Sähköuunien lämpötilat

Iita-Amalia

Apua, kuka osaisi vastata mitkä ovat sallitut lämpötilarajat sähköuuneissa? Eli jos lämpötila on esim. 100 C, niin paljon se saa mitattaessa olla alle tai yli?

Yritin niitä kuumeisesti etsiä, mutta en vain löytänyt.

Jos vain joku osaa vastata, niin olen enemmän kuin kiitollinen.

5

1398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettä oikein kysyt?

"Eli jos lämpötila on esim. 100 C, niin paljon se saa mitattaessa olla alle tai yli?"

No sehän on sen 100 C.

Muotoile kysymys uudelleen, ei jummarra.

• The Rat

Tarkoittaa kai, että kun säätimestä vääntää lämmöksi 100 astetta, niin kuinka tarkka tuon täytyy olla.

Ponunkeitossa hyvinkin tähdellinen tieto, mutta en muista siinä koskaan uuninkäyttöä suositellun.

• EIKÄ-

olen mitannut ja jatkuvasti on 2-3 mittaria pakastimessa ja 2 jääkaapissa jotka hälyttävät tarvittaessa.

pakastimessa on eri hyllyillä -10-22 astetta, kun lämpö on keskimäärin -18 ja sitä näyttää kiltisti pakastimen mittari.
      Lämpötilan vaihtelut ovat toisena päivänä 2-5 astetta, joskus jopa 10 astetakin, vaikka ei päiviin kaappeja avaisi.

Samantapaista jääkaapeissa,
      juuri em. syistä olen laittanut nuo toimimaan kellokytkimellä, pysyy tasaisempi lämpö ja ruoat säilyivät paremmin.

Lämmön vaihtelu heikentää enemmän ruoan säilymistä, kuin itse se kylmyys.

Pakastimeen riittä erittäin hyvin 10-12 astetta kunhan se on sitä aina tasaiseen.
      Ainoastaan jäätelö on pehmeää, mutta laatu ei kärsi ja ehkä sianliha ei kestä kk säilytä, mutta sitä en ole syönyt 10 vuoteen.

eli sähköhelloista arvelen että lämpöjä on eri paikoissa kovin eri tavalla,
      ehkä jossain on sata, mutta lämmityksessä menee varmaan 50 astetta yli ja myös jos käyttää vain ylä- ja alalämpöjä ovat uunin lukemat kovin erilaisia.

Ja myös kiertoilmauunissa arvelen olevan yli 30 asteen eroja.

Lisäksi arvelen, että kuuman, sähköhellaan sopivat kotikäyttöön tarkoitetut mittarit ovat kovin erilaisia,
      pitää laittaa 2-3 mittaria jotta sen voit tutkia.

• älöäölädlgfdf

Ei hajuakaan. Kokemus on osoittanut, että kakunpaistolämpötiloissa voi olla n. 5-10 asteen heittoja eli uuni ei lämpeä ihan niin kuumaksi kuin pitäisi. Minusta se on vielä normaalia toleranssia.

• mittaillut

Uunin termostaatin lämpötilan toiminta-alue heittelee normaalisti siinä 30 asteen verran. Siis jos olet valinnut esim. 175C astetta. Kun uunin lämpötila on saavuttanut tuon 175c termari tietty katkaisee lämmön, lämpötila jatkaa siitä vielä ylöspäin sellaiset 15-25c ennenkuin lämpötilan nousu pysähtyy. Sitten mennään alas, alle tuon 175c sinne 155-165c jonka jälkeen termostaatti taas pyytää uutta lämpöä sama toistuen. Mielestäni uunin lämpötilan heitto siitä valitusta astemäärästä on sellaiset max 25-50 c. Merkkivalon sammuminen on se hetki kun tarvitsis se lämpötila noteerata, onko yhtä säädön kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1260
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe