cerclage ja synnytys

krip

Kokemuksia kaipailen! Miten käynnistyi, missä välissä lanka pois, kuinka nopeasti syntyi jne..

Nyt ollaan alun hankaluuksista huolimatta jo rv 33 4 ja alkaa tuo synnytys jännittämään. Viikko sitten pääsin sairaalasta kotilepoon ja seuraava kontrolli 12.12 ja lanka otetaan pois viimeistään rv37, jos nyt sinne asti mennään. (:

8

3057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä????

      mikä lanka otetaan pois???

      • Krip

        cerclage-tukilanka kohdunkaulan heikkouden takia. ne kenellä se on niin kyllä tietävät mitä tarkoitan. (:


      • 2xäityli
        Krip kirjoitti:

        cerclage-tukilanka kohdunkaulan heikkouden takia. ne kenellä se on niin kyllä tietävät mitä tarkoitan. (:

        Itselläni ei ehditty niin pitkälle että langat olisi poistettu vaan meni lapsivedet ja alkoi poltot,,,tuli kiire poistaa langat ja lopulta ne sitten saatiin poistettua. Vauveli syntyi 2kk liian aikaisin langoista huolimatta.


    • HeikkoPeikko

      Mulla lanka laitettiin rv 22 kun neiti meinasi väkisin tulla. Poika meni kesken 01/06 rv20 2, lankaa ei ehditty laittaan kun ei kohdunsuun heikkoudesta ollut tietoa. Neidin kohdalla alkuraskaudessa pyysin lankaa mutta vittupää lääkäri sanoi ettei kannata laittaa.. ois kannattanut!!

      Viikon olin sillon rv22 sairaalassa, kolme päivää makasin liikkumatta pää alaspäin, ja seuraavat 4kk kotona lepohoidossa. Rv 34 5 otettiin lanka pois kiristelyjen ja repeemisen tunteen takia. Neiti syntyi sit rv 37 3. Eli hienosti meni minulla langan kanssa vaikka 4kk sohvan ja sängyn väliä hippasen puuduttikin! :)

      • kesäinen

        ai kun kiva kuulla,että lanka on auttanut. Mulle sitä nyt kaavaillaan seuraavassa raskaudessa. Kerrotteko lisää?


      • Mime
        kesäinen kirjoitti:

        ai kun kiva kuulla,että lanka on auttanut. Mulle sitä nyt kaavaillaan seuraavassa raskaudessa. Kerrotteko lisää?

        Itselläni on takana kaksi keskiraskauden keskenmenoa ja toisen jälkeen lääkäri sivumennen mainitsi tukilangan mahdollisuudesta. Jos jollain on kokemuksia/tietoa asiasta niin kuulisin mielelläni - varsinkin jos tukilanka on auttanut:)


      • viimein
        Mime kirjoitti:

        Itselläni on takana kaksi keskiraskauden keskenmenoa ja toisen jälkeen lääkäri sivumennen mainitsi tukilangan mahdollisuudesta. Jos jollain on kokemuksia/tietoa asiasta niin kuulisin mielelläni - varsinkin jos tukilanka on auttanut:)

        Hei!

        Minulla on nyt menossa 4. raskaus ja tukilanka laitettiin ensimmäistä kertaa. Aikaisemmat vauvat olen menettänyt alkuraskauden ja keskiraskauden keskenmenoissa sekä viimeisemmän ennenaikaisen synnytyksen (rask.vko 24.) jälkeen. Syy näihin menetyksiin on jäänyt epävarmaksi, mutta todennäköisesti kyseessä on kohdunkaulan heikkous. Tässä raskaudessa olen käyttänyt ihan alkuraskaudesta alkaen Klexane-pistoshoitoa, sekä kilpirauhaslääkitystä. Alkuraskaudesta minulle puhkesi raskausajan diabetes sekä kilpirauhasen toimintahäiriö, jotka ovat osaltaan saattaneet tietysti vaikuttaa myös aikaisempien raskauksien kulkuun.
        Olen nyt raskausvkolla 36, joten tukilanka on minun kohdallani todellakin auttanut, vaikka kohdunkaulan heikkoudesta ei ns. varmuutta ollutkaan. Onnekseni sain sellaisen lääkärin, joka oli valmis kokeilemaan ko. hoitomuotoa. Minulle lanka laitettiin ennakoivasti raskausviikolla 16, spinaalipuudutuksessa leikkaussalissa.
        Itse uskon omalla kohdallani langan sekä Klexane-lääkityksen auttaneen ratkaisevasti.


    • Huolettaa

      Minullakin on edessä tukilankojen laitto. Lukisin mielelläni lisää kokemuksia raskauksista tukilankojen kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1749
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      60
      1493
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1414
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1382
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1349
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe