Kokemuksia kaipailen! Miten käynnistyi, missä välissä lanka pois, kuinka nopeasti syntyi jne..
Nyt ollaan alun hankaluuksista huolimatta jo rv 33 4 ja alkaa tuo synnytys jännittämään. Viikko sitten pääsin sairaalasta kotilepoon ja seuraava kontrolli 12.12 ja lanka otetaan pois viimeistään rv37, jos nyt sinne asti mennään. (:
cerclage ja synnytys
8
3251
Vastaukset
- mikä????
mikä lanka otetaan pois???
- Krip
cerclage-tukilanka kohdunkaulan heikkouden takia. ne kenellä se on niin kyllä tietävät mitä tarkoitan. (:
- 2xäityli
Krip kirjoitti:
cerclage-tukilanka kohdunkaulan heikkouden takia. ne kenellä se on niin kyllä tietävät mitä tarkoitan. (:
Itselläni ei ehditty niin pitkälle että langat olisi poistettu vaan meni lapsivedet ja alkoi poltot,,,tuli kiire poistaa langat ja lopulta ne sitten saatiin poistettua. Vauveli syntyi 2kk liian aikaisin langoista huolimatta.
- HeikkoPeikko
Mulla lanka laitettiin rv 22 kun neiti meinasi väkisin tulla. Poika meni kesken 01/06 rv20 2, lankaa ei ehditty laittaan kun ei kohdunsuun heikkoudesta ollut tietoa. Neidin kohdalla alkuraskaudessa pyysin lankaa mutta vittupää lääkäri sanoi ettei kannata laittaa.. ois kannattanut!!
Viikon olin sillon rv22 sairaalassa, kolme päivää makasin liikkumatta pää alaspäin, ja seuraavat 4kk kotona lepohoidossa. Rv 34 5 otettiin lanka pois kiristelyjen ja repeemisen tunteen takia. Neiti syntyi sit rv 37 3. Eli hienosti meni minulla langan kanssa vaikka 4kk sohvan ja sängyn väliä hippasen puuduttikin! :)- kesäinen
ai kun kiva kuulla,että lanka on auttanut. Mulle sitä nyt kaavaillaan seuraavassa raskaudessa. Kerrotteko lisää?
- Mime
kesäinen kirjoitti:
ai kun kiva kuulla,että lanka on auttanut. Mulle sitä nyt kaavaillaan seuraavassa raskaudessa. Kerrotteko lisää?
Itselläni on takana kaksi keskiraskauden keskenmenoa ja toisen jälkeen lääkäri sivumennen mainitsi tukilangan mahdollisuudesta. Jos jollain on kokemuksia/tietoa asiasta niin kuulisin mielelläni - varsinkin jos tukilanka on auttanut:)
- viimein
Mime kirjoitti:
Itselläni on takana kaksi keskiraskauden keskenmenoa ja toisen jälkeen lääkäri sivumennen mainitsi tukilangan mahdollisuudesta. Jos jollain on kokemuksia/tietoa asiasta niin kuulisin mielelläni - varsinkin jos tukilanka on auttanut:)
Hei!
Minulla on nyt menossa 4. raskaus ja tukilanka laitettiin ensimmäistä kertaa. Aikaisemmat vauvat olen menettänyt alkuraskauden ja keskiraskauden keskenmenoissa sekä viimeisemmän ennenaikaisen synnytyksen (rask.vko 24.) jälkeen. Syy näihin menetyksiin on jäänyt epävarmaksi, mutta todennäköisesti kyseessä on kohdunkaulan heikkous. Tässä raskaudessa olen käyttänyt ihan alkuraskaudesta alkaen Klexane-pistoshoitoa, sekä kilpirauhaslääkitystä. Alkuraskaudesta minulle puhkesi raskausajan diabetes sekä kilpirauhasen toimintahäiriö, jotka ovat osaltaan saattaneet tietysti vaikuttaa myös aikaisempien raskauksien kulkuun.
Olen nyt raskausvkolla 36, joten tukilanka on minun kohdallani todellakin auttanut, vaikka kohdunkaulan heikkoudesta ei ns. varmuutta ollutkaan. Onnekseni sain sellaisen lääkärin, joka oli valmis kokeilemaan ko. hoitomuotoa. Minulle lanka laitettiin ennakoivasti raskausviikolla 16, spinaalipuudutuksessa leikkaussalissa.
Itse uskon omalla kohdallani langan sekä Klexane-lääkityksen auttaneen ratkaisevasti.
- Huolettaa
Minullakin on edessä tukilankojen laitto. Lukisin mielelläni lisää kokemuksia raskauksista tukilankojen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328527Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4366224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571163Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17806Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.37736Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 42686
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36637