Että mitäs sitten, jos menisin naimisiin,ja minulla on pelkkää velkaa,siis asunnosta,ja se mies tulisi tähän asunton ja ei tehtäis avioehtoa,niin jos sitten erottaisi ,niin mitäs sitten?Sillä miehellä ei olisi omaisuutta ollenka.Tai jos kuolisin,niin saisiko hän jäädä tähän,jos jatkaa velan maksua?Minulla on yksi tytär.Ymmärsikö kukaan,mitä tarkoitan:)
Tietämätön
9
1295
Vastaukset
- duiosoujf
Jos sinulla on "pelkkää velkaa" asunnosta, niin sinulla on myös asunto, joka on omaisuutta.
- kysyy3
Aivan,olet oikeassa.Mutta osaatko sanoa,jos ero tulisi,kuin kävisi?Ilman avioehtoa siis.
- <anasj
kysyy3 kirjoitti:
Aivan,olet oikeassa.Mutta osaatko sanoa,jos ero tulisi,kuin kävisi?Ilman avioehtoa siis.
velat olisivat sinulla miinuksena. Siis jos olisit velkaa 100 000 ja sitten eroaisitte. Talon arvo olisi vaikka 150 000 niin joutuisit myymään talosi tai antamaan 25 000 tasinkoa (150 000- sinun velkasi 100 000 = 50 000 ja koska olet rikkaampi eli miehellä ei mitään omaisutta niin sinun omaisuutesi puoliksi eli 25 000) eli 25 000 ekeä miehelle joka tapauksessa. Jos kuolisit saisi mies myös 25 000 ja lapseni loput. Mikäli taas miehesi kuolisi et joutuisi antamaan rahaa hänen lapsillee/lähimmille sukulaisillee (perillisille) vaan he jäisivät ilman rahaa.. Näin pelkistetysti tää..
- <anasj
<anasj kirjoitti:
velat olisivat sinulla miinuksena. Siis jos olisit velkaa 100 000 ja sitten eroaisitte. Talon arvo olisi vaikka 150 000 niin joutuisit myymään talosi tai antamaan 25 000 tasinkoa (150 000- sinun velkasi 100 000 = 50 000 ja koska olet rikkaampi eli miehellä ei mitään omaisutta niin sinun omaisuutesi puoliksi eli 25 000) eli 25 000 ekeä miehelle joka tapauksessa. Jos kuolisit saisi mies myös 25 000 ja lapseni loput. Mikäli taas miehesi kuolisi et joutuisi antamaan rahaa hänen lapsillee/lähimmille sukulaisillee (perillisille) vaan he jäisivät ilman rahaa.. Näin pelkistetysti tää..
niin ja jos miehesi haluaisi jatkaa asumista talossa niin hän voisi tehdä niin jos tyttäresi ei haluaisi jatkaa talossa asumista ja sitten miehesi maksaisi tyttärellesi 25 000 ekeä tai jättää sen kuolemansa jälkeen hoidettavaksi jolloin tyttäresi saisi puolet hänen omaisuudestaa hänen kuolemansa jälkeen.
- mene noin!
<anasj kirjoitti:
niin ja jos miehesi haluaisi jatkaa asumista talossa niin hän voisi tehdä niin jos tyttäresi ei haluaisi jatkaa talossa asumista ja sitten miehesi maksaisi tyttärellesi 25 000 ekeä tai jättää sen kuolemansa jälkeen hoidettavaksi jolloin tyttäresi saisi puolet hänen omaisuudestaa hänen kuolemansa jälkeen.
hirveetä huuhaata koko sun juttus. Miksi vaivaudut täällä "neuvomaan" ihmisiä?
- <anasj
mene noin! kirjoitti:
hirveetä huuhaata koko sun juttus. Miksi vaivaudut täällä "neuvomaan" ihmisiä?
meneehän. Kyllä leski voi halutessaan jäädä asumaan taloon. Leski voi pitää pesän jakamattomana. Jos pesä jaetaan saa leski eli mies puolet omaisuudesta. Älä yhtään yritä siinä.
- nasse-setä
<anasj kirjoitti:
niin ja jos miehesi haluaisi jatkaa asumista talossa niin hän voisi tehdä niin jos tyttäresi ei haluaisi jatkaa talossa asumista ja sitten miehesi maksaisi tyttärellesi 25 000 ekeä tai jättää sen kuolemansa jälkeen hoidettavaksi jolloin tyttäresi saisi puolet hänen omaisuudestaa hänen kuolemansa jälkeen.
...jakomielisestä vuodatuksesta ei ota kukaan selväjärkinen selvää. Pistekin näkyy olevan kirjoittajalle tuntematon käsite.
- sdcf
nasse-setä kirjoitti:
...jakomielisestä vuodatuksesta ei ota kukaan selväjärkinen selvää. Pistekin näkyy olevan kirjoittajalle tuntematon käsite.
Nasse on hyvä ja painuu jonnekin...
- nasse-setä
sdcf kirjoitti:
Nasse on hyvä ja painuu jonnekin...
vain itse jonnekin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371966
- 49836
- 84831
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7701Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35691Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27600- 60519
- 43467
Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28459Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap76441