MYY MINULLA RIGA !

Minäkö Riigaan?

Moi, kerroppas miksi tonne kannattais mennä, onko muita syitä kun ryanairin halvat lentoliput... Isoja kaupunkeja on tullut kireerttyä ja esim Pietari ja Moskova olivat positiiviset kokemukset....

22

3666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piikalikka

      Jos esim.taide ja historia kiinnostaa,niin museoita löytyy joka alalta,samoin kauniita vanhoja rakennuksia.Ooperaa ei kannata jättää käymättä,baletit varsinkin ovat ihania.Korkeatasoista ja edullista.Venäjän suuriin kaupunkeihin verrattuna Riga on leppoisampi,siistimpi ja turvallisempi.
      Mutta kun eri ihmisillä on eri intressit,niin vaikea sanoa mikä paikka kutakin miellyttää.Minä tykkään kyllä Riiasta.

      • KakeKävi

        No ei oo vissiin monikaan käyny ku et oo saanu vastauksia,,,
        Tarkoititko ihan vaan normiviikonloppua ilman mitään taulujen vahtausta?


      • piikalikka
        KakeKävi kirjoitti:

        No ei oo vissiin monikaan käyny ku et oo saanu vastauksia,,,
        Tarkoititko ihan vaan normiviikonloppua ilman mitään taulujen vahtausta?

        Mikä nyt on normaali viikonloppu?Kyllä löytyy juomista,syömistä Speluzaleja,yökerhoja ja putsatuksikin varmasti tulee,kun tiettyihin paikkoihin menee.Ja varmasti voi positiivisenäkin pois tulla.Aika moni siellä on käynyt,mutta monelta se on vielä löytämättä,valitettavasti.


    • Riganieki

      Tämä on mukavan kokoinen paikka, ja täällä on aina tekemistä kunhan ei tule nirppanokkana ja näe vaivaa ikävästä kelistä (tällä hetkellä ainakin).
      Paljon vaiherikasta historiaa, upeita rakennuksia, kauniita ihmisiä, sekoitus itää ja länttä, hienoja autoja. Ihan siedettävä hintataso jos vertaa suurkaupunkeihin. Aktiviteetteja löytyy helpolla.
      Isot hyvät ostoskeskukset, kauppatori ja keskustan putiikit odottavat rahojasi. Lidon viihdekeskus tai Reval Latvijan 26. krs panoramanäkymä Riian illassa ovat mieleenpainuvia kokemuksia. Käy kokeilemassa F1 simulaattoria tai koe 4d cinema Goplanetissa.
      Hyvää lisäinfoa http://www.losave.net/minne.html

      • Piikalikka

        Paldies taas Riganieki hyvästä linkistä.Riiassa hiukan aikaa viettäneenä kaupunkiin jäi kaipuu ja kiva on aina uudestaan lukea kaupungin kuulumisia.Vai on asemalla nyt luistinratakin,hienoa.Hyvää joulun odotusta ja sitä lunta sinne myös toivon!Viime joulu vesisateineen ei tuntunut kovin kivalta.Mutta säälle kun ei paljon voida missään.Visu labu!


      • Ketjun aloittaja

        KIITOS (ja kumarrus) Just tälläsiä tyypejä on kiva kiittää... kaikkea otetaan vielä vastaan,,, joo taulut ei nappaa...


      • riika ja tekemistä
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

        KIITOS (ja kumarrus) Just tälläsiä tyypejä on kiva kiittää... kaikkea otetaan vielä vastaan,,, joo taulut ei nappaa...

        riika on varmaankin tylsin,epäystävällisin ja likaisin näkemäni kaupunki....muistutti jotenkin lagosta nigeriassa.
        kaupoissa myydään vain "sontaa",ainoa kauppa mistä nyt jotain viitsi ostaa oli stockmann.
        kadut,talot,jalkakäytävät erittän likaiset ja huonossa kunnossa.
        ihmiset töykeitä ja epäystävällisiä.
        palvelu huonoa,ihmiset puhuvat vain latviaa tai venäjää.
        laatumatkailijan ei kannata kaydä,sopii paremmin sellaisille jotka istuvat aseman lattioilla,asuvat hostel majoituksissa ja eivätkä tiedä ja välitä laadusta.
        tämä oli nyt vain minun mielipide ja kokemus riiasta....
        mikäli tavaramerkkisi ovat saga mink,versace,mercedes benz,business class..etc kuten minulla,EI sinun kannata matkustaa latviaan,tulet vain pettymään.

        jos kuljet tuulipuvussa,laulat karaokea,juot olutta,käyt seuramatkoilla etc,niin silloin latvia on sinulle täydellinen matkakohde.


