millaisia kulutuslukemia ko koneella saatu aikaiseksi??
2.0 FSI kulutus
6
7345
Vastaukset
- rtyryrtgg
Työpaikalla tollanen farmarina ja kulutus on kyllä minusta aivan posketon, ajotietokoneen mukaan 9-10l/100km maantieajossa.
- 2,0 FSI 4 MOTION
kulutus matka-ajo 7-7,5/ 100 km
kaupunki 9-10 l/100 km - Kiinnostunut Setä
Onkos kukaan mitannut TODELLISTA kulutusta tankattujen litrojen ja ajetun matkan kautta vai onko kysymys ajotietokoneen antamista arvoista? Pitänee muistaa että emmehän me tiedä millä logiikalla tuo ajotietokone kulutusta haistelee ja ovatko lukemat ylipäänsä kuin suuntaa antavia.
Toki kuitenkin kulutuslukemien näkeminen näytöllä auttaa optimoimaan omaa ajotapaa jolloin lukemat ovat kylläkin vertailukelpoisia.
(Passat -07 2.0 FSI sedan vie ajotietokoneen mukaan tollasia 9-10 litran määriä ainoastaan 140 km/h vauhdilla ajettaessa mutta todellista kulutusta en ole mitannut).- Pasunisti
Passat Variant ei ole todellakaan mikään bensapihi.
Itse olen pitänyt kirjaa kulutuksesta Excelillä.
Auton mittarissa oli 12 km kun vastaanotin sen. Myyjä varoitti heti, että tehtaalla autoihin on tankattu vain noin 7 litraa joten syytä tankata heti.
Nyt olen tankannut 101 kertaa ja bensaa on pumpattu 2 v ja 8 kk aikana tankkiin 5191 l (tästä puuttuu siis yllä mainittu 7 l).
Keskikulutus koko ajalta on 7,85 l/100km.
Talvella kun peräkärryssä on moottorikelkka tai muuta painoa, on tosi vaikea päästä alle 10 l/100km vaikka pyrin ajamaan taloudellisesti.
Minun mielestäni ajotietokone näyttää kohtuullisen tarkasti oikeita arvoja, joskaan en ole tehnyt aisiasta tarkempaa mittausta/vertailua. - sdvdfg54
Pasunisti kirjoitti:
Auton mittarissa oli 12 km kun vastaanotin sen. Myyjä varoitti heti, että tehtaalla autoihin on tankattu vain noin 7 litraa joten syytä tankata heti.
Nyt olen tankannut 101 kertaa ja bensaa on pumpattu 2 v ja 8 kk aikana tankkiin 5191 l (tästä puuttuu siis yllä mainittu 7 l).
Talvella kun peräkärryssä on moottorikelkka tai muuta painoa, on tosi vaikea päästä alle 10 l/100km vaikka pyrin ajamaan taloudellisesti.
Minun mielestäni ajotietokone näyttää kohtuullisen tarkasti oikeita arvoja, joskaan en ole tehnyt aisiasta tarkempaa mittausta/vertailua.Ihan samaan keskikulutukseen olen päässyt '07 sedanilla.
- Kiinnostunut Setä
Pasunisti kirjoitti:
Minun mielestäni ajotietokone näyttää kohtuullisen tarkasti oikeita arvoja, joskaan en ole tehnyt aisiasta tarkempaa mittausta/vertailua.On tietysti makuasia mitä pitää kohtuullisena ja mitä liiallisena mutta mielestäni 7,85 l/100 km ympärivuotisena keskikulutuksena on, jos ei ihailtava, niin kehuttava kuitenkin. Autolla on kuitenkin painoa yli 1500 kg ja moottorissa tehoa 150 hv, vapaasti hengittäväksi sen vääntöominaisuudet ovat myös aika lailla vertaansa vailla (paitsi aivan tyhjäkäynnin läheisyydessä).
Se että autosi vie peräkärry perässä tuollaisia lukemia ei ole auton vaan kärryn vika, lisääntynyttä ilmanvastusta kun ei voiteta ilman tehoa.
Olisin kiinnostunut jos jostain löydät oleellisesti ja todistettavasti vähemmän kuluttavan auton samoilla tehoilla ja sisätiloilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 784399
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans1144117BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1673045Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa582547Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?672397- 1422276
Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik422107Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome552092- 522022
Kummallista
Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?561762