niin eikö se ole lupausten pettämistä varsinkin jos toinen uskoo siihen. En todellakaan olisi uskonut, että tällä iällä voi vielä tuntea näin miestä kohtaan , Ilmeisesti on käyttämätöntä rakkautta säkissä.
40 vuotta sinua kohtaan törkeästi. Voit mielestäni aivan hyvällä omallatunnolla olla rakkaasi kanssa. Vähän hyvitystä vuosien mittaan kärsimästäsi.
Miehet ovat usein käsittämättömän itsekkäitä. - vastaan
jakolasku kirjoitti:
Eräs eläin ei ole haluton seksille, kun seksii, niin aktin päälle huitaisee sulhon huiviinsa, että mikähän tämä miesten nielijä eläin on? Olisiko sinulla tietoa?
eläin. Tässä evoluutio käyttää kaiken mahdollisimman hyvin hyödyksi.
- vastaan
aloittaja , kysyjä vielä kirjoitti:
Kaikkeen on aina jokin syy! Mikä on syy ja mihinkä? Mikä syy ja mikä seuraus? Lähtökohta on luonnollisesti, että jokainen vastaa omasta elämästään, eikä kukaan voi vedota elämänsä epäonnistumisessa toisen aiheuttamaan oonnettomuuteen. Miehesi alkoholismi ei ole sinun syy. Hän vastaa siitä ja omasta elämästään itse. Sinun onneton 40 vuoden alkoholistin lupauksien kuuntelu ei ole alkoholistimiehesi syy vaan sinun oma valintasi. Olet itse päättänyt kuunnella ja elää tässä onnettomassa tilassa, koska ilmeisesti tarvitset tämän holhokkisi hoitamis ja hallitsemisefektiä jostakin syystä. Kannustan lämpimästi uuden rakkauden roihahtamista. Olet omaa heikkouttasi sulkenut kukoistavan naiseutesi jo 40 vuoden ajan. Ei se sieltä minnekään ole kadonnut! Se on olemassa, mutta olet sulkenut sen lujien kaltereiden taakse. Se pyrkii kaltereidensa takaa nyt viimeinkin esiin ja voimakkaana. Kun avaat oman naisenaolemisen riemun nyt ympäristöön, jossa se otetaan vastaan, saavutat vielä tässä parhaassa iässäsi onnen ja rakkauden. Kaikki on sinusta kiinni, ei kenestäkään toisesta.
- tämä nainen
vastaan kirjoitti:
Kaikkeen on aina jokin syy! Mikä on syy ja mihinkä? Mikä syy ja mikä seuraus? Lähtökohta on luonnollisesti, että jokainen vastaa omasta elämästään, eikä kukaan voi vedota elämänsä epäonnistumisessa toisen aiheuttamaan oonnettomuuteen. Miehesi alkoholismi ei ole sinun syy. Hän vastaa siitä ja omasta elämästään itse. Sinun onneton 40 vuoden alkoholistin lupauksien kuuntelu ei ole alkoholistimiehesi syy vaan sinun oma valintasi. Olet itse päättänyt kuunnella ja elää tässä onnettomassa tilassa, koska ilmeisesti tarvitset tämän holhokkisi hoitamis ja hallitsemisefektiä jostakin syystä. Kannustan lämpimästi uuden rakkauden roihahtamista. Olet omaa heikkouttasi sulkenut kukoistavan naiseutesi jo 40 vuoden ajan. Ei se sieltä minnekään ole kadonnut! Se on olemassa, mutta olet sulkenut sen lujien kaltereiden taakse. Se pyrkii kaltereidensa takaa nyt viimeinkin esiin ja voimakkaana. Kun avaat oman naisenaolemisen riemun nyt ympäristöön, jossa se otetaan vastaan, saavutat vielä tässä parhaassa iässäsi onnen ja rakkauden. Kaikki on sinusta kiinni, ei kenestäkään toisesta.
olla muunlaisessa suhteessa, kuin mihin on tottunut?
Naisilla, kun on tapana retkahtaa aina samanlaisiin miehiin. Hoivaamisvietti on jo kohdussa peritty.
Veikkaan, että samantapaista elämää tulisi kaipaamaan. Elämän tässä vaiheessa ei kovin suurille muutoksille ole enää altis. - jakolasku
vastaan kirjoitti:
eläin. Tässä evoluutio käyttää kaiken mahdollisimman hyvin hyödyksi.
