Terve,
Ostin juuri uuden kameran ja aion aloittaa ensiviikonloppuna luontokuvauksen.
Mikä olisi paras haaskaeläin ja mistä niitä saa ostaa? Asun Oulunseudulla.
Aloitteleva luontokuvaaja
8
2399
Vastaukset
- kuvata
Mitä eläintä olet aikonut kuvata? Haaskoja ei saa sijoittaa mihinkään ilman lupia, joten selvitä ensin lupakysymys. Jos olet nyt päättänyt aloittaa luontokuvauksen niin osta talipalloja, ripustele niitä puihin ja kuvaa ensin talitinttejä niin saat tuntumaa miten kuvata liikkuvia eläimiä.
- petokuvaava
Ostan heti huomenna useita talipalloja. Olen aikeissa kuvata lähinnä jäniksiä ja jyrsijöitä, mutta ohessa myös tiaiset kiinnostavat.
- Heinää
petokuvaava kirjoitti:
Ostan heti huomenna useita talipalloja. Olen aikeissa kuvata lähinnä jäniksiä ja jyrsijöitä, mutta ohessa myös tiaiset kiinnostavat.
Jänikset tykkää heinästä ja haavanoksista. Jyrsijöille kelpaa linnunsiemenet.
- olet itse
Paras haaska olet itse. Kuvaa itseäsi peilin kautta ja opettele sillälailla kaikki kameran ominaisuudet.
- Marko Saarenpää
Tuliko nyt varmasti hyvä mieli, kun pääset mollimaan muita? Kukn ei ole seppä syntyessään, joten turhaan auot turpaasi. Ai niin tuli muuten just mieleen muuan kysymys. Synnyitkö mulkuksi vai opiskelitko??
- kuin sinustakin
Marko Saarenpää kirjoitti:
Tuliko nyt varmasti hyvä mieli, kun pääset mollimaan muita? Kukn ei ole seppä syntyessään, joten turhaan auot turpaasi. Ai niin tuli muuten just mieleen muuan kysymys. Synnyitkö mulkuksi vai opiskelitko??
Ihan samalla lailla kuin sinustakin. Lue aloittajan viesti, siinä petokuvaaja kyselee mitä haaskaa käytetään kun halutaan kuvata jäniksiä.
- Mt71
Terve.
Aloita tosiaan ensin niillä linnuilla, ja etene sittä sitä mukaa kun taito kasvaa. Haaskaa ei tarvitse ostaa, pidä aina muovipussi ja käsineet mukana, haaskoja on tienvarret täynnä esim. auton alle jääneet oravat, jänekset, kissat jne... haaskan pitämiseen tarvitaan kunnaneläinlääkärin lupa. - Kalle
Nytkun sinulla on kerran KAMERA niin eikun tositommiin vaan. Ei kannata haaskata rahojaan mokomiin jäniksen kuvaus haaskoihin.
Kännykkä korvalle, ja menet parvekkeelle kyttään kun emäntä tulee vesisateessa kaupasta niin komennat hänet oikeaan paikkaan ja räpsit siitä toisenkin VUODENLUONTOKUVAN. Tietysti on eduksi jos vielä asfaltti sattuisi olemaan märkää ei jäinen.
Siihen tulisi silleen kiva kiilto ja toivo jostakin paremmasta tulevaisuudesta, kun katuvalo loistas kuvassa ettei oo ihan pimeetä ja niin pelottavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1291548- 381473
- 681253
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa561213- 691024
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei1981006Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2551001- 74935
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16850Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106848