Aloitteleva luontokuvaaja

Petokuvaava

Terve,

Ostin juuri uuden kameran ja aion aloittaa ensiviikonloppuna luontokuvauksen.

Mikä olisi paras haaskaeläin ja mistä niitä saa ostaa? Asun Oulunseudulla.

8

2362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuvata

      Mitä eläintä olet aikonut kuvata? Haaskoja ei saa sijoittaa mihinkään ilman lupia, joten selvitä ensin lupakysymys. Jos olet nyt päättänyt aloittaa luontokuvauksen niin osta talipalloja, ripustele niitä puihin ja kuvaa ensin talitinttejä niin saat tuntumaa miten kuvata liikkuvia eläimiä.

      • petokuvaava

        Ostan heti huomenna useita talipalloja. Olen aikeissa kuvata lähinnä jäniksiä ja jyrsijöitä, mutta ohessa myös tiaiset kiinnostavat.


      • Heinää
        petokuvaava kirjoitti:

        Ostan heti huomenna useita talipalloja. Olen aikeissa kuvata lähinnä jäniksiä ja jyrsijöitä, mutta ohessa myös tiaiset kiinnostavat.

        Jänikset tykkää heinästä ja haavanoksista. Jyrsijöille kelpaa linnunsiemenet.


    • olet itse

      Paras haaska olet itse. Kuvaa itseäsi peilin kautta ja opettele sillälailla kaikki kameran ominaisuudet.

      • Marko Saarenpää

        Tuliko nyt varmasti hyvä mieli, kun pääset mollimaan muita? Kukn ei ole seppä syntyessään, joten turhaan auot turpaasi. Ai niin tuli muuten just mieleen muuan kysymys. Synnyitkö mulkuksi vai opiskelitko??


      • kuin sinustakin
        Marko Saarenpää kirjoitti:

        Tuliko nyt varmasti hyvä mieli, kun pääset mollimaan muita? Kukn ei ole seppä syntyessään, joten turhaan auot turpaasi. Ai niin tuli muuten just mieleen muuan kysymys. Synnyitkö mulkuksi vai opiskelitko??

        Ihan samalla lailla kuin sinustakin. Lue aloittajan viesti, siinä petokuvaaja kyselee mitä haaskaa käytetään kun halutaan kuvata jäniksiä.


    • Mt71

      Terve.

      Aloita tosiaan ensin niillä linnuilla, ja etene sittä sitä mukaa kun taito kasvaa. Haaskaa ei tarvitse ostaa, pidä aina muovipussi ja käsineet mukana, haaskoja on tienvarret täynnä esim. auton alle jääneet oravat, jänekset, kissat jne... haaskan pitämiseen tarvitaan kunnaneläinlääkärin lupa.

    • Kalle

      Nytkun sinulla on kerran KAMERA niin eikun tositommiin vaan. Ei kannata haaskata rahojaan mokomiin jäniksen kuvaus haaskoihin.
      Kännykkä korvalle, ja menet parvekkeelle kyttään kun emäntä tulee vesisateessa kaupasta niin komennat hänet oikeaan paikkaan ja räpsit siitä toisenkin VUODENLUONTOKUVAN. Tietysti on eduksi jos vielä asfaltti sattuisi olemaan märkää ei jäinen.
      Siihen tulisi silleen kiva kiilto ja toivo jostakin paremmasta tulevaisuudesta, kun katuvalo loistas kuvassa ettei oo ihan pimeetä ja niin pelottavaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1799
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1132
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe