hiusväri pois ovesta/seinästä

apuatarvitseva

eli loistavasti onnistuin sotkemaan seinän sekä oven hiusväriin. seinästä se melkein lähti mutta ovesta ei millään. ovi valkoinen ja hieman karheapintainen. onko jollakin vinkkejä millä aineella hiusvärit saisi pois? tahrat ei ole kovin suuria mutta häiritseviä kuitenkin.

27

29777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttaja

      Itse olen poistanut sillä monet tahrat.
      Kokeile ensin johonkin vähemmän näkyvään paikkaan.

      • .........

        Missä sellaisia myydään ja kuka on valmistaja?


      • tadaaaa
        ......... kirjoitti:

        Missä sellaisia myydään ja kuka on valmistaja?

        Myydään ainakin meidän pikkukylässä joka kaupassa. Kastelet sienen ja rutistat varovasti niin kuivaksi kuin sen saa ja sitten hinkaat..

        Valmistajaa en nyt kuollaksenikaan muista mutta paketti on sellainen limenvihreä(/keltainen) ja sienet valkoisia.. Hyvin on lähtenyt kaikki tahrat :)


      • löytyy
        tadaaaa kirjoitti:

        Myydään ainakin meidän pikkukylässä joka kaupassa. Kastelet sienen ja rutistat varovasti niin kuivaksi kuin sen saa ja sitten hinkaat..

        Valmistajaa en nyt kuollaksenikaan muista mutta paketti on sellainen limenvihreä(/keltainen) ja sienet valkoisia.. Hyvin on lähtenyt kaikki tahrat :)

        Esim täältä ostin minä www.rautanyrkki.fi Todella ihmeellinen sieni, ei mitään pesuaineita ja esim. kodinkoneet, valkoiseksi maalatut väliovet, keittiön kaapit ym. lähtee puhtaaksi. Lähtee pinttynytkin lika, eikä silti naarmuta pintaa. :)
        Niin ja lasisen kahvipannuni putsaan sillä, kun siinä on niin pieni suu ettei oikein saa sopimaan mitään hankausvillaa käden kanssa sisään, eikä aina viitsi astianpesukoneessakaan pestä. Ihmesienellä kun vähän hipaisee, niin lähtee putipuhtaaksi! :))


      • Mona-Miriaana
        löytyy kirjoitti:

        Esim täältä ostin minä www.rautanyrkki.fi Todella ihmeellinen sieni, ei mitään pesuaineita ja esim. kodinkoneet, valkoiseksi maalatut väliovet, keittiön kaapit ym. lähtee puhtaaksi. Lähtee pinttynytkin lika, eikä silti naarmuta pintaa. :)
        Niin ja lasisen kahvipannuni putsaan sillä, kun siinä on niin pieni suu ettei oikein saa sopimaan mitään hankausvillaa käden kanssa sisään, eikä aina viitsi astianpesukoneessakaan pestä. Ihmesienellä kun vähän hipaisee, niin lähtee putipuhtaaksi! :))

        Tiesithän että, PYYKINPESUPULVERILLA lähtee kaikenlaiset pinttymät ja palaneet kattilan pohjatkin puhtaaksi. Kahvilusikoista puhumattakaan, uunivuoatkin on kuin uusia.
        Ja toinen hyvä aine(järeämpi)on astiapesukoneen aine.


    • auttaja

      Muistin juuri että kampaajani poistaa värin
      käsistä sitruunalla.

    • mahdotontako?

      Tämä viesti tulee nyt aikalailla myöhässä palvellakseen alkuperäisen kysyjän tarpeita...mutta jos joku nyt saman ongelman edessä kaipailee vinkkejä niin tässäpä olisi yksi :)

      Kynsilakanpoistoaineella itse ainakin olen saanut monilta pinnoilta hiustenvärjäysainetta pois, kunhan se ei ole ehtinyt jämähtää ja pahasti imeytyä pintaan. Esim. vanhoissa kylpyammeissa, lavuaareissa jne voi olla pinta jo vähän karheutunut jolloin imaisee väriä itseensä. Puupintoihin en ole vielä kokeillut, kun ei (onneksi) ole ollut tarvetta :)

      • Anonyymi

        Voi kiitos! Värjäsin itse äsken hiuksia ja seinään oli jäänyt! Luin tämän ja auttoi! Kiitos!


    • oveen

      Suihkuta hiuslakkaa siihen oveen, ja pyyhi sitten. Muistan lukeneeni täältä tuon ohjeen.

      Kerro, miten kävi, olisi kiva tietää, toimiko tuo ohje.

      • kynsilakanpoistoaine

        kynsilakanpoistoaine toimi, mutta oven maalipinta vaaleni myös siltä kohdalta. hiuslakka ei toiminut eikä perus pesuaineet.


    • ikkunanpesuaine

      Ruiskutettavalla ikkunan-/lasinpesuaineella on ainakin öljytahrat lähteny kauniisti ovista, merkkiä en muista, mutta sinistä tavaraa läpinäkyvässä pullossa.

      • minä vaan

        Mulla oli sama ongelma. Silloin kun tahra tuli oveen, sain ihmesienellä suurimman osan pois, mutta en kuitenkaan kaikkea. Nyt kokeilin kynsilakanpoistoainetta, ja mun ovesta se ei vaalentanut maalia. Hyvin toimi.


      • -Jonttu-
        minä vaan kirjoitti:

        Mulla oli sama ongelma. Silloin kun tahra tuli oveen, sain ihmesienellä suurimman osan pois, mutta en kuitenkaan kaikkea. Nyt kokeilin kynsilakanpoistoainetta, ja mun ovesta se ei vaalentanut maalia. Hyvin toimi.

        Kynsilakanpoistoaine on liian tujua tavaraa, sehän on liuotinta! Älkää sillä maalattuja pintoja hinkatko :)

        Mutta domestoksella olen itse väriroiskeet poistanut. Joskus vanhoihin altaisiinkin tarttuu hiusvärin niin pirun tiukkaan, niin tuolla lähtee ihan itsekseen. Muistakaa suojahanskat ja hyvä tuuletus!


    • SS

      Hiusväri on yleensä emäksistä ainetta, joten kuvittelisin että lähtee happamalla(kuten just sitruunal) veks

    • HUSTAHRAT

      taikasieni kyllä kannattaa meillä lähti ihan puupinnasta ja kovasta betoniseinästä hiusväri pois ! pitää aika varovaisesti kyllä hinkata sillä mutta kyllä lähtee.

    • Shinkairi

      Ihme-/taikasieni toimii aivan älyttömän hyvin! Kävi vahinko ja värivaahtopurkin korkkia irrottaessa keittiötiloissa, se paukahtikin auki mukavasti sotkien silmien tasolla olevan keittiökaapin oven... Google pelasti taas kerran, onneksi löytyi ihmesieni kaapista. Kastelu, puristus ja kova hinkkaus ja ta-daa, puhdasta tuli! Toimi kuin unelma poistaen kaikki tahrat tiehensä, mutta kuitenkin vain tänäpäivänä aiheutuneet tahrat. Vanhempia tahroja se ei poistanut... :(

      • Angel_tought

        Ihme-/taikasieni on paska juttu.


    • Adalina83
      • Lakkaaja_1

        Kampaajani kertoi hiuslakan auttavan. Joku muukin tällä palstalla ehdotti samaa.


      • Kokeilen!
        Lakkaaja_1 kirjoitti:

        Kampaajani kertoi hiuslakan auttavan. Joku muukin tällä palstalla ehdotti samaa.

        Hei kiitos hiuslakka-vinkistä!
        Täytyykin heti kokeilla. Kohta olis muutto edessä ja violetti shokkiväri sotkenut wc:n kaapin oven, sekä lattiakaivossa ja "pikkusuihkun" letkussakin näyttäs olevan violetin sävyä.. O-ou! Toivottavasti lähtee, muuten uuden wc-kaapin ja letkun osto edessä.. :(
        Ei kyllä kannattas shokkiväreillä värjäillä kotonaan!


      • Kokeilen!
        Kokeilen! kirjoitti:

        Hei kiitos hiuslakka-vinkistä!
        Täytyykin heti kokeilla. Kohta olis muutto edessä ja violetti shokkiväri sotkenut wc:n kaapin oven, sekä lattiakaivossa ja "pikkusuihkun" letkussakin näyttäs olevan violetin sävyä.. O-ou! Toivottavasti lähtee, muuten uuden wc-kaapin ja letkun osto edessä.. :(
        Ei kyllä kannattas shokkiväreillä värjäillä kotonaan!

        todellakin toimii! :)


    • Hiusväritahrat

      Lavuaari oli täynnä hiusväriä, eikä lähtenyt tavallisilla siivousaineilla. Kokeilin sen jälkeen fairya ja suurin osa väristä lähti sillä. Sen jälkeen hinkkasin ihmesienellä ja lopuksi käytin vielä kynsilakanpoistoainetta. Nyt lavuaari on puhdas :-)!

    • Pulassa myös!

      Hiuslakkaa jo kokeilin eikä toiminu, pitäs vissiin kokeilla noita muitaki... haluisko joku kertoo mikä tuo ihmesieni on :D

    • Kokeiles tätä

      Ihmesieni hajoaa ja sillä ei saa mitään puhtaaksi. Osta se Taikasieni deluxe vaikka citymarketista tai prismasta. Ei maksa ku n.3e ja kestää sekä siivoaa tehokkaasti. Eikä murene niinku noi epäaidot.

    • Apua_auttakkee

      Mulla on puisessa valkoisessa pöydässä karmeat hiusväritahrat. Mustaa väriä, ja joissain kohdissa myös sinistä (siniset tahrat on vuoden vanhoja) ja ei ole lähtenyt pesupulverilla, hiuslakalla, tai kynsilakanpoistoaineilla. Eimillään. Ei edes mustat tahrat

      • Puuinssi

        Puunsyihin imeytynyt väri ja tässä tapauksessa hiusväri, ei lähde muutoin kuin työntämällä k.o. tuote tasohöylästä läpi j a näin höyläämällä muutama milli puuta pois. Jos ei voi laittaa tasohöylään, niin sitten käsihöylällä/hiomalla muutama milli puuta pois, eli kunnes tulee puhdas puu.

        Onnee vaan ja menestystä kaikille sotkijoille.

        P.S.
        Puu on hieno aine ja sitä ei kannata turhaan sotkea - parempi suojata ettei värjäänny.


    • taika sienellä lähtee hiusväri mistävaan!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      42
      3093
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      182
      1781
    3. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1642
    4. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1595
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      54
      1343
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      343
      1189
    7. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      104
      1035
    8. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      1024
    9. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      94
      994
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      61
      954
    Aihe