Synnytys lähelläkö??

helenao

Onko mahdollista arvioida, että kuinkakohan lähellä mahtaa pentujen(mahdollisesti ehkä tiineenä, kun en voi varma olla, mutta näin olettaisin) syntyminen olla, kun kissan maha roikkuu höllyvänä ja kävellessä muljahtelee raskaasti puolelta toiselle, kissan maatessa sen mahassa näkyy aivan selvästi muljahtelevia liikkeitä, aivan kuin pentujen potkimista..ja maha siis roikkuu kohta polvissa.
Kissa on villikissa ja sain sen napattua kera pentujensa pihapiiristämme, ovat kohta noin vajaan viikon majailleet mun hoteissa, ainakaan vielä kukaan ei ole emoa kaivannut.
Eli miten on, kun jos synnyttää tässä piakkoinkin, niin onko paha, että 4 edellistä pentua ovat (arvioitu pentujen ikä on 3kk tai mahdollisesti enemmänkin, kun ovat vähällä ruualla olleet, niin kasvu hitaampaa) sen kanssa pienessä veskitilassa,noin 3 neliötä on veskin pohjapinta-ala plus lavuaaripöydän pinta-ala,vähän päälle puoli neliöm.
Emo on läheisyydestäni todella stressaantunut välillä, paitsi eilen illalla siivoustoimia tehdessäni veteli täysin sikeitä..tänään taas näytti todella pelokkaalle, mutta päälle ei vielä ole käynyt, vaikka jodunkin sitä välillä hieman takapäästä siirrellä kädellä työntämällä, kun paikkoja siivoan, pennut kun pitävät melkoista remuranttalia välillä ja joka paikka on huiskin haiskin;)
Eli siis stressaako emo minua/nykyisiä pentuja niin, että luultavasti pistää mahdollisesti syntyvät poikaset oitis poskeensa??
Voin tietysti erehtyäkkin, että emo edes tiineenä olisikaan?...
Ensi viikkoon odotan , että jos joku emoa kyselee ja jos ei siihen mennessä kukaan sitä ole kaivannut, niin vien sen viimeiselle piikille, kun siitä ei kukaan kuitenkaan sellaista lemmikkiä enään todennäköisesti saa, että sen kanssa elämä sujuisi, niin joutuisi ehkä piankin taas hyljätyksi pito-ongelmien vuoksi pihalle, jos kiertoon sen laitan.
Mutta kiitoksia jo etukäteen, jos joku vastailla jaksaa:)

14

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helenao

      se kun unohdin kysyä eläinlääkäriltä sen että, jos emo on nyt viimeisimmillään tiineenä, niin mitens sitten tuon viimeisen piikin kanssa toimitaan, jos siihen menee.
      Siis saako kissaa edes tulloin lopettaa, eikös sitä ajattelis, että ne pennut kohdussa kuolevat myöskin piikin kautta kivuttomasti...
      Noille 4 nykyiselle pikkuiselle etsin kodit, jos se vain mahdollista on.

    • sille..

      että synnytys on kovinkin lähellä ja kissa stressaa edellisiä pentuja. Imettääkö kissa vielä pentuja? Jos ei on mahdollista että se on tiineenä. onko mahdollista että siirrät pennut johonkin muuhun tilaan. Älä hätäile viimeisen piikin kanssa koska kissa voi olla agressiivinen vain koska se on tiineenä ja aliravittu. Oletko ilmoittanut joka paikkaan kissasta koska jotkut kesykissat menevät piiloon synnyttämään? Luovuta kissa ennemmin löytöeläinkeskukseen jossa on paremmat resurssit ottaa selvää oikeasta/mahdollisesta uudesta omistajasta koska sinä et voi sitä tietää onko kissa toivoton tapaus. Itse olen kesyttänyt monia näitä "toivottomia tapauksia" joten tiedän mistä puhun. Vanhat pennut ovat jo luovutusikäisiä ja voivat olla vaaraksi emolle ja tuleville pennuille joten ne olisi hyvä saada kokonaan pois sieltä. Emon ei myöskään ole hyvä synnyttää kylpyhuoneessa mikäli siellä ei ole mitään pehmoista. Jos kissa on noin väsynyt lienee synnytys todella lähellä. Onnea kodin ja omistajan etsimiseen.

      • helenao

        tuolta koiramaisetpulinat palstalta löytyy, enempi,siitä mitä noista kissoista olen kirjoitellut ja mitä minulle on vastailtu.. nimimerkillä helenao, aivan aluksi kirjoittamani jutut ovat siirtyneet jo sivulle 2 ja ykkös sivulla on lisää uutta tietoa.. ja pehmusteita olen resurssieni mukaan kyllä järjestänyt ja niillä on niitä aina sen verran ettei tarvitse lattialla maata, mutta koska emo käy niissä välillä joko kakilla tai pissillä, niin joudun hieman miettimään, kuinka paksut pinkat pehmusteita kisuille lykkään (pennut käyvät kyllä laatikolla ja emokin pääasiassa, mutta nimenomaan se tekee noita "yllätyksiä" pehmusteisiin...ja multa loppuu pian aluset, jos en mitään rajaa pidä, paskaiset ja kusiset pehmusteet lykkään roskiin, koska en niitä pyykkikoneeseeni pesuun lykkää, jossa omia vaatteitani pesen.
        Ja minä mielellään kyllä luovutan tämän emon sinun hoteisiin, jos kukaan sitä ei tule noutamaan ilmoituksistani huolimatta maanantaihin mennessä, kun sinulla näistä tapauksista niin kokemusta on, yhteyttä voit ottaa
        sähköposti ossaani joka on: [email protected]


      • olla paikalliseen
        helenao kirjoitti:

        tuolta koiramaisetpulinat palstalta löytyy, enempi,siitä mitä noista kissoista olen kirjoitellut ja mitä minulle on vastailtu.. nimimerkillä helenao, aivan aluksi kirjoittamani jutut ovat siirtyneet jo sivulle 2 ja ykkös sivulla on lisää uutta tietoa.. ja pehmusteita olen resurssieni mukaan kyllä järjestänyt ja niillä on niitä aina sen verran ettei tarvitse lattialla maata, mutta koska emo käy niissä välillä joko kakilla tai pissillä, niin joudun hieman miettimään, kuinka paksut pinkat pehmusteita kisuille lykkään (pennut käyvät kyllä laatikolla ja emokin pääasiassa, mutta nimenomaan se tekee noita "yllätyksiä" pehmusteisiin...ja multa loppuu pian aluset, jos en mitään rajaa pidä, paskaiset ja kusiset pehmusteet lykkään roskiin, koska en niitä pyykkikoneeseeni pesuun lykkää, jossa omia vaatteitani pesen.
        Ja minä mielellään kyllä luovutan tämän emon sinun hoteisiin, jos kukaan sitä ei tule noutamaan ilmoituksistani huolimatta maanantaihin mennessä, kun sinulla näistä tapauksista niin kokemusta on, yhteyttä voit ottaa
        sähköposti ossaani joka on: [email protected]

        löytölään/sijaiskotiin yhteydessä? Heiltä löytyy ehkä enemmän kiinnostusta hommaan...


      • Koiraihmisen utelua
        helenao kirjoitti:

        tuolta koiramaisetpulinat palstalta löytyy, enempi,siitä mitä noista kissoista olen kirjoitellut ja mitä minulle on vastailtu.. nimimerkillä helenao, aivan aluksi kirjoittamani jutut ovat siirtyneet jo sivulle 2 ja ykkös sivulla on lisää uutta tietoa.. ja pehmusteita olen resurssieni mukaan kyllä järjestänyt ja niillä on niitä aina sen verran ettei tarvitse lattialla maata, mutta koska emo käy niissä välillä joko kakilla tai pissillä, niin joudun hieman miettimään, kuinka paksut pinkat pehmusteita kisuille lykkään (pennut käyvät kyllä laatikolla ja emokin pääasiassa, mutta nimenomaan se tekee noita "yllätyksiä" pehmusteisiin...ja multa loppuu pian aluset, jos en mitään rajaa pidä, paskaiset ja kusiset pehmusteet lykkään roskiin, koska en niitä pyykkikoneeseeni pesuun lykkää, jossa omia vaatteitani pesen.
        Ja minä mielellään kyllä luovutan tämän emon sinun hoteisiin, jos kukaan sitä ei tule noutamaan ilmoituksistani huolimatta maanantaihin mennessä, kun sinulla näistä tapauksista niin kokemusta on, yhteyttä voit ottaa
        sähköposti ossaani joka on: [email protected]

        ...niin eikö kissoja tarvitse toimittaa löytöeläinkotiin?

        Anteeksi nyt kun menee ihan alkuperäisen aiheen ohi (tavallaan), enkä tosiaan osaa alkuperäisiin kysymyksiin kyllä MITÄÄN vastata, mutta aloin vaan ihmetellä tosiaan sitä että kun mielestäni koirat nimenomaan PITÄÄ toimittaa löytöeläinkotiin, niin eikö kissoja tarvitse?


      • lukea?!
        helenao kirjoitti:

        tuolta koiramaisetpulinat palstalta löytyy, enempi,siitä mitä noista kissoista olen kirjoitellut ja mitä minulle on vastailtu.. nimimerkillä helenao, aivan aluksi kirjoittamani jutut ovat siirtyneet jo sivulle 2 ja ykkös sivulla on lisää uutta tietoa.. ja pehmusteita olen resurssieni mukaan kyllä järjestänyt ja niillä on niitä aina sen verran ettei tarvitse lattialla maata, mutta koska emo käy niissä välillä joko kakilla tai pissillä, niin joudun hieman miettimään, kuinka paksut pinkat pehmusteita kisuille lykkään (pennut käyvät kyllä laatikolla ja emokin pääasiassa, mutta nimenomaan se tekee noita "yllätyksiä" pehmusteisiin...ja multa loppuu pian aluset, jos en mitään rajaa pidä, paskaiset ja kusiset pehmusteet lykkään roskiin, koska en niitä pyykkikoneeseeni pesuun lykkää, jossa omia vaatteitani pesen.
        Ja minä mielellään kyllä luovutan tämän emon sinun hoteisiin, jos kukaan sitä ei tule noutamaan ilmoituksistani huolimatta maanantaihin mennessä, kun sinulla näistä tapauksista niin kokemusta on, yhteyttä voit ottaa
        sähköposti ossaani joka on: [email protected]

        miksi edes vaivaudut nappaamaan kissoja kiinni kun et kerran niistä näköjään pätkääkään välitä?! Ota yhteys löytöeläinkotiin ja vie se sinne kerran noin julma ja mistään mitään tietämätön olet? vai onko liian kova vaiva antaa kisu hoitoon ilmaiseksi että mielummin maksat kalliin viimeisen piikin?! Etpä ole tainnut oikeaa omistajaa edes yrittää etsiä?! Piikitä siis ennemmin itsesi ja luovuta kisu ammattilaisten huostaan äläkä leiki jumalaa ja päätä sen kohtalosta mielivaltaisesti!


      • helenao
        lukea?! kirjoitti:

        miksi edes vaivaudut nappaamaan kissoja kiinni kun et kerran niistä näköjään pätkääkään välitä?! Ota yhteys löytöeläinkotiin ja vie se sinne kerran noin julma ja mistään mitään tietämätön olet? vai onko liian kova vaiva antaa kisu hoitoon ilmaiseksi että mielummin maksat kalliin viimeisen piikin?! Etpä ole tainnut oikeaa omistajaa edes yrittää etsiä?! Piikitä siis ennemmin itsesi ja luovuta kisu ammattilaisten huostaan äläkä leiki jumalaa ja päätä sen kohtalosta mielivaltaisesti!

        ne ihmeessä, jos tosiaan jaksat noihin paneutua senkään vertaa mitä minä olen (pentuja en laita kiertoon ellen niille kunnon koteja löydä.), eilenkin että sain järkätyksi pennuille oman tilan, sain tehdä 8h työn ja kello oli kolme yöllä, kun sen valmiiksi sain, jotta emolla olisi edes nämä viimeiset ajat hermolepoa, jos siis kukaan ei sitä hakemaan tule, minä en ole mikään löytöeläintalo!, ja täällä sellaista ei kunnan puolesta ole ja tuskin tulee näillä näkymin tulemaankaan.., voin toki viedä tämän paikan läytöeläimistä vastaavalle, mutta hän antoi mulle kaksi numeroa, jonne voin kyllä vaikka heti lähteä nuo pennut ja emon ammuttavaksi viemään,mutta koska en siihen pystynyt, niin hyysään niitä nurkissani, niin kuten on mahdollista.
        Mene lukemaan nuo koiramaisetpulinat palstalla olevat tekstit ja tule sitten taas satuilemaan mulle:) tekstit löytyy otsikolla Jotkut ei vaan koskaan ja nimimerkillä opi:((((( kakkossivulta ja ykkössivulla nimimerkillä: helenao
        morjens mää lähen taas elukoita hyysäämään..olis sittenkin ollut vaan parempi pulista tuolla koiramaisetpulinat palstalla, siellä sentäs saa järkeviä vastauksiakin, eikä vain taivaslentoista huuhaata....


      • helenao
        lukea?! kirjoitti:

        miksi edes vaivaudut nappaamaan kissoja kiinni kun et kerran niistä näköjään pätkääkään välitä?! Ota yhteys löytöeläinkotiin ja vie se sinne kerran noin julma ja mistään mitään tietämätön olet? vai onko liian kova vaiva antaa kisu hoitoon ilmaiseksi että mielummin maksat kalliin viimeisen piikin?! Etpä ole tainnut oikeaa omistajaa edes yrittää etsiä?! Piikitä siis ennemmin itsesi ja luovuta kisu ammattilaisten huostaan äläkä leiki jumalaa ja päätä sen kohtalosta mielivaltaisesti!

        ollut parempi jättää kuolemaan ulos, nälkään ja kylmään..hyi aika raakaa olisi mielestäni sellainen ollut ja voin sanoa, että minä olisin jos olisin tuossa pihalla kuljeksiessani joutunut katsomaan, kun pentu toisensa jälkeen kuolee jonnekkin vajan alle kylmään, niin aika sadistiksi olisin itseni tuntenut ja joulumieli olisi karissut jo senkin myötä, kun aattelee sitäkin, että emo olisi vääntämässä jonnekkin routaisen maan päälle uusia pikkuisia..
        no niin, mutta työt odottaa.


      • vaan
        helenao kirjoitti:

        ollut parempi jättää kuolemaan ulos, nälkään ja kylmään..hyi aika raakaa olisi mielestäni sellainen ollut ja voin sanoa, että minä olisin jos olisin tuossa pihalla kuljeksiessani joutunut katsomaan, kun pentu toisensa jälkeen kuolee jonnekkin vajan alle kylmään, niin aika sadistiksi olisin itseni tuntenut ja joulumieli olisi karissut jo senkin myötä, kun aattelee sitäkin, että emo olisi vääntämässä jonnekkin routaisen maan päälle uusia pikkuisia..
        no niin, mutta työt odottaa.

        viedä löytöeläinhoilolaan! Jos muka hoitaja on tuollainen niin tee ilmoitus jonnekkin (mitä en kyllä todellakaan usko) Kissoja ei nääs suomessa ammuttavaksi määrätä että valehtele vain itsellesi! minä nimittäin todellakin välitän kissoista!


      • noilla
        vaan kirjoitti:

        viedä löytöeläinhoilolaan! Jos muka hoitaja on tuollainen niin tee ilmoitus jonnekkin (mitä en kyllä todellakaan usko) Kissoja ei nääs suomessa ammuttavaksi määrätä että valehtele vain itsellesi! minä nimittäin todellakin välitän kissoista!

        harvaan asutuilla seuduilla vouhkaa löytö kissoista ja koirista kuten taajama asujat. Ja todellakin pohjoisessa suomessa on hyvinkin yleistä, että hylätyt kissat yms lopetetaan, työkoirat ovat sitten oma lukunsa heillekkin.

        Ikävä kyllä jokaisessa maamme kunnassa ei ole löytöeläimille huolehtijaa. Itse asun suht suuressa kaupungissa ja jopa meilläkin on löytöeläin puolella toivomisen varaa (kissoja lopetettu jopa parin päivää säilöön oton jälkeen :( ). Joten mitä voit odottaa sen olevan alueella jossa ei ole kunnassa edes omaa eläinlääkäriä? Ja meidän ihmisten tulisi miettiä sitä kesäkissan ottoa... Tuonkin kissa rukan ahdingon syy on sen hylännyt ihminen EI Helena o joka pelasti sen pentuineen varmalta paleltumiselta.
        Ja muistakaa se on kuitenkin vain eläin jolle se viimeinen palvelus voi todellakin olla palvelus, eikä ihminen. Älkää inhimillistäkö liikaa.


    • helenao

      siis juttu koiramaisetpulinat palstalla on kirjoittettu kakkos sivulle keskustelun otsikko on: Jotkut ei vaan koskaan ja nimimerkillä:
      opi:(((((
      Etusivun tekstit on nimimerkillä helenao
      Se tää mun "ihrapäinen hyysääminen" on vienyt yöunet nyt vähemmälle ja tulee välillä muisti häiriöitä;)

      • tunnustan

        Minä olisin todennäköisesti jo lopettanut ainakin emokissan, jos kerran siellä suunnassa ei löytöeläinkotia ole (vaikka eikös lain mukaan kuntien pitäisi sellainen järjestää).

        Mielestäni myös jokainen aiheesta älähtävä voisi ihan vapaasti omalla kustannuksellaan lähteä sitä kissaa hakemaan ja toimittaa se sitten "toiselle puolelle suomea" löytöeläinkotiin (jossa se sitten lopetettaisiin todennäköisesti kuitenkin). Toisaalta luulisi sille emokissallekin koti löytyvän, näyttäisi tällä palstalla olevan montakin sellaista kirjoittelijaa jotka sen haluavat ottaa.

        (Tuntuuko minusta vain vai onko muita paljon helpompi painostaa hoitamaan löytökissoja? Kun kyse ei ole omasta ongelmasta. Kaupungissa harvoin hylättyjä kissoja edes näkee, tai jos näkee niin "joku muu hoitaa sen kyllä", tai se on helppo toimittaa löytöeläinkotiin ja kuvitella että se saa uuden hyvän kodin.)


      • on....
        tunnustan kirjoitti:

        Minä olisin todennäköisesti jo lopettanut ainakin emokissan, jos kerran siellä suunnassa ei löytöeläinkotia ole (vaikka eikös lain mukaan kuntien pitäisi sellainen järjestää).

        Mielestäni myös jokainen aiheesta älähtävä voisi ihan vapaasti omalla kustannuksellaan lähteä sitä kissaa hakemaan ja toimittaa se sitten "toiselle puolelle suomea" löytöeläinkotiin (jossa se sitten lopetettaisiin todennäköisesti kuitenkin). Toisaalta luulisi sille emokissallekin koti löytyvän, näyttäisi tällä palstalla olevan montakin sellaista kirjoittelijaa jotka sen haluavat ottaa.

        (Tuntuuko minusta vain vai onko muita paljon helpompi painostaa hoitamaan löytökissoja? Kun kyse ei ole omasta ongelmasta. Kaupungissa harvoin hylättyjä kissoja edes näkee, tai jos näkee niin "joku muu hoitaa sen kyllä", tai se on helppo toimittaa löytöeläinkotiin ja kuvitella että se saa uuden hyvän kodin.)

        jo useasti kertonut että paikkakunnalla on löytöeläin koti!


    • pässi

      Kissa synnytti kuusi pentua noin viikko sitten ja kun samassa paikassa on myös kolli kissa niin kysymys kuukuu näin .Kuinka pian kissa tulee uudestaan tiineeksi ja loppuuko maidon tulo heti?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5949
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1795
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe