2.0 FSI kulutus

mitä lukemia...

millaisia kulutuslukemia ko koneella saatu aikaiseksi??

6

7345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtyryrtgg

Työpaikalla tollanen farmarina ja kulutus on kyllä minusta aivan posketon, ajotietokoneen mukaan 9-10l/100km maantieajossa.

• 2,0 FSI 4 MOTION

kulutus matka-ajo 7-7,5/ 100 km
      kaupunki 9-10 l/100 km

• Kiinnostunut Setä

Onkos kukaan mitannut TODELLISTA kulutusta tankattujen litrojen ja ajetun matkan kautta vai onko kysymys ajotietokoneen antamista arvoista? Pitänee muistaa että emmehän me tiedä millä logiikalla tuo ajotietokone kulutusta haistelee ja ovatko lukemat ylipäänsä kuin suuntaa antavia.

Toki kuitenkin kulutuslukemien näkeminen näytöllä auttaa optimoimaan omaa ajotapaa jolloin lukemat ovat kylläkin vertailukelpoisia.

(Passat -07 2.0 FSI sedan vie ajotietokoneen mukaan tollasia 9-10 litran määriä ainoastaan 140 km/h vauhdilla ajettaessa mutta todellista kulutusta en ole mitannut).

• Pasunisti

Passat Variant ei ole todellakaan mikään bensapihi.
        Itse olen pitänyt kirjaa kulutuksesta Excelillä.
        Auton mittarissa oli 12 km kun vastaanotin sen. Myyjä varoitti heti, että tehtaalla autoihin on tankattu vain noin 7 litraa joten syytä tankata heti.
        Nyt olen tankannut 101 kertaa ja bensaa on pumpattu 2 v ja 8 kk aikana tankkiin 5191 l (tästä puuttuu siis yllä mainittu 7 l).
        Keskikulutus koko ajalta on 7,85 l/100km.
        Talvella kun peräkärryssä on moottorikelkka tai muuta painoa, on tosi vaikea päästä alle 10 l/100km vaikka pyrin ajamaan taloudellisesti.
        Minun mielestäni ajotietokone näyttää kohtuullisen tarkasti oikeita arvoja, joskaan en ole tehnyt aisiasta tarkempaa mittausta/vertailua.

• sdvdfg54
        Pasunisti kirjoitti:

Auton mittarissa oli 12 km kun vastaanotin sen. Myyjä varoitti heti, että tehtaalla autoihin on tankattu vain noin 7 litraa joten syytä tankata heti.
        Nyt olen tankannut 101 kertaa ja bensaa on pumpattu 2 v ja 8 kk aikana tankkiin 5191 l (tästä puuttuu siis yllä mainittu 7 l).
        Talvella kun peräkärryssä on moottorikelkka tai muuta painoa, on tosi vaikea päästä alle 10 l/100km vaikka pyrin ajamaan taloudellisesti.
        Minun mielestäni ajotietokone näyttää kohtuullisen tarkasti oikeita arvoja, joskaan en ole tehnyt aisiasta tarkempaa mittausta/vertailua.

Ihan samaan keskikulutukseen olen päässyt '07 sedanilla.

• Kiinnostunut Setä
        Pasunisti kirjoitti:

On tietysti makuasia mitä pitää kohtuullisena ja mitä liiallisena mutta mielestäni 7,85 l/100 km ympärivuotisena keskikulutuksena on, jos ei ihailtava, niin kehuttava kuitenkin. Autolla on kuitenkin painoa yli 1500 kg ja moottorissa tehoa 150 hv, vapaasti hengittäväksi sen vääntöominaisuudet ovat myös aika lailla vertaansa vailla (paitsi aivan tyhjäkäynnin läheisyydessä).

Se että autosi vie peräkärry perässä tuollaisia lukemia ei ole auton vaan kärryn vika, lisääntynyttä ilmanvastusta kun ei voiteta ilman tehoa.

Olisin kiinnostunut jos jostain löydät oleellisesti ja todistettavasti vähemmän kuluttavan auton samoilla tehoilla ja sisätiloilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      78
      4399
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      114
      4117
    3. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      167
      3045
    4. Surullista

Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      58
      2547
    5. Muuttunut käytös

Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      67
      2397
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle juuri nyt?

💜
      Ikävä
      142
      2276
    7. Väkeä oli liikkeellä

Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      42
      2107
    8. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      55
      2092
    9. Oliko kiihkeä

ensimmäinen yö?
      Ikävä
      52
      2022
    10. Kummallista

Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      56
      1762
    Aihe