Julkiset kulkneuvot

Maalainen...

Olen lähdössä ekaa kertaa suomen rajojen ulkopuolelle, dubliniin ja mietityttää eräätkin seikat...
Millainen on dublinin julkiset? Kulkeeko siellä metro/busseja paljon? Hotellimme ei liene keskustassa tule olemaan, joten ei kai siellä tarvii taksilla koko ajan huristella...?
Mistäpäin kaupunkia hotellia kannattaisi hankkia?

4

1551

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opettele google

Googleta vaikka "Dublin tourism". Yksi hyödyllinen sivu:
      http://www.visitdublin.com/travel/maps/dublin.aspx

Heti lentokentältä (tai Temple Barin turisti-infosta)voit ostaa 25€ maksavan Freedom-lipun, joka kelpaa kolme vuorokautta kaupunki/turistibusseissa, jopa lentokentän busseissa. Jos maksat käteisellä bussissa, varaa tasaraha. Ylijäämästä saat vain kuitin, jolla saat erotuksen hakemalla yhtiön toimistosta (hankalaa). Lentokentän turisti-infossa saat ystävälliset vastaukset kaikkiin kysymyksiisi. Netti on täynnä infoa, opettele käyttämään. Hyvää matkaa.

• kysymällä suomeksi

Minusta Google on toisinaan todella huono, kun kaikki teito on englanniksi !

Kyselemällä saa oikeaa ja autuaalia tietoa - kun joku kertoo miten oikeasti pitää meneytellä !

Ei täällä kukaan ogolen ihmisiä ole !

• ...

Kaupungin päänähtävyydet ja ostoskeskukset ovat muutaman kilometrin matkalla Liffey-joen varrella, joten kävellen pärjää vallan mainiosti jos ei ole täysin rapakunnossa.

Itse en julkisia kulkuvälineitä käyttänyt muulloin kuin kaupungin ulkopuolelle matkustaessa, ja silloinkin tyydyin paikallisjunaan eli DARTiin jolla pääsi niin etelään kuin pohjoiseen parikymmentä kilometriä rannikkoa pitkin... Ja hinta oli n. 5 euroa vuorokauden lipusta. Bussejakin varmaan olisi, mutta tuskin ovat turistille tarpeen.

Jos nyt lähtisin uudestaan niin kaipa minä yrittäisin löytää huoneen aivan keskustasta (Temple Barin alueelta) tai sitten jostain kauempaa junaradan varrelta.

• joskus väsyneenä

hypätä bussiinkin, kun hinta ei maailmaa kaada
        ( 1,05€). Dublinbusin reittikartat ovat netissä vähän suurpiirteisiä, kannattaa lukea aikataulutiedoista pysäkit ja silmäillä rinnalla kunnollista kartaa. Eikä siinä paljon tarvi kieltä osata, jos vaikka respasta kyselee, että millä bussilla pääsee kaeskustaan ja takas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2463
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1628
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1366
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      157
      1205
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1115
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      116
      1101
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1054
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1051
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      929
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      892
    Aihe