välivuodeksi ulkomaille?

matkaaja(ko)...

Olen harkinnut lähteväni lukion suoritettuani vuodeksi ulkomaille lähtöä. Opiskelisin englantia EF'än kautta. Haaveenani olisi englanninopettajan ura. Onko kellään kokemuksia EF'ästä?
Vaihtoehtoinani ovat Englanti, Australia ja USA? Mihin kannattaisi lähteä?

3

2925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • flreisdfusid

      EF on kallis, mutta jos sinulla on rahaa, niin miksipä ei? Kyllä minäkin menisin vaikka heti. Suosittelen USA:aa tai Australiaa, jos menet jonkin järjestön kautta. Englantiin voisit mennä ihan itsenäisestikin vaikkapa töihin, tulee takuulla paljon halvemmaksi, eikä sinun tarvitse maksaa millekään järjestölle. Australiaan voisit harkita EF:n sijaan Work&Travel-viisumia, jonka saa helposti hankittua itsekin ja joka oikeuttaa oleskelemaan Ausseissa ainakin vuoden ja tekemään töitä. Näin säästät selvää rahaa, kun et tarvitse mitään järjestöä väliin rahojasi syömään. USA:han ei oikein voi mennä tuosta noin omin päin, joten silloin EF on ok, voisit toki harkita au pair-vuotta, jos se vain sopii sinulle. Saisit taskurahaa ja ilmaiset lennot sekä vakuutukset ja hieman opiskelurahaakin.

      W&T-viisumista Ausseihin voit etsiä keskusteluja täältä:

      http://www.pallontallaajat.net/pt2/keskustelu/index.php?PHPSESSID=3m6olnqo609jlm1uu8siod3mn2&board=11.0

    • ehkäpä..

      mikset samantien osallistuisi ohjelmaan jossa pääset opettamaan ja opetuskieli on englanti? todennäköisesti pääsisit mös opettamaan englantia englanniksi.

      Eksoottisempi maa voisi olla ihan hyvä vaihtoehto niin että tulee opittua ymmärtämään ja tulemaan ymmärretyksi englanninkielellä myös niiden kanssa joiden äidinkieli ei ole englanti.
      esim. afrikassa puhuvat ihan erilaista englantia kuin britit. Ymmärtäminen vaatii tottumista heidän ääntämistapaansa.

      http://www.ciee.org/teach/

      http://www.goabroad.com/

    • t0nikki1

      Oletko miettinyt, haluaisitko vapaaehtoiseksi afrikkaan? Haluatko vaikuttaa maailman asioihin ja
      toimia?

      14 kk ohjelma pitaa sisallaan:

      - 6 kk opiskelu ja työ jakso kansainvalisessa koulussa Tanskassa, Holstedissa. Taalla opiskelet mm. solidaarisuutta, terveytta ja hygieniaa seka organisointia. ym ym...

      - 6 kk Afrikassa projektissa. Projekti valitaan Tanskassa opiskelun puolivalissa. Joten projekteja on useita.

      - 2 kk (Camp Future) Oman projektin arviointia: Aasiassa, Euroopassa tai Afrikassa

      Koululla on majoitus (oman huone) seka ruoat tulevat koulun puolesta :)

      Terveisia Holstedista: Toni

      www.drh-holsted.org
      [email protected]
      4531685165

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe