Ulosotto tulevalla

vaimollani

Miten on, olen menossa naimisiin sellaisen ihmisen kanssa, jolla on ulosottovelkoja. Olenko vastuussa omalla omaisuudellani näihn velkoihin? Voidaanko minulta mitata omaisuutta pois? Pitäisikö tämän vuoksi tehdä avioehto? Kiitos etukäteen vastauksesta!

6

2319

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maallikkojuristi

Et ole vastuussa puolisosi veloista pelkän avioliiton perusteella. Omistat edelleen oman omaisuutesi ja se voidaan ulosmitata vain velasta josta sinä olet vastuussa.

Käytännössä vähämerkityksellinen poikkeus tähän ovat elatusta varten tehdyt velat. Luottokorttilasku vaikka kortilla olisikin ostettu vain ruokaa, ei ole kuitenkaan tälläinen elatusvelka, vaan kyseeseen tulevat lähinnä esim. ruokakaupan omalle tilille velaksi ostetut päivittäistavarat.

Kuitenkin avioehto on syytä tehdä jottei omaisuutta menisi erotilanteessa velkojille turhaan. Tasinkoa ei tosin tarvitse maksaa konkurssissa olevalle puolisolle, mutta muuten vähävaraiselle tai ulosotossa olevalle kylläkin. Muutenkin kannattaa olla tarkkana kaikissa taloudellisissa toimissa jos aikoo naida maksuongelmaisen.

• avioehto.

Mitään et takuulla menetä, jos teet avioehdon. Jos erotilanteessa puolisollasi on velkoja, ne vähennetään hänen varallisuudestaan, kun ositettavia tuloja ruvetaan ynnäämään. Näillä veloilla puolisosi vai keinotella itsensä tilanteeseen, että sinä joudut maksamaan tasinkoa varakkaampana.

Oletko muuten varma, että haluat avioliittoon maksuhäiriöisen kanssa?

• tietenki
        avioehto. kirjoitti:

Mitään et takuulla menetä, jos teet avioehdon. Jos erotilanteessa puolisollasi on velkoja, ne vähennetään hänen varallisuudestaan, kun ositettavia tuloja ruvetaan ynnäämään. Näillä veloilla puolisosi vai keinotella itsensä tilanteeseen, että sinä joudut maksamaan tasinkoa varakkaampana.

Vaikka hänellä on maksuhäiriö, niin haluan naimisiin, koska rakastan häntä ja häiriöt ovat tullee hänen entisessä elämässään, eikä hän ole jättänyt mitän maksamatta yhdessäolo aikanamme. Enkä ole joutunut maksumieheksi missään vaiheessa hänen entisen elämänsä kanssa...Ulosotto kestää vielä noin vuoden ja hän on sujut velkojensa kanssa. En sen vuoksi halua tätä suhdetta menettää, ihmisethän ovat erehtyväisiä ja tekoja voi antaa anteeksi ja elämä jatkuu!!

• Nutturatäti
        tietenki kirjoitti:

Vaikka hänellä on maksuhäiriö, niin haluan naimisiin, koska rakastan häntä ja häiriöt ovat tullee hänen entisessä elämässään, eikä hän ole jättänyt mitän maksamatta yhdessäolo aikanamme. Enkä ole joutunut maksumieheksi missään vaiheessa hänen entisen elämänsä kanssa...Ulosotto kestää vielä noin vuoden ja hän on sujut velkojensa kanssa. En sen vuoksi halua tätä suhdetta menettää, ihmisethän ovat erehtyväisiä ja tekoja voi antaa anteeksi ja elämä jatkuu!!

>>Ulosotto kestää vielä noin vuoden ja hän on sujut velkojensa kanssa.

Siis tarkoitatko nyt tosiaan ulosottoa vai kenties velkajärjestelyä tms. ? Ulosottohan jatkuu niin kauan kunnes velka on maksettu tai kuin velkoja sitä jaksaa vaatia. Velkajärjestelyllä sen sijaan on selvä aikaraja.

Mutta siis, menkää naimisiin ja olkaa onnellisia, mutta tehkää se avioehto niin ei tule ikäviä yllätyksiä.

• Maksuhäiriöinen vaimo
        avioehto. kirjoitti:

Oletko muuten varma että haluat avioliittoon maksuhäiriöisen kanssa?
        Onko maksuhäiriö sama kuin linnatuomio?
        Ollaanko me maksuhäiriöiset tapettu ihmisiä?
        Mikä on pahenpaa kuin maksuhäiriö?
        Tappo, raiskaus, aviopuolison pahoinpitely, vammautuminen, humalassa ajaminen autolla , äpärien tekeminen eri henkilön kanssa ? abortin tekeminen ?
        Maksuhäiriö on hetkellinen elämäntilanne.
        Silloin ei osteta ihan joka kauppaa tyhjäksi eikä törsätä.
        Silloin ei ole luottokortteja käytettävissä.
        Ei osteta mitä mieli tekee , kun on huono päivä tai paha mieli.
        Mietitään mitä ostetaan ja säästetään jos halutaan jotain extraa.
        Itse elän hyvin onnellista elämää maksuhäiriöstä huolimatta.
        Minulla ei ole kymmentä luotokorttia mutta ostan sen mihin käteinen riittää.
        Olen vasta mennyt naimisiin ja voin sanoa isolla rintaäänellä ,että mieheni ei todellakaan mennyt rahojeni takia kanssani naimisiin.
        Ulosottomies ottaa palkasta osansa ja haen velkajärjestelyyn.
        Velka asiat eivät hallitse elämääni.
        Olen onnellisesti naimisissa miehen kanssa joka on opettanut rahan käytön ja rahan arvon.
        Minä hallitsen itse omaa elämääni.

• elämässä eteen tulee,

Siksi ja siitä syystä on hyvä olla avioehto nimenomaan avioeron varalta. Jos toisella on vähänkin omaisuutta - toisella ei ja jos toinen osapuoli on paremmin palkattu, niin avioehto on paikallaan.

Itse jouduin 42 aviolittovuden jälkeen tilanteeseen, että yritettiin ottaa omaisuuteni aviopuolison saamien vakuutuskorvausten palauttamiseksi niitä vaatineelle "lehtolapselle", joka ei edes ollut verisukulainen vakuutuskorvausten jättäjään nähden. - Koskaan ei tiedä mitä huominen tullessaan tuo !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      13
      2194
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1609
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      73
      1435
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      257
      1432
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      232
      1326
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1110
    7. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1069
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1050
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      92
      993
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      983
    Aihe