eli loistavasti onnistuin sotkemaan seinän sekä oven hiusväriin. seinästä se melkein lähti mutta ovesta ei millään. ovi valkoinen ja hieman karheapintainen. onko jollakin vinkkejä millä aineella hiusvärit saisi pois? tahrat ei ole kovin suuria mutta häiritseviä kuitenkin.
hiusväri pois ovesta/seinästä
27
33642
Vastaukset
- auttaja
Itse olen poistanut sillä monet tahrat.
Kokeile ensin johonkin vähemmän näkyvään paikkaan.- .........
Missä sellaisia myydään ja kuka on valmistaja?
- tadaaaa
......... kirjoitti:
Missä sellaisia myydään ja kuka on valmistaja?
Myydään ainakin meidän pikkukylässä joka kaupassa. Kastelet sienen ja rutistat varovasti niin kuivaksi kuin sen saa ja sitten hinkaat..
Valmistajaa en nyt kuollaksenikaan muista mutta paketti on sellainen limenvihreä(/keltainen) ja sienet valkoisia.. Hyvin on lähtenyt kaikki tahrat :) - löytyy
tadaaaa kirjoitti:
Myydään ainakin meidän pikkukylässä joka kaupassa. Kastelet sienen ja rutistat varovasti niin kuivaksi kuin sen saa ja sitten hinkaat..
Valmistajaa en nyt kuollaksenikaan muista mutta paketti on sellainen limenvihreä(/keltainen) ja sienet valkoisia.. Hyvin on lähtenyt kaikki tahrat :)Esim täältä ostin minä www.rautanyrkki.fi Todella ihmeellinen sieni, ei mitään pesuaineita ja esim. kodinkoneet, valkoiseksi maalatut väliovet, keittiön kaapit ym. lähtee puhtaaksi. Lähtee pinttynytkin lika, eikä silti naarmuta pintaa. :)
Niin ja lasisen kahvipannuni putsaan sillä, kun siinä on niin pieni suu ettei oikein saa sopimaan mitään hankausvillaa käden kanssa sisään, eikä aina viitsi astianpesukoneessakaan pestä. Ihmesienellä kun vähän hipaisee, niin lähtee putipuhtaaksi! :)) - Mona-Miriaana
löytyy kirjoitti:
Esim täältä ostin minä www.rautanyrkki.fi Todella ihmeellinen sieni, ei mitään pesuaineita ja esim. kodinkoneet, valkoiseksi maalatut väliovet, keittiön kaapit ym. lähtee puhtaaksi. Lähtee pinttynytkin lika, eikä silti naarmuta pintaa. :)
Niin ja lasisen kahvipannuni putsaan sillä, kun siinä on niin pieni suu ettei oikein saa sopimaan mitään hankausvillaa käden kanssa sisään, eikä aina viitsi astianpesukoneessakaan pestä. Ihmesienellä kun vähän hipaisee, niin lähtee putipuhtaaksi! :))Tiesithän että, PYYKINPESUPULVERILLA lähtee kaikenlaiset pinttymät ja palaneet kattilan pohjatkin puhtaaksi. Kahvilusikoista puhumattakaan, uunivuoatkin on kuin uusia.
Ja toinen hyvä aine(järeämpi)on astiapesukoneen aine.
- auttaja
Muistin juuri että kampaajani poistaa värin
käsistä sitruunalla. - mahdotontako?
Tämä viesti tulee nyt aikalailla myöhässä palvellakseen alkuperäisen kysyjän tarpeita...mutta jos joku nyt saman ongelman edessä kaipailee vinkkejä niin tässäpä olisi yksi :)
Kynsilakanpoistoaineella itse ainakin olen saanut monilta pinnoilta hiustenvärjäysainetta pois, kunhan se ei ole ehtinyt jämähtää ja pahasti imeytyä pintaan. Esim. vanhoissa kylpyammeissa, lavuaareissa jne voi olla pinta jo vähän karheutunut jolloin imaisee väriä itseensä. Puupintoihin en ole vielä kokeillut, kun ei (onneksi) ole ollut tarvetta :)- Anonyymi
Voi kiitos! Värjäsin itse äsken hiuksia ja seinään oli jäänyt! Luin tämän ja auttoi! Kiitos!
- oveen
Suihkuta hiuslakkaa siihen oveen, ja pyyhi sitten. Muistan lukeneeni täältä tuon ohjeen.
Kerro, miten kävi, olisi kiva tietää, toimiko tuo ohje.- kynsilakanpoistoaine
kynsilakanpoistoaine toimi, mutta oven maalipinta vaaleni myös siltä kohdalta. hiuslakka ei toiminut eikä perus pesuaineet.
- ikkunanpesuaine
Ruiskutettavalla ikkunan-/lasinpesuaineella on ainakin öljytahrat lähteny kauniisti ovista, merkkiä en muista, mutta sinistä tavaraa läpinäkyvässä pullossa.
- minä vaan
Mulla oli sama ongelma. Silloin kun tahra tuli oveen, sain ihmesienellä suurimman osan pois, mutta en kuitenkaan kaikkea. Nyt kokeilin kynsilakanpoistoainetta, ja mun ovesta se ei vaalentanut maalia. Hyvin toimi.
- -Jonttu-
minä vaan kirjoitti:
Mulla oli sama ongelma. Silloin kun tahra tuli oveen, sain ihmesienellä suurimman osan pois, mutta en kuitenkaan kaikkea. Nyt kokeilin kynsilakanpoistoainetta, ja mun ovesta se ei vaalentanut maalia. Hyvin toimi.
Kynsilakanpoistoaine on liian tujua tavaraa, sehän on liuotinta! Älkää sillä maalattuja pintoja hinkatko :)
Mutta domestoksella olen itse väriroiskeet poistanut. Joskus vanhoihin altaisiinkin tarttuu hiusvärin niin pirun tiukkaan, niin tuolla lähtee ihan itsekseen. Muistakaa suojahanskat ja hyvä tuuletus!
- SS
Hiusväri on yleensä emäksistä ainetta, joten kuvittelisin että lähtee happamalla(kuten just sitruunal) veks
- HUSTAHRAT
taikasieni kyllä kannattaa meillä lähti ihan puupinnasta ja kovasta betoniseinästä hiusväri pois ! pitää aika varovaisesti kyllä hinkata sillä mutta kyllä lähtee.
- Shinkairi
Ihme-/taikasieni toimii aivan älyttömän hyvin! Kävi vahinko ja värivaahtopurkin korkkia irrottaessa keittiötiloissa, se paukahtikin auki mukavasti sotkien silmien tasolla olevan keittiökaapin oven... Google pelasti taas kerran, onneksi löytyi ihmesieni kaapista. Kastelu, puristus ja kova hinkkaus ja ta-daa, puhdasta tuli! Toimi kuin unelma poistaen kaikki tahrat tiehensä, mutta kuitenkin vain tänäpäivänä aiheutuneet tahrat. Vanhempia tahroja se ei poistanut... :(
- Angel_tought
Ihme-/taikasieni on paska juttu.
- Adalina83
Tällä irtosi ainakin "feikkimarmori"-tiskipöydästä
http://www.biovasa.fi/verkkokauppa/tuote/biotahranpoisto-tehokas-tahranpoistaja- Lakkaaja_1
Kampaajani kertoi hiuslakan auttavan. Joku muukin tällä palstalla ehdotti samaa.
- Kokeilen!
Lakkaaja_1 kirjoitti:
Kampaajani kertoi hiuslakan auttavan. Joku muukin tällä palstalla ehdotti samaa.
Hei kiitos hiuslakka-vinkistä!
Täytyykin heti kokeilla. Kohta olis muutto edessä ja violetti shokkiväri sotkenut wc:n kaapin oven, sekä lattiakaivossa ja "pikkusuihkun" letkussakin näyttäs olevan violetin sävyä.. O-ou! Toivottavasti lähtee, muuten uuden wc-kaapin ja letkun osto edessä.. :(
Ei kyllä kannattas shokkiväreillä värjäillä kotonaan! - Kokeilen!
Kokeilen! kirjoitti:
Hei kiitos hiuslakka-vinkistä!
Täytyykin heti kokeilla. Kohta olis muutto edessä ja violetti shokkiväri sotkenut wc:n kaapin oven, sekä lattiakaivossa ja "pikkusuihkun" letkussakin näyttäs olevan violetin sävyä.. O-ou! Toivottavasti lähtee, muuten uuden wc-kaapin ja letkun osto edessä.. :(
Ei kyllä kannattas shokkiväreillä värjäillä kotonaan!todellakin toimii! :)
- Hiusväritahrat
Lavuaari oli täynnä hiusväriä, eikä lähtenyt tavallisilla siivousaineilla. Kokeilin sen jälkeen fairya ja suurin osa väristä lähti sillä. Sen jälkeen hinkkasin ihmesienellä ja lopuksi käytin vielä kynsilakanpoistoainetta. Nyt lavuaari on puhdas :-)!
- Pulassa myös!
Hiuslakkaa jo kokeilin eikä toiminu, pitäs vissiin kokeilla noita muitaki... haluisko joku kertoo mikä tuo ihmesieni on :D
- Kokeiles tätä
Ihmesieni hajoaa ja sillä ei saa mitään puhtaaksi. Osta se Taikasieni deluxe vaikka citymarketista tai prismasta. Ei maksa ku n.3e ja kestää sekä siivoaa tehokkaasti. Eikä murene niinku noi epäaidot.
- Apua_auttakkee
Mulla on puisessa valkoisessa pöydässä karmeat hiusväritahrat. Mustaa väriä, ja joissain kohdissa myös sinistä (siniset tahrat on vuoden vanhoja) ja ei ole lähtenyt pesupulverilla, hiuslakalla, tai kynsilakanpoistoaineilla. Eimillään. Ei edes mustat tahrat
- Puuinssi
Puunsyihin imeytynyt väri ja tässä tapauksessa hiusväri, ei lähde muutoin kuin työntämällä k.o. tuote tasohöylästä läpi j a näin höyläämällä muutama milli puuta pois. Jos ei voi laittaa tasohöylään, niin sitten käsihöylällä/hiomalla muutama milli puuta pois, eli kunnes tulee puhdas puu.
Onnee vaan ja menestystä kaikille sotkijoille.
P.S.
Puu on hieno aine ja sitä ei kannata turhaan sotkea - parempi suojata ettei värjäänny.
taika sienellä lähtee hiusväri mistävaan!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123810MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782017Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5441617Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851288Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671087Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798