Ihan asiallisesti kysyisin tälläistä asiaa, joka koskee tuollaista suksea joka oli vissiin aika kova merkki aikoinaan (80- luvulta lähtien), samoihin aikoihin tuotiin Kästleä ja Olinia. Muistaisiko enään kukaan millainen tuo Olinin VI oli, oliko se expertin vai harrastajan suksi ja erikoispuikka vaiko suurpuikka vai yleissuksi. Toivoisin ihan asiallisia viestejä. T: Muistelija
Olin Mark VI
5
4802
Vastaukset
- rinteessä
Olin Mark oli tosiaan kova merkki 70-80-luvun vaihteessa. Muistaakseni ne olivat käsin tehtyjä.
http://www.jamesbondlifestyle.com/index_gadgets.php?m=ga&g=ga032
Myös skiing-history sivuilta löytyy kappale:
Rossignol’s engineers tackled the design of freestyle skis with great success. “We won the PFA (Professional Freestyle Associates) Manufacturer’s Trophy in the second year of our involvement,” recalls Hugh Harley, who managed the freestyle program. But the marketing impact was diluted, as Rossi had to compete for attention with a number of upstart brands – Hart, Olin, The Ski – with no presence in racing at all. For a couple of years in the mid-70s, the best-selling ski in the world was not the Strato – but the bright orange Olin Mark IV.
Noita oransseja Olin Mark IV:ia olikin rinteissä aika paljon.- Kiitokset
Kiitokset sinulle, tuo oli mukavaa kun autoit. Oli muuten mukava positiivinen "extra" kun laitoit tuon James Bondi sivu jutun tuohon. Hyvää joulua. T: Kiitollinen muistelija
- Tepi
Olisikohan Suomessa myynnissä kellään näitä oman aikakauden käsitteitä! ?
- Anonyymi
On 2019 ja autotallin siivousurakan jäljiltä pyyhin pölyjä OLIN MARK VI OLIN GOMP GS suksistani. Ostin ne 18 vuotiaana Seattlen ski bonkers messuilta vuonna 84. Ne oli kilpasukset ja niistä oli Skimbaajassakin juttu. Tuolloin arvostus oli tosi korkealla. Bond leffan product placement teki tehtävänsä. Jenkki-sukset muutenkin nosti päätään. Luulin aina ostavani K2 712, sillä erikospuikkarit ne piti olla. No messutarjouksena oli vain OLIN GS ja ostin ne 199 dollarilla uusina! Niihin löytyi samoin messuilta tyrolian 380 siteet. Ne on edelleen käytössä. Tänä talvena ostin OLIN DTSSL carverit ja Lacroix mach carbon käytettynä yhteensä 85eur. Mitä sitä uusia ostamaan, kun entisetkin ovat kelvanneet.
- Anonyymi
Mulla vielä olemassa, hyvä mutta ei helppo kuten nykyset. Vauhtia pitää olla. Ps. En myy 😀
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581341Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181006Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk298893- 72875