Mistä voisin ostaa kissalle laserlelun, siis sellaisen jota voisi osoittaa vaikka seinälle ja kissa leikkisi sillä valolla?
Kissalle laserlelu
21
5711
Vastaukset
- Kissaemo
...moisia kaksi, toinen ostettu Biltemasta ja toinen eläintarvikekaupasta. Suosittu leikittämismuoto laser on. Näin vuoden pimeimpään aikaan melkeinpä ykköslelu keväältä säästetyn vappuserpentiin lisäksi josta tehdään serpentiinipesä johon laserilla osoitetaan ja vauhtia riittää. =) Toinen mieluinen leikki on kun tekee kauppojen vihannespusseista tai vaikkapa pakastepusseista tiukkoja rusetteja ja sijoittaa ne esim. maton kulman alle, kai olettavat ikäänkuin saalistavansa tuolloin.
- sellaisen
musti ja mirri nimisestä lemmikkieläintarvikeliikkeestä. Meillä toinen kissa on siihen ihan höperönä. Tunnistaa äänestä milloin otan tämän lelun hyllyltä ja syöksyy täyttä vauhtia luokseni ettei vain myöhästy leikistä.
- eläinrääkkäystä
Varo ainakin, ettet osoita kissaa silmiin, ettei silmä vaurioidu! Laser polttaa silmänpohjan.
- laseria
Mekin saatiin sellainen kissaleluksi, mutta ei käytetty kertaakaan juuri tuon silmävaarallisuuden vuoksi. Kissa on niin nopea, että leikin tiimellyksessä voi todella helposti valaista kissaa silmiin sillä. Niimpä mies otti valon karttakepikseen töihin.
Ihmettelen sitä, että eläintarvikeliikkeet vielä myyvät tuollaista lelua. Kokeilkaa taskulamppua tai jotain ledvalo -avaimenperää tms. niin yhtä hyvä leikki voi syntyä. - Maaria ja kissat
laseria kirjoitti:
Mekin saatiin sellainen kissaleluksi, mutta ei käytetty kertaakaan juuri tuon silmävaarallisuuden vuoksi. Kissa on niin nopea, että leikin tiimellyksessä voi todella helposti valaista kissaa silmiin sillä. Niimpä mies otti valon karttakepikseen töihin.
Ihmettelen sitä, että eläintarvikeliikkeet vielä myyvät tuollaista lelua. Kokeilkaa taskulamppua tai jotain ledvalo -avaimenperää tms. niin yhtä hyvä leikki voi syntyä.Huomioi, että kissa leikkiessään katsoo kohti lattialla vilistävää pistettä, ei itse laserosoitinta. Se on aika epätodennäköistä, että piste silloin osuu suoraan silmään, varsinkin kun leikittäjä osaa sitä välttää.
- mieltä
Maaria ja kissat kirjoitti:
Huomioi, että kissa leikkiessään katsoo kohti lattialla vilistävää pistettä, ei itse laserosoitinta. Se on aika epätodennäköistä, että piste silloin osuu suoraan silmään, varsinkin kun leikittäjä osaa sitä välttää.
Meillä käytetään leluna laseria, kun isäni on opettaja ja saa helposti näitä käyttöön. Eihän se kisu sitä laseria itseään katso vaan sitä valotäplää. Hyvä lelu se on, tosin ainoa haittapuoli on, kun kisu etsii leikin loputtuakin sitä valotäplää, kun ei tajua minne se on kadonnut..
- me8
Meillä leikitään hyvin harkitusti ja varoen laserpointterilla.
Pienikin epäillys siitä, että kissa saattaakin sitä katsoa suoraan kohti, ja sormi poistuu napista jollon valo sammuu.
Tietysti tuo lasersäde on vaarallinen, jopa sekunnissa voi vahoingoittaa silmää, joten todella varovainen on oltava. - teidän kanssa
Mielestäni täysin turhaa riskeeraamista. Vielä kun ottaa huomioon että kissan silmä on herkempi valolle, mm. parempi yönäkö kuin ihmisellä. Vaikka säde ei suoraan osu silmään, se voi silti olla haitallinen heijastuessaan esim. muovimatosta tai kiiltävästä pinnasta. Täysin turhaa pelleilyä kissan terveydellä. Kyllä tavallisen mekaanisen lelun pitää riittää. Varmaan leikitte oman lapsennekin kanssa samanlaisilla leluilla? Annatte varmaan teinille jo oman ampuma-aseenkin.
Itse tein kissalle lelun siimasta ja jeesusteipistä. Talouspaperiarkki ruttuun, siima ympärille ja useita kierroksia jeesusteippiä. On todella mieluisa lelu eikä vaarallinen!- antirääkkääjä
mun mielestä se on ihan sama vaikka sen silmä siitä pikkasen vioittuisi kun kaikilla on hauskaa! iten säästän rahaa ja aikaa kun ei tarvi kokoajan ostaa uusia leluja kun vanhat rikki tai kateissa ja kissalle ei tarvi mitään dieetti ruokia ostaa ku valon perässä juoksussa voi juosta ittesä vaikka hautaan asti... Ja jos se yönäkö kärsii ni saapahan ainaki paremmin nukuttua :D ja epäterveellisempää se on olla leikkimättä
- varovaisuutta
Siima kun kiertyy tassun ympärille niin sehän porautuu siihen kiinni! Et yhtään vaarallisempaa lelua keksinyt!
- Kissisti
varovaisuutta kirjoitti:
Siima kun kiertyy tassun ympärille niin sehän porautuu siihen kiinni! Et yhtään vaarallisempaa lelua keksinyt!
Ite hommasin Frolicat Bolt-laservempeleen Teknikmagasinetista, kun satuin näkeen sen niitten kuvastossa. Eikä ollu ees pahan hintanen mun mielestä. Ja kissi on siihen ihan hulluna :)
http://viewer.zmags.com/publication/05af0b62#/05af0b62/1 (sivulla 284) - ---
Kissisti kirjoitti:
Ite hommasin Frolicat Bolt-laservempeleen Teknikmagasinetista, kun satuin näkeen sen niitten kuvastossa. Eikä ollu ees pahan hintanen mun mielestä. Ja kissi on siihen ihan hulluna :)
http://viewer.zmags.com/publication/05af0b62#/05af0b62/1 (sivulla 284)hankittiin, hinta oisko ollut 7.90e. Siinä varoiteltiin juurikin sitä, että ei saa osoittaa silmiin sillä jne.
Ei myöskään kannata liikaa rasittaa kissaa leikissä!
- maaauus
kunhan teholuokitus on alle 1 mw. Suomessa myytävät osoituslaaserit ovat melkein aina.
- Tomppa
Ainoastaan eläinkaupassa myytävät ja kissan leluiksi tarkoitetut laserit ovat turvallisia. Osoittimiksi tarkoitetut 3R luokan laserit aiheuttavat silmävaurioita jos osuvat silmään edes silmänräpäyksen verran ja ilmeisesti myös silloin kun lattialla olevaa pistettä katselee pari minuuttia aikaa putkeen. Ottakaa ihmiset selvää näistä asioista, kissa ei osaa kertoa kun silmä sokeutuu.
- Kissuliina
No valintahan on tietysti oma!
Itse en hukkaisi rahojani turhiin laserleikkikaluihin koska tavallinen taskulamppu tai peili valaisimen lisukkeena toimii yhtä hyvin ja niitä on kotona muutenkin.
Eivätkä ole missään vaiheessa vaarallisia kissan silmille tai muidenkaan... Kissa on yhtä iloinen niistä leikkikaluista joita saa paljon halvemmalla.... - Laserluokat
Varmasti turvallisin tapa on olla leikkimättä laserin kanssa mutta jos päättää leikkiä niin kannattaa tarkistaa, että ostamanne laserosoitin ei ole liian tehokas.
Täältä näkee laserluokat: http://www.stuk.fi/sateilytietoa/sateilevat_laitteet/fi_FI/laser/ - Vaarallinen kissalle
Leikin laserkynällä kissani kanssa, varoen tietysti tarkasti sen silmiä, mutta vajaan viikon päästä siltä petti takajalat ja se huojui kuin muissa maailmoissa, minuutin verran.
Se oli aivan hulluna sen laserin perään eikä osannut itse lopettaa leikkiä vaan paahtoi itsensä aivan näännyksiin.
Tuli mieleen ne kakaroitten tietokonepelit, joista saivat epilepsiakohtauksia, ja ajattelin että jospa kissani sai samantapaisen kohtauksen siitä vinhasti liikkuvasta laservalosta, vaikken sen silmiin sillä ainuttakaan kertaa osoittanut.
En sen jälkeen ole enään kertaakaan leikkinyt laserilla kissani kanssa, vaikka se viikon verran innokkaasti naukui sen laatikon edessä, missä tiesi minun sitä säilyttävän.
Laserkynällä leikkiessä pystyy varomaan kissan silmiä, mutta miten on sellaisen itsestään toimivan laserleikkikalun laita?
Minun kissani tajusi että mistä se valotäplä oli lähtöisin, vaikka yritin olla sitä sille liikaa esittelemättä, ja se kiinnostui itse laserkynästä, jota pidin kädessäni, vaikken heiluttanut kättä.
Kun kissa kiinnostuu itse laserleikkikalusta, eikä enään sen lähettämästä valopisteestä, niin sehän sokeutuu!
Käytin tällaista, eikä se maksanut kuin muutaman euron tupakkaliikkeessä:
http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=168525406- beltsu3
Lainasin hetken aikaa kaverini laser taskulamppua mutta muutin niin haluisin ostaa sellaisen mutta en tiedä kuinka paljon se maksaa tietääks kukaa...:oJa se on oikeesti tosi vaarallinen jos se osuu silmään mun mielest pitäis keksii sellane laser valo joka ei olis vaarallinen sil vois ees leikkii turvallisesti ilman jotai silmävammoja!
- beltsu3
beltsu3 kirjoitti:
Lainasin hetken aikaa kaverini laser taskulamppua mutta muutin niin haluisin ostaa sellaisen mutta en tiedä kuinka paljon se maksaa tietääks kukaa...:oJa se on oikeesti tosi vaarallinen jos se osuu silmään mun mielest pitäis keksii sellane laser valo joka ei olis vaarallinen sil vois ees leikkii turvallisesti ilman jotai silmävammoja!
Muuten tarviiko sellasii ees ostaa jos kissat tykkäis tavallisistakin taskulampun valoista kun eihän sitä oo järkee ostaa jos kissat tykkää tavallisestakin valosta...
- taak1
ostin meidän kissoille laservalon Clas Ohlsonilta ja hinta oli muistaakseni 5.95
- Kissa Kukka
Voit tilata netistä www.zooplus.com
- katso kissa - lelut
sieltä itse ostin ja hyvin on kestänyt. Meidän kaksi kissaa on hassuina juoksemaan sen "punaisen hiiren" perässä, saavat siis hyvää liikuntaa. Tietysti varomme tarkkaan silmien vuoksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941739
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401533- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9884- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829