Onkos siellä teillä päin huomattavissa semmoista että autoilla on pakkomielle mennä ohi mopoista ja jopa piikeistä? Kun ite ollaan tässä kaikkien kavereitten kaa huomattu, että vaikka päräytät 70km/h keskustassa 40km/h alueella niin autot läähättää perseessä ja koittaa ohi....Onko tämä vain vittuilua mopoilijoita kohtaan?
Ärimmäisenä esimerkkinä kaverini ajoi piikilla auton perässä joka ajoi 20km/h 40km/h alueella. Kaverilla oli kiire ja hän lähti ohittamaan ja autoilijakin kiihdytti...lopuksi kaveri meni ohi centteri pystyssä 80-100km/h mittarissa ja huusi, että 'vitun homo'....
Jos eivät autoilijat muualla tee tämmöistä niin pitääpi ilmoittaa kunnalle, että pohjavedessä on jotain vikana...
Autoilijat?
14
709
Vastaukset
- renkipoika
muuttuu selkeästi 'kalun'mittojen kasvaessa. 25-metriä ja ei roikuta perässä tai heilutella peilejä... Isot autot ylittävät joskus kaksoiskeltaisen sulkuviivan vaikka se olisi sakonarvoinen suoritus. Pienellä autolla ajavan tulisi muistaa että on olemassa niitä vielä pienempiäkin...
- asfFASASF
Itekki oon huomannu täsä ajan kuluessa että autoilijoilla on jotain mopoilijoita vastaan. Esim. kun lähtee risyksestä juuri kun valo on muuttumassa punaiseksi niin sivulta lähtevä auto yrittää tarkoituksella ajaa päälle.
- tähän
autoilijana..kun te mopoilijat olette niin pirun vaarallisia niillä piikellänne joten teistä on päästävä eroon. käännytte eteen tai kiilaatte autoilijaa (omia kokemuksia). mopoa ja 15 v kuljettajaa ei ole tehty ajamaan 70 km/h. vaan sen takia mopot saa kulkea vaan 50 km/h jottei niitä vahinkoja sattuisi. siinä 50 vauhdissa niin mopoilija kuin autoilijakin pystyy toimimaan jos vahinko on lähellä mutta 70 vauhdissa ei yksinkertaisesti mopo pysty reagoimaan eikä autokaan. siis on varmaan autoilijoitakin jotka käyttäytyvät juuri kuten edellä olette maininneet mutta luulen että niitä on vähemmän. ehkä teidän piikkimopojen kuljettajien ja vanhempienne tulisi katsoa peiliin ja miettiä onko henkenne sen arvoinen että mopoja kannattaa viritellä kulkemaan jopa 70 km/h
- Ikä mopoilija
tähän kirjoitti:
autoilijana..kun te mopoilijat olette niin pirun vaarallisia niillä piikellänne joten teistä on päästävä eroon. käännytte eteen tai kiilaatte autoilijaa (omia kokemuksia). mopoa ja 15 v kuljettajaa ei ole tehty ajamaan 70 km/h. vaan sen takia mopot saa kulkea vaan 50 km/h jottei niitä vahinkoja sattuisi. siinä 50 vauhdissa niin mopoilija kuin autoilijakin pystyy toimimaan jos vahinko on lähellä mutta 70 vauhdissa ei yksinkertaisesti mopo pysty reagoimaan eikä autokaan. siis on varmaan autoilijoitakin jotka käyttäytyvät juuri kuten edellä olette maininneet mutta luulen että niitä on vähemmän. ehkä teidän piikkimopojen kuljettajien ja vanhempienne tulisi katsoa peiliin ja miettiä onko henkenne sen arvoinen että mopoja kannattaa viritellä kulkemaan jopa 70 km/h
Ja onhan se asia niin, että kyllähän molemmissa osa puolissa on syytä mokomaan käyttätymiseen.
Itse olen jo 33 v, ja olen itseni mieestä rauhallinen mopo kuljettaja. Tottahan on että mopon suurin rakenteelinen nopeus saa olla tuo 45 km/h. Mutta jos mopo kuristettuna kulkee pitkällä suoralla myötä tuuleen 45:ttä, niin jokainen varmaan ymmärtää että semmoisella vehkeellä ajo on ensinnäkin tuskallista, sekä vaarallista, koska autoilijat ei jaksa odotella mopon kiihtymistä ja lähtevät ohi.
Itse ostin viime toukokuussa uuden mopon, joka kulki vakiona 39 km/h tasaisella, jos oli pitkä suora... pienikn loiva vastamäki, niin vauhti oli enää 20 km/h. Kurit helvetiin ja nyt pyörä kulee 69 km/h suoralla, kiihtyy kohtalaisesti 55 km/h, joka riittää minulle hyvin, koska vauhti jota ajelen pyörii siinä 40-45 km/h välillä.
Jotta mopolla ajo liikenteessä olisi mahdollisimman turvallista,niin mopoilijan tulisi ajaa suunilleen samaa vauhtia muun likenteen kanssa.
Itse olen huomannut saman onglman kuin eräs kirjoittajakin. Jos ajan 40 taajama alueella 45 km/h, niin varmasti siellä takaa on joku perseessä roikkuja, tai sitten lähetään ohi kaasupohjassa ,ihan kuin autolla ei pääsis vähemmällä rynkytyksellä ohi.
Itse olen huomannut että mottoripyöräiljät suhtautuvat paljon suopeammin mopoilijoihin kuin autoilijat.
Tokihan mopoilijoissakin on paljon pissipäitä joukossa, jotka ärsyttävät omalla koheltamisellaan autoilijoita, mutta ei ptäis kaikkia mopoilijoita pistää samaan kastiin. - mopoMan
tähän kirjoitti:
Rekkakuskilta vastine. Itse käytän mopoa liikkumavälineenä kauppa- ym. matkoilla. Virittämätön ja liikennesääntöjen mukaisesti käytetty mopo EI aiheuta minkäälaista riskiä liikenteessä. Autoilijoiden käytös mopoa kohtaan sitäkin useammin. Ohi ajetaan lähes että peilit heiluu...Autolijoiden tulisi kiinnittää enemmän huomiota pieneen tielläliikkujaan ja mopoilijoiden kunnioittaa liikennesääntöjä. Näin kaikki olisivat tyytyväisiä ja valtakunnassa hyvä tahto.
- Paskoja...
tähän kirjoitti:
Olen itsekkin mopoilijana ja 15-vuotiaana todennut että autoilijat eivät kunnioita mopoilijoita paskaakaan. Sitten sitä taas väitetään että olemme jotain tenavia että kotiin vaan. Yhtä lailla pyöräkäytävällä ajaa lapsia ja aikuisia. Tottahan se on että ensimmäisiä kertojaan mopoilla ajavat käyttäytyvät liikenteessä surkeasti (Ei pakolla) ja epävarmasti, mutta ei se minun mielestäni oikeita suoranaiseen halveksimiseen esimerkiksi juuri näillä ohituksilla. Esim vaikka ajan taajamassa 60 alueella 55-60 jos viitsin, niin kyllä ne autot takana pysyy, mutta oottaapa vaan kun tulee vähän tyhjempi tie niin siitä heti pyritään ohi. On tehnyt useinkin mieli keskaria näyttää autoilijoille jotka itse aiheuttavat vaaratilanteita kiihdyttämällä pahoissa paikoissa ohi. Kesälläkin ajelin 60 alueella 55km/h yhden sillan päältä ja auto lähti ohittamaan, oli tuuria ettei auto ajanut katukiveä päin joka oli suojatien reunustalla. En toki tarkoita että kaikki olisivat tälläisiä, saatikkaan mitään mopo mestareita, en itsekkään varmaan mikään mestari ole, mutta voin todeta osaavani liikenteen. Ja se jos joku vaarantaa liikennettä on autoilija joka ohittelee turhaan ja vain päästäkseen mopon eteen!!.
- zv xx f c
Paskoja... kirjoitti:
Olen itsekkin mopoilijana ja 15-vuotiaana todennut että autoilijat eivät kunnioita mopoilijoita paskaakaan. Sitten sitä taas väitetään että olemme jotain tenavia että kotiin vaan. Yhtä lailla pyöräkäytävällä ajaa lapsia ja aikuisia. Tottahan se on että ensimmäisiä kertojaan mopoilla ajavat käyttäytyvät liikenteessä surkeasti (Ei pakolla) ja epävarmasti, mutta ei se minun mielestäni oikeita suoranaiseen halveksimiseen esimerkiksi juuri näillä ohituksilla. Esim vaikka ajan taajamassa 60 alueella 55-60 jos viitsin, niin kyllä ne autot takana pysyy, mutta oottaapa vaan kun tulee vähän tyhjempi tie niin siitä heti pyritään ohi. On tehnyt useinkin mieli keskaria näyttää autoilijoille jotka itse aiheuttavat vaaratilanteita kiihdyttämällä pahoissa paikoissa ohi. Kesälläkin ajelin 60 alueella 55km/h yhden sillan päältä ja auto lähti ohittamaan, oli tuuria ettei auto ajanut katukiveä päin joka oli suojatien reunustalla. En toki tarkoita että kaikki olisivat tälläisiä, saatikkaan mitään mopo mestareita, en itsekkään varmaan mikään mestari ole, mutta voin todeta osaavani liikenteen. Ja se jos joku vaarantaa liikennettä on autoilija joka ohittelee turhaan ja vain päästäkseen mopon eteen!!.
juuri näin asiallista keskustelua.
- jincheng jc 50
tähän kirjoitti:
sillon kun mun jinkkumanki kulki lähelle 70,oli mullakin siitä vauhdista kokemuksia. ajoin yleisellä soratiellä (13 vuotiaana) kun yhtäkkiä auto tuli vastaan, niin sain kiittää nykyaikasta levyjarrua.tavallisesti mankeissa on rumpujarrut molemmissa renkaissa. mulla on vakiona levyjarru eessä ja teleskooppikeula. eli ei kannata virittää semmosia mopoja joissa on perseestä revityt jarrut ja keula.
- mystistä
Paskoja... kirjoitti:
Tänään vedin yhdellä suoralla jossa oli 40km/h rajoitus noin 55-60 mopon mittariin ja jollain autolijalla on pakkomielle vetää 80 - 100km/h ohi ja sitten hidastaa takaisin 50 - 55 ? Järkevää
- derbiii
olin ajelemassa kylällä kun joku vtn pappa älys kääntyy oikeel ja se oli tietty ikikääntyjä:)
no lähin siitä ohi niin tämä vaan kiilas eteen
onneks oli nii hidas vauhti et pystyin jarruttamaan ja huutamaan samalla vitun hintti:) - jincheng jc 50
kaikille ton viestin kirjoittajiolle sakot...
- että sellasta
Joillekkin autoilijoille liikenne säännöt katoavat kokonaan kun mopo tulee paikalle , esim tänään risteyksessä tulin suoraan eikä ollut minkäänlaisia etuajo-oikeus merkkejä, eräs autolija joka tuli suoraan edestäni ja vilkutti vasemmalle päästi 2 edessäni menevää autoa risteyksestä ohi ja kun tulen risteykseen auto kääntyy suoraa eteeni ja tööttää
- 21416tdfasd
Kannattaa vaa hidasteissa vetää mopolla auton ohi tai mutkissa vastaantulijoiden kaistalta(jos ei tuu ketää vastaa).
Autot jää - rehellinen mopopoika
21416tdfasd kirjoitti:
Kannattaa vaa hidasteissa vetää mopolla auton ohi tai mutkissa vastaantulijoiden kaistalta(jos ei tuu ketää vastaa).
Autot jääkyllä autoilioilla on on jotain mopoilioita vastaan itselläni on raiskattu peugeot xps kulkee 30, esim ryhmittymisissä kukaan ei hidasta että pääsee kaistaa voihtaan ja si ku joutuu kiilaa jonkun eteen nii autot kauheesti rupee töötittään ja renkaitaan vingutteleen. moni vastustaa viritystä mutta ei moni hidasta että pääsee vakiomopolla ryhmittyyn...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1211042
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36802
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713