cerclage ja synnytys

krip

Kokemuksia kaipailen! Miten käynnistyi, missä välissä lanka pois, kuinka nopeasti syntyi jne..

Nyt ollaan alun hankaluuksista huolimatta jo rv 33 4 ja alkaa tuo synnytys jännittämään. Viikko sitten pääsin sairaalasta kotilepoon ja seuraava kontrolli 12.12 ja lanka otetaan pois viimeistään rv37, jos nyt sinne asti mennään. (:

8

3251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä????

mikä lanka otetaan pois???

• Krip

cerclage-tukilanka kohdunkaulan heikkouden takia. ne kenellä se on niin kyllä tietävät mitä tarkoitan. (:

• 2xäityli
        Krip kirjoitti:

cerclage-tukilanka kohdunkaulan heikkouden takia. ne kenellä se on niin kyllä tietävät mitä tarkoitan. (:

Itselläni ei ehditty niin pitkälle että langat olisi poistettu vaan meni lapsivedet ja alkoi poltot,,,tuli kiire poistaa langat ja lopulta ne sitten saatiin poistettua. Vauveli syntyi 2kk liian aikaisin langoista huolimatta.

• HeikkoPeikko

Mulla lanka laitettiin rv 22 kun neiti meinasi väkisin tulla. Poika meni kesken 01/06 rv20 2, lankaa ei ehditty laittaan kun ei kohdunsuun heikkoudesta ollut tietoa. Neidin kohdalla alkuraskaudessa pyysin lankaa mutta vittupää lääkäri sanoi ettei kannata laittaa.. ois kannattanut!!

Viikon olin sillon rv22 sairaalassa, kolme päivää makasin liikkumatta pää alaspäin, ja seuraavat 4kk kotona lepohoidossa. Rv 34 5 otettiin lanka pois kiristelyjen ja repeemisen tunteen takia. Neiti syntyi sit rv 37 3. Eli hienosti meni minulla langan kanssa vaikka 4kk sohvan ja sängyn väliä hippasen puuduttikin! :)

• kesäinen

ai kun kiva kuulla,että lanka on auttanut. Mulle sitä nyt kaavaillaan seuraavassa raskaudessa. Kerrotteko lisää?

• Mime
        kesäinen kirjoitti:

ai kun kiva kuulla,että lanka on auttanut. Mulle sitä nyt kaavaillaan seuraavassa raskaudessa. Kerrotteko lisää?

Itselläni on takana kaksi keskiraskauden keskenmenoa ja toisen jälkeen lääkäri sivumennen mainitsi tukilangan mahdollisuudesta. Jos jollain on kokemuksia/tietoa asiasta niin kuulisin mielelläni - varsinkin jos tukilanka on auttanut:)

• viimein
        Mime kirjoitti:

Itselläni on takana kaksi keskiraskauden keskenmenoa ja toisen jälkeen lääkäri sivumennen mainitsi tukilangan mahdollisuudesta. Jos jollain on kokemuksia/tietoa asiasta niin kuulisin mielelläni - varsinkin jos tukilanka on auttanut:)

Hei!

Minulla on nyt menossa 4. raskaus ja tukilanka laitettiin ensimmäistä kertaa. Aikaisemmat vauvat olen menettänyt alkuraskauden ja keskiraskauden keskenmenoissa sekä viimeisemmän ennenaikaisen synnytyksen (rask.vko 24.) jälkeen. Syy näihin menetyksiin on jäänyt epävarmaksi, mutta todennäköisesti kyseessä on kohdunkaulan heikkous. Tässä raskaudessa olen käyttänyt ihan alkuraskaudesta alkaen Klexane-pistoshoitoa, sekä kilpirauhaslääkitystä. Alkuraskaudesta minulle puhkesi raskausajan diabetes sekä kilpirauhasen toimintahäiriö, jotka ovat osaltaan saattaneet tietysti vaikuttaa myös aikaisempien raskauksien kulkuun.
        Olen nyt raskausvkolla 36, joten tukilanka on minun kohdallani todellakin auttanut, vaikka kohdunkaulan heikkoudesta ei ns. varmuutta ollutkaan. Onnekseni sain sellaisen lääkärin, joka oli valmis kokeilemaan ko. hoitomuotoa. Minulle lanka laitettiin ennakoivasti raskausviikolla 16, spinaalipuudutuksessa leikkaussalissa.
        Itse uskon omalla kohdallani langan sekä Klexane-lääkityksen auttaneen ratkaisevasti.

• Huolettaa

Minullakin on edessä tukilankojen laitto. Lukisin mielelläni lisää kokemuksia raskauksista tukilankojen kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 532
      8527
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3662
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2193
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      157
      1163
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      806
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      37
      736
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      732
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      706
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      42
      686
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      637
    Aihe