chihu-toyterrieri mix omistajat

tietoa kaivataan

ostin kyseisen koiran ja ikää hänellä nyt 10vk. Saimme koiralle ruokailu ohjeeksi 4 krt päivässä pentupapanoita sekä lisukkeeksi rasvattomia maitovalmisteita.
Haluaisin tietää kuinka kauan tällä tavalla mennään ja voiko koiralle tarjota jotain muutakin ruokaa vai riittääkö pelkkä pentupapana ruoka.
Olisi ihan kiva saada lukea teidän koiranne vaikka päivittäinen ruokailu ja mielellään kuinka ruoka annokset kasvaa pennun kasvaessa.
Olen yrittänyt etsiä kirjallisuudesta ohjeita mutta huonoin tuloksin.

48

4870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annamalai

      se on koirasi kasvattaja jolta saat vastauksen kaikkiin kysymyksiisi. Soita reippaasti hänelle.

    • pentuohjeesta

      Katsot siitä saamastasi pentuohjeesta, minkä sait pennun oston yhteydessä. Siinä on tarkkaan kerrottu kasvavan pennun hoitoon liittyvät asiat. - tokihan sellaisen sait ?
      Muuten kyselet neuvoja sitten vaan kasvattajalta, tokihan vastuuntuntoinen kasvattaja mielellään neuvoo.

      • ......

        ja niinku tuossa alussa jo mainitsin mitä neuvottiin antamaan.mutta kun ensimmäistä kertaa on kyseinen rotu niin mielenkiinnolla olisin halunnut kuulla muiden mielipiteitä koskien ruokinta ohjeita . Ei auta kun pyytää anteeksi että kysyin kun vastaukset on mitä on.


      • annetaan
        ...... kirjoitti:

        ja niinku tuossa alussa jo mainitsin mitä neuvottiin antamaan.mutta kun ensimmäistä kertaa on kyseinen rotu niin mielenkiinnolla olisin halunnut kuulla muiden mielipiteitä koskien ruokinta ohjeita . Ei auta kun pyytää anteeksi että kysyin kun vastaukset on mitä on.

        meillä kolmekertaa päivässä. Pennun ikä 10 vk ja ei missään nimessä vähärasvaista maitotaloustuotetta vaan laktoositonta koirat ovat intolerantikkoja niiden vatsa ei kestä laktoosia. Kyllä hyvän laatuiset(eläinkaupasta ostetut) koiran nappurat riittävät ruuaksi.


      • älä jätä
        ...... kirjoitti:

        ja niinku tuossa alussa jo mainitsin mitä neuvottiin antamaan.mutta kun ensimmäistä kertaa on kyseinen rotu niin mielenkiinnolla olisin halunnut kuulla muiden mielipiteitä koskien ruokinta ohjeita . Ei auta kun pyytää anteeksi että kysyin kun vastaukset on mitä on.

        ei rotu, vaan sekoitus! vellit ja puurot erillään...
        miksi ihmeessä rasvattomia tuotteita? ei ymmärrä. kermaviiliä, raejuustoa, hitusen jauhelihaa, riisiä yms yms mikä ei ole voimakkaasti maustettua voi antaa. hyvälaatuinen liha raakana.


      • tiitus1
        ...... kirjoitti:

        ja niinku tuossa alussa jo mainitsin mitä neuvottiin antamaan.mutta kun ensimmäistä kertaa on kyseinen rotu niin mielenkiinnolla olisin halunnut kuulla muiden mielipiteitä koskien ruokinta ohjeita . Ei auta kun pyytää anteeksi että kysyin kun vastaukset on mitä on.

        kissan ruokaa,pikkukira papanoita.


    • charlotta...

      pian kyseisen omistaja..ikää saman verran noin ja helsingistä otetaan :) ettei sattuisi olemaan samasta pentueesta :) kuitenkin..miten on koira sopeutunut? onko ollut ongelmia oton yhteydessä?

      • ...........

        että kirjoituksessani oli rotu sana...kyllä pitää olla pilkun n.....a mutta asia sikseen en ole tullut tänne tappelemaan vaan halusin alun perin saada vaan pikkasen tietoa.
        Pentu on sopeutunut hyvin ja sisäsiisteys kasvatus on alkanut. Kiitettävästi on pissit ja kakat tehny ulos.
        Charlotta pentu otettiin helsingistä ja voi ollakin kun sinne vielä jäi...milloin teidän pieni kotiutuu?


      • charlotta...
        ........... kirjoitti:

        että kirjoituksessani oli rotu sana...kyllä pitää olla pilkun n.....a mutta asia sikseen en ole tullut tänne tappelemaan vaan halusin alun perin saada vaan pikkasen tietoa.
        Pentu on sopeutunut hyvin ja sisäsiisteys kasvatus on alkanut. Kiitettävästi on pissit ja kakat tehny ulos.
        Charlotta pentu otettiin helsingistä ja voi ollakin kun sinne vielä jäi...milloin teidän pieni kotiutuu?

        Tarkoitus olisi tuossa torstaina tai perjantaina käydä hakemassa muru kotiin! sileäkarvainen poika olisi varauksessa sieltä suunnalta :) pisti tosiaankin silmään että meidän pentu on myös aika tarkkaan 10 viikkoa niin oli pakko kysyä! mutta hyvä sitten jos hyvin on alkanut kotiutua ja ei mitään ongelmia ole vielä ilmennyt! itse kun aika varauksella mietin ja pohdin koiran ottamista noinkin pitkältä..itse kuitenkin asumme täällä porin vieressä että ei mahdollisuutta ole ollut nähdä pentua ennen ottamista :)


      • charlotta...
        charlotta... kirjoitti:

        Tarkoitus olisi tuossa torstaina tai perjantaina käydä hakemassa muru kotiin! sileäkarvainen poika olisi varauksessa sieltä suunnalta :) pisti tosiaankin silmään että meidän pentu on myös aika tarkkaan 10 viikkoa niin oli pakko kysyä! mutta hyvä sitten jos hyvin on alkanut kotiutua ja ei mitään ongelmia ole vielä ilmennyt! itse kun aika varauksella mietin ja pohdin koiran ottamista noinkin pitkältä..itse kuitenkin asumme täällä porin vieressä että ei mahdollisuutta ole ollut nähdä pentua ennen ottamista :)

        ja tuohon edelliseen vielä lisätäkseni pystyisit varmaan auttamaan minua vielä yhdessä ongelmassa. Itselläni tosiaankin aika lailla kokemusta koirista mutta pääosin spanieleista..joten koko on huomattavasti suurempi! ja nyt kun pientä koiraa ottamassa niin ongelmana on esim. pannan/valjaiden yms ostaminen..tietoa ei lainkaan minkä kokoista koiraa voi odottaa :) siis tietoa on aikuisen koosta yms mutta 10 viikkoinen on aikalailla pienempi...joten minkä kokoinen pentu teillä on? minkälaiset talutus "tarvikkeet" teillä on?


      • kyllä
        charlotta... kirjoitti:

        Tarkoitus olisi tuossa torstaina tai perjantaina käydä hakemassa muru kotiin! sileäkarvainen poika olisi varauksessa sieltä suunnalta :) pisti tosiaankin silmään että meidän pentu on myös aika tarkkaan 10 viikkoa niin oli pakko kysyä! mutta hyvä sitten jos hyvin on alkanut kotiutua ja ei mitään ongelmia ole vielä ilmennyt! itse kun aika varauksella mietin ja pohdin koiran ottamista noinkin pitkältä..itse kuitenkin asumme täällä porin vieressä että ei mahdollisuutta ole ollut nähdä pentua ennen ottamista :)

        aina nähdä koira ennen ottamista... vaikka kuinka kaukaa onkin. Itse asun Helsingissä ja etsin sopivaa pentua (en tosin tällaista chihu-toyterrierimixiä), ja olen valmistautunut tekemään kaksi reissua pentupaikkaan - olipa se sitten kuinka kaukana tahansa. Monet kasvattajista, joiden kanssa olen ollut tekemisissä, asuvat useiden satojen kilometrien päässä.
        Porista Helsinkiin ajaa parissa tunnissa.

        Jos oikeasti olet koiraihminen, välität koirista sen verran, että tarkistat ennen koiran ottoa pennun emon olevan kunnossa.
        Pentutehtailijat käyttävät hyväkseen ihmisiä, joita ei kiinnosta nähdä emoa tai eivät tiedä, että emo kannattaisi nähdä, jotta voisi varmistua pentujen teettäjän kunnollisuudesta.


    • Helsingistä??

      Moi! Kävin tänään katsomassa chihu-toitsu yhdistelmää ja yksi pentu oli vielä jäljellä. Kyllä oli PIENI!!!! Minkä kokoinen tämä sinun pentusi on?

      • ...

        en ole mittailut mutta pieni on...


      • charlotta...

        yksi pentu jäljellä kokonaan vai oliko muut varattu? itse en tosiaan ole tätä pentua valitettavasti nähnyt välimatkan takia mutta omistajan kaa puhunut ja varaus tehty viime viikolla..jäi vaan hieman häiritsemään tuo sanamuoto :) kun jos samasta pentueesta saittuisi oleen kysymys niin ettei meidän varattua pentua vaan oltaisiin myyty meille ilmottamatta..tuskin omistaja sellaista tekisi mutta ei koskaan tiedä niin sen takia ajattelin kysyä.


      • mulle sanottiin
        charlotta... kirjoitti:

        yksi pentu jäljellä kokonaan vai oliko muut varattu? itse en tosiaan ole tätä pentua valitettavasti nähnyt välimatkan takia mutta omistajan kaa puhunut ja varaus tehty viime viikolla..jäi vaan hieman häiritsemään tuo sanamuoto :) kun jos samasta pentueesta saittuisi oleen kysymys niin ettei meidän varattua pentua vaan oltaisiin myyty meille ilmottamatta..tuskin omistaja sellaista tekisi mutta ei koskaan tiedä niin sen takia ajattelin kysyä.

        Niin, kun kävin katsomassa pentua, kysyin että onko tämä ainut jäljellä. Nainen vastasi että kyllä. Toivon tosiaan ettei kyse samasta paikasta, koska niin haluaisin tämän narttupennun. Oli kaksi tyttöä ja kaksi poikaa, pitkä-ja lyhytkarvaisia. Ja minä varasin nyt pennun..
        Juu, koskaanhan sitä ei tiedä, mutta kun soittelin tälle naiselle viime viikolla ja sovin tapaamisesta niin pentuja oli vielä jäljellä ja kaikki siis jo luovutettavissa.


      • charlotta...
        mulle sanottiin kirjoitti:

        Niin, kun kävin katsomassa pentua, kysyin että onko tämä ainut jäljellä. Nainen vastasi että kyllä. Toivon tosiaan ettei kyse samasta paikasta, koska niin haluaisin tämän narttupennun. Oli kaksi tyttöä ja kaksi poikaa, pitkä-ja lyhytkarvaisia. Ja minä varasin nyt pennun..
        Juu, koskaanhan sitä ei tiedä, mutta kun soittelin tälle naiselle viime viikolla ja sovin tapaamisesta niin pentuja oli vielä jäljellä ja kaikki siis jo luovutettavissa.

        pee...tosiaanki varattu paikasta missä oli kaksi tyttöä,kaksi poikaa kaksi silee karvaista kaksi ei...keltaisen pörssin sivuilta etsitty...ja viime viikolla varasimme yhden poikakoiran...oliko siellä vielä kaikki neljä pentua jäljellä vai oliko haettu jo pois?


      • voehan
        charlotta... kirjoitti:

        pee...tosiaanki varattu paikasta missä oli kaksi tyttöä,kaksi poikaa kaksi silee karvaista kaksi ei...keltaisen pörssin sivuilta etsitty...ja viime viikolla varasimme yhden poikakoiran...oliko siellä vielä kaikki neljä pentua jäljellä vai oliko haettu jo pois?

        Kaikki oli poissa. Niillä oli yksi oma koira, ranskanbulldoggi ja sitten tämä pentunen. Pennut muualta. Kysyin että haluavatko he varausmaksun, niin eivät. Sitä vähän ihmettelin. Eli meinaavat myydä pennun varmasti pois ennekuin meistä kumpikaan sitä ehtii. Luulisin että samasta paikasta on kyse.. Mun mielestä törkeää toimintaa..


      • charlotta...
        voehan kirjoitti:

        Kaikki oli poissa. Niillä oli yksi oma koira, ranskanbulldoggi ja sitten tämä pentunen. Pennut muualta. Kysyin että haluavatko he varausmaksun, niin eivät. Sitä vähän ihmettelin. Eli meinaavat myydä pennun varmasti pois ennekuin meistä kumpikaan sitä ehtii. Luulisin että samasta paikasta on kyse.. Mun mielestä törkeää toimintaa..

        nyt mitenkään kehua koiraa tai mitään kun sinun tilanteesi on mikä on...mutta haimme tänään pennun..ja oli kyllä viimeinen :( ja on sitten kyllä samasta perheestä kyse..harmi :( mutta kun jaksaa etsiä niin eiköhän niitä eteen tule :)


      • ..........
        charlotta... kirjoitti:

        nyt mitenkään kehua koiraa tai mitään kun sinun tilanteesi on mikä on...mutta haimme tänään pennun..ja oli kyllä viimeinen :( ja on sitten kyllä samasta perheestä kyse..harmi :( mutta kun jaksaa etsiä niin eiköhän niitä eteen tule :)

        Tehän halusitte poikapennun? Mitä ne vastasivat kun ei enää sellaista ollutkaan? No, en mä sitä pentua olisi halunnut, oli liian pieni meille (meillä kun ennestään kaksi koiraa). Nyt löysin hyvän mahdollisen meille: toyterrieri-kleinspitz sekoituksen. Saako kysyä, mikä pennun nimeksi tuli? Itselleni tuli heti mieleen: Tiny. ONNEA UUDESTA PERHEENJÄSENESTÄ (kuitenkin..). Varmasti sai hyvän kodin?


      • charlotta...
        .......... kirjoitti:

        Tehän halusitte poikapennun? Mitä ne vastasivat kun ei enää sellaista ollutkaan? No, en mä sitä pentua olisi halunnut, oli liian pieni meille (meillä kun ennestään kaksi koiraa). Nyt löysin hyvän mahdollisen meille: toyterrieri-kleinspitz sekoituksen. Saako kysyä, mikä pennun nimeksi tuli? Itselleni tuli heti mieleen: Tiny. ONNEA UUDESTA PERHEENJÄSENESTÄ (kuitenkin..). Varmasti sai hyvän kodin?

        saatiinkin poikakoira o_O en tiedä..ja tosiaankin ei ollut enää pentuja sen jälkeen jäljellä yhtään.että meille ei sittenkään tullut sinun pentusi mutta oli mennyt kuitenkin..valitettavasti..unohdin aivan että puhuit tyttö koirasta :) hyvän kodin sai ja aivan ihana tapaus,vierastanut ei lainkaan ensimmäinen yö oli kyllä silti mielenkiintoinen..iso ego kyllä koiralla :D hänen sirunimensä on Martin joten sovimme että hänestä tuli ihan Masa vaan :) sopii tuollaiselle koiralle vallan mainiosti! mistäs olette koiraa katsellut?


      • katteltiin
        charlotta... kirjoitti:

        saatiinkin poikakoira o_O en tiedä..ja tosiaankin ei ollut enää pentuja sen jälkeen jäljellä yhtään.että meille ei sittenkään tullut sinun pentusi mutta oli mennyt kuitenkin..valitettavasti..unohdin aivan että puhuit tyttö koirasta :) hyvän kodin sai ja aivan ihana tapaus,vierastanut ei lainkaan ensimmäinen yö oli kyllä silti mielenkiintoinen..iso ego kyllä koiralla :D hänen sirunimensä on Martin joten sovimme että hänestä tuli ihan Masa vaan :) sopii tuollaiselle koiralle vallan mainiosti! mistäs olette koiraa katsellut?

        Apulan palstalta löydettiin tällainen toyterrieri-kleinisekoitus. Katsotaan nyt mitä käy asian kanssa.
        Mutta pakko kysyä, oliko tämä paikka tosiaan siellä Vuosaaressa? No, jos ne toiset pennut oli sitten piilossa. Jos kaikkia varattuja pidettiin piilossa? En tiedä, mutta toivottavasti se "meidän" tyttö saisi hyvän kodin myös. Lukiko pentunne passissa Martin? Hyvä nimi, pikku-Masa!


      • charlotta..
        katteltiin kirjoitti:

        Apulan palstalta löydettiin tällainen toyterrieri-kleinisekoitus. Katsotaan nyt mitä käy asian kanssa.
        Mutta pakko kysyä, oliko tämä paikka tosiaan siellä Vuosaaressa? No, jos ne toiset pennut oli sitten piilossa. Jos kaikkia varattuja pidettiin piilossa? En tiedä, mutta toivottavasti se "meidän" tyttö saisi hyvän kodin myös. Lukiko pentunne passissa Martin? Hyvä nimi, pikku-Masa!

        varmaan joku sellanen juttu siin vois olla..ettei sit joudu ainakaan sanoon kellekkä ettei voi antaa pentuja tai jotain..juu oli se vuosaaressa eli samasta paikasta puhutaan. juu passissa lukee Martin :) sanoivat että sirutusta varten oli pakko antaa nimi mut eivät ole käyttänyt niitä mut se oli ihan vallan mainio meidän hauvalle :)


      • sissi
        charlotta.. kirjoitti:

        varmaan joku sellanen juttu siin vois olla..ettei sit joudu ainakaan sanoon kellekkä ettei voi antaa pentuja tai jotain..juu oli se vuosaaressa eli samasta paikasta puhutaan. juu passissa lukee Martin :) sanoivat että sirutusta varten oli pakko antaa nimi mut eivät ole käyttänyt niitä mut se oli ihan vallan mainio meidän hauvalle :)

        itse Venäjän toyn omistajana seurasin mielenkiinnolla tätä keskustelua. Ja mielenkiinto heräsi vielä enemmän kun tuli ilmi tuo Vuosaari. Oliko emä kumpaa rotua?


      • sissi
        sissi kirjoitti:

        itse Venäjän toyn omistajana seurasin mielenkiinnolla tätä keskustelua. Ja mielenkiinto heräsi vielä enemmän kun tuli ilmi tuo Vuosaari. Oliko emä kumpaa rotua?

        minua muuten hieman ihmetyttää, että koiria on myyty chihu-toyterrieri mix:inä. Tuo toyterrieri ei ole enää rotumääritelmän mukainen nimi ko koiralle, vaan Venäjän toy. Eli jos emä on kyseistä rotua luulisi omistajan tietävän tuon. Tai uroksen omistajan vastaavasti.
        Näittekö emää ollenkaan?


      • charlotta...
        sissi kirjoitti:

        minua muuten hieman ihmetyttää, että koiria on myyty chihu-toyterrieri mix:inä. Tuo toyterrieri ei ole enää rotumääritelmän mukainen nimi ko koiralle, vaan Venäjän toy. Eli jos emä on kyseistä rotua luulisi omistajan tietävän tuon. Tai uroksen omistajan vastaavasti.
        Näittekö emää ollenkaan?

        ilmoitus oli toyterrieri nimikkeellä mutta kun hain pennun niin omistaja puhui venäjän toysta...eli miten sen nyt ottaa...emää en nähnyt..olisin kyllä halunnut mutta ymmärtääkseni koira on ulkomailla eikä tullut edes suomeen. Koirani passissakin luki Estonia. Pentueen kasvattaja oli viktoria titova..ainakin kyseinen nimi oli leimana pasissa useassa kohdassa.


      • ................
        charlotta.. kirjoitti:

        varmaan joku sellanen juttu siin vois olla..ettei sit joudu ainakaan sanoon kellekkä ettei voi antaa pentuja tai jotain..juu oli se vuosaaressa eli samasta paikasta puhutaan. juu passissa lukee Martin :) sanoivat että sirutusta varten oli pakko antaa nimi mut eivät ole käyttänyt niitä mut se oli ihan vallan mainio meidän hauvalle :)

        meillä on muuten samasta paikkaa pennut.JOten olisi kiva pitää sinuun yhteyttä kuinka pentu kasvaa ja voi. Onko mitenkään mahdollista?Meidänkin passissa sama nimi...


      • charlotta...
        ................ kirjoitti:

        meillä on muuten samasta paikkaa pennut.JOten olisi kiva pitää sinuun yhteyttä kuinka pentu kasvaa ja voi. Onko mitenkään mahdollista?Meidänkin passissa sama nimi...

        vai? sehän on mukavaa :) olis kyllä kiva pitää yhteyttä! jos annat vaikka sähköpostiosoitteen niin kirjoittelen? tänne en viitsi enää vaivautua kirjoittamaan koska ihmiset jotka tietävät kaiken kaikesta rupeavat tuppautumaan tähän keskusteluun! enkä henk.kohtasesti jaksa kiinnostua.minä tiedän mikä on tilanne,mitä olen ottanut selvää ja mikä on koiran tilanne enkä niitä kaikkia ole edes tänne kirjoittanut! niin kauan kun ihmiset eivät tiedä faktoja niin olisi hiljaa..ja uolehtisi vain niistä omista piskeistään!


      • ..............................
        charlotta... kirjoitti:

        pee...tosiaanki varattu paikasta missä oli kaksi tyttöä,kaksi poikaa kaksi silee karvaista kaksi ei...keltaisen pörssin sivuilta etsitty...ja viime viikolla varasimme yhden poikakoiran...oliko siellä vielä kaikki neljä pentua jäljellä vai oliko haettu jo pois?

        venäjältä... jos pennun todella haluat niin ensi viikolla on jo lisää. hienoa, tukekaa vaan pentutehtailua rajan takana. jippii, toivottavasti kiranne pysyy terveenä.


      • ....................
        .............................. kirjoitti:

        venäjältä... jos pennun todella haluat niin ensi viikolla on jo lisää. hienoa, tukekaa vaan pentutehtailua rajan takana. jippii, toivottavasti kiranne pysyy terveenä.

        samapa tuo. ja passissa oleva nimi on naisen joka tuo pentuja, ei koirien kasvattajan...


      • idiootit
        .............................. kirjoitti:

        venäjältä... jos pennun todella haluat niin ensi viikolla on jo lisää. hienoa, tukekaa vaan pentutehtailua rajan takana. jippii, toivottavasti kiranne pysyy terveenä.

        mahdollistaa pentutehtailijoiden ja koirien salakuljettajien toiminnan Suomessa.

        "Nomutonneksmesaatiinihanakoira


      • tehtailijalta!!!
        charlotta... kirjoitti:

        ilmoitus oli toyterrieri nimikkeellä mutta kun hain pennun niin omistaja puhui venäjän toysta...eli miten sen nyt ottaa...emää en nähnyt..olisin kyllä halunnut mutta ymmärtääkseni koira on ulkomailla eikä tullut edes suomeen. Koirani passissakin luki Estonia. Pentueen kasvattaja oli viktoria titova..ainakin kyseinen nimi oli leimana pasissa useassa kohdassa.

        Ikinä ei saa ostaa pentu paikasta jossa emä ei ole nähtävillä!!! Kannattiko maksaa sekarotuisesta pimeästä pennusta (ehkä viron tia venäjän tuonti) satoja euroja!!!??? Pentujen emä on todennäköisesti pentukoneena kurjissa oloissa!!!!


      • eikä edes
        tehtailijalta!!! kirjoitti:

        Ikinä ei saa ostaa pentu paikasta jossa emä ei ole nähtävillä!!! Kannattiko maksaa sekarotuisesta pimeästä pennusta (ehkä viron tia venäjän tuonti) satoja euroja!!!??? Pentujen emä on todennäköisesti pentukoneena kurjissa oloissa!!!!

        EHKÄ Venäjän/Viron tuonti, vaan VARMASTI idän tuonti! Koiran passissakin lukenut Estonia. Tai no, samapa se on mitä siellä lukee, kun taitavat trokarit kirjottelee kotonaan niitä todistuksia :)


    • luin koko ketjun

      Haiskahtaa virolaiselle pentutehtaalle. Salakuljetettuja koiria, sanon minä.

      Mitenihmiset voi olla noin TOLLOJA !

      Näinköhän on ekinokokkia vastaan rokotettuja koiria ? - ja mitä tauteja/ sairauksia kantavat ja tartuttavat vielä muutkin koirat.

      HUH HUH

      • kysyn vaan

        on ihan miten haluat asian nähdä.Pennuilla on tarvittavat paperit ja kasvattaja tiedossa. Onhan täällä suomessakin pentutehtailua.
        Ja rokotukset on kyllä kunnossa, ei tarvitse pelätä että jotain tarttuis. Mutta mitenköhän on kaikilla suomalaisilla koirilla, onkohan rokotukset otettu?


      • älä jätä
        kysyn vaan kirjoitti:

        on ihan miten haluat asian nähdä.Pennuilla on tarvittavat paperit ja kasvattaja tiedossa. Onhan täällä suomessakin pentutehtailua.
        Ja rokotukset on kyllä kunnossa, ei tarvitse pelätä että jotain tarttuis. Mutta mitenköhän on kaikilla suomalaisilla koirilla, onkohan rokotukset otettu?

        myyntiin tuoduilla koirilla tuo rajatarkastus oli tavallista tiukempi paikka. en nyt enää ihan satavarmasti muista, mutta piti olla rajaeläinlääkärin jutut yms.
        Onko 10 viikkoinen tosiaan jo saanut kaikki rokotukset yms ja varoaika ollut ja mennyt että voi Suomessa jo luovuttaa eteenpäin? Luulin että noin pienenä ei voi tuoda varoaikojen vuoksi? Voin tietenkin olla väärässäkin...


      • jattajutta
        älä jätä kirjoitti:

        myyntiin tuoduilla koirilla tuo rajatarkastus oli tavallista tiukempi paikka. en nyt enää ihan satavarmasti muista, mutta piti olla rajaeläinlääkärin jutut yms.
        Onko 10 viikkoinen tosiaan jo saanut kaikki rokotukset yms ja varoaika ollut ja mennyt että voi Suomessa jo luovuttaa eteenpäin? Luulin että noin pienenä ei voi tuoda varoaikojen vuoksi? Voin tietenkin olla väärässäkin...

        oikeassa olet-- noi ei vaan sitä tajua ennekuin pentu kuolee ja ehtii tartuttaa vielä runsaasti muitakin koiria Suomessa. - Kyllä on äly hukassa monella näköj'ään.

        Klikkaamalla linkkiä ja etsimällä googlesta, hyvää tietoa:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=4500000000001523&posting=22000000040062583


      • ja..
        jattajutta kirjoitti:

        oikeassa olet-- noi ei vaan sitä tajua ennekuin pentu kuolee ja ehtii tartuttaa vielä runsaasti muitakin koiria Suomessa. - Kyllä on äly hukassa monella näköj'ään.

        Klikkaamalla linkkiä ja etsimällä googlesta, hyvää tietoa:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=4500000000001523&posting=22000000040062583

        suomi24:seen kirjoitetut jutut ovatkin kiveen kirjoitettu! ihmiset hei,miettikääs..on hirveätä että salakuljetetaan pentuja ja tehtaillaan niitä mutta tarkoittaako tämä että laillisia/terveitä pentuja (ulkomailta tuotuja) muka ei olisi olemassakaan!


      • ihan ensin..
        ja.. kirjoitti:

        suomi24:seen kirjoitetut jutut ovatkin kiveen kirjoitettu! ihmiset hei,miettikääs..on hirveätä että salakuljetetaan pentuja ja tehtaillaan niitä mutta tarkoittaako tämä että laillisia/terveitä pentuja (ulkomailta tuotuja) muka ei olisi olemassakaan!

        pentujen tuonti määräyksistä. ja voin muuten kertoa että olen tälläisen kyseisen pentutrokarin kotona käynyt.. ihan omassa kodissaan itse täyttää ja leimaa passit ja rokotus todistukset ja kopiokoneella kopio papereita ihan niin paljon kun haluat... että se niistä raja eläinlääkärin tarkastamista pennuista.


      • HUH....
        kysyn vaan kirjoitti:

        on ihan miten haluat asian nähdä.Pennuilla on tarvittavat paperit ja kasvattaja tiedossa. Onhan täällä suomessakin pentutehtailua.
        Ja rokotukset on kyllä kunnossa, ei tarvitse pelätä että jotain tarttuis. Mutta mitenköhän on kaikilla suomalaisilla koirilla, onkohan rokotukset otettu?

        "Onhan täällä Suomessakin pentutehtailua." Ja sekö tekee siitä ok:n?!


      • on...
        HUH.... kirjoitti:

        "Onhan täällä Suomessakin pentutehtailua." Ja sekö tekee siitä ok:n?!

        myös suomen eläinlääkärin tarkistama, rokottama ja otettu selvää viimeistä piirtoa myöden kasvattajasta ja olen myös puhunut kyseisen kasvattajan kanssa puhelimessa ja sen lisäksi netin kautta tietoa ja ottanut yhteyttä tulliviranomaisiin tarkastuksesta kun koira on tullut. vieläkö joku keksii jotain vitun lätinää? säälittäviä tynnyrissä kasvaneita ihmisiä joitten omat koirat on varmaan raivohulluja ja kouluttamattomia kun tarvii tulla tänneselittelemään niinkuin MUKA tietäisi jostain jotain!


      • koirani
        on... kirjoitti:

        myös suomen eläinlääkärin tarkistama, rokottama ja otettu selvää viimeistä piirtoa myöden kasvattajasta ja olen myös puhunut kyseisen kasvattajan kanssa puhelimessa ja sen lisäksi netin kautta tietoa ja ottanut yhteyttä tulliviranomaisiin tarkastuksesta kun koira on tullut. vieläkö joku keksii jotain vitun lätinää? säälittäviä tynnyrissä kasvaneita ihmisiä joitten omat koirat on varmaan raivohulluja ja kouluttamattomia kun tarvii tulla tänneselittelemään niinkuin MUKA tietäisi jostain jotain!

        ja myös tuleva uusi koirani ovat suomalaiselta kasvattajalta :) Eivät siis raivohulluja, kuten nämä Viron/Venäjän tuonnit.


      • Tarkastakaa
        koirani kirjoitti:

        ja myös tuleva uusi koirani ovat suomalaiselta kasvattajalta :) Eivät siis raivohulluja, kuten nämä Viron/Venäjän tuonnit.

        Ihmeessä, että koirillenne on annettu siru ennen rabies-rokotusta! Mikäli siis ne annettu ennen suomeentuontia. Itsekin ostin venäläiseltä tuojalta chihun pennun ja kappas vaan koiraa ei enää olekaan ku olikin annettu ne väärinpäin, jouduttiin koira "palauttaa" venäjälle tai lopettaa.

        Tiedän jo, olin tyhmä jnejne ja olen asiasta oppinut eikä siitä sen enempää.


      • mitä pahaa
        Tarkastakaa kirjoitti:

        Ihmeessä, että koirillenne on annettu siru ennen rabies-rokotusta! Mikäli siis ne annettu ennen suomeentuontia. Itsekin ostin venäläiseltä tuojalta chihun pennun ja kappas vaan koiraa ei enää olekaan ku olikin annettu ne väärinpäin, jouduttiin koira "palauttaa" venäjälle tai lopettaa.

        Tiedän jo, olin tyhmä jnejne ja olen asiasta oppinut eikä siitä sen enempää.

        siinä on että toiset haluu auttaa? itse olen kokenut vaikka mitä sellaisen venäläisen pentutehtailijan vuoksi kun koira oli tuotu maahan laittomasti, kaikki vaikutti aluksi niin oikealta ja hyvältä. Ei epäilystäkään mistään laittomasta, ne osaavat hommansa hyvin! Ei kannata olla liian sinisilmäinen, mutta toki koirat voivat olla myös ihan laillisesti täällä ja asiallisesti rokotettu.


      • tarkoitat
        mitä pahaa kirjoitti:

        siinä on että toiset haluu auttaa? itse olen kokenut vaikka mitä sellaisen venäläisen pentutehtailijan vuoksi kun koira oli tuotu maahan laittomasti, kaikki vaikutti aluksi niin oikealta ja hyvältä. Ei epäilystäkään mistään laittomasta, ne osaavat hommansa hyvin! Ei kannata olla liian sinisilmäinen, mutta toki koirat voivat olla myös ihan laillisesti täällä ja asiallisesti rokotettu.

        auttamisella?


      • Itse olen
        älä jätä kirjoitti:

        myyntiin tuoduilla koirilla tuo rajatarkastus oli tavallista tiukempi paikka. en nyt enää ihan satavarmasti muista, mutta piti olla rajaeläinlääkärin jutut yms.
        Onko 10 viikkoinen tosiaan jo saanut kaikki rokotukset yms ja varoaika ollut ja mennyt että voi Suomessa jo luovuttaa eteenpäin? Luulin että noin pienenä ei voi tuoda varoaikojen vuoksi? Voin tietenkin olla väärässäkin...

        kulkenut koirani kanssa lomamatkoilla Virossa kymmeniä kertoja ja kertaakaan ei ole koiran papereita tarkastettu, itse olen niitä tuputtanut! Virolainen eläinlääkäri oli jopa valmis väärentämään ekinokokkoosimatolääkitys todistuksen! Hän oli sitä mieltä että ei sitä matolääkettä niin usein tarvi antaa!!! Niin että siinä sulle tarkastuksia!


    • jennahh--

      itse kävin myös pari viikkoa sitten (otin muutaman kuvan pennuista kännykällä, niin siinä näky päivämäärä) katsomassa Helsingissä Vuosaaressa aurinkotuulenkatu xx (en viiti tänne laittaa muiden osoitteita) juuri tuollaisia chihuahua/venäjäntoyterrieri sekotus pentuja. oikeestaan ihan mielenkiinnosta kävin katsomassa. pennut oli tuotu Virosta jossa kuulemalla tämän myyjän (marja) miesystävän äiti on pennut kasvattanut. silloin pentuja oli paikalla yksi narttu ja yksi uros. nyt huomasin että samalla myyjällä on taas uusia pentuja myynnissä.. hintä oli 700 ja pennun olisi saanut heti mukaan. kohteliaana myyjälle ilmotin että mietin asiaa kotona viellä pennun ottamisesta. vaikka tietenkään en sitä olisi ottanut.. kuka tyhmä ostaa koiran kun ei näe sen vanhempia? ja kun ei tietenkään ole rekisterissä niin ei tiedä mitään kyseisestä koirasta. vaikka tietty pentu hellyyttävä ja pieni söpönen oli mutta mielummin maksaa sit sen muutama sata euroa enempi ja saa varmasti terveen suomalaisen rekisterissä olevan pennun.

    • chihu-toyn omistaja

      Katselin keskustelua ja minulla olisi myös yksi koira tästä samasta pentueesta.. olisi mukava pitää yhteyttä :)

      • mcr

        olisi kiva pitää yhteyksiä,vaihtaa kuvia ja kuulumisia muiden kanssa joilla samasta paikkaa otettu pentu.. meidän on toki nyt 4kk ikäinen,et taitaa olla sitten sama perhe mutta myöhempi pentue. minkä kokoisia teillä on? meillä on ihan mielettömän pikkuinen:)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe