Kahvilassa

vakava naama

Menen kahvilaan, otan kahvin ja pullan.

Kassalla
- kahvi ja pulla, kiitos
- ottaisin kahvin ja pullan, kiitos
- saisinko kahvin ja pullan

ojennan rahan kassalle

- olkaa/ole hyvä

saan vaihtorahan takaisin

- kiitos, (ja menen pöytään nautiskellemaan)

oli tasaraha

- ole hyvä, (ja häivyn pöytään)

19

1618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muotoilemaan

      kirjoituksesi jonkin yleisesti tunnetun logiikan mukaan, joka mielellään on peräisin planeetta Maasta eikä esimerkiksi Kryptonista.

      Sisältyykö tuohon totaalisen sekavaan ärvellykseesi kenties jonkinlainen kysymyskin vai päästätkö vain höyryjä tai harjoittelet näppäimistön käyttöä?

      • vakava naama Kryptonista

        Mikä on hyviin käytöstapoihin kuuluva tapa asioida ja toimia kahvilassa? Se on se kysymys. Oikeita tapoja on tietysti enemmän kuin yksi, mutta jos jotain huomioitavaa tulee mieleen niin mielellään siitä opiksi voisi itse kukin ottaa.


      • osaa mitenkään
        vakava naama Kryptonista kirjoitti:

        Mikä on hyviin käytöstapoihin kuuluva tapa asioida ja toimia kahvilassa? Se on se kysymys. Oikeita tapoja on tietysti enemmän kuin yksi, mutta jos jotain huomioitavaa tulee mieleen niin mielellään siitä opiksi voisi itse kukin ottaa.

        muotoilla sanomisesi ymmärrettävään muotoon.


    • kahvilan myyjä

      on myykänä eikä edes aluksi meinaa palvella kun joudut pyytämään pullaasi kolmasti? Sitäkö tässä ajetaan takaa?

      • ja hän

        ottaa sen kahvin ja pullan jopa ennen kuin pyytää sitä.


    • jannu..

      Näin on toimittava, jotta kahvilakäynti olisi erinomaisen miellyttävä sekä asiakkaalle että myyjättärelle. Asiakas aloittaa:

      -Hyvää päivää taloon!

      -No mutta hyvää päivää, maisteri Tillenderus!

      -Kyllä sitten on mukavata nähdä iloinen tyttölapsi täällä ihmisten ilmoille!

      -Maisteri on kovin kohtelias! ^^ Ottaako hän kahvia? Minä voinen kaataa!

      -Voi kuinka makavaa on saada palvelua kauniilta tyttöseltä! Minkälaista paakelsia talossa on tänään tarjolla?

      -Hihi maisteri osaa sitten valita sanansa huolella! *esittelee eri pullavaihtoehdot*

      -*asiakas keventäkööt tunnelmaa huulella*

      -Tämä tekisi X euroa!

      -Myyjätär on niin suloinen että pitäkööt vaihtorahat!

      -Voi kuinka antelias maisteri onkaan! Menkää istumaan haluamaanne pöytään, minä voin kantaa nämä antimemme teille!

      • Kahvila-asiakas

        Huono vitsailusi viittaa siihen, että oikeasti mielestäsi kahvilassa voi käyttäytyä kuin ääliö.

        Oikeasti tehdään nän:

        Asiakas: Hyvää päivää! Ottaisin tuplaespresson ja tuollaisen pienen suklaaleivoksen, olkaa hyvä!

        Myyjä: Kiitos, herra, pieni hetki!

        (Espresso valmistetaan tuossa tuokiossa, se ja leivos nostetaan asiakkaan eteen.

        Myyjä: Kas tuossa, herra. Tämä tekee xx,xx euroa, olkaa hyvä!

        Asiakas: Kiitos paljon! Maksan pankkikortilla, olkaa hyvä (antaa kortin, myyjä kiittää, asiakas odottaa maksutapahtuman läpiviemistä, myyjä antaa kortin takaisin kuitin kera ja sanoo "olkaa hyvä!").

        Asiakas: Kiitos! (ottaa ostoksensa ja kävelee pöytäänsä).

        Näin helppoa se on.


      • sillätavalla...

        Olet ilmeisesti tullut aikakoneella jostain -50 luvulta tänne 2000-luvulle...hienoa että olet omaksunut tietokoneen käytön noinkin hyvin.
        Nykyään kahvilassa on itsepalvelu, eikä ihmiset jaarittele keskenään jonninjoutavia...kiireyhteiskunta nääs. Nykyään asiakas ottaa tarvitsemansa, kassa kysyy kortti vai käteinen tai korttiasiakkaalta pankki vai luotto puolelle...asikas murahtaa "pankki", kassa sanoo kiitos ja se siitä. Turhat paskapuheet kassalla vain ärsyttävät kassajonossa taaempana seisovia kiireisiä asiakkaita...siis hehän tulivat vain ostamaan kupin kahvia, miksi joku idiootti yrittää olla "hauska" ja jaarittelee kassalla?
        "Maisrteri on hyvä ja suksii vittuun vitseineen ja siirtyy pois jonosta maksavien asiakkaiden tieltä".


    • näin ..

      Asiakas tulee kahvilaan ja kaataa ITSE kahvinsa ja ottaa ITSE pullansa lautaselle, harvassa paikassa kun on tarjoilua. Etenee linjalla myyjän kohdalle. Myyjä sanoo että 3 euroa. Asiakas antaa myyjälle tasarahan ja könyää pöytäänsä. Mitään kummempaa dialogia tuossa ei tarvita eikä edelletytä. Minä ainakaan ala myyjälle elämänkertaani sanelemaan koska en ole edes saanut häneltä mitään palvelua, hän vain rahastaa.

      • Kahvila-asiakas

        Taidamme käydä vähän erityyppisissä kahviloissa, minä ja Sinä sekä Sinua edeltävä kirjoittaja.

        Kielenkäyttönne on sen verran alatyylistä, että en venää viitsi jatkaa keskustelua kaltaistenne moukkien kanssa.


    • Paras tapa

      Menen kahvilaan, valitsen pöydän, istun alas ja silmäilen pöydällä olevaa listaa. Hetken päästä tulee viehättävä neitokainen pöytäni ääreen.
      - Päivää, mitähän saisi olla?
      - Päivää. Ottaisin kaakaota ja toscaleivoksen.
      - Tuleeko kaakao kermalla vai ilman?
      - Kermalla, kiitos.
      - Kiitos.

      Viehättävä neitokainen poistuu; käyn hakemassa lehtitelineestä lehden ja vilkaisen sitä. Tai luen mukanani olevaa kirjaa. Jos en ole yksin, keskustelen seuralaiseni kanssa.

      Viehättävä neitokainen tulee takaisin ja asettelee pöydälle eteeni kupin kaakaota, sekä pienen lautasen jolla on annos pursotettua kermavaahtoa. Lisäksi vesilasin, sokeriastian, sekä tilaamani leivoksen kauniilla lautasella. Hän asettelee pöydälle myös puisen pienen lautasen jonka päällä on lasku.

      - Olkaa hyvä.
      - Kiitos.

      Nautiskelen kaakaostani, lisäilen sokeria makuni mukaan, sekä kermavaahtoa. Syön leivostani hitaasti, onpa hyvää. Lueskelen ehkä samalla laiskasti.

      Nautittuani antimet loppuun asetan puiselle lautaselle luottokorttini. Hetken päästä viehättävä neitokainen kulkiessaan ohi ottaa lautasen ja kortin, sanoen "Kiitos". Saan pian korttini takaisin, sekä laskun allekirjoitettavaksi. Kiitän ja poistun tyytyväisenä.

      • ulkomailla tai Helsingissä

        Täällä maalla, eli Tampereella, ei ole yhtäkään kahvilaa jossa olisi tarjoilua. No en kyllä sen vuoksi Helsinkiinkään ole muuttamassa sen verran perseestä on se paikka muuten.


      • Paras tapa
        ulkomailla tai Helsingissä kirjoitti:

        Täällä maalla, eli Tampereella, ei ole yhtäkään kahvilaa jossa olisi tarjoilua. No en kyllä sen vuoksi Helsinkiinkään ole muuttamassa sen verran perseestä on se paikka muuten.

        Se on ikävää että Tampereella ei löydy tarpeeksi maksukykyisiä asiakkaita että moinen kannattaisi.

        Helsingissä kai sitten löytyy.

        Ja minusta kotikaupunki on tottakai Suomen paras kaupunki. Sinä sen sijaan taidat olla aika perseestä.


      • Kahvila-asiakas

        Juuri noin tilanteiden kuuluu sujua!

        Ja onneksi tuo yllä oleva tamperelaismoukkaa pysyy siellä savupiipun juurella.


      • se ehkä selittää
        Paras tapa kirjoitti:

        Se on ikävää että Tampereella ei löydy tarpeeksi maksukykyisiä asiakkaita että moinen kannattaisi.

        Helsingissä kai sitten löytyy.

        Ja minusta kotikaupunki on tottakai Suomen paras kaupunki. Sinä sen sijaan taidat olla aika perseestä.

        sen miksi minua on useasti pyydetty muuttamaan Helsinkiin ja yleensä vielä Helsinkiläisten toimesta. Ovat kai huomanneet että sopisin joukkoon ;/


      • ovat kaikki
        Kahvila-asiakas kirjoitti:

        Juuri noin tilanteiden kuuluu sujua!

        Ja onneksi tuo yllä oleva tamperelaismoukkaa pysyy siellä savupiipun juurella.

        moukkia!


      • jeeeee...
        ovat kaikki kirjoitti:

        moukkia!

        kukin ostakoon miten haluaa,kahvinsa ja pullansa. tällaisien ohjeiden antajat ovat teeskentelijöitä.


      • Kahvila-asiakas
        ovat kaikki kirjoitti:

        moukkia!

        Minä en juo espressoani minkään kofeiinin takia, vaan juoman hyvänmakuisuuden vuoksi.

        Olet ilmeisesti ymmärtänyt väärin mitä moukka tarkoittaa.


      • ihmetykseni
        Kahvila-asiakas kirjoitti:

        Juuri noin tilanteiden kuuluu sujua!

        Ja onneksi tuo yllä oleva tamperelaismoukkaa pysyy siellä savupiipun juurella.

        mitä mahdatkaan tehdä ylläsi olevan tamperelelaismoukan kanssa? Ei todellakaan osoita hyvää käytöstä tuollainen täällä sivistyneiden ihmisten parissa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe