Olin Mark VI

Utelias vanha laskija

Ihan asiallisesti kysyisin tälläistä asiaa, joka koskee tuollaista suksea joka oli vissiin aika kova merkki aikoinaan (80- luvulta lähtien), samoihin aikoihin tuotiin Kästleä ja Olinia. Muistaisiko enään kukaan millainen tuo Olinin VI oli, oliko se expertin vai harrastajan suksi ja erikoispuikka vaiko suurpuikka vai yleissuksi. Toivoisin ihan asiallisia viestejä. T: Muistelija

6

6016

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rinteessä

Olin Mark oli tosiaan kova merkki 70-80-luvun vaihteessa. Muistaakseni ne olivat käsin tehtyjä.

http://www.jamesbondlifestyle.com/index_gadgets.php?m=ga&g=ga032

Myös skiing-history sivuilta löytyy kappale:
      Rossignol’s engineers tackled the design of freestyle skis with great success. “We won the PFA (Professional Freestyle Associates) Manufacturer’s Trophy in the second year of our involvement,” recalls Hugh Harley, who managed the freestyle program. But the marketing impact was diluted, as Rossi had to compete for attention with a number of upstart brands – Hart, Olin, The Ski – with no presence in racing at all. For a couple of years in the mid-70s, the best-selling ski in the world was not the Strato – but the bright orange Olin Mark IV.

Noita oransseja Olin Mark IV:ia olikin rinteissä aika paljon.

• Kiitokset

Kiitokset sinulle, tuo oli mukavaa kun autoit. Oli muuten mukava positiivinen "extra" kun laitoit tuon James Bondi sivu jutun tuohon. Hyvää joulua. T: Kiitollinen muistelija

• Tepi

Olisikohan Suomessa myynnissä kellään näitä oman aikakauden käsitteitä! ?

• Anonyymi

On 2019 ja autotallin siivousurakan jäljiltä pyyhin pölyjä OLIN MARK VI OLIN GOMP GS suksistani. Ostin ne 18 vuotiaana Seattlen ski bonkers messuilta vuonna 84. Ne oli kilpasukset ja niistä oli Skimbaajassakin juttu. Tuolloin arvostus oli tosi korkealla. Bond leffan product placement teki tehtävänsä. Jenkki-sukset muutenkin nosti päätään. Luulin aina ostavani K2 712, sillä erikospuikkarit ne piti olla. No messutarjouksena oli vain OLIN GS ja ostin ne 199 dollarilla uusina! Niihin löytyi samoin messuilta tyrolian 380 siteet. Ne on edelleen käytössä. Tänä talvena ostin OLIN DTSSL carverit ja Lacroix mach carbon käytettynä yhteensä 85eur. Mitä sitä uusia ostamaan, kun entisetkin ovat kelvanneet.

• Anonyymi

Mulla vielä olemassa, hyvä mutta ei helppo kuten nykyset. Vauhtia pitää olla. Ps. En myy 😀

• Anonyymi

Ja multa löytyy tallista Olin Mark VII Markerin MRR siteillä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen kannatusromahdus ilahduttaa

Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.
      Maailman menoa
      202
      4800
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      218
      3633
    3. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      123
      3008
    4. Pitkän päivän ilta

Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel
      Ikävä
      156
      2972
    5. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      55
      2913
    6. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      14
      2452
    7. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      64
      2442
    8. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      78
      2273
    9. En selvinnyt ilman naarmuja

Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa
      Ikävä
      13
      2095
    10. Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon

ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu
      Maailman menoa
      57
      2054
    Aihe