Olisi tarkoitus hakea Laboradorioalan perustutkintoon ensi syksyksi.
Kuinka hyvät mahdollisuudet minulla olisi (sitten joskus) päästä rikoslaboradorioon töihin? Mitä ammattiaineita minulla pitäisi olla? Muita ns. neuvoja?
LABORANTTI
4
1029
Vastaukset
- =(=(=(
Ne vähät joita Suomen rikoslabroissa työskentelee kyllä varmasti kaikki yliopistokoulutuksen (tai ehkä jopa amk-koulutuksen) saaneita. Tai ehkä laboranttikin voi päästä mutta se työ on sitten jotain ihan muuta.
- -------------------------
Laborantteja työskentelee monipuolisesti eri alojen laboratorioissa (Neste Oil, Valio, Lumene, Kemira, Tikkurila, Orion, Evira, tullilaboratorio, ympäristölaboratoriot, yliopistot jne). Kyllä KRP:n laboratoriokin haki tutkimusavustajia aiemmin tässä kuussa ja laboratorioalan perustutkinto mainittiin haun yhteydessä: http://www.poliisi.fi/poliisi/krp/home.nsf/PFBD/0E2EDA89D69F9B41C22575190027E54D
On hyvä tiedostaa, että alalla on tällä hetkellä yleisesti ottaen melko heikko työllisyystilanne ja eri koulutustaustaiset hakevat lähinnä laboratoriolan perustutkinnon suorittaneille tarkoitettuja paikkoja (esim. biotekniikan inssit, laboratorioanalyytikot, kemistit). Onneksi on kuitenkin olemassa työnantajia, jotka suoralta kädeltä hylkäävät nämä ns. ylikoulutetut hakijat (lähinnä siis kemistit/inssit). - VerifinRacist
Yliopistoon et ainakaan pääse työkokeiluun omaan ammattiisi sillä sain seuraavanlaisen sähköpostiviestin:
"Kiitos nopeasta vastauksestasi. Luin lauseen "Irtisanomiset tai lomautukset
eivät ole esteenä työkokeilun järjestämiselle myöskään silloin, jos
työkokeilun järjestävällä työnantajalla ei ole velvollisuutta tarjota työtä
irtisanomalleen tai lomauttamalleen työntekijälle". Koska käsitykseni mukaan
nyt tällainen on tilanne HY:llä, että jos jossakin yksikössä on joku henkilö
irtisanottu, meillä on ensisijainen velvollisuus palkata näitä henkilöitä.
Valitettavasti en voi edistää asiaasi.
Kiitokset kiinnostuksestasi.
Terveisin
Paula Vanninen " - Loistava66
Sinne!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818