Lähdemme ensimmäiselle matkalle Thaimaaseen jouluaattona. Asumme sen verran periferiassa kotimaassa, että vaihtaisimme mielellään valuuttaa lentokentällä ennen lähtöä, mutta lähtö on jouluaattona. Joku alkaa taas solvata, että voi miten tyhmiä kysyt, mutta kysyn silti. Tietääkö kukaan, toimivatko rahanvaihtopisteet Vantaan kentällä myös jouluaattona? Jos ei toimi, uskaltaako matkaan lähteä vain eurojen kanssa ja vaihtaa vasta paikan päällä? Ylipäätään rahan kanssa toimiminen: kannattaako ottaa nippu euroja mukaan vain voiko siellä käyttää Visaa (nostot, toki pankeissa, mutta onko automaatteja)?
Ennen kuin saat raivarin ja alat sättiä tätäkin kysyjää, relaa hetki. En uhkaa mitenkään sinun nerouttasi ja kaikkitietäväisyyttäsi. Myönnän heti auliisti tyhmyyteni :)
Rahan vaihto
24
4856
Vastaukset
- Nimetön
eurot mukaan. siellä on rahanvaihtokoppeja joka paikassa lentokentästä lähtien ja parempi kurssi kun suomessa. automaattejakin joka paikassa (ATM)
- sulle!
Moi! Itselläkin vasta ensimmäinen Thaimaan matka tulossa parin kuukauden päästä mutta tutut ovat kertoneet, että paikan päällä saa rahaa vaihdettua helposti ja kurssi on siellä parempi kuin täällä vaihdettuna. Tuosta en tiedä, toimivatko rahanvaihtopisteet Vantaalla 24.12, mutta uskoisin kyllä että toimivat, liikkuuhan siellä silloin paljon ihmisiä suuntaan ja toiseen.
Ja minäkin kyselen täällä usein varmasti aika "tyhmiä" mutta kysellään silti =)! Kyllä aina joku asiallinen ja kiva ihminen kuitenkin viitsii vastata vaikka yllättävän paljon löytyy ihmisiä, joiden pitää päästä nostamaan omaa itsetuntoaan haukkumalla toisia ja ihmettelemällä heidän typeriä kysymyksiään. Mutta jätetään heidät vaan omaan arvoonsa eikös vaan =)? Ihanaa matkaa teille, minne päin menette lomailemaan?- rikastua
pitää euroja vaihtaa että erotuksella minkä kurssi voi aiheuttaa saa 3 euroa läjään? Niin paljon ettei harvalla mene 2 viikossa vaikka kuin yrittää. Ei siis mitään väliä missä vaihtaa vai vaihtaako lainkaan vaan nostaa seinästä jos käteistä johonkin tarvitsee. Teistä ei tule valuuttamiljärdöörejä vaikka minkä tekisitte.
- forex vs. Bangkok Bank
rikastua kirjoitti:
pitää euroja vaihtaa että erotuksella minkä kurssi voi aiheuttaa saa 3 euroa läjään? Niin paljon ettei harvalla mene 2 viikossa vaikka kuin yrittää. Ei siis mitään väliä missä vaihtaa vai vaihtaako lainkaan vaan nostaa seinästä jos käteistä johonkin tarvitsee. Teistä ei tule valuuttamiljärdöörejä vaikka minkä tekisitte.
Löytyihän se typerys sieltä tähänkin keskusteluun. Et ilmeisesti paljon laske etkä matkustele?
Forex: 100,00 EUR -> 4303,11 THB
BKK Bank 100 EUR -> 4338 TBH
Erotus 134,89 TBH eli 3,04 euroa. - matikkaraketti
forex vs. Bangkok Bank kirjoitti:
Löytyihän se typerys sieltä tähänkin keskusteluun. Et ilmeisesti paljon laske etkä matkustele?
Erotus 134,89 TBH eli 3,04 euroa.Ei kyllä ihan taida stemmata tuo laskutoimitus...
- jaro87
forex vs. Bangkok Bank kirjoitti:
Erotus 134,89 TBH eli 3,04 euroa.minusta 4338,11
-4303,00
= 34,89 BTH
ei aivan tee kolmea euroa
ja mielestäni edellinen kommetti oli erittäin asiallinen suhteellisuuden taju olisi hyve.
Pääasia , että lomasta nautitaan eikä turhasta narista. - tahallani
matikkaraketti kirjoitti:
Ei kyllä ihan taida stemmata tuo laskutoimitus...
tuon virheen tuohon että saavat pilkunnussijatkin kirjoittamisen aihetta. Kokeilkaapa (4438 TBH - 4303,11 THB)/44,38 TBH/EUR = 3,04 EUR.
- kouluun vielä
tahallani kirjoitti:
tuon virheen tuohon että saavat pilkunnussijatkin kirjoittamisen aihetta. Kokeilkaapa (4438 TBH - 4303,11 THB)/44,38 TBH/EUR = 3,04 EUR.
vielä kouluun sillä ei ole ihan oikein tuo sinun laskutoimitus ja kuten sanoin niin 2 viikon käteiskassassa saattaa saada 3 euroa läjään kun osaa vaihtaa oikein, mahtavaa ja upeeta ja lapsellista. Siis 100TBH on 2 euroa ja silloin 44 TBH ei ole siis edes euroakaan. Mistä ihmeestä nakkasit tuon 3, 04 euroa kun se on jo yli 600 TBH:ta???
- minä kirjoitin
jaro87 kirjoitti:
minusta 4338,11
-4303,00
= 34,89 BTH
ei aivan tee kolmea euroa
ja mielestäni edellinen kommetti oli erittäin asiallinen suhteellisuuden taju olisi hyve.
Pääasia , että lomasta nautitaan eikä turhasta narista.sillä minä kirjoitin että koko 2 viikon aikana voi säästää valuutan vaihdolla ehkä jopa 3 euroa eli puhutaan ainakin minulla n. 400 eurasta mitä siellä vaihdan rahaa.Suurin osa menee Visalle. Joko alat tajuta? MInun esimerkki ole vain kun niin kovaa ääntä pidetään missä sitä valuuttaa kannattaa vaihtaa elii ei mitään väliä missä.
- jaro87
Voithan tietysti vaihtaa jo paikkakuntasi pankissa vaikka 100€ bateiksi, niin pääset alkuun, jos vaikka tarvii ostaa juotavaa tms.pienempää syötävää tullessasi ja vaihtaa myöhemmin lisää paikan päällä thaimaassa.
- jaro87
onneksi lähdemme 31.12 jo kolmatta kertaa.
Taskurahat on jo vaihdettu 200€ bateiksi,että ei muuta kuin menoksi. - iiuiui
jaro87 kirjoitti:
onneksi lähdemme 31.12 jo kolmatta kertaa.
Taskurahat on jo vaihdettu 200€ bateiksi,että ei muuta kuin menoksi.just. ymmärtäisin sen 2e bahteiksi jos vaikka alkaa tekemään mieli vettä matkalla koneesta sinne rahanvaihtopisteeseen, mutta 200e...
200e oli mulla puolen kk budjetti thaimaassa - usko pois
iiuiui kirjoitti:
just. ymmärtäisin sen 2e bahteiksi jos vaikka alkaa tekemään mieli vettä matkalla koneesta sinne rahanvaihtopisteeseen, mutta 200e...
200e oli mulla puolen kk budjetti thaimaassamutta esim. meidän 6 hengen perhe käyttää 2 viikon aikana käteistä noin 600-1000 euroa ja vain kaikkeen muuhun kuin ostoksiin jotka tehdään luottokorteilla. Joko alat ymmärtää ettei kaikki selviä eikä ole edes tarkoitus selvitä 200 eurolla kuukaudesta tai puolestakaan.
- uskon pois
usko pois kirjoitti:
mutta esim. meidän 6 hengen perhe käyttää 2 viikon aikana käteistä noin 600-1000 euroa ja vain kaikkeen muuhun kuin ostoksiin jotka tehdään luottokorteilla. Joko alat ymmärtää ettei kaikki selviä eikä ole edes tarkoitus selvitä 200 eurolla kuukaudesta tai puolestakaan.
joo uskon. rikkaat ne on eriksee. onnee
- Jättää Bahtheja
usko pois kirjoitti:
mutta esim. meidän 6 hengen perhe käyttää 2 viikon aikana käteistä noin 600-1000 euroa ja vain kaikkeen muuhun kuin ostoksiin jotka tehdään luottokorteilla. Joko alat ymmärtää ettei kaikki selviä eikä ole edes tarkoitus selvitä 200 eurolla kuukaudesta tai puolestakaan.
Edelliseltä reissulta sen verran ettei ole huolta kun maahan menee seuraavan kerran. Visa nostot tulevat kalliiksi...
- voisit
suomessa vaihtaa 50€ bateiksi ja loput sitten perillä sieltä kyllä vaihtopisteitä löytyy jokapaikasta,no jos maksat visalla jossakin niin katso tarkasti mitä veloittavat,mulle meinas käydä huonosti kun laskuun oli ilmestynyt nollia vähän liian paljon mut onneks huomasin ajoissa ja peruin sit koko kaupan
- vaihdosta...
Moi!
Itse en vaihtanut rahaa Helsinki-Vantaalla, koska kurssi ei ole kummoinen. Suosittelen että vaihdat Thaimaan lentokentällä, mille kentälle ikinä menetkään. Mutta älä vaihda kauheasti, kurssi kentällä on huono. Eli vaihda muutamalla kympillä, niin että saat jotain ostettua, jos tarvitset, niin ja saat laukun kantajalle hotellilla annettua muutaman bahtin. Hyvää matkaa :)- kkkkokoko
missä on sitten hyvä kurssi? itse vaihdoin kentällä ja rahan loppuessa potkin seinästä lisää rahaa electronilla.
kerro ihmeessä parempi tapa? - rahaa...
kkkkokoko kirjoitti:
missä on sitten hyvä kurssi? itse vaihdoin kentällä ja rahan loppuessa potkin seinästä lisää rahaa electronilla.
kerro ihmeessä parempi tapa?Eikö se tullut tuosta edellisestä viestistä selväksi? Kentällä huono kurssi, joten kohteessa parempi. Aivojen käyttö taas kerran tällä palstalla sallittua.
- siitä ei ole
rahaa... kirjoitti:
Eikö se tullut tuosta edellisestä viestistä selväksi? Kentällä huono kurssi, joten kohteessa parempi. Aivojen käyttö taas kerran tällä palstalla sallittua.
myös sinulle ettei siitä ole oikeasti mitään hyötyä rahallisesti missä vaihtaa tai on mutta on kysymys muutamasta eurosta per matka. Miksi vaivata tuolla päätään vaan vaihtaa missä mieli tekee ja ehtii. Usein vaihtaminen jää perille ja asioidessa pankissa pelkästään parkkimittariin voi Suomessa mennä enemmän kuin perillä kurssieroon missä vaihtaa ja missä kannattaa? Ymmärsitkö vai ?
- ja kuka ei
siitä ei ole kirjoitti:
myös sinulle ettei siitä ole oikeasti mitään hyötyä rahallisesti missä vaihtaa tai on mutta on kysymys muutamasta eurosta per matka. Miksi vaivata tuolla päätään vaan vaihtaa missä mieli tekee ja ehtii. Usein vaihtaminen jää perille ja asioidessa pankissa pelkästään parkkimittariin voi Suomessa mennä enemmän kuin perillä kurssieroon missä vaihtaa ja missä kannattaa? Ymmärsitkö vai ?
Vastasin vain kysymykseen.
- Naapuriapua !
rahaa... kirjoitti:
Eikö se tullut tuosta edellisestä viestistä selväksi? Kentällä huono kurssi, joten kohteessa parempi. Aivojen käyttö taas kerran tällä palstalla sallittua.
Vaihtaa rahaa. Siis lentokentällä, Sinne
pääsee vaan lentokoneet yms
Varsinkin ne kiitoradat ovat vaarallisia.
Lentoasemarakennuksessa eli terminaalissa on
useita rahanvaihtopaikkoja. Mutta älä vaihda
sieltä, voit hävitä 100€:lla yhden vesipullon
hinnan. Ja tämä kaikki on totta. Hyvähän se on että
kokematon kysyy ,tämä on oikea paikka !
- sarja
...vaihtaa Suomessa Bahteiksi, esim Forexilla yleensä hyvä kurssi, sen verran että pääsee alkuun, just vaikkapa 50e(joka jo sinänsä aika iso raha THaimaassa). Mutta toisaalta voit vaihtaa sen vaikka omassa pankissasi, sillä ei kummempaa tappiota tee vaikkei olis kovin edullinenkaan kurssi =)) Sitten Thaikkuihin kandee ottaa 50 euron seteleitä, ei isompia ainakaan. Paikallisia rahanvaihtopisteitä on siellä sun täällä, ja niissä Suomalaisittain katsottuna ihan hyvät kurssit. Itse olen ottanut yleensä Visa kortin mukaan ja käyttänyt sitä maksuvälineenä "oikeissa kaupoissa"( ei siis missään kojuissa yms) ja maksutapahtuma suoritetaan "silmieni alla". Mitään huijauksia ei ainakaan tähän mennessä ole tapahtunut, ei yrityksiäkään tiettävästi. Olenpa muutaman kerran myös nostanut rahaa Visalla automaatista, niitä automaattejahan löytyy Thaimaassa yllättävän tiuhaan pienissäkin paikoissa. Jokainenhan tiedämme nostoista menevät palkkiot, joten toimikaamme kuten kukin itse haluaa sen suhteen. Kyllä meidän 3-henkinen perhe on saanut menemään yli 1000, ehkä jopa 1500 euroa 2:ssa viikossa, mutta on sitten tullut kyllä ostettua tuliaisiakin aika reippaasti kun on monta sisarusta ja läheisiä lapsukaisia.Eikä olla säästelty kauheasti matkoilla, mutta ei tosiaankaan ökyiltykään. Nyt kun on muutama kerta käyty Thaimaassa niin ehkä ei enää ole sellanen hinku ostaa kaikenlaista t-paitaa ja shortisa ja "fake"crocsejakin saa jo suomesta samaan hintaan =)) Mutta siis pienellä rahallakin siellä pärjää, syömingit kun ovat yleensä niin edullisia että jos vertaa esim. Kanarian saariin, Kreikkaan tai Italiaan niin ruokailuun menevä raha on Thaimaassa huomattavasti pienempi osa matkakassasta. Hyvää matkaa!!
http://keskustelu.suomi24.fi/matkailu_show.fcgi?category=104&conference=4500000000000862&posting=22000000040057961
Kuten siellä lukee, vaihdoin ihan omasta pankista
setelit käteen. 2 reissua tiedossa oli jo silloin.
Nyt syksyllä kuukaudeksi mukaan 120 000baht ja mastercard. Vaihtamalla täällä hyvän? kurssin aikaan sain kurssilla 1e/50 baht.
Siellä piti ottaa 10 000baht seinästä joka maksoi loppupeleissä 238e. Joten sillä oli kurssi n. 42baht/euro.
Käsitin et "lähdemme" tarkoittaa useampaa kuin 1 persoona?. Tosin nämä vesipullosäästäjät ei tajunnu sitä?. (3 euron säästö/2 vkoa ?, siinäpä meillä oikein matemaatikko ;).
Siispä mitä useampi matkaaja sen enemmän säästöä.
Ja saattaapi olla et muutkin kun mä maksavat paikan päällä majoituksen ym. kuluja.
Saattaa tosin olla et kurssit heittää "häränpylllyä". Sehän on sitä sijoitusjuttua johon voipi itse ainoastaan vaikuttaa.
Eurot tai Bahtit mukaan. Vähemmän luottokorttia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135233
- 675034
- 904104
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603188- 432781
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521904- 391764
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628