      • Riganieki
        riika ja tekemistä kirjoitti:

        riika on varmaankin tylsin,epäystävällisin ja likaisin näkemäni kaupunki....muistutti jotenkin lagosta nigeriassa.
        kaupoissa myydään vain "sontaa",ainoa kauppa mistä nyt jotain viitsi ostaa oli stockmann.
        kadut,talot,jalkakäytävät erittän likaiset ja huonossa kunnossa.
        ihmiset töykeitä ja epäystävällisiä.
        palvelu huonoa,ihmiset puhuvat vain latviaa tai venäjää.
        laatumatkailijan ei kannata kaydä,sopii paremmin sellaisille jotka istuvat aseman lattioilla,asuvat hostel majoituksissa ja eivätkä tiedä ja välitä laadusta.
        tämä oli nyt vain minun mielipide ja kokemus riiasta....
        mikäli tavaramerkkisi ovat saga mink,versace,mercedes benz,business class..etc kuten minulla,EI sinun kannata matkustaa latviaan,tulet vain pettymään.

        jos kuljet tuulipuvussa,laulat karaokea,juot olutta,käyt seuramatkoilla etc,niin silloin latvia on sinulle täydellinen matkakohde.

        näyttää kuin nirppanokka rantaruåtsalainen olisi kirjoittanut. Kaikki kunnia mielipiteellesi. Jos oikeasti olet täällä käynyt, eikä mikään henkilökohtainen tragedia tai muu pahempi takaisku kohdannut niin hämmästelen tuota mielipidettäsi.
        Miksi Stockmann olisi ainoa kauppa, josta viitsii ostaa jotain. Melko paljon samoja brändejä ja liikkeitä kuin Suomessakin eli kenties et sitten sielläkään viitsi ostaa muualta kuin tockmannilta.
        Kaikki kunnia Stokkalle, jos ovat saaneet jonkun noin hyvin koukkuun.
        Kadut ovat heikossa kunnossa joissakin lähiöissä tai tuolla maaseudulla. Likaisuus on varmaan samaa tasoa kuin Suomessa. Palvelu tosin voi olla vähän niin ja näin. Ei ole paras valtti täällä. Toisaalta sekin riippuu usein asiakkaasta. Englannilla pärjää täällä ihan liiankin helpolla. Vanhemmat ihmiset eivät sitä välttämättä osaa, kuten ei varmasti Suomessakaan.
        Mitä tulee laatuun, niin ehkä täällä oppii sen mitä on oikea laatu, hienot vaatteet, kuinka pukeudutaan tyylikkäästi, minkälaisia on ne hienot autot joita Suomessa ei edes ole. Ei tarvi kauaa pyöriä tuossa keskustassa kun on BMW X6, Lexus 600, Cadillas Escalade, MB S600 jne. näköpiirissä.
        En tiedä mitä täällä sitten pitäisi olla ellei tuo ole laatua.
        Tai voi käydä vaikka Palazzo Italiassa shoppailemassa, jos kaipaa Brada, Gucci, Dolce&Gabbana, Ralph Lauren...Jopa lapsille löytyy D&G Jr, Ferrari Jr. Eli ainakin muodin puolelta löytyy ja tuo on vain yksi monista mahdollisuuksista. Kenkäkauppoja täällä on todella paljon ja varsinkin naiset pukevat tyylikkäät kengät minne vain menevätkin. Harvemmin casual-tasapohja-tää-on-kiva tyylillä.
        Onhan täällä köyhyyttäkin jos menee jonnekin isoon betonilähiöön. Ei sitä voi kauniiksi sanoa viaton ilme naamallaan.
        Tuulipukuista ihmistä täällä ei juurikaan tapaa. Ei edes vaikka näkisit suomalaisia turisteja. Hekin ovat ihan fiksuja nykyään. Olutpuoli on täällä hyvässä hapessa. Ei tosin pussikaljaa ja örveltäviä teinejä näy kaupungilla kuten Suomessa.
        Karaokepaikkoja luulisi täällä olevan, mutta pitää sanoa etten kyllä tiedä yhtään vaikka täällä asunkin.
        Älä ota nokkiisi tästä vastakommentoinnista. Jokaisella on mielipiteensä, mutta en ole itse vielä löytänyt mainitsemaasi Riikaa.


      • Expat
        riika ja tekemistä kirjoitti:

        riika on varmaankin tylsin,epäystävällisin ja likaisin näkemäni kaupunki....muistutti jotenkin lagosta nigeriassa.
        kaupoissa myydään vain "sontaa",ainoa kauppa mistä nyt jotain viitsi ostaa oli stockmann.
        kadut,talot,jalkakäytävät erittän likaiset ja huonossa kunnossa.
        ihmiset töykeitä ja epäystävällisiä.
        palvelu huonoa,ihmiset puhuvat vain latviaa tai venäjää.
        laatumatkailijan ei kannata kaydä,sopii paremmin sellaisille jotka istuvat aseman lattioilla,asuvat hostel majoituksissa ja eivätkä tiedä ja välitä laadusta.
        tämä oli nyt vain minun mielipide ja kokemus riiasta....
        mikäli tavaramerkkisi ovat saga mink,versace,mercedes benz,business class..etc kuten minulla,EI sinun kannata matkustaa latviaan,tulet vain pettymään.

        jos kuljet tuulipuvussa,laulat karaokea,juot olutta,käyt seuramatkoilla etc,niin silloin latvia on sinulle täydellinen matkakohde.

        "mikäli tavaramerkkisi ovat saga mink,versace,mercedes benz,business class..etc kuten minulla,EI sinun kannata matkustaa latviaan,tulet vain pettymään."

        Tiedätkös, että ihmisen sivistys- ja koulutustason voi hyvin päätellä hänen tuottamansa tekstin tasosta? Tämän vanhan viisauden muistaen tutkin kirjoituksesi tasoa ja totesin, että sinun koulutustasosi mahtaa olla todella matala, sillä niin kamalaa on tuherrostasi lukea. Paitsi että sen asiasisältö on lähes olematon, niin et osaa alkeellisimpiakaan oikeinkirjoitussääntöjä.

        Ei, en usko sinun aitoa Versacea nähneenkään, eikä käyttämässäsi Ryanairissa ole business classia. Mercedeksellä olet toki joskus matkustanut, sillä niitähän ovat Suomessa taksitolpat täysi. Riiassa et ole koskaan käynytkään.


      • kyllä vain
        Riganieki kirjoitti:

        näyttää kuin nirppanokka rantaruåtsalainen olisi kirjoittanut. Kaikki kunnia mielipiteellesi. Jos oikeasti olet täällä käynyt, eikä mikään henkilökohtainen tragedia tai muu pahempi takaisku kohdannut niin hämmästelen tuota mielipidettäsi.
        Miksi Stockmann olisi ainoa kauppa, josta viitsii ostaa jotain. Melko paljon samoja brändejä ja liikkeitä kuin Suomessakin eli kenties et sitten sielläkään viitsi ostaa muualta kuin tockmannilta.
        Kaikki kunnia Stokkalle, jos ovat saaneet jonkun noin hyvin koukkuun.
        Kadut ovat heikossa kunnossa joissakin lähiöissä tai tuolla maaseudulla. Likaisuus on varmaan samaa tasoa kuin Suomessa. Palvelu tosin voi olla vähän niin ja näin. Ei ole paras valtti täällä. Toisaalta sekin riippuu usein asiakkaasta. Englannilla pärjää täällä ihan liiankin helpolla. Vanhemmat ihmiset eivät sitä välttämättä osaa, kuten ei varmasti Suomessakaan.
        Mitä tulee laatuun, niin ehkä täällä oppii sen mitä on oikea laatu, hienot vaatteet, kuinka pukeudutaan tyylikkäästi, minkälaisia on ne hienot autot joita Suomessa ei edes ole. Ei tarvi kauaa pyöriä tuossa keskustassa kun on BMW X6, Lexus 600, Cadillas Escalade, MB S600 jne. näköpiirissä.
        En tiedä mitä täällä sitten pitäisi olla ellei tuo ole laatua.
        Tai voi käydä vaikka Palazzo Italiassa shoppailemassa, jos kaipaa Brada, Gucci, Dolce&Gabbana, Ralph Lauren...Jopa lapsille löytyy D&G Jr, Ferrari Jr. Eli ainakin muodin puolelta löytyy ja tuo on vain yksi monista mahdollisuuksista. Kenkäkauppoja täällä on todella paljon ja varsinkin naiset pukevat tyylikkäät kengät minne vain menevätkin. Harvemmin casual-tasapohja-tää-on-kiva tyylillä.
        Onhan täällä köyhyyttäkin jos menee jonnekin isoon betonilähiöön. Ei sitä voi kauniiksi sanoa viaton ilme naamallaan.
        Tuulipukuista ihmistä täällä ei juurikaan tapaa. Ei edes vaikka näkisit suomalaisia turisteja. Hekin ovat ihan fiksuja nykyään. Olutpuoli on täällä hyvässä hapessa. Ei tosin pussikaljaa ja örveltäviä teinejä näy kaupungilla kuten Suomessa.
        Karaokepaikkoja luulisi täällä olevan, mutta pitää sanoa etten kyllä tiedä yhtään vaikka täällä asunkin.
        Älä ota nokkiisi tästä vastakommentoinnista. Jokaisella on mielipiteensä, mutta en ole itse vielä löytänyt mainitsemaasi Riikaa.

        Tuossa juuri luin kuinka puolustelit latvian teiden kuntoa,latviassa asuva ystävättäreni joka asuu vanhassa kaupungissa kirjoitti mielipiteensä niistä teistä ja maisemista.
        Kävin hänen kanssaan myös mainitsemassasi Palzzo Italia liikkeessä,totta on että löytyi hyvien valmistajien tuotteita.....mutta sellaisia malleja joita ainoastaan maksulliset naiset käyttävät,ainakin lännessä.
        Ja kaupunki oli hyvin likainen,monet talot olivat vanhoja ja kauniita mutta niin ränsistyneitä ja likaisia.
        Autoista voin mainita että vain pienellä osalla paikallisista on mainitsemiasi autoja.....ystävättärelläni on 3 kappaletta,merkit ovat: Mercedes Benz,Jaguar ja Cadillac Escalade.....uusia kaikki,ei vanhoja.
        Naisten kengistä voin sanoa sen verran että näytti olevan latex kovassa huudossa,ja korot n.12 cm naulan ohuet jotka raapivat maata.....ja mikäli käyttää niin korkeita korkoja tulisi myös osata kävellä niillä.
        Näytti että sellainen Johanna Tukiainen-tyyli oli hyvin suosittua latviassa,eli halvan katunaisen näköisiä naisia riitti.
        En tuomitse ketään,kerron vain oman mielipiteeni mitä pidin latviasta ja sen pääkaupungista.
        En ole nirppanokka rantaruåtsalainen,kotoisin helsingistä monessa sukupolvessa.
        Tietysti Riian keskusta näyttää tosi mukavalta jos on nähnyt lähiöitä samassa kaupungissa,teimme autolla retken ja ystävättereni näytti minulle esim kaupunginosan nimeltä Kengarags...siihen verrattuna keskusta oli siisti ja hyvässä kunnossa.
        Ja ne mainitsemasi hienot autot näyttivät kaikki olevan parkissa vanhassa kaupungissa jossa myös ystävättäreni asuu ja stockmannin parkkitalossa.
        Ja lopuksi voin sanoa että latviassa ei opi kuinka pukeudutaan hienosti...mikäli hienous on laatua,tyyliä ja käytös tyylikästä.
        Kuten vanha sanonta kuuluu: " vanha raha ei haise ", siellä huomasi kuka on uusrikas,sama kuin suomessa "lottomiljonäärit", vanhat ja perityt etiketit/käytöstavat eivät valitettavasti pistä silmään latviassa.
        PS. englannilla ei pärjää latviassa,puhelimessa lyödään luuri korvaan jos puhut englantia.


      • viesti expat`lle
        Expat kirjoitti:

        "mikäli tavaramerkkisi ovat saga mink,versace,mercedes benz,business class..etc kuten minulla,EI sinun kannata matkustaa latviaan,tulet vain pettymään."

        Tiedätkös, että ihmisen sivistys- ja koulutustason voi hyvin päätellä hänen tuottamansa tekstin tasosta? Tämän vanhan viisauden muistaen tutkin kirjoituksesi tasoa ja totesin, että sinun koulutustasosi mahtaa olla todella matala, sillä niin kamalaa on tuherrostasi lukea. Paitsi että sen asiasisältö on lähes olematon, niin et osaa alkeellisimpiakaan oikeinkirjoitussääntöjä.

        Ei, en usko sinun aitoa Versacea nähneenkään, eikä käyttämässäsi Ryanairissa ole business classia. Mercedeksellä olet toki joskus matkustanut, sillä niitähän ovat Suomessa taksitolpat täysi. Riiassa et ole koskaan käynytkään.

        Ystävällisesti lue minun edellinen vastaus äläkä ole noin hyökkäävä ja tuomitseva,sivistynyt ihminen on suvaitseva...seura tekee tietysti kaltaisekseen,sinhän olet siellä latviassa jo pidempään asunut.


      • Naispuolinen matkustaja
        viesti expat`lle kirjoitti:

        Ystävällisesti lue minun edellinen vastaus äläkä ole noin hyökkäävä ja tuomitseva,sivistynyt ihminen on suvaitseva...seura tekee tietysti kaltaisekseen,sinhän olet siellä latviassa jo pidempään asunut.

        Olen vierestä seurannut kirjoittelua tässä ketjussa, minun täytyy itse yhtyä tämän saga mink rouvan mielipiteisiin,niissä on paljon totta.
        Ehkä me naiset katsomme ympärillemme hieman eri tavalla kuin miehet,ja kiinnitämme huomiomme eri asioihin ja enemmän ykstyiskohtiin.
        Sen voin sanoa että varmaankin Riganieki ja Expat ovat molemmat miehiä,ja iältään nuorempia alle 40v,ja tietysti silloin kiinnittää huomiota naisissa aivan eri asioihin kuin naiset.
        Itse olen 45v nainen ja omasta mielestäni latvialaisten naisten pukeutuminen ja käyttäytyminen esim. yökerhossa ei ollut kovinkaan säädyllistä ja korrektia.
        Ns. tyylitaju tuntui vielä olevan hakusessa.
        Lopuksi,älkää hyvät miehet heti pillastuko ja loukkaantuko mikäli joku sanoo oman mielipiteensä.

        Hyvää joulun odotusta teille kaikille,riippumatta mielipiteistänne.


      • visitor in the shop
        Naispuolinen matkustaja kirjoitti:

        Olen vierestä seurannut kirjoittelua tässä ketjussa, minun täytyy itse yhtyä tämän saga mink rouvan mielipiteisiin,niissä on paljon totta.
        Ehkä me naiset katsomme ympärillemme hieman eri tavalla kuin miehet,ja kiinnitämme huomiomme eri asioihin ja enemmän ykstyiskohtiin.
        Sen voin sanoa että varmaankin Riganieki ja Expat ovat molemmat miehiä,ja iältään nuorempia alle 40v,ja tietysti silloin kiinnittää huomiota naisissa aivan eri asioihin kuin naiset.
        Itse olen 45v nainen ja omasta mielestäni latvialaisten naisten pukeutuminen ja käyttäytyminen esim. yökerhossa ei ollut kovinkaan säädyllistä ja korrektia.
        Ns. tyylitaju tuntui vielä olevan hakusessa.
        Lopuksi,älkää hyvät miehet heti pillastuko ja loukkaantuko mikäli joku sanoo oman mielipiteensä.

        Hyvää joulun odotusta teille kaikille,riippumatta mielipiteistänne.

        Haluaisin ilmoittaa seuraavan uutisen: Palazzo Italia liike suljetaan,valikoima ei mennyt kaupaksi.
        Hyvien valmistajien tuotteista oli valittu myyntiin juuri niitä itään tarkoitettuja "too much" rytkyjä.

        Eipä tainnut käydä oikein kaupaksi kun ei siellä kaupungissa ole ostovoimaa ko. liikkelle ja sen kannattavuudelle.

        " Wanna be,never gonna be",siinä sen liikkeen asiakaskunta.

        Toinen suljettava kohde on lentoasemalla sijaitseva Fashion Outlet ja syy aivan sama kuin Palazzo Italialla.

        Mitäköhän tähän sanovat Riikaa fanaattisesti puolustavat ja täällä kirjoittelevat kaksi miespuolista suomalaista "asiantuntijaa".

        Taitaa harmittaa herroja "Expat" ja "Riganieki" kun minä tiesin tämän ennen teitä,ja tiedättekö kuka sen minulle kertoi......se oli Madam Faberge.
        Herrojen lisäksi taitaa myös "piikalikkaa" harmittaa kun me vanhat kotkat tiedämme teitä enemmän ja ennen teitä.

        Olisiko nyt aika nöyrtyä meidän mahtimme edessä ja perääntyä kun vielä saatatte ehtiä.


      • Nova Huta
        visitor in the shop kirjoitti:

        Haluaisin ilmoittaa seuraavan uutisen: Palazzo Italia liike suljetaan,valikoima ei mennyt kaupaksi.
        Hyvien valmistajien tuotteista oli valittu myyntiin juuri niitä itään tarkoitettuja "too much" rytkyjä.

        Eipä tainnut käydä oikein kaupaksi kun ei siellä kaupungissa ole ostovoimaa ko. liikkelle ja sen kannattavuudelle.

        " Wanna be,never gonna be",siinä sen liikkeen asiakaskunta.

        Toinen suljettava kohde on lentoasemalla sijaitseva Fashion Outlet ja syy aivan sama kuin Palazzo Italialla.

        Mitäköhän tähän sanovat Riikaa fanaattisesti puolustavat ja täällä kirjoittelevat kaksi miespuolista suomalaista "asiantuntijaa".

        Taitaa harmittaa herroja "Expat" ja "Riganieki" kun minä tiesin tämän ennen teitä,ja tiedättekö kuka sen minulle kertoi......se oli Madam Faberge.
        Herrojen lisäksi taitaa myös "piikalikkaa" harmittaa kun me vanhat kotkat tiedämme teitä enemmän ja ennen teitä.

        Olisiko nyt aika nöyrtyä meidän mahtimme edessä ja perääntyä kun vielä saatatte ehtiä.

        Tämä Latvia -palsta on ehkä koko sivuston mielenkiintoisin!:) Täällä avautuu kaikki mielikuvitusmatkailijat, Latviassa kerran kaksi käyneet, 40 naiset, joiden mielestä slaavilaiset ovat tyrkkyjä horatsuja ja tietysti niin laatutietoiset stadilaiset.

        Täytyypä nyt oikein kysyä, että ketä kiinnostaa milloin Riian lentokentän jokin "tax free" shop suljetaan, kun hienot madame-rätit ei mene kaupaksi. Tai sitten Palazzo Italia, siis oh my god, en voi elää enään!:)
        Kehottaisin vielä muutamaa tässä viestissä kirjoittanutta "laatutietoista" hankkimaan elämän...kannattaa toivoa sitä vaikka joululahjaksi!
        P.S ensi kerralla Tampereelta voi lentää Ryanairilla vaikka Milanoon, kun sieltä varmasti löytyy Versacea ja business class mersuja.


      • Riganieki
        kyllä vain kirjoitti:

        Tuossa juuri luin kuinka puolustelit latvian teiden kuntoa,latviassa asuva ystävättäreni joka asuu vanhassa kaupungissa kirjoitti mielipiteensä niistä teistä ja maisemista.
        Kävin hänen kanssaan myös mainitsemassasi Palzzo Italia liikkeessä,totta on että löytyi hyvien valmistajien tuotteita.....mutta sellaisia malleja joita ainoastaan maksulliset naiset käyttävät,ainakin lännessä.
        Ja kaupunki oli hyvin likainen,monet talot olivat vanhoja ja kauniita mutta niin ränsistyneitä ja likaisia.
        Autoista voin mainita että vain pienellä osalla paikallisista on mainitsemiasi autoja.....ystävättärelläni on 3 kappaletta,merkit ovat: Mercedes Benz,Jaguar ja Cadillac Escalade.....uusia kaikki,ei vanhoja.
        Naisten kengistä voin sanoa sen verran että näytti olevan latex kovassa huudossa,ja korot n.12 cm naulan ohuet jotka raapivat maata.....ja mikäli käyttää niin korkeita korkoja tulisi myös osata kävellä niillä.
        Näytti että sellainen Johanna Tukiainen-tyyli oli hyvin suosittua latviassa,eli halvan katunaisen näköisiä naisia riitti.
        En tuomitse ketään,kerron vain oman mielipiteeni mitä pidin latviasta ja sen pääkaupungista.
        En ole nirppanokka rantaruåtsalainen,kotoisin helsingistä monessa sukupolvessa.
        Tietysti Riian keskusta näyttää tosi mukavalta jos on nähnyt lähiöitä samassa kaupungissa,teimme autolla retken ja ystävättereni näytti minulle esim kaupunginosan nimeltä Kengarags...siihen verrattuna keskusta oli siisti ja hyvässä kunnossa.
        Ja ne mainitsemasi hienot autot näyttivät kaikki olevan parkissa vanhassa kaupungissa jossa myös ystävättäreni asuu ja stockmannin parkkitalossa.
        Ja lopuksi voin sanoa että latviassa ei opi kuinka pukeudutaan hienosti...mikäli hienous on laatua,tyyliä ja käytös tyylikästä.
        Kuten vanha sanonta kuuluu: " vanha raha ei haise ", siellä huomasi kuka on uusrikas,sama kuin suomessa "lottomiljonäärit", vanhat ja perityt etiketit/käytöstavat eivät valitettavasti pistä silmään latviassa.
        PS. englannilla ei pärjää latviassa,puhelimessa lyödään luuri korvaan jos puhut englantia.

        Hyvä lukea vastakommenttia. Joskin joistakin asioista olen edelleen eri mieltä. Myös täällä paikan päällä asuvana. Tietenkään mielipiteistä ei sovi alkaa sotimaan. Juu, onhan tuo Kengarags vähän eri asia kuin keskusta. Samoin löytyy Ziepniekkalns,
        Maskavas Forstate ym. jotka näyttävät kyllä ne toiset kasvot.
        Mitä tulee naisten tyyliin, se on tottumiskysymys. Kyllähän Suomessa on usein vattuiltu Baltian naisten pukeutumistyylille. Varmaan suomalaiseen tasa-arvoiseen äijätyyliin (en nyt yleistä koskemaan kaikkia naisia - älkää ottako nokkiin) verrattuna tämä täkäläinen saattaa näyttää huoratyyliltä. Omasta mielestäni kuitenkin on hienoa, että nainen näyttää naisellisuuttaan.
        Se ulkokultaisuus ja näyttäminen on täällä muutenkin erilailla merkittävää kuin Suomessa.
        Kaikesta huolimatta olen edelleen sitä mieltä, että täältä löytyy enemmän tyyliä jne kuin sieltä Suomesta. Mutta makunsa kullakin :)


      • Riganieki
        Naispuolinen matkustaja kirjoitti:

        Olen vierestä seurannut kirjoittelua tässä ketjussa, minun täytyy itse yhtyä tämän saga mink rouvan mielipiteisiin,niissä on paljon totta.
        Ehkä me naiset katsomme ympärillemme hieman eri tavalla kuin miehet,ja kiinnitämme huomiomme eri asioihin ja enemmän ykstyiskohtiin.
        Sen voin sanoa että varmaankin Riganieki ja Expat ovat molemmat miehiä,ja iältään nuorempia alle 40v,ja tietysti silloin kiinnittää huomiota naisissa aivan eri asioihin kuin naiset.
        Itse olen 45v nainen ja omasta mielestäni latvialaisten naisten pukeutuminen ja käyttäytyminen esim. yökerhossa ei ollut kovinkaan säädyllistä ja korrektia.
        Ns. tyylitaju tuntui vielä olevan hakusessa.
        Lopuksi,älkää hyvät miehet heti pillastuko ja loukkaantuko mikäli joku sanoo oman mielipiteensä.

        Hyvää joulun odotusta teille kaikille,riippumatta mielipiteistänne.

        Pukeutuminen johtuu juuri tästä erilaisesta kulttuurista. Kuten aiemmin mainitsinkin. Naiset tuovat täällä enemmän naisellisuuttaan esille ja yökerhoissa haluavat näyttää sen myös miehille. Ei se tarkoita heidän olevan huorahtavia tms. Vaikka toki ero Suomen vastaaviin tilanteisiin on huikea.
        Suomessa jos asiaa ihmettelee, saa hirvittävän syyteryöpyn naisen esineellistämisestä.


      • Riganieki
        visitor in the shop kirjoitti:

        Haluaisin ilmoittaa seuraavan uutisen: Palazzo Italia liike suljetaan,valikoima ei mennyt kaupaksi.
        Hyvien valmistajien tuotteista oli valittu myyntiin juuri niitä itään tarkoitettuja "too much" rytkyjä.

        Eipä tainnut käydä oikein kaupaksi kun ei siellä kaupungissa ole ostovoimaa ko. liikkelle ja sen kannattavuudelle.

        " Wanna be,never gonna be",siinä sen liikkeen asiakaskunta.

        Toinen suljettava kohde on lentoasemalla sijaitseva Fashion Outlet ja syy aivan sama kuin Palazzo Italialla.

        Mitäköhän tähän sanovat Riikaa fanaattisesti puolustavat ja täällä kirjoittelevat kaksi miespuolista suomalaista "asiantuntijaa".

        Taitaa harmittaa herroja "Expat" ja "Riganieki" kun minä tiesin tämän ennen teitä,ja tiedättekö kuka sen minulle kertoi......se oli Madam Faberge.
        Herrojen lisäksi taitaa myös "piikalikkaa" harmittaa kun me vanhat kotkat tiedämme teitä enemmän ja ennen teitä.

        Olisiko nyt aika nöyrtyä meidän mahtimme edessä ja perääntyä kun vielä saatatte ehtiä.

        Mukavaa, että minuakin sanotaan "asiantuntijaksi" :)
        Mielipiteet olisivat varmaankin erilaisia, jos kysyn Helsingissä asuvalta tai siellä käyneeltä mielipiteitä kaupungista.
        Mitä tulee liikkeiden sulkemisiin, niitä varmaan tullaan näkemään täällä lähiaikoina melko paljon.
        Maan talous on sillä mallilla. Monesti juuri ensimmäisenä kipsahtavat nurin marginaaliryhmille suunnatut erikoismyymälät ellei sitten omistaja pidä putiikkiaan muutenkin harrastuksen vuoksi pystyssä isolla rahalla.


      • toimintaa
        Riganieki kirjoitti:

        Pukeutuminen johtuu juuri tästä erilaisesta kulttuurista. Kuten aiemmin mainitsinkin. Naiset tuovat täällä enemmän naisellisuuttaan esille ja yökerhoissa haluavat näyttää sen myös miehille. Ei se tarkoita heidän olevan huorahtavia tms. Vaikka toki ero Suomen vastaaviin tilanteisiin on huikea.
        Suomessa jos asiaa ihmettelee, saa hirvittävän syyteryöpyn naisen esineellistämisestä.

        Voi jessus kuinka lapsellisia aikuiset ihmiset täällä palstalla on!


      • mieltä
        toimintaa kirjoitti:

        Voi jessus kuinka lapsellisia aikuiset ihmiset täällä palstalla on!

        Eikä tulis mieleenkään lähteä näihin itäblokin rosvonpesiin halpaa krääsää ja viinaa etsimään.
        Maksat vähän enemmän ja pääset vaikka Kreikkaan!


      • Lehtorin Kaima
        mieltä kirjoitti:

        Eikä tulis mieleenkään lähteä näihin itäblokin rosvonpesiin halpaa krääsää ja viinaa etsimään.
        Maksat vähän enemmän ja pääset vaikka Kreikkaan!

        Eli maksamalla enemmän lähdet rosvopesään nimeltään Kreikka etsimään halpaa krääsää ja viinaa?


      • jotain muuta
        Lehtorin Kaima kirjoitti:

        Eli maksamalla enemmän lähdet rosvopesään nimeltään Kreikka etsimään halpaa krääsää ja viinaa?

        eikä ole hinnankyselijät joka nurkalla.


      • moumou22
        jotain muuta kirjoitti:

        eikä ole hinnankyselijät joka nurkalla.

        kiva junttimeininki tällä palstalla. Ensinnäkin Suomi on yhtä itäblokinrosvomaa kun kaikki puola, ukraina baltian maat jne. Ihmisille on vaan syötetty hirveätä propagandaa koulusta asti. Meidän talous on ehkä ihan ok, mutta kukaan, EI KUKAAN välitä tällaisesta pienestä paskamaasta jossain pohjoiseuroopassa. Suomalaiset naiset pukeutuvat vähän niin kun venäläiset miehet elikkä kokonaan ilman tyylitajua ja ei tarvi mennä kuin ruotsiin tai mihin tahansa niin naiset pukeutuvat hienommin kun suomessa. En ymmärrä miksi Kreikkaan esim pitää mennä Riikan sijaan? Vaikka olet käynyt jossain helvetin Kreetalla missä on vaan turistejä niin ei tarkoita sitä että sillä maalla ei olisi ongelmansa. Menee hermoihin tollaiset ulkomaanmatkailijat joka maksaa 2500€ viiden tähden hotellista koska ne haluaa diskon ja baarin siihen hotelliin ettei niitten tarvis mennä ulos hotellista! HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH!? Pysykää sit kotons kämpässäne ja olkaa ylpeitä siitä että puhutte ainoastaan yhden kielen ja se on SUOMEA!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2265
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      68
      1897
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1715
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1631
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1604
    6. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      145
      1583
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1514
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1357
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1311
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1218
    Aihe