Ohivetojen ohiveto

Käsien käsi

Vein 0,10/0,20 dollarin pöytään 10 taalaa. Noin neljäskymmenes jako toi käsikorteiksi KK. Korotin 0,80 taalaa, mutta kukaan ei lähtenyt mukaan. Noin viideskymmenes käsi toi aloituskorteiksi JJ. Positioni oli cutoff ja stäkki oli 9,67 $. Tapahtumat:

PB 0,10
IB 0,20
3 maksoi 0,20
Luovutus
5 korotti 0,60 (stäkistä 8,70)
Luovutus
Luovutus
Minä maksoin 0,60
Jakaja luovutti
PB luovutti
IB maksoi 0,40 (stäkistä 8,51)
3 maksoi 0,40 (stäkistä 8,38)

Ennen floppia potissa 2,50 ja jäljellä neljä pelaajaa.

Floppi: S4-C7-H9

IB passasi
3 löi 2,50
5 luovutti
Minä korotin all in 9,07
IB luovutti
3 maksoi all in 5,28

3 esitti DT-D9

Turn C2
River CT

Kolmosella oli siis ennen riveriä viisi ohivievää korttia neljästäkymmenestäneljästä. Voittomahdollisuus siis kerran yhdeksästä.

Minun pitäisi olla iloinen siitä, että kolmonen teki virheen ja että minä voitan tällaiset jaot kahdeksan kertaa yhdeksästä. Häviän siis kerran kymmenen dollaria ja voitan kahdeksan kertaa kymmenen dollaria, jolloin nettoan 70 dollaria. Laskennallinen voittoni per jako on siis lähes 8 dollaria.

Sävel näyttää olevan kovin selvä. Jos johdan suuressa potissa, joku ajaa ohi. Jos olen jäljessä, en koskaan pääse vetämään ohi.

Pokeri on aivan kohtuullista ajanvietettä. Syyskuun alusta laskettuna olen varmaankin 20 dollaria voitolla. Viimeisen kuukauden aikana lienee tullut tappiota noin 25 dollaria. Ennen syyskuuta harjoitellessani hävisin muutaman kuukauden aikana varmaankin 200 dollaria, noin 50 dollaria kuukaudessa. Ei tämä siis ole ollut kallis harrastus.

16

1408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieti nyt..

      Onko ylipari todellakin all in arvoinen lyönti? Vastaisuuden varalle ilmainen vinkki: Potin koko päätetään vasta turnilla.

      • Käsien käsi

        Jos et panosta, olet arka. Jos panostat, olet fisu, jopa fisujen fisu.

        Maksu flopin jälkeen olisi johtanut all in -tilanteeseen riverillä. Se ei siis olisi muuttanut mitään. Olisin pelannut samalla tavalla, vaikka olisin nähnyt kolmosen kortit.

        Minua askarruttaa se seikka, että maksajan löytyminen johtaa pääsääntöisesti tappioon riippumatta siitä, olenko ollut edellä vai jäljessä. Mikäli maksajaa ei löydy, olen luultavasti ollut edellä.


    • lowroller31

      Et ole tainnut hirveästi pelata, jos tuon on ohivetojen ohiveto.

      Aika hirveä peli muuten vain maksaa co:sta JJ:llä limpin ja pienin betin jälkeen. Tuossa olisi voinut lyödä esim 1,80.

      No näin pelattuna tottakai flopilla rojut keskelle noin pienellä stäkillä. Vihulla oli 20% mahollisuus vetää ohi ja tällä kertaa osui.

    • oma vikas

      Olis kannattanut rykäistä kunnon korotus omalla vuorollasi. Jos tämä nyt ohi vetänyt olisi uudelleenkorottanut, niin sitten olisit vetänyt merkit keskelle PF. Pelasit käden näennäisesti "vahvasti", mutta aivan liian myöhään.

      • nyt ollut viel

        ohiveto eikä mitään.Kirjoittele sitten kun prossan takaa tullaa ohi.Sitäkin tapahtuu.


    • Näin meillä

      Pelasit käden väärin. Ja ei tuo tosiaan ole mitenkään edes paha ohiveto prosentit taitaa olla 17 saada se kaksi paria ei kerran yhdeksästä. Äkkiseltään taidat muuten pelata liian tiukkaa ainakin tekstin perusteella arvelisin niin. Aloituskäsi taulukkoja esille.

      JJ llä pakko rajoittaa porukkaa ja löysä pöytä jossa maksajia tulee helpolla paljon vaatii ehdottomasti re reissua tai tuolla sun tyylillä melkein sitten saatava setti että pääsee jatkamaan. Mutta siis tavoitteena sulla tämän tyylisillä käsillä on flopilla olla yhden pelaajan kanssa nokitusten eli sen mukaan sun pitää lyödä pf. Jos se ei onnistu niin aika arpomista jatkaa JJ llä ilman settiä. Eli oma pf virhe jos päästät kolme pelaaja katsomaan flopin tuossa tilanteessa.

      • Käsien käsi

        Onhan tuossa tietysti pientä liioittelua ohivedon suhteen, mutta se sallittaneen, sillä vastaavia tilanteita on ollut aiemminkin. Flopin jälkeen voiton todennäköisyys on reilut 80 % ja tappion vajaat 20 %, joten ohiveto ei ollut tavaton.

        Jos edellä ei olisi ollut korotusta, olisin lyönyt itse, mutta tässä jaossa tyydyin maksamaan JJ:llä. Mikäli floppiin olisi tullut ylikortteja, en luultavasti olisi jatkanut muutoin kuin edullisilla kertoimilla. Muutama kirja on luettu, mutta tämä ajatusmalli perustuu jostakin netistä löytyneeseen perusstrategiaan. QQ:lla olisin luultavasti korottanut ennen floppia.

        Pokeri on ihmeellinen peli. Perjantai-illasta tähän iltaan olen istunut muutaman tunnin internetpöydässä ja nähnyt joitakin satoja jakoja. Jako voitettiin nelosilla kolme kertaa! Oma tuurikin sitten kääntyi siten, että sunnuntaina ja maanantaina (tänään vain 20 minuutin istunto) jäin voitolle lähes 20 dollaria 10 dollarin stäkeillä.

        Eilen korotin AK-offareilla 0,80 dollaria ja maksaja löytyi perästä. Floppiin 2 * K. Molemminpuolisen korottelun jälkeen päädyttiin jälleen all in. Kaveri esitti JJ. Turn ja river olivat vaarattomia, joten voitto tuli kotiin.

        Tänään olin sitten kasipaikalla saadessani 98-offarit. Peli oli aika löysää, maksajia löytyi yleensä helposti. Minä pelasin suhteellisen tiukasti odottaen kohtuullista aloituskättä. Kerran saatuani AA ei maksajia 4 blindin korotukselle löytynyt.

        Tässä jaossa kolmonen ja nelonen luopuivat ja vitonen (aggressiivinen ja rohkea pelaaja) maksoi. Lyhyen harkinnan jälkeen limppasin mukaan. Iso blindi passasi. Flopin 6-A-7 jälkeen iso blindi passasi jälleen, vitonen korotti 0,20 ja minä maksoin. Iso blindi luovutti hyvästä kertoimesta huolimatta.

        Turnilla tuli T ja päistä avoin suorani valmistui (kerrankin näin). Vitonen löi 0,60 ja minä korotin 2,90 ja vitonen maksoi. Riverillä nousi pöytään 9, minkä jälkeen vitonen passasi ja minä löin all in 6,90. Vitonen mietti hieman, ja maksoi ja katsoi sitten. Hän käänsi esiin QQ, joten voitto tuli kotiin.

        Tuuriakin tarvittiin. Jos vitonen olisi betsannut flopin jälkeen vaikkapa 0,80 dollaria, en olisi luultavasti maksanut. Flopilla hän ilmeisesti aivan oikein pelkäsi, että hyppään jaosta pois korkeamman panostuksen jälkeen, sillä en ollut lähtenyt mukaan ainoaankaan, useita pelaajia käsittäneisiin ralleihin.

        Pari voitollista päivää on parantanut reilusti tunnelmaa pokerin suhteen. Koska pelaan vain yhdessä pöydässä kerrallaan, erot istuntojen kesken ovat suuria. Viimeisten neljä viikkoa ovat menneet siten, että viiden dollarin voiton jälkeen on tullut kymmenen dollarin tappio. Kun 66 aloituskortista kymmenen on kakkosia taikka joissakin tunnin tai kahden istunnoissa saattaa tulla aloituskädeksi useita 72-offareita, ei ole ihme, jos ajattelee kaikenlaista.


      • KKKK ei pidä flopin jälkeen
        Käsien käsi kirjoitti:

        Onhan tuossa tietysti pientä liioittelua ohivedon suhteen, mutta se sallittaneen, sillä vastaavia tilanteita on ollut aiemminkin. Flopin jälkeen voiton todennäköisyys on reilut 80 % ja tappion vajaat 20 %, joten ohiveto ei ollut tavaton.

        Jos edellä ei olisi ollut korotusta, olisin lyönyt itse, mutta tässä jaossa tyydyin maksamaan JJ:llä. Mikäli floppiin olisi tullut ylikortteja, en luultavasti olisi jatkanut muutoin kuin edullisilla kertoimilla. Muutama kirja on luettu, mutta tämä ajatusmalli perustuu jostakin netistä löytyneeseen perusstrategiaan. QQ:lla olisin luultavasti korottanut ennen floppia.

        Pokeri on ihmeellinen peli. Perjantai-illasta tähän iltaan olen istunut muutaman tunnin internetpöydässä ja nähnyt joitakin satoja jakoja. Jako voitettiin nelosilla kolme kertaa! Oma tuurikin sitten kääntyi siten, että sunnuntaina ja maanantaina (tänään vain 20 minuutin istunto) jäin voitolle lähes 20 dollaria 10 dollarin stäkeillä.

        Eilen korotin AK-offareilla 0,80 dollaria ja maksaja löytyi perästä. Floppiin 2 * K. Molemminpuolisen korottelun jälkeen päädyttiin jälleen all in. Kaveri esitti JJ. Turn ja river olivat vaarattomia, joten voitto tuli kotiin.

        Tänään olin sitten kasipaikalla saadessani 98-offarit. Peli oli aika löysää, maksajia löytyi yleensä helposti. Minä pelasin suhteellisen tiukasti odottaen kohtuullista aloituskättä. Kerran saatuani AA ei maksajia 4 blindin korotukselle löytynyt.

        Tässä jaossa kolmonen ja nelonen luopuivat ja vitonen (aggressiivinen ja rohkea pelaaja) maksoi. Lyhyen harkinnan jälkeen limppasin mukaan. Iso blindi passasi. Flopin 6-A-7 jälkeen iso blindi passasi jälleen, vitonen korotti 0,20 ja minä maksoin. Iso blindi luovutti hyvästä kertoimesta huolimatta.

        Turnilla tuli T ja päistä avoin suorani valmistui (kerrankin näin). Vitonen löi 0,60 ja minä korotin 2,90 ja vitonen maksoi. Riverillä nousi pöytään 9, minkä jälkeen vitonen passasi ja minä löin all in 6,90. Vitonen mietti hieman, ja maksoi ja katsoi sitten. Hän käänsi esiin QQ, joten voitto tuli kotiin.

        Tuuriakin tarvittiin. Jos vitonen olisi betsannut flopin jälkeen vaikkapa 0,80 dollaria, en olisi luultavasti maksanut. Flopilla hän ilmeisesti aivan oikein pelkäsi, että hyppään jaosta pois korkeamman panostuksen jälkeen, sillä en ollut lähtenyt mukaan ainoaankaan, useita pelaajia käsittäneisiin ralleihin.

        Pari voitollista päivää on parantanut reilusti tunnelmaa pokerin suhteen. Koska pelaan vain yhdessä pöydässä kerrallaan, erot istuntojen kesken ovat suuria. Viimeisten neljä viikkoa ovat menneet siten, että viiden dollarin voiton jälkeen on tullut kymmenen dollarin tappio. Kun 66 aloituskortista kymmenen on kakkosia taikka joissakin tunnin tai kahden istunnoissa saattaa tulla aloituskädeksi useita 72-offareita, ei ole ihme, jos ajattelee kaikenlaista.

        Katsos, miten flopattu KKKK häviää :)

        http://www.youtube.com/watch?v=crn09kUcZiw


      • tombbbee
        KKKK ei pidä flopin jälkeen kirjoitti:

        Katsos, miten flopattu KKKK häviää :)

        http://www.youtube.com/watch?v=crn09kUcZiw

        Ohi vetojen ohi veto :D:D ei vittu. häviät 5 outtiselle ja se on paha ohi veto? Et oo vissii kovin usein pelannu? jos pelaisit enemmän... normi 2outtinen ohi riverillä onika a arki päivää.
        no mutta olet vissiinkin alottelemassa harrastusta. kaikkea onnea siihen. ja pikku vinkki, että tollasia tulee sulle viiiitusti lisää.


    • lolol

      kortit. R2-D2 voitti.

      • Ehud Barak

        Täälläkin kaverit on pelannu pokerin läpi. Kyllä se on joillekin helppoa. Itse vielä kituuttelen turkkilaisten ja italialaisten kanssa.


    • nettipokeri :(

      Vähän jäänyt sellanen fiilinki, että noi pokeripelit ei oo mistään sattuma generaattoreista vedelty vaan jokainen käsi on valmis setti... Itsellä on sillain käyny jostain syystä (n.5vuotta) pelannut, että kun alkaa käteen tulemaan hyvää korttia niin tulee aivan 100% varmasti jatkuvaa ohivetoa, eli runner runnerit tulee ohi ja rumasti tarkoitan todella nurkkaan ajeltuja pelaajia jotkut sanoisivat että tiltissä. Itsellä käynyt (huomioi) yleensä talletuksen jälkeen kortit napsahtelevat kohilleen ihan sama millä kädellä lähtee pelaamaan ja esimerkkinä käytettäköön 3pvän putkea mistä tuli n.3000$ voittoa 6-11$ gtd 1000-3000$ (luovutus% n. 85-90%) ei huippu käsiä mut jatkuvasti muitten virheiden kautta ohi. No putki katkes siihen kun siirsin toiselle saitille stackin jättäen rahaa sinne vielä hyvin. Jatkuvaa ohivetelyä vanhalla saitilla ja uudella saitilla menee lujaa siihen asti kun teet noston samaa havainnut muuallakin. Eli jos olet hyvä asiakas niin kortti käy, mutta jos teet noston ja vaikka kuinka pelaat varoen niin kylmä tuuli puhaltaa.,-

    • popopokerfeis

      Jep. Toi on enemmän kuin totta. Myös vuosia pelanneena voin todeta saman kuin tuhannet muutkin pelaajat. Mut minkäs teet? Kaikkihan ton tietää. Mut kun asialle ei näytä mitään voivan, ennen kuin joku suuri taho sen oikeaksi todistaa.
      Täällä palstoilla asiaan päädytään joka keskustelussa, niin onhan se päivän selvää, ettei kaikki ole ihan puhtaalla pöydällä. Joten ei kai muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa koko nettipokerin pelaaminen. Mut mä en ainakaan toistaiseksi pysty, kun se on niin loistavaa ajanvietettä aina silloin tällöin pikkuhiipassa.
      Sääli vain, että kyse ei todellakaan ole satunnaisuuteen perustuvasta pelistä, vaan huippuälykkäiden, pokeriohjelmia tekevien nörttien suuresta huijauksesta.
      Täytyy vaan yrittää minimoida tappiot ja ottaa harrastuksen kannalta.

    • Käsien käsi

      Hauska on nähdä, että lähes kolme vuotta sitten avaamaani viestiketjuun kirjoitetaan yhä. Se myös ilahduttaa, että ketjussa kompataan alussa esittämääni.

      Otettakoon tähän eräs esimerkki. Pelasin Bossilla double or nothing -turnausta. Blindit olivat jo 100/200. UTG löi all in hieman yli 1000 chipin stäkkinsä. Minä käytännössä maksoin noin 200 chippiä suuremmalla stäkilläni ja iso blindi maksoi vajaan 2000 chipin stäkistään lyönnit.

      Minulla oli QQ, iso blindi näytti AJ ja UTG A8. Tilanne oli mainio, sillä blindi ja UTG söivät toisiaan. Johdin 70 - 20 - 10 ja sain käytännössä kertoimen kolme. Floppi oli kaunis X - 8 - 8. Turnilta tuli A.

      Niinpä niin. UTG oli Sharkscopen mukaan sittareissa vahvasti miinuksella. Ehkäpä hänen tulostaan tasapainotettiin.

    • turnauskäteispeluri

      Multiway pottiin katkeaminen heikolla yliparilla on pääsääntöisesti ylipelaamista. Jos pelaat käden aina näin niin tuut pitkässä juoksussa häviämään rahaa, varsinkin mitä isommalle limitille mennään. Suosittelen 3bettaamaan JJ ennen floppia tämmösessä tilanteessa, koska tuut saamaan heikommilta maksuja ja oot positiossa. Haluut myös suojata kättäs ylikorteilta tai sit jos otat maksun flopille niin sun pitää pelaa käsi tosi varovaisesti.

      Tällä kertaa kävi hyvät ja vihu teki isomman virheen ku sinä. Kuitenski useemmin tuut näkemään tämmösessä tilanteessa 99, 77, 44, isompi ylipari tyylisen käden, tässä vihu limp/maksoi pre joten aika hankala sanoa mitään siitä. Tyypillisesti tämmöset jampat on kummiski tosi passiivisia postflop ja siel on aina sun biitti.

      Kantsii keskittyä itse tehtyihin virheisiin sen sijasta et keskittyis siihen millon vihu tulee ohi. Se ei oo kuiteskaa olennaista, sun pitäis väkisinki voittaa tolla tasolla iha törkeen kovaa tahtia jos pelaat optimaalisesti.

      • turnauskäteispeluri

        heh 2008. :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1625
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe