Hakukoneoptimointi

masa67

Mitä mieltä olette hakukoneoptimoinnista markkinoinnin työkaluna. Onko hakukonemainontaan panostaminen turhaa jos sivustot eivät ovat kivännäköisiä, mutta eivät kovin hakukoneystävällisiä. Pitäisikö ensin laittaa perusta kuntoon ?

22

2242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koneoptimointi

      on Bisneksenteon apuväline eikä sillä ole
      mitään tekemistä sivujen ulkonäön kanssa.

      • optimoija

        Kannattaa välttää juuri koneoptimoijan kaltaisia neuvoja.

        Niinhän se Iskukin panostaa mainontaan ja kun asiakas tulee Sairasen purkaamon takana olevalle jätemaalle kyhättyyn röttelöön, niin kaupathan siinä syntyy design sohvasta.


      • on tarpeeksi
        optimoija kirjoitti:

        Kannattaa välttää juuri koneoptimoijan kaltaisia neuvoja.

        Niinhän se Iskukin panostaa mainontaan ja kun asiakas tulee Sairasen purkaamon takana olevalle jätemaalle kyhättyyn röttelöön, niin kaupathan siinä syntyy design sohvasta.

        Niin täyttä utopiaa kun olla ja voi. Asiakkaita sillä konstilla et saa, mutta rahat tärvättyä.
        Sama kun laitat näihin Huuhaa nettigataloogeihin ilmoituksesi. Rahan keräystä eikä sen kummempaa.


      • Kyllä se vaan niin on
        on tarpeeksi kirjoitti:

        Niin täyttä utopiaa kun olla ja voi. Asiakkaita sillä konstilla et saa, mutta rahat tärvättyä.
        Sama kun laitat näihin Huuhaa nettigataloogeihin ilmoituksesi. Rahan keräystä eikä sen kummempaa.

        "Asiakkaita sillä konstilla et saa, mutta rahat tärvättyä."

        Totta varmasti useissa tapauksissa. Kuvittele nyt vaikkapa mainosta "Teen upeat nettisivut!" ja omat sivut on todella tökeröt. Kuinkas monta kauppaa luulet syntyvän?


        "Sama kun laitat näihin Huuhaa nettigataloogeihin ilmoituksesi. Rahan keräystä eikä sen kummempaa."

        Aivan, lisää tietoa: http://www.xsv.fi/hakemisto/

        Omien sivujen suht siisti ulkoasu ja sisältö on kuitenkin niin halpaa verrattuna edes pieneenkin mainoskampanjaan, että miksi ei laittaa sitä kuntoon?


    • Täältä se löytyy
      • eRoomPro

        Mistä näit että on ilmainen?


    • $$$

      Olet varmaankin investoinut tukun rahaa kivannäköisiin sivuihisi, joten suosittelisin investoimaan myös sivujesi löydettävyyteen hakukoneissa. Kivoista sivustasi ei ole hyötyä, jos potentiaaliset asiakkaasi eivät löydä niitä.

      Hakukonemainonta ei periaatteessa vaadi hakukoneystävällisiä sivuja, joten mainonta on helpoin tie hakutulossivun kärkeen. Optimoinnin ammattilaiset voivat muokata sivusi hakukoneystävällisiksi, eikä hakukoneystävällisyys sulje pois kivaa ulkoasua.

    • zimzalabim
      • neuvoja...

      • sdfsdfsd

        kannattaa panostaa. Kyseistä linkin blogia en jaksanut alkaa lukemaan. Netissä kannattaa aina panostaa tekstin selkeyteen ja luettavuuteen.

        Toimivin paketti on hyvä kokonaisuus, jossa hakukonenäkyvyys on vain yksi osa-alue.


      • funlus
        sdfsdfsd kirjoitti:

        kannattaa panostaa. Kyseistä linkin blogia en jaksanut alkaa lukemaan. Netissä kannattaa aina panostaa tekstin selkeyteen ja luettavuuteen.

        Toimivin paketti on hyvä kokonaisuus, jossa hakukonenäkyvyys on vain yksi osa-alue.

        Hei,

        Typografia ja visuaalinen ilme on erittäin tärkeintä asioita sivujen suunnittelussa, niin on myös optimointi. Itse voi toki tehdä hakukoneystävällisyyteen liittyviä muutoksia sivuilleen, mutta usein omaa aikaa kannattaa käyttää siihen ydinbisnekseensä. Mielestäni kaikkien pitäisi tietää perusasiat optimoinnista, varsinkin silloin jos harkitsee asiantuntijan käyttöä. Monet suomalaiset ovat valitettavasti ihan perusasioista lähes täysin tietämättömiä, vaikka maailmalla ilmiö on tuntunut leviävän kuin kulo. Uskon kuitenkin, että asiaan tulee muutos tulevaisuudessa..

        Mitä maksullisiin asiantuntijoihin tulee, kannattaa vaatia palveluntarjoajalta mielellään henkilökohtaista palaveria, niin ainakin erottaa jyvät akanoista. Lisäksi suosittelen välttämään suuria kertainvestointeja, sillä yleisesti optimointi on pitkäjänteistä työtä (muutoksia, verkostoitumista ja seurantaa) ja laskutetaan useammassa erässä. Kertainvestoinnin vaarana voi olla asiakkaan kannalta se, että sivut optimoidaan, mutta niiden seuranta laiminlyödään täysin. Toiseksi optimointi on jatkuva prosessi. Sen pitäisi olla asiakaslähtöistä ja muuttua asiakkaan liiketoiminnan painotusten mukaan.

        Jos jotakuta asia kiinnostaa, niin ilmaisen analyysin saa myös meidän kautta osoitteesta: http://www.funlus.org/hakukoneoptimointi.html

        Terveisin
        Markus Aho
        Funlus Oy


      • Opwelho
        funlus kirjoitti:

        Hei,

        Typografia ja visuaalinen ilme on erittäin tärkeintä asioita sivujen suunnittelussa, niin on myös optimointi. Itse voi toki tehdä hakukoneystävällisyyteen liittyviä muutoksia sivuilleen, mutta usein omaa aikaa kannattaa käyttää siihen ydinbisnekseensä. Mielestäni kaikkien pitäisi tietää perusasiat optimoinnista, varsinkin silloin jos harkitsee asiantuntijan käyttöä. Monet suomalaiset ovat valitettavasti ihan perusasioista lähes täysin tietämättömiä, vaikka maailmalla ilmiö on tuntunut leviävän kuin kulo. Uskon kuitenkin, että asiaan tulee muutos tulevaisuudessa..

        Mitä maksullisiin asiantuntijoihin tulee, kannattaa vaatia palveluntarjoajalta mielellään henkilökohtaista palaveria, niin ainakin erottaa jyvät akanoista. Lisäksi suosittelen välttämään suuria kertainvestointeja, sillä yleisesti optimointi on pitkäjänteistä työtä (muutoksia, verkostoitumista ja seurantaa) ja laskutetaan useammassa erässä. Kertainvestoinnin vaarana voi olla asiakkaan kannalta se, että sivut optimoidaan, mutta niiden seuranta laiminlyödään täysin. Toiseksi optimointi on jatkuva prosessi. Sen pitäisi olla asiakaslähtöistä ja muuttua asiakkaan liiketoiminnan painotusten mukaan.

        Jos jotakuta asia kiinnostaa, niin ilmaisen analyysin saa myös meidän kautta osoitteesta: http://www.funlus.org/hakukoneoptimointi.html

        Terveisin
        Markus Aho
        Funlus Oy

        Ethän osta kaupasta hedelmää mikä on homeessa tai siihen on tullut kuljetuksen aikana kolhuja?
        Sama pätee myös nettisivuissa, eihän kukaan osta verkkokaupasta mitään jos sivut näyttävät Ville 5.v tekemiltä.
        Hakukoneoptimointia on turha tehdä sivuille mitkä eivät toimi hakukoneissa, siksi perusasiat tulisi olla kunnossa.

        Tässä muutamia vinkkejä kotisivu tekijöille jotka haluavat toimivat nettisivut joita voi optimoida.

        1. Valitse sopivat sisällönhallinta järjestelmä (cms)
        - Wordpress blogi sivulle
        - Drupar hyvä keskikokoisille sivuille
        - Joomla käytetty cms

        2. Älä käytä fläshiä tai javascript navikaatioita.
        Google ei indexoi fläshi sivuja jos niihin ei ole lisätty no-script sisältöä.

        3. Title ja description kuntoon.
        Muista tehdä mehukkaat otsikoinnit ja kerro mitä sivulla on yksikertaisesti.
        Titlessä 70 merkkiä max
        Meta description 156 merkkiä max
        4. Luo sisältöä missä on avainsanoja.
        Kirjoittele useita artikkeleita sivulle missä on käytetty avainsanoja, google tykkää teksteissä.


    • Hakukonemarkkinointi

      Google kiinnittää yksinkertaistettuna huomiota kolmeen eri tekijään verkkosivujen sijoituksia arvottaessaan:
      - sivuston tekniikka
      - yksittäisen sivun sisällön kohdistaminen hakusanoille
      - sivuston maine ja sinne osoittavat linkit

      Sivuston tekniikan pitää olla kunnossa, eli siellä ei esimerkiksi saa olla Google hakurobotin indeksointia estäviä blokkeja. Kunkin html-sivun sisällön pitää olla laadittu yksittäisten hakusanojen näkökulmasta. Jos esimerkiksi halutaan sijoittua sanalla kotisivu ykköseksi, pitää yksittäisellä sivulla olla riittävästi kuvaavaa sisältöä (ei siis vain isoja kuvia ja muutama rivi tekstiä). Myös pääotsikko ja muut määritteet (esim. title-elementti) pitää nimetä ko. hakusanalle. Kolmantena tekijänä on sivuston ja sen yksittäisten html-sivujen maine Google silmissä. Tätä mainetta buustaavat lähinnä sekä sisäiset että ulkoiset linkit (niiden määrä ja laatu). Myös sivuston iällä on merkitystä. Lisää näistä asioista voi lueskella sivustoltani http://hakukoneoptimointi.hakukonemarkkinointi.org.

