Mitä mieltä porukka on ajoneuvoista maksettavista veroista ?
Oisko parempi, että moottoripyörillä ois o% vero ja valtion kassaan lypsettäisiin vastaava määrä ropoja erilaisilla käyttömaksuilla ja korkeampana bensan hintana ?
Oisko oikein moottoripyörän jo omistavilta ottaa arvoa pois käytettyjen hintojen romahduksen ansiosta ja kuinka asiaan suhtautuisivat isot käytettyjen varastot omaavat kauppiaat ?
Oisko ykskään motoristi onnellisempi, jos sen uuden saiskin 2500 halvemmalla, mutta kulut nousisivat pitkällä aikavälillä vielä reilusti enemmän ?
Oisko oikein, että joka tallissa ois ajokuntoisia hyviä laitteita, joita kukaan ei osta ?
Oisko ollu parempi, kun en ois avannu koko v_tun ketjua ?
Autovero ?
9
515
Vastaukset
- se olis
ollut vitun paljon parempi.
Kuka hullu haluaa puhua maksuista jotka aina vaan nousee.Mikst puhu asioista jotka laskee veroja?
Va hyväksyitkö ne verot jo mielessäs?- tajunnut !
Suuri kusetus on juuri se, että vero "näennäisesti" otetaan pois, mutta saman sektorin verotulot eivät saa laskea, noin valtiovarain ministerin näkökannalta ja silloin on käyttömaksut tms. otettava käyttöön, jotta todellisuudessa saadaan ( ryövätään käyttäjiltä ) enemmän hilloa kerättyä valtion laariin.
Annetaan hieman vasemmalla ja riistetään oikealla. Siihen se johtaa.
- Vee2
Mun mielestä ajoneuvovero pitäisi poistaa kokonaan. Autot ja mp:t maksaa Suomessa 30% enemmän kuin vaikka Saksassa.
Bensan hintaa ei pidä korottaa, sillä bensamme on samanhintaista kuin muissakin maissa.
Käyttömaksuja ei pidä ottaa käyttöön, ei edes moottoriteillä, koska me veronmaksajata olemme maksaneet ne tiet jo kalliisti sikaverotuksemme takia. Ymmärrän moottoritiemaksut Itävallassa ja ne tunnelimaksut mutta muissa maissa ne ovat ryöstöä.
Ajoneuvovero pitää olla samanlainen kuin muillakin Euroopan mailla, olemmehan me eurooppalaisia? Päättäjät Arkadianmäellä antavat näin ymmärtää, mutta tosiasiat ovat eritavalla.
Verot alas, ei muita maksuja. Kyllä valtionherrojen pitää tulla toimeen niillä rahoilla mitä normaaliverotuksesta kertyy.
Tai jossei rahat riitä pitää menoja karsia. Virkamieskoneistossa on niin monta turhaa sosiaalitapausta suojatyöpaikoissaan, että sieltä pitäisi karsinnat aloittaa.
On naurettavaa, että vaikka Sloveniassa, jota moni pitää "kehitysmaana" on autovero 0%.
Mun prätkä maksaa siellä kaupassa 18.000 € kun täällä siitä joutuu pulittamaan yli 26.000 €
Kyllä mulle tuo 6.000 euroa kelpaa!
Kelpais varmaan sullekin???
Pitäs varmaan muuttaa paperit Saksaan.
Säästäisi hirveen pitkän pennin.
Autot, MP:t ja asunnot ovat halpoja.
Matala verotus.
19% ALV, meillä 22%.
Ruoka edullista.
Näillä jutuilla ei ole ihme että saksalaiset ovat vaurasta porukkaa ja heillä on varaa lomailla kaikkialla maailmassa.
Suomalainen kitisee ja kyselee vaikka suomi24 matkailupalstalla, että "Miksi kultahietikolle maksaa viikko niin paljon"? tai yleinen kysymys on myös, että mitä olut maksaa siellä tai tuolla.
Ei pitäisi olla näin.
Vaihtakaamme siis kansallisuutta, vaikka virolaisiksi.- muuttanut
sinne kultamaahasi Viroon? Tilanne on tällä hetkellä ainakin osittain se että autot ja moottoripyörät ovat suomessa ja saksassa suurinpiirtein samanhintaisia vaikka suomen hintaan sisältyy veroa. Ainoa käytännön ero on kaluston kunnossa mikäli on osannut ostaa oikein. Voit muuttaa myös saksaan jos olet sopeutuvaista sorttia. Opit kielen ja kulttuurin nopeasti, jaksat painaa pitkää päivää turkkilaisten kanssa kaikkein viheliäisimmissä työpaikoissa. Maksat myös oman sosiaaliturvasi ja sairausvakuutuksesi ym. Tervetuloa tänne saksaan. Täällä on überihanaa.
- Vee2
muuttanut kirjoitti:
sinne kultamaahasi Viroon? Tilanne on tällä hetkellä ainakin osittain se että autot ja moottoripyörät ovat suomessa ja saksassa suurinpiirtein samanhintaisia vaikka suomen hintaan sisältyy veroa. Ainoa käytännön ero on kaluston kunnossa mikäli on osannut ostaa oikein. Voit muuttaa myös saksaan jos olet sopeutuvaista sorttia. Opit kielen ja kulttuurin nopeasti, jaksat painaa pitkää päivää turkkilaisten kanssa kaikkein viheliäisimmissä työpaikoissa. Maksat myös oman sosiaaliturvasi ja sairausvakuutuksesi ym. Tervetuloa tänne saksaan. Täällä on überihanaa.
Arvasin jo kirjoittaessani viestiäni, että heti seuraava vastaa kuten sinä, että painu Viroon.
Voin lohduttaa sua, että en mene Viroon asumaan vaikka vähän maksettaisi...
Suomesta ei voi uutta pyörää ( H-D ) ostaa "oikein" se on samanhintainen kaikkialla ja niiden jälleenmyyjät antaa max. 2% käteisalennuksen.
Saksaan muuttaisinkin ihan mielelläni mutta onneksi voisin vaikuttaa siihen tarviiko painaa töitä turkkilaisten kanssa.
Niinhän täällä Suomessakin, ainakin yrittäjän, on maksettava toiseen kertaan omat eläkkeensä ja erilliset lisävakuutukset pitää olla jos haluaa joskus hoitoa.
Vaikka miten laskisi Suomi on sikakallis maa. - Nimetön
Vee2 kirjoitti:
Arvasin jo kirjoittaessani viestiäni, että heti seuraava vastaa kuten sinä, että painu Viroon.
Suomesta ei voi uutta pyörää ( H-D ) ostaa "oikein" se on samanhintainen kaikkialla ja niiden jälleenmyyjät antaa max. 2% käteisalennuksen.
Saksaan muuttaisinkin ihan mielelläni mutta onneksi voisin vaikuttaa siihen tarviiko painaa töitä turkkilaisten kanssa.
Niinhän täällä Suomessakin, ainakin yrittäjän, on maksettava toiseen kertaan omat eläkkeensä ja erilliset lisävakuutukset pitää olla jos haluaa joskus hoitoa.
Vaikka miten laskisi Suomi on sikakallis maa.ihan hyvin vaihtaakin.
Viro on kiehtova maa. - alvi--elvi
Vee2 kirjoitti:
Vaikka miten laskisi Suomi on sikakallis maa."Vaikka miten laskisi Suomi on sikakallis maa."
Tässä osuit napakymppiin. Katso vaikka minkälaisia hintoja pyydetään matkan järjestämisestä esim. Adrianmeren rantamille.
"ei ole ihme että saksalaiset ovat vaurasta porukkaa ja heillä on varaa lomailla kaikkialla maailmassa. "
Suomalaiset ne vasta vaurasta porukkaa ovatkin jos katsoo mitä hintoja täällä matkoista maksetaan. - kirvelee #
"Mun prätkä maksaa siellä kaupassa 18.000 € kun täällä siitä joutuu pulittamaan yli 26.000 €
Kelpais varmaan sullekin???"
Vaan jos tuo vero joskus tippuu, niin niinkuin aloittaja sanoi, myös käytettyjen hinnat tippuu.
Todellisuudessa et voita 6t, kun sen sun hyvityshinta tippuu 7000. Jää vielä tonttu pakkaselle.
Kohtuuverotus ostohinnoissa ja ehdoton ei kulutusveroille ! - Vee2
kirvelee # kirjoitti:
"Mun prätkä maksaa siellä kaupassa 18.000 € kun täällä siitä joutuu pulittamaan yli 26.000 €
Kelpais varmaan sullekin???"
Vaan jos tuo vero joskus tippuu, niin niinkuin aloittaja sanoi, myös käytettyjen hinnat tippuu.
Todellisuudessa et voita 6t, kun sen sun hyvityshinta tippuu 7000. Jää vielä tonttu pakkaselle.
Kohtuuverotus ostohinnoissa ja ehdoton ei kulutusveroille !Mua kiinnostaa tulevaisuus ei se mikä mun pyörän arvo on jos verotus tippuu 30 % eurooppalaiselle tasolle. Ajattelen asiaa eteenpäin niin, että jos haluaisin aloittaa "bisneksen" vaikka vuokrabisneksen, saisin nuo tuotantohyödykkeet 6000 / kappale halvemmalla. 4 pyörästä se tekee jo 24.000 ja kas se onkin se raha jonka voi investoida muuhun tai jättää yritykseen vararahastoksi.
Mun oman pyörän osalta tappio tulisi vasta siinävaiheessä jos myyn sen kokonaan pois, en vaihda, vaan lopetan kokonaan harrastuksen.
Muistatko kun 90 luvun alussa asuntojen hinnat romahti? Ne joilla oli asunto/talo eivät hävinneet sen myynnissä muutenkuin kokonaan luopumalla omistuskohteesta. Jos he taas vaihtoivat asuntoa, väliraha pysyi samana kuin kalliiseenkin aikaan.
Lyhyesti: Mulle tulee tappiota siinä pyörässä vaan siinä tapauksessa että myyn sen ja lopetan.
Joku myös taisi tuolla morkata jotain yrittäjiä, alan yrittäjiä en ole moittinut ahneudesta vaan verottajaa. Kyllä todella monella yrittäjällä (alasta riippumatta) on senverran tiukkaa, ettei heitä ainakaan kahdetimaan kannata ruveta.
JA.PS. En ole moottoripyöräkauppias ....
JA.PS2. Kohtuuverotus ostohinnoissa (=sama veroaste kuin muuallakin euroopassa)
Ehdoton ei kulutusverolle (=niin juuri, alvia pitää pudottaa)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272594Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271406- 1011359
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59995