Kuka voi jelpata seuraavien sanojen kansa!!!!!!???????? Mitä ihmettä tarkoittavat:
- metakognitio???
- semiotiikka??
- konstruktivismi
Integraation tiedän,mutta mitä onkaan segregaatio??
Entä progressiivinen ongelmanratkaisu??
- indoktrinaatio?
:( ......sivistyssanakirjaa en omista,joten ajattelin täältä kysyä apua viisaammilta.
vaikeita sanoja, AUTTAKAA!
3
918
Vastaukset
- on intergraation
vastakohta: eristyminen tai eristäminen. Joku henkilö tai ryhmä jättäytyy tai jätetään valtavirran ulkopuolelle. Rasismi ja muu syrjintä on segregaatiota.
Indoktrinaatio on aivopesua, manipulaatiota, oman ajattelun kieltämistä.
Loput sanat voit katsoa vaikka Internetistä - tai käy lainaamassa sivistyssanakirja kirjastosta.
Aavistanko oikein, että pähkäilet kasvatustieteiden parissa? Ota huomioon, että eri tieteenaloilla voi olla samoilla sanoilla toisistaan poikkeavia erityismerkityksiä. Parhaiten opit sanojen merkityksen siitä asiayhteydestä, jossa niitä käytetään. - psykaope
Olen itse opiskellut sekä kasvatustieteitä että psykaa ja vinkkinä sanon, että nämä ovat melko oleellisia käsitteitä, jotka kannattaa ihan oikeasti opiskella jostakin alan perusteoksesta. Nuo kaikki eivät ole täysin yksiselitteisiä enkä suosittele pikatietä onneen, jos ne todella haluaa oppia ymmärtämään. (viittaan lähinnä käsitteisiin konstruktivismi ja metakognitio) Ps. näillä keskustelupalstoilla ei muutenkaan välttämättä aina saa totuudenmukaisia vastauksia, joten en suosittele tiedonhankintamenetelmäksi jatkossa... (Sinä tosin onneksi näytit kuitenkin saaneen ihan oikeita vastauksia)
- selitystä
Kyse on ihan tavallisista asioista, joita selittäessään kasvatustiede lähentelee joskus pseudotiedettä.
- Metakognitio tarkoittaa lähinnä "ajattelemisen ajattelemista". Sitä, että olet tietoinen niistä prosesseista, joilla muodostat tulkintasi maailmasta.
- Semiotiikka tarkoittaa sanakirjan mukaan "merkkioppia" ja segregaatio syrjintää. Näihin löydät vastaukset helposti täältä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Semiotiikka
Vaikka wikipediaa kritisoidaan, se antaa kohtuullisen hyvät vastaukset tuollaisiin kysymyksiin.
Kasvatustieteet pitävät sisällään tolkuttoman määrän luettavaa kirjallisuutta, josta about 70% on silkkaa merkityksetöntä huttua. Itse aikoinani jopa paneuduin niihin ja löysinkin jotain kullan arvoisia oivalluksia. Tosiasia kuitenkin on, että kun kysyt mitään näistä asioista työtään tekeviltä opettajilta, he yleensä ovat autuaan tietämättömiä, mitä esimerkiksi koko konstruktivismilla tarkoitetaan - ainakaan käytännössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818