thaimaa vai brasilia

yksin matkalle

olen siis 30v nainen, yksin lähdössä ekaa kertaa kaukolomalle. kumpaa maata suosittelisitte? Turvallisuus? saako seuraa muista suomalaisista esim retkille jne? Itse hieman vierastan aasiaa joten oisko se sitten brasilia? olen vaan kuullut että siellä aikalailla rikollisuutta ja varkauksia..

17

4120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertaa käynyt

      Vaikeaa.

      Mitä etsit ja mihin päin Brasiliaa tai Thaimaata olet menossa?

      Brasiliaan tehdään matkoja pienille paikkakunnille, joissa ei juuri vaaroja ole. Thaimaa on kuitenkin periaatteessa paljon turvallisempi, mutta minun olisi vaikea kuvitella että pitäisit ainakaan Pattajasta, saattaisi olla suoraan sanoen aikamoinen järkytys. Öinen Fortaleza ei tosin jää juurikaan kakkoseksi.

      Haluatko olla miehiltä rauhassa vai päinvastoin? Rauha onnistuu varmasti Thaimaassa paremmin,mutta ei brasseissakaan niin ahdistavaa ole, riippuu taas mihin menee.

      Ja niin edelleen...

      • yksin matkalle

        en tosiaan etsi mies seuraa, ja ihan ehdoton ei on tyrkyt miehet(kuten esim marokossa) ja prostituutio, eli thaimaa ei varmaan ole silloin oikea valinta? Brasialiasta katsoin näitä turisti paikkoja, thaimaasta phukettia. Lähtö ois 3 viikon päästä.


      • paikkakunnille?

        Fortalezan metropolialueella asuu yli 3 miljoonaa ihmistä!
        No onhan se pikkupaikka jos vertaa vaikka Sao Pauloon.


      • Mies Riosta
        yksin matkalle kirjoitti:

        en tosiaan etsi mies seuraa, ja ihan ehdoton ei on tyrkyt miehet(kuten esim marokossa) ja prostituutio, eli thaimaa ei varmaan ole silloin oikea valinta? Brasialiasta katsoin näitä turisti paikkoja, thaimaasta phukettia. Lähtö ois 3 viikon päästä.

        ahdistaa niin tanne Brasiliaan ei kannata rynnata. Touhu ei ole niin avoimen torkeata kuin Thaimaassa, mutta nakyvaa on. Miehista ei tarvitse olla huolissaan, paitsi jos ole todella hyvannakoinen, silloin brassi ui liiveihin.
        Itse suosittelen Ypajaa matkakohteeksi, siella ei noita lieveilmioita ole.


      • itse asiassa
        Mies Riosta kirjoitti:

        ahdistaa niin tanne Brasiliaan ei kannata rynnata. Touhu ei ole niin avoimen torkeata kuin Thaimaassa, mutta nakyvaa on. Miehista ei tarvitse olla huolissaan, paitsi jos ole todella hyvannakoinen, silloin brassi ui liiveihin.
        Itse suosittelen Ypajaa matkakohteeksi, siella ei noita lieveilmioita ole.

        "Touhu ei ole niin avoimen torkeata kuin Thaimaassa"

        Fortalezan yössä on kadut täynnä ilotyttöjä (osa "tyttöjä")siinä määrin ettei Thaimaassakaan ole.Vastaavaa olen nähnyt vain Havannassa 90-luvulla ja Tijuanassa. Jaa, jälkimmäisessä olivat lähinnä baareissa...


      • Unohtui lisätä
        paikkakunnille? kirjoitti:

        Fortalezan metropolialueella asuu yli 3 miljoonaa ihmistä!
        No onhan se pikkupaikka jos vertaa vaikka Sao Pauloon.

        sana "myös" pillupaikkakunille sanan eteen.

        Pilkunnussijoiden paratiisi tämä forum...


      • eikä prostituutiota
        yksin matkalle kirjoitti:

        en tosiaan etsi mies seuraa, ja ihan ehdoton ei on tyrkyt miehet(kuten esim marokossa) ja prostituutio, eli thaimaa ei varmaan ole silloin oikea valinta? Brasialiasta katsoin näitä turisti paikkoja, thaimaasta phukettia. Lähtö ois 3 viikon päästä.

        Thaimaasta suosittelen Krabia. Brasseissa rauhallisia ovat Natal, Porto das dunas, Galinhas, Gebrada ja Jericoacoara ja Cucumbo miksei Maceiokin.

        Älä sitten syyttele jos menee liian rauhalliseksi.


      • homem de kuhmo
        Mies Riosta kirjoitti:

        ahdistaa niin tanne Brasiliaan ei kannata rynnata. Touhu ei ole niin avoimen torkeata kuin Thaimaassa, mutta nakyvaa on. Miehista ei tarvitse olla huolissaan, paitsi jos ole todella hyvannakoinen, silloin brassi ui liiveihin.
        Itse suosittelen Ypajaa matkakohteeksi, siella ei noita lieveilmioita ole.

        ahdistaa niin tanne Brasiliaan ei kannata rynnata. Touhu ei ole niin avoimen torkeata kuin Thaimaassa, mutta nakyvaa on. Miehista ei tarvitse olla huolissaan, paitsi jos ole todella hyvannakoinen, silloin brassi ui liiveihin.
        Itse suosittelen Ypajaa matkakohteeksi, siella ei noita lieveilmioita ole.

        Älä nyt tyrmää heti matkalle halajavaa, itse voisi hyvinkin viettää puolet vuodesta, Brasiliassa jos vain olisi mahdollista. En kaupungeissa vaan pienissä kylissä, niin kuin koto suomessakin.


      • esim krabi
        yksin matkalle kirjoitti:

        en tosiaan etsi mies seuraa, ja ihan ehdoton ei on tyrkyt miehet(kuten esim marokossa) ja prostituutio, eli thaimaa ei varmaan ole silloin oikea valinta? Brasialiasta katsoin näitä turisti paikkoja, thaimaasta phukettia. Lähtö ois 3 viikon päästä.

        On ihan varteen otettava vaihtoehto
        pienempi paikka niin prostituutio ei ole niin läsnä.

        Vältäisin
        pattaya
        phuket-patong
        muut phuketin paikat käy


    • jepsjee

      itse olen nyt uudeksivuodeksi lähdössä brasiliaan ensimmäistä kertaa. thaimaassa olen käynyt kaksi kertaa. mielestäni sinulle paras vaihtoehto olisi thaimaa. hintataso halpaa, hyvää ruokaa nähtävyyksiä on, lämmintä ja kaikkea muuta mitä voi matkaltaa toivoa. turvallisemmaksi paikaksi luulisin thaimaata ennenkuin brasiliaa ainakin puheiden perusteella. thaimaa on "turvallisempi" yksinmatkustajalle mielestäni. olin toisen reissun thaimaassa yksin ja ihan rauhassa sai olla eikä mitään ikävyyksiä tullut vastaan. mielestäni ensin kaukolomalle thaimaahan ja sitten katsomaan muita paikkoja.

      • Pura Vida

        Mihis päin Brasiliaa meinasit uudeksivuodeksi mennä, itsekin silloin sinnepäin Rion ja Brasiliaan ekaa kertaa menossa? =)


      • jepsjee
        Pura Vida kirjoitti:

        Mihis päin Brasiliaa meinasit uudeksivuodeksi mennä, itsekin silloin sinnepäin Rion ja Brasiliaan ekaa kertaa menossa? =)

        fortalezaan. 29 lähtö


    • Jokisaari

      Paljon riippu itsestä, miten muualla suhtaudutaan matkalaiseen ja omasta käytöksestä. Varkauksia tapahtuu kaikkialla maailmassa, mutta pukeutumisella ja arvotavaroiden jättämisellä hotellin tallelokeroon, ja järjen käytöllä on jo paljon saavutettu. ;-)

      Monipuolinen sivusto suomeksi Koillis-Brasiliasta: http://jokisaari.net/brasil/index_fi.html. Nähtävyyksiä ja tietoa paikkakunnista (mm. Fortaleza, Ubajara, Barnaíba ja Jericoacoara),tekstein, kuvin ja videoin.

      • tapahtuu kaikkialla

        mutta väkivaltaisia ryöstöjä ei. Ikävä kyllä Brasilia on näissä ryöstöissä valovuoden "edellä" Thaimaata.


      • xMikaxx
        tapahtuu kaikkialla kirjoitti:

        mutta väkivaltaisia ryöstöjä ei. Ikävä kyllä Brasilia on näissä ryöstöissä valovuoden "edellä" Thaimaata.

        Vai että valovuoden edellä? Hyvät naurut sain...

        Kertokaa mulle missä päin maailmaa ei ryöstetä turisteja?Tai ei ole kieroja taxikuskeja?? Tai ei ole huoria??

        Tervemenoa Pattayalle jos pää kestää.Menkää sen jälkeen Fortalezaan ja miettikää sitte kumpaan paikkaan menisitte perheen kanssa.


      • matkaillut molemmissa
        xMikaxx kirjoitti:

        Vai että valovuoden edellä? Hyvät naurut sain...

        Kertokaa mulle missä päin maailmaa ei ryöstetä turisteja?Tai ei ole kieroja taxikuskeja?? Tai ei ole huoria??

        Tervemenoa Pattayalle jos pää kestää.Menkää sen jälkeen Fortalezaan ja miettikää sitte kumpaan paikkaan menisitte perheen kanssa.

        Olen kyllä ihan samaa mieltä. Olen nainen ja asunut brasiliassa ja useasti ollut thaimaassa matkalla eri kohteissa. pahempaa prostituutio maata ei ole kuin thaimaa.. huh huh, jeps phattayalle en enään ikinä mene! myytävänä on naisia, miehiä, lapsia, eläimiä.. siitä vaan valitsemaan.
        Brasiliassa myös on luonnollisesti samaa ilmiötä, mutta mielestäni se oli paljon pahempaa thaimaassa, missä siis olen ollut useissa eri kohteissa.
        Rikollisuutta löytyy molemmista, viimeksihän suomalainen puukotettiin thaimaassa. minua ei ole ikinä ryöstetty brasiliassa, mutta tiedän myös yhden suomalaisen joka ryöstettiin 4 kertaa vuoden aikana =) Onko pakko kantaa niitä mieheltä saatuja timanttisormuksia käsissään? ja puhumattakaan järjestelmä kameran roikkumisesta kaulassa...


      • jannica82
        matkaillut molemmissa kirjoitti:

        Olen kyllä ihan samaa mieltä. Olen nainen ja asunut brasiliassa ja useasti ollut thaimaassa matkalla eri kohteissa. pahempaa prostituutio maata ei ole kuin thaimaa.. huh huh, jeps phattayalle en enään ikinä mene! myytävänä on naisia, miehiä, lapsia, eläimiä.. siitä vaan valitsemaan.
        Brasiliassa myös on luonnollisesti samaa ilmiötä, mutta mielestäni se oli paljon pahempaa thaimaassa, missä siis olen ollut useissa eri kohteissa.
        Rikollisuutta löytyy molemmista, viimeksihän suomalainen puukotettiin thaimaassa. minua ei ole ikinä ryöstetty brasiliassa, mutta tiedän myös yhden suomalaisen joka ryöstettiin 4 kertaa vuoden aikana =) Onko pakko kantaa niitä mieheltä saatuja timanttisormuksia käsissään? ja puhumattakaan järjestelmä kameran roikkumisesta kaulassa...

        Olin brasiliassa riossa parivuotta sitten ja matka kesti 2viikkoa.Sen kahdenviikon aikana mut raiskattiin 4kertaa.Kun tulin takas Suomeen niin jouduin peräaukon korjausleikkaukseen.Lisäksi todettiin nielutippuri.Ne siat tunku sen mun suuhun.Tälläistä kohtelua en ole ikinä aikaisemmin kohdannut.Ehkä ensi kerralla menen sinne Thaimaahan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe