Julkiset kulkneuvot

Maalainen...

Olen lähdössä ekaa kertaa suomen rajojen ulkopuolelle, dubliniin ja mietityttää eräätkin seikat...
Millainen on dublinin julkiset? Kulkeeko siellä metro/busseja paljon? Hotellimme ei liene keskustassa tule olemaan, joten ei kai siellä tarvii taksilla koko ajan huristella...?
Mistäpäin kaupunkia hotellia kannattaisi hankkia?

4

1590

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opettele google

Googleta vaikka "Dublin tourism". Yksi hyödyllinen sivu:
      http://www.visitdublin.com/travel/maps/dublin.aspx

Heti lentokentältä (tai Temple Barin turisti-infosta)voit ostaa 25€ maksavan Freedom-lipun, joka kelpaa kolme vuorokautta kaupunki/turistibusseissa, jopa lentokentän busseissa. Jos maksat käteisellä bussissa, varaa tasaraha. Ylijäämästä saat vain kuitin, jolla saat erotuksen hakemalla yhtiön toimistosta (hankalaa). Lentokentän turisti-infossa saat ystävälliset vastaukset kaikkiin kysymyksiisi. Netti on täynnä infoa, opettele käyttämään. Hyvää matkaa.

• kysymällä suomeksi

Minusta Google on toisinaan todella huono, kun kaikki teito on englanniksi !

Kyselemällä saa oikeaa ja autuaalia tietoa - kun joku kertoo miten oikeasti pitää meneytellä !

Ei täällä kukaan ogolen ihmisiä ole !

• ...

Kaupungin päänähtävyydet ja ostoskeskukset ovat muutaman kilometrin matkalla Liffey-joen varrella, joten kävellen pärjää vallan mainiosti jos ei ole täysin rapakunnossa.

Itse en julkisia kulkuvälineitä käyttänyt muulloin kuin kaupungin ulkopuolelle matkustaessa, ja silloinkin tyydyin paikallisjunaan eli DARTiin jolla pääsi niin etelään kuin pohjoiseen parikymmentä kilometriä rannikkoa pitkin... Ja hinta oli n. 5 euroa vuorokauden lipusta. Bussejakin varmaan olisi, mutta tuskin ovat turistille tarpeen.

Jos nyt lähtisin uudestaan niin kaipa minä yrittäisin löytää huoneen aivan keskustasta (Temple Barin alueelta) tai sitten jostain kauempaa junaradan varrelta.

• joskus väsyneenä

hypätä bussiinkin, kun hinta ei maailmaa kaada
        ( 1,05€). Dublinbusin reittikartat ovat netissä vähän suurpiirteisiä, kannattaa lukea aikataulutiedoista pysäkit ja silmäillä rinnalla kunnollista kartaa. Eikä siinä paljon tarvi kieltä osata, jos vaikka respasta kyselee, että millä bussilla pääsee kaeskustaan ja takas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4358
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      144
      3120
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      47
      2428
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      46
      2343
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      98
      1985
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1883
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1596
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      22
      1584
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      150
      1411
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      34
      1233
    Aihe