    • hoohhooh

      Hölömöläisten hommalta kuulostaa nämä hakukoneoptimoinnit. Kyllä yrittäjiä taas viilataan linssiin. Vähän samanlaista touhotusta kuin yritystietojen maksulliset päivitykset lukuisiin yritysluetteloihin.

    • jounimies5769
    • Yrittäjä449

      Ihan laatuinfoa tuossa ylempänä (siis nämä viimeisimmät viestit vain). Itse palkkasin yritykselleni sellaisen kuin Hakukettu tekemään hakukoneoptimoinnin ja olen ollut erittäin tyytyväinen tuloksiin. Uusi firma, mutta tekee laatua. Löytyy tuolta: http://hakukettu.net

    • JoonasT67

      Harmi, että näin parjataan hakukoneoptimointia konseptina.

      Jos etsit aikalailla mitä vain netistä niin melko varmasti kaikki valitsee Googlesta ne ylimpänä olevat vaihtoehdot, eikö? Joten eiköhän loogisesti firmojen kannata näkyä siellä kärjessä ja haalia omalle firmalle ne näin tulevat asiakkaat. Tämä on ainakin oma logiikkani.

      Vaatii tietysti osaavan tekijän nostaa ne sivut sinne kärkeen asti, mutta kyllä se sitten pitäisi kannattaa useimmilla aloilla ainakin, kun siellä googlen kärkisijoilla ollaan hauissa, jotka tuovat asiakkaita päivittäin.

      Oma panokseni asiaan..

    • MerkitystäOn

      Muutama fiksu kommentti tuossa jo tulikin, yksinkertainen vastaus on että kannattaa panostaa. Niin luonnollisten hakusijoitusten paranteluun, kuin maksettujen hakumainosten tekemiseen. Molemmat onnistuu jokaiselta itse ihan perusefortilla, jos ylimääräistä aikaa ja ymmärrystä digimarkkinointiin on. On fiksua palkata ulkopuolinen tekijä, jos homma tuntuu liian monimutkaiselta. Täältä löytyy blogi aiheesta tee-se-itse-tyypeille sekä sieltä voi myös ostaa optimointia
      http://www.digibyra.com/hakukoneoptimointi/

    • semiammattilainen

      Hakukoneoptimoinnilla saat sivujasi nostettua hakutuloksissa korkeammalle. Tavoite on tietenkin saada sivut kolmen ensimmäisen hakutuloksen joukkoon, jolloin sivulla kävijöiden määrä moninkertaistuu.

      Jos sivusi jäävät hakutuloksissa sivulle 7 tai 20, vain harvat löytävät ne sattumalta. Verkossa on järjettömän kova kilpailu näkyvyydestä. Jos sivuilla on mainoksia (Google AdSense, Trade Doubler, Trade Tracker tai jokin muu affiliate), haluat tietenkin mahdollisimman paljon kävijöitä, koska kävijöiden määrä ratkaisee sen, kuinka paljon massia tilille kilisee.

      Jos sivusi on rakennettu Wordpress-alustalle, löytyy hakukoneoptimointiin useita ilmaisia ja toimivia apuvälineitä, kuten SEO by Yoast.

      Pari pientä käytännön pointtia:

      - Otsikon tulee sisältyä ensimmäiseen kappaleeseen.
      - Avainsanoja ja avainsana yhdistelmiä kannattaa miettiä ensinnäkin sen mukaan, että ne löytyvät sivulta ja toisekseen sen mukaan mitä ihmiset kirjoittavat hakukenttään.

      Jos sinulla on yritys, voit kokeilla myös Googlen AdWords'in tehokkuutta. Sillä saat Titlen ja titledescriptionin hyvin esille, mutta se maksaa jokaisesta ko. mainoksen kautta sivuille tulleesta. Toisaalta se on aika turvallinen, koska voit rajoittaa mainostamiseen käytettävän summan ja kun rahat tililtä loppuvat, myös mainokset katoavat Googlen hakusivuilta.

    • Anonyymi

      Hakukoneoptimointi on aina hyödyllistä, jos haluaa näkyä verkossa. Tietenkin hyvä aina konsultoida asiantuntijaa, jos epäilyttää. Nämä miehet ainakin osasivat hommansa. https://seoverstas.fi/seo-palvelut/konsultointi/

      T. Tyytyväinen asiakas!

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

      Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2318
    2. Onko kaivattusi

      kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1893
    3. Viulu vaiennut

      Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      29
      1626
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

      Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      173
      1588
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

      Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      96
      1438
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      185
      1243
    7. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

      Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      124
      1200
    8. Kyllä tekee kipeää

      Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      25
      1146
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

      siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      962
    10. Luotatko kaivattuusi?

      Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      949
    Aihe