Tietämätön

kysyy3

Että mitäs sitten, jos menisin naimisiin,ja minulla on pelkkää velkaa,siis asunnosta,ja se mies tulisi tähän asunton ja ei tehtäis avioehtoa,niin jos sitten erottaisi ,niin mitäs sitten?Sillä miehellä ei olisi omaisuutta ollenka.Tai jos kuolisin,niin saisiko hän jäädä tähän,jos jatkaa velan maksua?Minulla on yksi tytär.Ymmärsikö kukaan,mitä tarkoitan:)

9

1295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duiosoujf

      Jos sinulla on "pelkkää velkaa" asunnosta, niin sinulla on myös asunto, joka on omaisuutta.

      • kysyy3

        Aivan,olet oikeassa.Mutta osaatko sanoa,jos ero tulisi,kuin kävisi?Ilman avioehtoa siis.


      • <anasj
        kysyy3 kirjoitti:

        Aivan,olet oikeassa.Mutta osaatko sanoa,jos ero tulisi,kuin kävisi?Ilman avioehtoa siis.

        velat olisivat sinulla miinuksena. Siis jos olisit velkaa 100 000 ja sitten eroaisitte. Talon arvo olisi vaikka 150 000 niin joutuisit myymään talosi tai antamaan 25 000 tasinkoa (150 000- sinun velkasi 100 000 = 50 000 ja koska olet rikkaampi eli miehellä ei mitään omaisutta niin sinun omaisuutesi puoliksi eli 25 000) eli 25 000 ekeä miehelle joka tapauksessa. Jos kuolisit saisi mies myös 25 000 ja lapseni loput. Mikäli taas miehesi kuolisi et joutuisi antamaan rahaa hänen lapsillee/lähimmille sukulaisillee (perillisille) vaan he jäisivät ilman rahaa.. Näin pelkistetysti tää..


      • <anasj
        <anasj kirjoitti:

        velat olisivat sinulla miinuksena. Siis jos olisit velkaa 100 000 ja sitten eroaisitte. Talon arvo olisi vaikka 150 000 niin joutuisit myymään talosi tai antamaan 25 000 tasinkoa (150 000- sinun velkasi 100 000 = 50 000 ja koska olet rikkaampi eli miehellä ei mitään omaisutta niin sinun omaisuutesi puoliksi eli 25 000) eli 25 000 ekeä miehelle joka tapauksessa. Jos kuolisit saisi mies myös 25 000 ja lapseni loput. Mikäli taas miehesi kuolisi et joutuisi antamaan rahaa hänen lapsillee/lähimmille sukulaisillee (perillisille) vaan he jäisivät ilman rahaa.. Näin pelkistetysti tää..

        niin ja jos miehesi haluaisi jatkaa asumista talossa niin hän voisi tehdä niin jos tyttäresi ei haluaisi jatkaa talossa asumista ja sitten miehesi maksaisi tyttärellesi 25 000 ekeä tai jättää sen kuolemansa jälkeen hoidettavaksi jolloin tyttäresi saisi puolet hänen omaisuudestaa hänen kuolemansa jälkeen.


      • mene noin!
        <anasj kirjoitti:

        niin ja jos miehesi haluaisi jatkaa asumista talossa niin hän voisi tehdä niin jos tyttäresi ei haluaisi jatkaa talossa asumista ja sitten miehesi maksaisi tyttärellesi 25 000 ekeä tai jättää sen kuolemansa jälkeen hoidettavaksi jolloin tyttäresi saisi puolet hänen omaisuudestaa hänen kuolemansa jälkeen.

        hirveetä huuhaata koko sun juttus. Miksi vaivaudut täällä "neuvomaan" ihmisiä?


      • <anasj
        mene noin! kirjoitti:

        hirveetä huuhaata koko sun juttus. Miksi vaivaudut täällä "neuvomaan" ihmisiä?

        meneehän. Kyllä leski voi halutessaan jäädä asumaan taloon. Leski voi pitää pesän jakamattomana. Jos pesä jaetaan saa leski eli mies puolet omaisuudesta. Älä yhtään yritä siinä.


      • nasse-setä
        <anasj kirjoitti:

        niin ja jos miehesi haluaisi jatkaa asumista talossa niin hän voisi tehdä niin jos tyttäresi ei haluaisi jatkaa talossa asumista ja sitten miehesi maksaisi tyttärellesi 25 000 ekeä tai jättää sen kuolemansa jälkeen hoidettavaksi jolloin tyttäresi saisi puolet hänen omaisuudestaa hänen kuolemansa jälkeen.

        ...jakomielisestä vuodatuksesta ei ota kukaan selväjärkinen selvää. Pistekin näkyy olevan kirjoittajalle tuntematon käsite.


      • sdcf
        nasse-setä kirjoitti:

        ...jakomielisestä vuodatuksesta ei ota kukaan selväjärkinen selvää. Pistekin näkyy olevan kirjoittajalle tuntematon käsite.

        Nasse on hyvä ja painuu jonnekin...


      • nasse-setä
        sdcf kirjoitti:

        Nasse on hyvä ja painuu jonnekin...

        vain itse jonnekin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1966
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      836
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      84
      831
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      701
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      691
    6. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      600
    7. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      60
      519
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      467
    9. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      459
    10. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      76
      441
    Aihe