Harrastuksia???

Basuli-tyttö

Moi!
Olen kohta 2-vuotias, basenji tyttö.
Haluaisin kysyä muilta basuilta: Mitä harrastuksia meille voisi olla?
Kun olisi mukava harrastaa jotain... Olen kyllä aika itsepäinen ja ehkä vähän agressiivinen toisia koiria kohtaan. Koirien uimahalli kuullosti kiinnostavalta (koska siellä on lämmintä vettä), mutta asutaan keski-suomessa eli täältä ei joka päivä hyvinkäälle ajella :)

Jos joku viitsii auttaa minua tässä ongelmassa olisin siitä enemmän kuin kiitollinen.

7

1414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syntyy helposti ja halvalla omaankin pihaan markettitavarasta: iso muovinen lastenallas korotetuin ja tuetuin reunoin käy mainiosti. Vesi on joillekin basenjeille tosi jees -juttu, joillekin toisille vastaavasti ei lainkaan jees:-(

      Vaan parhaita harrastuksia basenjitytöille -kuten pojillekin- ovat varmaan sellaiset, joissa he voivat käyttää hyväkseen erinomaista näkökykyään ja luontaista juoksuintohimoaan. Löytyykö teidän lähistöltä sellaista maastoa, jossa voi koira vapaana juosta? Ja löytyykö toista ihmistä, joka voisi muutaman sadan metrin päässä vetää piiitkässä narussa ns.'pupua'? Semmoista on tosi ihana metsästää basulin mielestä. Ja jos hyvästä pupunmetsästyksestä vielä saa namupalapalkan, niin johan tulee lajista äkkiä mieluinen.

      Osallistuminen koiria ja ihmisiä pullollaan oleviin tilaisuksiin (koiranäyttelyt, koulutuskentät, match-show't yms) auttavat tuohon ns. agressiivisuuteen: usein se on vain uuden kummastelua ja oman paikan hakemista. Ja basenjithan helposti kuulostavat vihaisilta, vaikka tarkoittaisivat pelkästään samaa mitä pystykorva räksytyksellään:-)

    • Tuulikit

      Missä päin asutte, itsellä myös 2-v bastilli neiti, tarkoituksena olisi tänävuonna aloittaa sen kanssa maastojuoksut. Ollaan kanssa mietitty tota Hyvinkään uima hommaa, mutta vielä ei olla saatu aikaiseksi lähteä.

      • Basuli-tyttö

        Me asutaan mun basun kanssa jyväskylässä...täältä ei ihan vantaalle niin vaan lähdetä. Kesällä sitten kun loma koittaa, vois tehdä yhen stadi-reissun ja samalla katsoa jospa kylpylä houkuttaa. :)
        Se ois kyllä varmasti mun basun mieleen, lämmintä vettä jne.... omaan pihaan kun ei ole mahdollista hankkia uima-allasta.


      • Basuli-tyttö
        Basuli-tyttö kirjoitti:

        Me asutaan mun basun kanssa jyväskylässä...täältä ei ihan vantaalle niin vaan lähdetä. Kesällä sitten kun loma koittaa, vois tehdä yhen stadi-reissun ja samalla katsoa jospa kylpylä houkuttaa. :)
        Se ois kyllä varmasti mun basun mieleen, lämmintä vettä jne.... omaan pihaan kun ei ole mahdollista hankkia uima-allasta.

        Niin siis tarkoitin Hyvinkäälle lähtö reissua :D


      • Ka-Ke
        Basuli-tyttö kirjoitti:

        Niin siis tarkoitin Hyvinkäälle lähtö reissua :D

        Heips!
        Mitä läpö-pukua te pidätte basuillanne talvisin?
        Mistä saisin jonkun sopivan kokoisen... basenjit ovat rakenteeltaan jotenkin niin erilaisia, että mikään haalari ei tunnu olevan sopiva. Olisiko esim. HURTTA:n puvuissa joku mikä istuisi?


      • basuliskoko
        Ka-Ke kirjoitti:

        Heips!
        Mitä läpö-pukua te pidätte basuillanne talvisin?
        Mistä saisin jonkun sopivan kokoisen... basenjit ovat rakenteeltaan jotenkin niin erilaisia, että mikään haalari ei tunnu olevan sopiva. Olisiko esim. HURTTA:n puvuissa joku mikä istuisi?

        Jos kerran basenji-tyttö siellä osaa kirjoittaa itse niin mitä muita harrastuksia se tarvitsee? Ala vaikka kirjoittamaan kirjaa tai rakkausrunoja basenjipojille

        Parhaimman kokoiset takit basulle saa tilattua itse omilla mitoillaan esim täältä http://www.designdog.fi/


    • ex-Jykyläinen

      Jyväskylässä voi uintia koiran kanssa harrastaa Activassa Vaajakoskella (www.activa.fi).

      Kesällä alkavat taas Keski-Suomen vinttikoirakerhon maastojuoksu-harjoitukset, joihin basenjit ovat tervetulleita. Kannattaa seurailla (www.ksvkk.fi)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe