Viisumi Australiaan?

Nimetön

Tervehdys! Kaikki Australiassa käyneet, voisitteko kertoa tarvitsevatko suomalaiset viisumin Australiaan?

25

6634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • netistä saa

      Viisumi tarvitaan Australiaan, sen saa kätevästi netistä ja muistaakseni on muuttunut maksuttomaksi (aikaisemmin hinta oli jokusen euron).

      • Axel Gardan

      • Nimetön
        Axel Gardan kirjoitti:

        http://www.immi.gov.au/visitors/tourist/evisitor/index.htm

        Tunnin päästä kun olin tilannut, tupsahti viisumi sähköpostiin.
        Nyt vaan odotellaan maaliskuuta että..... :)

        Kiitos paljon, sitten vielä toinen juttu; Voitteko suositella mitään hyvää matkatoimistoa, josta on mahdollista tilata lennot? Ei hotellia, sillä tarkoitus olisi mennä kaverini luokse sinne.


      • Axel Gardan
        Nimetön kirjoitti:

        Kiitos paljon, sitten vielä toinen juttu; Voitteko suositella mitään hyvää matkatoimistoa, josta on mahdollista tilata lennot? Ei hotellia, sillä tarkoitus olisi mennä kaverini luokse sinne.

        Itse löysin halvimman hinnan tuolta, kun maaliskuussa lähden.
        Lennot Hong Kongin kautta Melbourneen ja Adelaidista takaisin 1070 eur. kuukausi sitten ostettuna.


      • miksi ihmeessä
        Nimetön kirjoitti:

        Kiitos paljon, sitten vielä toinen juttu; Voitteko suositella mitään hyvää matkatoimistoa, josta on mahdollista tilata lennot? Ei hotellia, sillä tarkoitus olisi mennä kaverini luokse sinne.

        Miksi tilaisit matkatoimiston kautta lennot kun ne ottaa välistä? Etsi suoraan lentoyhtiöiltä, hakukoneiden kautta löytyy varmasti edullisin hinta. Jos haluaa oikein kunnolla säätää niin Air Asia aloittaa lennot Lontoosta Kuala Lumpuriin, sitä reittiä varmasti tulee kaikkein edullisimmat lennot. Vertaa.fi on hyvä paikka aloittaa näiden perinteisten lentoyhtiöiden etsintä.


      • valinnanvaraa
        Nimetön kirjoitti:

        Kiitos paljon, sitten vielä toinen juttu; Voitteko suositella mitään hyvää matkatoimistoa, josta on mahdollista tilata lennot? Ei hotellia, sillä tarkoitus olisi mennä kaverini luokse sinne.

        löytyy ja seuraa jokapäiväisiä muutoksia lentoyhtiöiden tarjouksissa. Ehdottomasti paras tapanetistä halvimmalla saada liput. Mekin noin kuukausi takaperin kympi halvemmalla, kun ei edellispäivänä tullut lyötyä lukkoon kolme kymppiä halvemmalla kuin tuo Kalevan suosittelija. Jos olisit tilannut liput ihan alkusyksystä, olisi hinta parhaimmillaan ollut juuri alle tonnin.


      • Axel Gardan
        valinnanvaraa kirjoitti:

        löytyy ja seuraa jokapäiväisiä muutoksia lentoyhtiöiden tarjouksissa. Ehdottomasti paras tapanetistä halvimmalla saada liput. Mekin noin kuukausi takaperin kympi halvemmalla, kun ei edellispäivänä tullut lyötyä lukkoon kolme kymppiä halvemmalla kuin tuo Kalevan suosittelija. Jos olisit tilannut liput ihan alkusyksystä, olisi hinta parhaimmillaan ollut juuri alle tonnin.

        Katselin nyt tuossa lentojen hintoja niille päiville kun menen ja maksaa nyt 1350 eur.
        Silloin kun minä lennot ostin, niin halvimmat hinnat oli juuri näissä matkatoimistoissa, kun taas kalliimmat suoraan lentoyhtiöillä.
        Itse arvostan helppoa yhteyttä ja voin maksaa vähän enemmänkin jos säästyn monelta vaihdolta.

        Ps. En ole suositellut mitään, vaan kerroin mistä lentoni ostin.


      • Nimetön
        miksi ihmeessä kirjoitti:

        Miksi tilaisit matkatoimiston kautta lennot kun ne ottaa välistä? Etsi suoraan lentoyhtiöiltä, hakukoneiden kautta löytyy varmasti edullisin hinta. Jos haluaa oikein kunnolla säätää niin Air Asia aloittaa lennot Lontoosta Kuala Lumpuriin, sitä reittiä varmasti tulee kaikkein edullisimmat lennot. Vertaa.fi on hyvä paikka aloittaa näiden perinteisten lentoyhtiöiden etsintä.

        Sori, käytin väärää termiä.


      • Nimetön
        Axel Gardan kirjoitti:

        Katselin nyt tuossa lentojen hintoja niille päiville kun menen ja maksaa nyt 1350 eur.
        Silloin kun minä lennot ostin, niin halvimmat hinnat oli juuri näissä matkatoimistoissa, kun taas kalliimmat suoraan lentoyhtiöillä.
        Itse arvostan helppoa yhteyttä ja voin maksaa vähän enemmänkin jos säästyn monelta vaihdolta.

        Ps. En ole suositellut mitään, vaan kerroin mistä lentoni ostin.

        Et suositellutkaan, mutta ajattelin, että Australiassa käyneenä saattaisit tietää hyvin.


      • MIR
        Nimetön kirjoitti:

        Kiitos paljon, sitten vielä toinen juttu; Voitteko suositella mitään hyvää matkatoimistoa, josta on mahdollista tilata lennot? Ei hotellia, sillä tarkoitus olisi mennä kaverini luokse sinne.

        Mina olen saanut parhaat hinnat seka matkatoimistosta etta suoraan ostamalla.
        Matkatoimistoilla on toisinaan hyvia tarjouksia, jotka kannattaa hyodyntaa mutta monesti olen saanut parhaan hinnan ostamalla suoraan palvelun tarjoajalta (lentoyhtio, hotelli, jne).

        Yhden parhaista saastoista olen saanut bongaamalla loistotarjouksen Ebookersin saksalaiselta sitelta ja tsekkaamalla ko. lentoyhtion sivut varmuudeksi. Tsekkaus toi perheelle yhteensa muutaman satasen saastot 5 min'ssa... :-)
        Reittina oli FRA - SIN - Australia. Kun Suomesta paasee Frankfurtiin jatkuvalla syotolla ja edukkaasti, homma sujui kivasti.


      • Finnairilla
        MIR kirjoitti:

        Mina olen saanut parhaat hinnat seka matkatoimistosta etta suoraan ostamalla.
        Matkatoimistoilla on toisinaan hyvia tarjouksia, jotka kannattaa hyodyntaa mutta monesti olen saanut parhaan hinnan ostamalla suoraan palvelun tarjoajalta (lentoyhtio, hotelli, jne).

        Yhden parhaista saastoista olen saanut bongaamalla loistotarjouksen Ebookersin saksalaiselta sitelta ja tsekkaamalla ko. lentoyhtion sivut varmuudeksi. Tsekkaus toi perheelle yhteensa muutaman satasen saastot 5 min'ssa... :-)
        Reittina oli FRA - SIN - Australia. Kun Suomesta paasee Frankfurtiin jatkuvalla syotolla ja edukkaasti, homma sujui kivasti.

        halvimmalla tuossa syksyllä ostetut liput helmikuun lähtöön, eli 1068 ja sentit päälle vielä niinkin hyvällä reitillä kuin Helsinki-Honkong-Sydney. Meno-paluu, luonnollisesti. Takaisin meaaliskuun alussa.


      • päiville
        Axel Gardan kirjoitti:

        Katselin nyt tuossa lentojen hintoja niille päiville kun menen ja maksaa nyt 1350 eur.
        Silloin kun minä lennot ostin, niin halvimmat hinnat oli juuri näissä matkatoimistoissa, kun taas kalliimmat suoraan lentoyhtiöillä.
        Itse arvostan helppoa yhteyttä ja voin maksaa vähän enemmänkin jos säästyn monelta vaihdolta.

        Ps. En ole suositellut mitään, vaan kerroin mistä lentoni ostin.

        maaliskuussa nyt otettuna.


      • Axel Gardan
        päiville kirjoitti:

        maaliskuussa nyt otettuna.

        Tarkoitin kyllä tuossa edellisessä viestissä sitä, että mikä on Kaleva Travelin tämän hetkinen hinta kyseisille päiville.
        Hinnathan elävät koko ajan eri matkatoimistoissa ja lentoyhtiöillä.
        Ei oikein voi kyllä sanoa mistä sen halvimman hinnan saa.
        Samahan pätee myös hotelleissa.

        Mistä muuten sait tuon hinnan reitille Helsinki- Melbourne ja paluu Adelaide- Helsinki, Hong Kongin kautta, missä stoppi?


      • itsellä
        Finnairilla kirjoitti:

        halvimmalla tuossa syksyllä ostetut liput helmikuun lähtöön, eli 1068 ja sentit päälle vielä niinkin hyvällä reitillä kuin Helsinki-Honkong-Sydney. Meno-paluu, luonnollisesti. Takaisin meaaliskuun alussa.

        Viimeksi Australiaan mennessä edullisin oli yllättäen Finnair Qantas ja nopeilla vaihdoilla Lontoossa, Singaporessa pelkkä välilasku. Luulin että nuo yhtiöt olisivat olleet kaikkein kalleimmat. Alle tonnilla ei kyllä lentoja taida saada, paitsi halpalentoyhtiöillä joilla välttämättä vaihdot ei osu yksiin.


      • ausseihin
        Nimetön kirjoitti:

        Kiitos paljon, sitten vielä toinen juttu; Voitteko suositella mitään hyvää matkatoimistoa, josta on mahdollista tilata lennot? Ei hotellia, sillä tarkoitus olisi mennä kaverini luokse sinne.

        Mennään ausseihin vuoden vaihteessa. Liput sain halvimmalla matkatoimistosta. Liput on silloin varmasti oikein ja kirjoitettu ns. ykdelle lipuille jatkolentoineen, silloin ei tartte huolehtia matkatavaroista välillä eikä siitä että koneiden aikataulut muuttuvat tai myöhästyt lennolta edellisen koneen myöhästymisen vuoksi. Helppoa ja vaivatonta. Itse tosin tsekkasin mille lennoille haluan ja kerroin aikatauluni. Ja mitä aikaisemmin lennon varaa, sitä edullisempi on hinta. Kyllähän edullisia lippuja saa netistäkin, kannattaa kuitenkin varmistaa, että ne sisältävät kaikki verot yms. kulut.


      • todellako?

        Sukulaiseni tuli käymään muutama kuukausi sitten, ja hän maksoi aika paljon viisumistaan, kuulemma, oliko se nyt lähemmäs $200. Hän ei osannut englantia juuri ollenkaan, joten jouduin auttamaan, mutta en muista yksityiskohtia. Hän oli kirjautunut johonkin neuvontapalveluun - olikohan se sitten se, joka maksoi maltaita?


      • Viisumeita
        todellako? kirjoitti:

        Sukulaiseni tuli käymään muutama kuukausi sitten, ja hän maksoi aika paljon viisumistaan, kuulemma, oliko se nyt lähemmäs $200. Hän ei osannut englantia juuri ollenkaan, joten jouduin auttamaan, mutta en muista yksityiskohtia. Hän oli kirjautunut johonkin neuvontapalveluun - olikohan se sitten se, joka maksoi maltaita?

        Jos nakkaa väärästä kohdasta, niin maksaa maltaita. Noihin hintoihin saa jo tehdä töitäkin kengurumaassa ja aika kauan. Se vanha 20 au-dolua on sitten jo mennyttä, tarkistin ihan juuri, nyt ei maksa Englannin ansiosta EU-kansalaisille mitään.


      • reissumies-x
        Nimetön kirjoitti:

        Kiitos paljon, sitten vielä toinen juttu; Voitteko suositella mitään hyvää matkatoimistoa, josta on mahdollista tilata lennot? Ei hotellia, sillä tarkoitus olisi mennä kaverini luokse sinne.

        Kävimme vuosi sitten Aussissa ja ostin e-liput silloin Suomiseuran matkatoimistolta. Me olimme molempiin suuntiin muutaaman yön Singaporessa. Matkatoimiston hinta oli silloin halvin vaihtoehto verrattuna muihin. Matkatoimistoehdot eli peruutus ym. kuten seuramatkoilla voimassa, vaikka matkavakuutuskin tosin kattaa samat, jos peruutusehdot täytyvät. Lontoon reitti BA:lla tosin hankala, koska Heathrowssa on pakkao varata pitkä vaihtoaika ja Lontoo Singapore on tappavan pitkä. Quantasilla Sgn-Sydney välillä loisto palvelu ja tarjoilu. Jos olisin nyt lähdössä, valitsisin jonkun 1 stopin lennon vaikka maksaisi enemmänkin.


    • kaikki tarvii

      tarvii viisumin.se on helppoa hankkia,tulee s-postissa n. 1-2 vrk...googleta aus visa,,,

      • hel-hk-mel

        Haettiin viisumit matkatoimiston kautta á 17€,mistä myös liput á 1170€ meno-paluu. Ei tarvinnu tehdä itse mitään.
        Mutta onko se viisumi nykyään sellainen a4 tuloste, ei siis liimailla passiin.


      • huhtikuussa..
        hel-hk-mel kirjoitti:

        Haettiin viisumit matkatoimiston kautta á 17€,mistä myös liput á 1170€ meno-paluu. Ei tarvinnu tehdä itse mitään.
        Mutta onko se viisumi nykyään sellainen a4 tuloste, ei siis liimailla passiin.

        Paljompa rosvosivat muutaman minuutin työstä.
        Nykyjäänhän tämä turisti viisumi ei maksa mitään, kun sen tekee itse netissä.
        Tosiaan ainut dokumentti viisumista on edelleenkin paperi tuloste.


      • ...

        Guugeloin aus ja visaa, mutta päädyin aina sivuille, joilla viisumi maksaa. Voisitko kertoa täällä tarkemmin sen linkin josta sait viisumin without money.


      • Sorry, abouth

      • Sorry, abouth
        ... kirjoitti:

        Guugeloin aus ja visaa, mutta päädyin aina sivuille, joilla viisumi maksaa. Voisitko kertoa täällä tarkemmin sen linkin josta sait viisumin without money.

        https://www.eta.immi.gov.au/


    • Riitta K.

      Hei,
      Viisumia ei varmaankaan tarvita, kun vaihtaa vain konetta Sidneyn kentällä ja
      pysähtyy vain 3 tunniksi koneen vaihdon yhteydessä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      433
      1966
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      202
      1652
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1461
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1452
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      46
      1110
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1090
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      126
      1011
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      986
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      958
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      916
    Aihe