Rahanhimoinen exä

varakas nyxä

Tulipa tässä sähköposteja, puhelinsoittoja ja tekstiviestejä mieheni ex-vaimolta - pyyntönä rahaa rahaa ja vielä lisää rahaa. Pyynnöt tulivat suoraan minulle. Mieheni maksaa kahdesta lapsestaan elatusmaksuja yhteensä 400:- kuukaudessa ja lapset ovat luonamme lähes 12 pv joka kuukausi - toisinaan jopa puolet kuukaudesta.
Mieheni ei ole kovin suurituloinen - minä olen.
Mieheni maksaa lasten kulut näiden meillä ollessamme. Minä en osallistu lasten menoihin millään muulla lailla, paitsi tietenkin tarjoamalla kotini heidän käyttöönsä vierailujensa ajan. Eli en osta lapsille vaatteita, leluja - ruokakuluja en laske, koska me syömme erittäin hyvin ja ruokaa on aina kaapit täynnään.
Mies osallistuu talouteemme maksukykynsä mukaan, mikä ei ole kovin paljon.
Ex-vaimo siis halusi rahaa, koska olen varakas ja hän ei. Kysyin suoraan olenko jotenkin elastusvastuullinen lapsista, joilla ei ole kanssani mitään tekemistä ja tämän rouvan mielestä olin. Ilmoitti menevänsä käräjille.
Ja sanoi, että loppujenlopuksi hänen lapsensa kuitenkin saavat rahaa jos ja kun miehelleni ja minulle tulee ero tai jos minä kuolen.
Kateus on melkoisen kamalaa.

13

1301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jästi

No ei voi muuta sanoo et taitaa sillä exällä
      olla mielessä rikkoo teidän välit noilla ilman
      aikuisilla viesteillä kyllä toi 400 ekua on
      aivan tarpeeksi miehelle maksella ite kyllä
      maksoin elatusmaksun kerralla pois eipähän
      tartte maksella mitään enempää ja lapset on
      yhteishuoltajuudessa joka toimii. Mun mielestä
      lapset on aivan tarpeeksi teillä asumassa ei pitäs
      olla nokan koputtamista mistään joku saa olla
      tosi paljon vapaana lasten huolehtimisista

• tai tulosi

eivät kuulu ex akalle tippakaan. Hankikoon itse uuden elättäjän jotta saa sitä rahaa itselleen.

Tulosta emailit ja säilytä viestit, jos tutuissa on lakimiestä niin näytä hänelle ja kysy miten saatte tämän ex akan ulos perinnöistä tai jos teille tulee ero. Aviehto ja testamentti ovat kyllä varteen otettavat vaihto-ehdot. Tee sellaisen testamentin, että tulevalla leskellä ei ole kuin asumisoikeus kuolemaansa tai siihen asti kun menee uudelleen naimisiin, kaikki perintö menee (jos teillä on yhteisiä lapsia) lapsille, jos ei ole niin laita vaikka eläinten suojakodeille. Teet aivo-ehdon jossa suljetaan pois puolisoiden avio-oikeus toistensa omaisuuteen totaalliseti, niin myös kuolin tapauksessa.

Sitten otat kopiot näistä papereista ja toimitat kirjattuna kirjeenä tälle ex akalle. Vaikka sulla ei ole velvollisuutta tai mitään selitys velvollisuutta tälle. Mutta loppuu perinnöstä ja rahasta jauhaminen kerralla. Kun käy selväksi, että ei tule hyötymään sinusta rahallisesti, eikä hänen pennut tule saamaan mitään sinun jälkeen.

• ex ukko köyhä ja eli

minun siivellä kun oltiin yhdessä. Minulla on rahaa niin paljon kun minä lapsineni tarvitsen, mutta silti miehen velvollisuus onmaksaa lapsistaan elareita, sillä nehän on lsten rahoja ei minun. Laitamme ne säätöön lasten tilille.
      Ex ukko katuu nyt kun kun lähti, sillä sain vielä muhkean perinnön, joilla ostin ison talon ja uuden auton. Kuvitteli ressu, että ei tarvi maksaa elareita, vaikka on töissä. Olen aina ollut rikas ja hyvin toimeen tuleva, sehän miestä suututti. Kovasti vippiä aina pyytelee, mutta sitä ei tipu meitlä. Siipeilkööt uusien naisten kanssa. Sanoinkin lapsille, että kun saatte rahanne käyttöön, niin se on teidän omaa rahaa, ja muistakaa että rikkailla on aina siipelijöitä. Ex ukko on köyhä mies, mutta ei minunkaan kuulu häntä elättää, ei varsinkaan nyt kun lähti. Minä en osallistu hänen maksuihin millään lailla, vaikka olenkin kauhean rikas.

• elatusvelvollinen

puolisosi lapsista etkä varsinkaan ex vaimosta. Suomessa ei voida tuomita uutta puolisota maksamaan elatusmaksuja toisten muksuista, eikä elatusmaksua ex puolisolle. Eli biologiset vanhemmat ovat elatusvelvollisia muksuistaan, ei muut.

Ainoastaan sinua ja puolisolla koskee avioliiton elatusvelvollisuus, mutta muksuja tämäkään ei koske eikä ex vaimoa.

Mä sinuna hankkisin tälle ex vaimolle lähestymiskiellon jatkuvalla kotirauhan rikkomisella sekä häriköinillä. Jos rikkoo sitä, niin saa kovat sakot tai pääsee tiilen päitä laskemaan.

• kateellinen minun rahoilleni

ja kuvitteli että minun kuuluu maksaa hänen elatuksensa. Ei todellakaan kuulu. Hän oli kauhean kateellinen, kun mies jätti meille hulppean omakotitalon, mökin ja kaksi uutta autoa. Tämä ovela nainen luuli että meidän rahat ovat hänen rahoja!! Katalaa. Jos minulla on rahaa ja omaisuutta vallan valtavasti, niin en minä ala kaikenmaailman ex miehen naisia elättämämään. Menkööt töihin ja hankkikoot omat rahansa. Huh huh.

• Mulla on poika

jolle olen keräillyt asioita. Nyt hän on saamassa perintöä, niin johan minä olen määräiulemässä että sitten kyllä teet paperin ettei sun tuleva ex-eukkko saa latiakaan, että ne kaikki menee sun lapsille!
        Herrejjestas, pojalla ei ole edes tyttöystävää vielä!
        Naurtattaa oikein välillä koko ajatus! Hullua....

• nyksä siirteli

ennen ositusta yhteisstä firmasta huonekaluja,televisioita tms. kotiinsa. Siis ihan röyhkeää. Ne tavarat hällä on siellä kotonaan vieläkin,vaikka ovat eronneet,onneksi.

• tosissani

Hei vaan varakas nyxä. Nyt on ihan pakko kommentoida, liippaa liian läheltä tilanteesi.
      Meillä sama homma, olen nyxä ja miehelläni kaksi huollettavaa, joista maksaa minimielarit - siis OMIEN tulojensa mukaan. Ihan just niin kuin kuuluukin.
      Me alomme olleet tosi kauan yhdessä, mutta emme mene piruuttammekaan naimisiin ennenkuin huollettavat täyttää 18-v. ja sitten tulee avioehto ja mun miehelle asuinoikeus kuolemaan saakka minun asuntooni.
      Minullakin on omaisuutta, hyvätuloinen palkkatyö sekä useampikin perintö tulossa. Ja pidän kyllä sata varmasti huolen että miehen exä ei niistä rahoista nauti koskaan.
      Kun menimme vuosia sitten mieheni kanssa yhteen teimme selkeät pelisännöt. Kun lapset tapaavat isäänsä kodissamme, osallistun normaaleihin menoihin kuten ruoka ja viikonloppumenot lasten kanssa puoliksi, siihen suostuin. Ostan mieheni lapsille myös lahjoja synttäriksi ja jouluksi. Muuten isä kustantaa mitä haluaa ja ennenkaikkea mitä pystyy. Lomamatkoja, vaatteita ja lasten koulukirjoja ja koulutusmaksuja en kustanna. Ja meilläkin on ainaista nurinaa miehen exän puolelta mieheni ja mun uudesta autosta, lomamatkoista ym. Ei kuulu hänelle pätkääkään jos haluan maksaa mieheni puolesta meidän menojamme.
      En ota vastaan puheluita enkä vastaa muihinkaan uteluihin. Miksi sinä teet niin?
      Mutta huvittavinta viestissäsi oli että miehesi exä lähtisi käräjöimään asiasta!!! heh heh, Suomessa ei tuomita uutta puolisoa maksamaan entisen elämän lapsosten kuluja, ei sitten millään, ole siis ihan huoleti. Sinuna lopettaisin kaiken yhteydenpidon välittömästi miehesi exän kanssa.
      On niin raivostuttavaa toi exien kuvitelma jos ex-mies on sattunut löytämään hyvätuloisen uuden naisen että se kaikki kuuluisi myös hänen lapsilleen ... - tai hänelle !!!!!

• aloittaja

Tälle exällehän ei mitenkään kuulu eikä tiedäkään, että omaisuuteni on varsin hyvin suojattu totaalisella avioehdolla. Saamissani ja tulevissa perinnöissänikin on aviopuolison ulos sulkeva ehto.Koska mieheni on varsin vähätuloinen, niin kaikki - siis todella kaikki - on minun. Talot, autot, kesäpaikat,kiinteistöt ulkomailla, firmat ym.ym. Itse olen perintöjä lukuunottamatta kaikki omalla työlläni ansainnut ja katson, että on oma asiani, miten rahani käytän ja miten ne jaetaan.
        Mieheni lapset ovat mukavia ja olen heihin tietyllä tapaa ihan kiintynytkin, mutta katson kuitenkin, että lapsilla on omat vanhemmat joiden tehtävänä on huolehtia heistä minun tarvitsematta tai täytymättä puuttua siihen mitenkään. Vaikka vaadinkin mieheltäni, että osallistuu kykyjensä mukaan yhteisen elämisemme kustannuksiin, niin miehelleni jää kyllä sen verran varoja, että pystyy lapsillensa ostelemaan tarvikkeita, vaatteita, leluja sun muita tänne meille.
        Yhteisiä lapsia ei ole, tosin mietintämyssyä pidän asiasta. Se kuuluisa biologinen kello tikittää ja viimeiset lapsentekohetket alkavat olla käsillä. Onneksi pystyn jäämään kotiin tulojen tipahtamatta.
        Tuo exä - toisaalta ymmärrän ja toisaalta en.
        Minulla on aika hulppea talo isoine tontteineen -on siivooja, on taloudenhoitaja. Tottakai lapset kertovat äidilleen asumisestamme, sisustuksestamme, autoistamme, vaatteistamme ja kaikesta muusta. Ja exä haluaa osingoille tai ainakin lapsilleen enemmän.
        Annoin puhelutiedot, sähköpostit ja tekstarit asianajajalleni. Mieheni ei puutu asiaan, koska ko. viestit tulivat suoraan minulle.
        Näköjään muillakin on samoja ongelmia - tänäpäivänähän ei ole mitään uutta se, että nainen on se varakkaampi osapuoli.
        Puhelimessa sanoin exälle sen mitä ajattelen edelleenkin- työlläni olen rahani ansainnut ja siihen pystyy kuka tahansa hyvällä suunnittelulla ja pitkäjänteisyydellä. Että tervemenoa töihin...

• ... ja hyvä mielikuvitus
        aloittaja kirjoitti:

Tälle exällehän ei mitenkään kuulu eikä tiedäkään, että omaisuuteni on varsin hyvin suojattu totaalisella avioehdolla. Saamissani ja tulevissa perinnöissänikin on aviopuolison ulos sulkeva ehto.Koska mieheni on varsin vähätuloinen, niin kaikki - siis todella kaikki - on minun. Talot, autot, kesäpaikat,kiinteistöt ulkomailla, firmat ym.ym. Itse olen perintöjä lukuunottamatta kaikki omalla työlläni ansainnut ja katson, että on oma asiani, miten rahani käytän ja miten ne jaetaan.
        Mieheni lapset ovat mukavia ja olen heihin tietyllä tapaa ihan kiintynytkin, mutta katson kuitenkin, että lapsilla on omat vanhemmat joiden tehtävänä on huolehtia heistä minun tarvitsematta tai täytymättä puuttua siihen mitenkään. Vaikka vaadinkin mieheltäni, että osallistuu kykyjensä mukaan yhteisen elämisemme kustannuksiin, niin miehelleni jää kyllä sen verran varoja, että pystyy lapsillensa ostelemaan tarvikkeita, vaatteita, leluja sun muita tänne meille.
        Yhteisiä lapsia ei ole, tosin mietintämyssyä pidän asiasta. Se kuuluisa biologinen kello tikittää ja viimeiset lapsentekohetket alkavat olla käsillä. Onneksi pystyn jäämään kotiin tulojen tipahtamatta.
        Tuo exä - toisaalta ymmärrän ja toisaalta en.
        Minulla on aika hulppea talo isoine tontteineen -on siivooja, on taloudenhoitaja. Tottakai lapset kertovat äidilleen asumisestamme, sisustuksestamme, autoistamme, vaatteistamme ja kaikesta muusta. Ja exä haluaa osingoille tai ainakin lapsilleen enemmän.
        Annoin puhelutiedot, sähköpostit ja tekstarit asianajajalleni. Mieheni ei puutu asiaan, koska ko. viestit tulivat suoraan minulle.
        Näköjään muillakin on samoja ongelmia - tänäpäivänähän ei ole mitään uutta se, että nainen on se varakkaampi osapuoli.
        Puhelimessa sanoin exälle sen mitä ajattelen edelleenkin- työlläni olen rahani ansainnut ja siihen pystyy kuka tahansa hyvällä suunnittelulla ja pitkäjänteisyydellä. Että tervemenoa töihin...

Joopa, joo, siivoja, taloudenhoitaja, hulppea talo sisustuksineen, autot... kai erikseen autonkuljettajakin, niin ja muutama perintö, jos se biologinen kello kuitenkin tikittäisi, ettei kaikki mene hukkaan vaan syntyisi perintöprinssi/prinsessa... mut muistathan sulkea hänen sisarpupolensa pois perimysjärjestyksestä...

• kateus on kamala tauti
        ... ja hyvä mielikuvitus kirjoitti:

Joopa, joo, siivoja, taloudenhoitaja, hulppea talo sisustuksineen, autot... kai erikseen autonkuljettajakin, niin ja muutama perintö, jos se biologinen kello kuitenkin tikittäisi, ettei kaikki mene hukkaan vaan syntyisi perintöprinssi/prinsessa... mut muistathan sulkea hänen sisarpupolensa pois perimysjärjestyksestä...

Sinullekin samaa - mene töihin, suunnittele, ole pitkäjännitteinen - sijoita viisaasti niin ennemmin tai myöhemmin sinullakin saattaa olla jotain kasassa. Siivoojan pitäminen tänäpäivänä on täysin normaalia muuten. Taloudenhoitaja käy kaupassa, silittää, pesee pyykit, laittaa ruoat ym sellaista, johon itselläni ei ole aikaa.
        Autoa ajan ihan itse. Ja pieneksi lohdutukseksi -jos kuolen ilman perillistä varani menevät hyväntekeväisyyteen. Tosin eivät sinulle.

• ja pari autoa..
        kateus on kamala tauti kirjoitti:

Sinullekin samaa - mene töihin, suunnittele, ole pitkäjännitteinen - sijoita viisaasti niin ennemmin tai myöhemmin sinullakin saattaa olla jotain kasassa. Siivoojan pitäminen tänäpäivänä on täysin normaalia muuten. Taloudenhoitaja käy kaupassa, silittää, pesee pyykit, laittaa ruoat ym sellaista, johon itselläni ei ole aikaa.
        Autoa ajan ihan itse. Ja pieneksi lohdutukseksi -jos kuolen ilman perillistä varani menevät hyväntekeväisyyteen. Tosin eivät sinulle.

vaan rikas en ole..
        Ehkä keskiluokkaa luulisin.Siivoojaa on mukava pitää eikä ole kallista touhua kun maksuista saa reilusti takaisin. Koti pysyy kunnossa ja mieli hyvänä kun ei tarvi itse puunata töitten jälkeen.
        Minkä takia tuon aloittajan pitäisi mitenkään edes ajatella tulevan oman lapsensa puolisisaruksien perintöjä?Eihän miehen lapsilla ole mitään tekemistä tämän varakkaan naisen naisen kanssa. En minäkään aio mieheni edellisestä liitosta oleville lapsille mitään jättää, riittää jos omilleni jotain. Meilläkin on avioehto ihan tuon exvaimon vuoksi koska minulle on noita perintöjä tulossa enkä halua että exvaimo missään tilanteessa niihin käsiksi pääsee.

• varmistaa näinkin
        ja pari autoa.. kirjoitti:

vaan rikas en ole..
        Ehkä keskiluokkaa luulisin.Siivoojaa on mukava pitää eikä ole kallista touhua kun maksuista saa reilusti takaisin. Koti pysyy kunnossa ja mieli hyvänä kun ei tarvi itse puunata töitten jälkeen.
        Minkä takia tuon aloittajan pitäisi mitenkään edes ajatella tulevan oman lapsensa puolisisaruksien perintöjä?Eihän miehen lapsilla ole mitään tekemistä tämän varakkaan naisen naisen kanssa. En minäkään aio mieheni edellisestä liitosta oleville lapsille mitään jättää, riittää jos omilleni jotain. Meilläkin on avioehto ihan tuon exvaimon vuoksi koska minulle on noita perintöjä tulossa enkä halua että exvaimo missään tilanteessa niihin käsiksi pääsee.

Miehen lapset saavat lakiosansa. Eli puolet isänsä perinnöstä ja minun perinnöstä ihan tasan nolla. Ex:llä on toinen käsitys ja yksi lapsista möläytti : sit ku mä perin tän...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      222
      1537
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1393
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1207
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1194
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      942
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe