Kuljen eksyksissä, vailla mitään tietoa päämäärästä. Olen sysimustassa metsässä. Tiheä oksisto repii kasvojani. Kaadun tuhansia kertoja puiden juurikoissa. Nousen hiestä märkänä ja tajuan, että olen eksyksissä. Pakkasen paukkuessa puiden rungoissa. Kipeitä pamauksia kuulen sieltä täällä. Pelko hiipii sisimpääni.
Olen tahdon ja tiedon rajamailla. Rynnistän eteenpäin tietäen et jaksanko. Jostakin sain voimaa jatkaa matkaa. Pilkistää jokin aukio. Sielläkö on asumusta, tietä ei ollutkaan, taas pettymys kova. Pelko jäätymisestä hikisten märkien vaatteiden kanssa. Mennä eteenpäin. Sinne jonnekin on tippuneet slmälasit, lakki. Avopäin huomaan matkaa taivaltavan. Tuntikausia metsässä tarpovan.
Valoa pimeydessä, leijailevat siniset valot puhuivat minulle. Niitä oli paljon sikinsokin ja sitten päälekkäin. Ne hohtivat lämpöä minulle. Tunsin itseni lämpimäksi märissä vaatteissa. Mutta noi oliot lämmittivät minua. Sysipimeässä metsässä ne johdattivat minut valaistulle tielle. Tie oli täysin autio, ei mitään havaintoa asumisesta. En tiennyt minnepäin mennä. Missä olisi apua saatavissa. Taas noi sinivalot leijuivat suuntaan, opastaen. Ne kokoajan puhuivat minulle. Minä juttelin niille. Muistan pätkiä noista olioista. Yhä jaksan muistella niitä, elämän valoja jotka ohjasivat minut elämään. Heräsin sairaalasta.
Elämi valot
yxi
2
1579
Vastaukset
- yxi
Elämäni valot piti otsikon olla,,, anteeksi
en tiedä onko tällä keskustelupalstalla tarkoitus arvostella kirjoittajien aikaansaannoksia. olen kuitenkin sitä mieltä, että sinulla on hyvä tilanteen kuvaustekniikka. lue vielä stephen kingin teos "kirjoittamisesta".
Anna palautetta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1852583Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki392458Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from582149- 1082093
Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276702044Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen402030Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la661416- 1301235
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei241127- 55978