Naaras paljon suurempi kun uros, muutenkin hirveän näköinen pitkine raajoineen, varsinainen peto. Joskus dokumentissa olen nähnyt kuinka homma toimii. On aito miehennielijä sirkkarouva. Uudet perilliset syntyvät totaalisesti isästänsä!
- vastaan
tämä nainen kirjoitti:
olla muunlaisessa suhteessa, kuin mihin on tottunut?
Naisilla, kun on tapana retkahtaa aina samanlaisiin miehiin. Hoivaamisvietti on jo kohdussa peritty.
Veikkaan, että samantapaista elämää tulisi kaipaamaan. Elämän tässä vaiheessa ei kovin suurille muutoksille ole enää altis.60 on kovin korkea ikä muutoksiin. Kehoittaisin kuitenkin kokeilemaan. menetykset ovat uskoakseni iloa pienempiä.
- miehistä jatkaa
toiminut kirjoitti:
40 vuotta sinua kohtaan törkeästi. Voit mielestäni aivan hyvällä omallatunnolla olla rakkaasi kanssa. Vähän hyvitystä vuosien mittaan kärsimästäsi.
Miehet ovat usein käsittämättömän itsekkäitä.Olisin voinut erota tietenkin, mutta toisaalta en ole aina asettanut omia etuja ja tarpeita etusijalle. Sairastettuani syövän, minä muutuin. Aloin viimeikin ajatella itseäni, on vaan yksi elämä. kai.? Ja se tunne tätä miestä kohtaan on niin vahva, että yllätyin itsekin. Siinä on varmaan rakkautta ja kaikkea muuta hyvää, koska mieskin sairastaa syöpää. Jos pahan suovat tätä paheksuu ja katehtii, niin siitä vaan. Syöpä on paha jo sanana, saati sitten sairastettuna. Ja minkäs tunteilleen voi, ei niitä voi heittää katuojaan , noin havainnollistaen.Mies sanoo, että olen tuonut ilon, uskon , naurun,rakkauden takaisin hänen elämäänsä. Sydämmelliset kiitokset niille jotka tässä ketjussa ymmärsivät minua. En hae mitään hyväksyntää keltään, itse päätän ja hyväksyn asiani. Kunhan vain kirjoitin, koska halusin kertoa onnestani, mitä ihmiselle voi sattua hyvääkin pahan jälkeen.
- seksisuhteeseen iän
kumppaniaan kirjoitti:
ja millä perusteella. Minä annan tunteiden viedä ja puhua.
- saman ikäisistäni
vastaan kirjoitti:
siis 60, on kokenut tällä iällä vielä mitä on todella rakastua ja ihastua niin tietää mihin minä olen joutunut tai päässyt. Vihdoikin kaikki se käyttämätön rakkaus kohs´distuu johonkin ihanaan mieheen. Enkä säästele sen osoittamista.
- vastaan
saman ikäisistäni kirjoitti:
siis 60, on kokenut tällä iällä vielä mitä on todella rakastua ja ihastua niin tietää mihin minä olen joutunut tai päässyt. Vihdoikin kaikki se käyttämätön rakkaus kohs´distuu johonkin ihanaan mieheen. Enkä säästele sen osoittamista.
vilpittömästi
- vastaan
seksisuhteeseen iän kirjoitti:
ja millä perusteella. Minä annan tunteiden viedä ja puhua.
tietää itse ikänsä ja useimiten myös kumppaninsa iän. Ei sitä määritellä tarvitse.
- että veden
kiehumispiste on 100 astetta.
Kerroppa, mikä on maidon kiehumispiste?- vastaan
ja veden kiehumispiste 100 astetta. Maidon kuohastamispiste on keskiarvo eli 95 astetta. Näin helppoa se on.
- oikeassa.
vastaan kirjoitti:
ja veden kiehumispiste 100 astetta. Maidon kuohastamispiste on keskiarvo eli 95 astetta. Näin helppoa se on.
Olethan viisas mies.
Luin jostain vitsikirjasta, että kiehumispiste on heti, kun selkänsä kääntää. - vastaan
oikeassa. kirjoitti:
Olethan viisas mies.
Luin jostain vitsikirjasta, että kiehumispiste on heti, kun selkänsä kääntää...totuutta kuin 95 astetta on.
- koko homma?
Olemme jämähtänyt paikoilleni vanhoihin uomiin eukkoni kanssa. Ei mitään uutta, ei vipinää. Ei edes rakkauselämässä juurikaan enää uutta tapahdu. Anna joku vinkki jolla elämä taas saadaan vauhtiin.
- ensin ikääsi
niin mietin vastausta sitten.
- vastaan
uudet harrastukset. Harrastukset ehkä muualla kuin tutussa suhteessa. Kuitenkin seksi kaikesta huolimatta ehkä uudella tavoin tarjoiltuna ja nautittuna. Liiton ulkopuolinenkaan seksi ei ole välttämättä paha asia, jos se on lakannut toista jo kiinnostamatta.
- ajatella näin
Että 60 ikäisen on syytä asettaa ihan uudet tavoitteet elämälleen?
- kysyy lisää
Voisitkos selventää mitä tarkoitatkaan elämän uusilla tavoitteilla. En koe olevani vanha millään tavalla 60 vuotiaana. Pukeudun nuorekkaasti, seuraan kaikkia asioita ympärilläni.
- vastaan
että 60 tarvitsee ehdottomasti uusia tavoitteita elämäänsä. Ei niinkään ole merkitystä mitä ne ovat.
- olen samaa mieltä
vastaan kirjoitti:
että 60 tarvitsee ehdottomasti uusia tavoitteita elämäänsä. Ei niinkään ole merkitystä mitä ne ovat.
elämä on lyhyt ja jokainen vastaa itse teoistaan. 60 vuotiaana se kääntyy joloppupuolelle.Jos joku haluaa ottaa rakkautta vastaan niin sehän on ihana asia. Mietin vain , onkohan miehestä vaikeaa, vaivautunutta tunnustaa rakkauttaan , koska olen naimisissa.
- vastaan
olen samaa mieltä kirjoitti:
elämä on lyhyt ja jokainen vastaa itse teoistaan. 60 vuotiaana se kääntyy joloppupuolelle.Jos joku haluaa ottaa rakkautta vastaan niin sehän on ihana asia. Mietin vain , onkohan miehestä vaikeaa, vaivautunutta tunnustaa rakkauttaan , koska olen naimisissa.
Rakkauden vasteenottaminen on seuraus sen tarjoamisesta. Pitäisin oleellisena rakkauden tunteen vilpitöntä tuntemista kumppaniaan kohtaan. Rakkauden tunteen tunteminen on kaiken hyvänolon tunteen perusta, ei niinkään rakkauden saaminen. Kun rakkauden tunne selvästi on ilmassa ja se uskalletaan kokea,jää kumppanin ongelmaksi kuinka hän siihen suhtautuu. Kahden aaikuisen kanssakäyminen tosin toimii hyvin vasta kun se ilmenee vuorovaikutuksena (siis saamisena ja antamisena) Lapselle riittää kun vain saa.
Vilpitön rakkauden tunne useimiten saa vastaanoton. Ei kuitenkaan aina. Onko ihmisen sivilisäädyllä tähän kuinka paljon merkitystä? Uskon, ettei nykyään niin paljom kuin vielä 50v sitten, jolloon rakastuminen avioliiton ulkopuolelle oli jotain tavatonta ja edellytti aika tiukasti avioeroa.
Keskinäinen rakkaussuhde ja aviosuhde voivat nykyisin varsinkin iäkkäällimmä olla eri kohteissa. Käsittääkseni nämä siis rakkaussuhde ja aviosuhde käsitellään toisistaan riippumattomina asioina. Onko muita asiaan liittyviä ajatuksia? - ihminen Joka jaksoit vastata
vastaan kirjoitti:
Rakkauden vasteenottaminen on seuraus sen tarjoamisesta. Pitäisin oleellisena rakkauden tunteen vilpitöntä tuntemista kumppaniaan kohtaan. Rakkauden tunteen tunteminen on kaiken hyvänolon tunteen perusta, ei niinkään rakkauden saaminen. Kun rakkauden tunne selvästi on ilmassa ja se uskalletaan kokea,jää kumppanin ongelmaksi kuinka hän siihen suhtautuu. Kahden aaikuisen kanssakäyminen tosin toimii hyvin vasta kun se ilmenee vuorovaikutuksena (siis saamisena ja antamisena) Lapselle riittää kun vain saa.
Vilpitön rakkauden tunne useimiten saa vastaanoton. Ei kuitenkaan aina. Onko ihmisen sivilisäädyllä tähän kuinka paljon merkitystä? Uskon, ettei nykyään niin paljom kuin vielä 50v sitten, jolloon rakastuminen avioliiton ulkopuolelle oli jotain tavatonta ja edellytti aika tiukasti avioeroa.
Keskinäinen rakkaussuhde ja aviosuhde voivat nykyisin varsinkin iäkkäällimmä olla eri kohteissa. Käsittääkseni nämä siis rakkaussuhde ja aviosuhde käsitellään toisistaan riippumattomina asioina. Onko muita asiaan liittyviä ajatuksia?vastasit kauniisti, kiitos. Suhteemmehan on aika tuore 2 kertaa olemme tavanneet ja silloin ei sanoja säästellä. Niinkuin edellä kerroin, en ole miehellni sanonut rakastavani häntä , ties kuinka kauan en muistakaan. Hän joskus kysyy, mutta en pysty vastaamaan. Nyt sitten tuossa miehessä on kaikki ne tai ainakin paljon muuta mitä ei miehessäni.
Hän sairastaa parantumatonta syöpää. Mietin, varooko hän tekstiviesteisssään hiukan lupailemista rakkaudestaan minua kohtaan . Sanoo kyllä kulta ja muuta hellää. Ja minä haluaisin joka viestissäni kertoa rakkaudestani. Varmaankin kohta jo kyllästyy..... - vastaan
ihminen Joka jaksoit vastata kirjoitti:
vastasit kauniisti, kiitos. Suhteemmehan on aika tuore 2 kertaa olemme tavanneet ja silloin ei sanoja säästellä. Niinkuin edellä kerroin, en ole miehellni sanonut rakastavani häntä , ties kuinka kauan en muistakaan. Hän joskus kysyy, mutta en pysty vastaamaan. Nyt sitten tuossa miehessä on kaikki ne tai ainakin paljon muuta mitä ei miehessäni.
Hän sairastaa parantumatonta syöpää. Mietin, varooko hän tekstiviesteisssään hiukan lupailemista rakkaudestaan minua kohtaan . Sanoo kyllä kulta ja muuta hellää. Ja minä haluaisin joka viestissäni kertoa rakkaudestani. Varmaankin kohta jo kyllästyy.....2 kertaa on kovin vähän. Parisuhteessa lienee oleellista kuinka asiat sujuvat sängyssä.
- jamasta
vastaan kirjoitti:
2 kertaa on kovin vähän. Parisuhteessa lienee oleellista kuinka asiat sujuvat sängyssä.
jotakin!
- vastaan
jamasta kirjoitti:
jotakin!
jamasta? Missä jamassa olet? Mitä jamaa tarkoitat?
- ainut mummo
joka ei enään kehtaa harrastaa seksiä kun ei oo omaa miestä ,olen yli 60 mutta en vielä -70 , entä onko saman ikäsiä miehiä jotka ei enään harrasta seksiä samasta syystä ???????????
- vastaan
tunnen jopa lukuisia ihmisiä, jotka ovat luopuneet seksistä kokonaan ja osa heistä jo paljon nuoremmallakin iällä.
- jakolasku
Lausahdus tämä, Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato, mutta entäs sitten?
- vastaan
Kun Toivo ottaa matokuurin! Entäs sitten? Kuinkas lapamato sitten suunsa laittaa?
- jakolasku
vastaan kirjoitti:
Kun Toivo ottaa matokuurin! Entäs sitten? Kuinkas lapamato sitten suunsa laittaa?
Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato, mutta kun Toivo kuoli lapamato siirtyi Uskoon.
- jakolasku
vastaan kirjoitti:
Vielä lapamato aiheesta kysymys. Mihinkä niitä lapamatoja käytettiin?
- vastaan
jakolasku kirjoitti:
Vielä lapamato aiheesta kysymys. Mihinkä niitä lapamatoja käytettiin?
lapamatoja laihduskeinonaan.
- jakolasku
vastaan kirjoitti:
lapamatoja laihduskeinonaan.
Venäjällä oli aikoinaan yleinen laihdutuskeino istuttaa lapamato ihmiseen.
- maailma*
makaa?
- vastaan
maailmallakaan ole odotettavissa. Tiedämmehän sen, että sopulit lisääntyvät räjähdysmäisesti kun ruokaa vaan riittää. Kun laumat ovat kasvaneet todella suuriksi alkavat sopulit vaeltamaan silmittömästi. Vaellusvietti on niin voimakas, ettei mikään niitä pysäytä, ei edes meri. Sopulit juoksevat mereenkin valtavina laumoina ja uivat niin kauan kuin jaksavat vietin vieminä. Jos maata ei tässä ajassa löydy, ne yksinkertaisesti hukkuvat. Näinhän se maailma makaa. Koskahan ihmiset aloittavat vaelluksensa? Johan meitä on aika paljon. Kannattaisko harjoitella patikointia ja uimista?
- jos laumavaellukseen päädytään
vastaan kirjoitti:
maailmallakaan ole odotettavissa. Tiedämmehän sen, että sopulit lisääntyvät räjähdysmäisesti kun ruokaa vaan riittää. Kun laumat ovat kasvaneet todella suuriksi alkavat sopulit vaeltamaan silmittömästi. Vaellusvietti on niin voimakas, ettei mikään niitä pysäytä, ei edes meri. Sopulit juoksevat mereenkin valtavina laumoina ja uivat niin kauan kuin jaksavat vietin vieminä. Jos maata ei tässä ajassa löydy, ne yksinkertaisesti hukkuvat. Näinhän se maailma makaa. Koskahan ihmiset aloittavat vaelluksensa? Johan meitä on aika paljon. Kannattaisko harjoitella patikointia ja uimista?
Onhan uiminenkin ihan mukavaa, mutta Suomessa niin kovin raikasta!
- eikä jamasta
ja väärään paikkaankin tuo osui. Niin mitäpä arvelet lamasta? Oletko lamamiehiä?
- vastaan
muten varsinaisesti lamamies. Lama on kuitenkin myös hyvä asia.
- mitään lamaa
vastaan kirjoitti:
muten varsinaisesti lamamies. Lama on kuitenkin myös hyvä asia.
ajelin juuri toista sataa kilometriä ja rekkaautoja tuli vastaan ainakin kokoajan molemmpiin suuntiin, oli vielä suuria kaksiosasia rekkoja se on merkki kaikesta muusta kuin lamasta, tavara kulkee niin kuin ennenkin maanteillämme,meidän päättäjät puhuvat puppua jotta kansalaiset eivät pyydä palkankorotuksia eikä eläkkeisiin korotuksia, meitä jälleen huijataan .........
- vastaan
mitään lamaa kirjoitti:
ajelin juuri toista sataa kilometriä ja rekkaautoja tuli vastaan ainakin kokoajan molemmpiin suuntiin, oli vielä suuria kaksiosasia rekkoja se on merkki kaikesta muusta kuin lamasta, tavara kulkee niin kuin ennenkin maanteillämme,meidän päättäjät puhuvat puppua jotta kansalaiset eivät pyydä palkankorotuksia eikä eläkkeisiin korotuksia, meitä jälleen huijataan .........
Jotta maailma saataisiin edes auttavasti mallilleen olisi kaikki korotukset poistettava ja siirryttävä kautta linjan pelkkiin alennuksiin.. Jakuvan kasvun tie on kuitenkin joskus loppuun kuljettu ja alkaa se sopulivaellusaika. Pehmeämpi lasku saataisiin kun ryhdyttäisin jo nyt ruokkimaan kaikkia mahdollisia alennuksia ja tarkoituksella syventämään lamaa. Lama on oikeastaan mukavaa aikaa. Eihän siinä mitään vikaa ole. Pitäisi saada vain aikaiseksi ihan kunnollinen ja syvä lama.
- tuleehan se
vastaan kirjoitti:
Jotta maailma saataisiin edes auttavasti mallilleen olisi kaikki korotukset poistettava ja siirryttävä kautta linjan pelkkiin alennuksiin.. Jakuvan kasvun tie on kuitenkin joskus loppuun kuljettu ja alkaa se sopulivaellusaika. Pehmeämpi lasku saataisiin kun ryhdyttäisin jo nyt ruokkimaan kaikkia mahdollisia alennuksia ja tarkoituksella syventämään lamaa. Lama on oikeastaan mukavaa aikaa. Eihän siinä mitään vikaa ole. Pitäisi saada vain aikaiseksi ihan kunnollinen ja syvä lama.
kaikki on jo suunniteltu valmiiksi .
- kysyy kun
ei vastata!
- vastaa
kun ei kysytä! Mutta sekin on suomalainen!
- vanha käpy
tarkoittaa? Siis merkitys sanalle vanha käpy?
- vastaan
vaihtoehtoa, joista valitsin yhden:"Niinpä olen vanha käpy ja se on oma syyni"
- pyllähdetään
kakkossivulle!
- vastaan
jotta viikko on pyllähdysten väli!
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?3151725Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh751264Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831247- 1331126
- 48813
- 57804
- 74789
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro117767- 48760
Sitä saattaa vähän hölmöillä
rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.60716