Hei
Mitä tekee automaattivaihteiston painikkeet "lumihiutale" (kepin oikeella puolella) ja S painike joka on kepin päässä? S painikkeeseen ei syty mitään valoa sitä painettaessa(liekö rikki)
Auto vm-98 1.6 Vectra
Vectra automaattivaihteisto
11
3909
Vastaukset
- 348cid
Lumihiutaleen painaminen heittää kolmosen tupaan eli auto ei sudi niin helposti ja S vaikuttaa siten, että laatikko vaihtaa isommilla kierroksilla, on siten hieman ärhäkämpi. Lumihiutaleen saa päälle vain auton ollessa pysähtyneenä.
Tuon ässän merkkivalon pitäisi syttyä kojelaudassa.- S ja lumihiutale
Kun autoon laittaa sytytysvirran päälle niin kojelautaan syttyy S kirjain jonka ympärillä taitaa olla rattaan kuvatus... Eli se taitaa sitten olla rikki. Pitääpä jutella korjaamon kanssa asiasta. Auto on vasta ostettu ja en tuota osannu silloin tarkistaa.
- 280ps
S ja lumihiutale kirjoitti:
Kun autoon laittaa sytytysvirran päälle niin kojelautaan syttyy S kirjain jonka ympärillä taitaa olla rattaan kuvatus... Eli se taitaa sitten olla rikki. Pitääpä jutella korjaamon kanssa asiasta. Auto on vasta ostettu ja en tuota osannu silloin tarkistaa.
tuolla 1.6:lla kyllä sporttia paljon tartte painella...
- ei rikki
muistaakseni se valo kajetaulussa ilmoittaa, että olet kytkenyt sen S (sportti) asennon päälle. Kokeiles painaa uudelleen sitä S nappulaa vaihdekepissä. Silloin se varmaan sammuu sieltä kojetaulustakin.
Lumihiutale kannattaa myös kokeilla. Huomaat kyllä heti lähteekö auto ykkosellä tai kolmosella.
Minäkin kokeilisin sen "sortin" ennen jutteleimista. Kokeile ajaa sillä ja vertaa milloin se vaihtaa isommalle vaihteelle. Kierroslukumittarista kattelet. Jaa jos se sportti on päällä niin silloin se jarruttaa myös moottorilla esim. kaupunkinopeuksissa. - S ja lumihiutale
ei rikki kirjoitti:
muistaakseni se valo kajetaulussa ilmoittaa, että olet kytkenyt sen S (sportti) asennon päälle. Kokeiles painaa uudelleen sitä S nappulaa vaihdekepissä. Silloin se varmaan sammuu sieltä kojetaulustakin.
Lumihiutale kannattaa myös kokeilla. Huomaat kyllä heti lähteekö auto ykkosellä tai kolmosella.
Minäkin kokeilisin sen "sortin" ennen jutteleimista. Kokeile ajaa sillä ja vertaa milloin se vaihtaa isommalle vaihteelle. Kierroslukumittarista kattelet. Jaa jos se sportti on päällä niin silloin se jarruttaa myös moottorilla esim. kaupunkinopeuksissa.Tarkoitin, että kun sytytysvirran kääntää avaimesta päälle ennen starttia, niin se S palaa ja sammuu itsekseen sieltä. Auton käynnissä ollessa sitä ässää ei saa palamaan vaikka kuinka vaihdekepin päästä painelee.
Täytyy testata tuo lumihiutale (siinä siihen lumihiutale nappiin syttyy valo), mutta tuo ässä vaikuttaa aika kehnosti toimivalta.
- ei rikki
Ei noilla S ja lumihiutaleella oikeastaan ollut mitään käyttöä, ainakaan minulla. Muutaman kerran käytin sitä lumihiutaletta talvella. Sporttia on parempi harrastella pururadalla.
Kuntoon kannattaa laitatuttaa jos et joudu itse maksamaan korjauksesta. Muuten ehkä kannattaa unohtaa.
Tärkein siinä automaattilaatikossa on katsoa, että vaihteisto toimii muuten. Eli lähtee ykkösellä ja osaa vaihtaa kaikki vaihteet sekä ylös ja alaspäin.- S ja lumihiutale
Kappas, näköjään "ässä" menee päälle/lähtee pois kun painaa vaihteen ollessa vapaalla eli N:llä.. Erikoista. Mulla ei ole autosta mitään kirjaa joten en tiedä onko tuo vika vai ominaisuus.
Eipä tuolla taida isoa merkitystä olla, kunhan kiinnostunut olen asiasta... - ei rikki
Kappas, näköjään "ässä" menee päälle/lähtee pois kun painaa vaihteen ollessa vapaalla eli N:llä.. Erikoista. Mulla ei ole autosta mitään kirjaa joten en tiedä onko tuo vika vai ominaisuus.
Eipä tuolla taida isoa merkitystä olla, kunhan kiinnostunut olen asiasta...netistä voi löytää ihan käypäsen kirjan sähköisessä muodossa. Jos saksan kieli taipuu niin onhan tuolla valtava joukko opelisteja jotka tietää ja neuvoo melkein joka asiassa.
googleta vaikka: "opel reparatur"
tai näkyy noilla suomalaisillakin olevan "opel club finland"
Hyviä kilometrejä vaan opelilla ! Suomessa Opeleilla ajetaan paljon. Itsekkin laskettelin yli 600 t. km (2 opelia) - 348cid
Eipä tuolla taida isoa merkitystä olla, kunhan kiinnostunut olen asiasta...selkeesti vika on, sillä ässän pitää toimia nimenomaan vaihde päällä.
Jääkö se päälle laittaessasi kepin D-asentoon? - S ja lumihiutale
348cid kirjoitti:
selkeesti vika on, sillä ässän pitää toimia nimenomaan vaihde päällä.
Jääkö se päälle laittaessasi kepin D-asentoon?Kyllä se jää päälle. Eli se "S" syttyy kojelautaan ainoastaan silloin kun vaihde on N:llä ja lähtee pois ainoastaan silloin kun vaihde on N:llä.
No, tämä on alunperinkin matalan budjetin hankinta joten ei pidä liikaa vaatia. Eihän 1.6 mikään sportti ole sporttipainikkeellakaan kuten joku ylempänä totesikin tässä ketjussa.
Pitänee kysyä huollosta jos/kun tulee sinne muuta asiaa.
Kiitoksia kaikille asiallisesti vastanneille.
- Miten oikeasti menee
S tarkoittaa sporttia. Yksinkertaisesti automaattilaatikko vaihtaa vaihetta vastakun kieroslukumittari menee punaselle eikä siinä 2000-3000rpm kohdalla.
Itellä on Opel Caliba, S:n saa aina päälle kaikilla vaihteilla. Lumihiutale taas menee päälle vain kun vaihde on "D":llä ja käynnissä.
"Lumihiutale" taas tekee autosta laiskemman. Yksinkertaisesti talvella liikkeelle lähdössä auto ei suti liukkaalla niin helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851