Muistaako kukaan missä vuosimallissa jakohihna vaihtui ketjuksi?
Tarkoitus hakea auto Tallinnasta, päästöt vaikuttavat veroon. Milloin autosta (diesel) tuli "erittäin vähäpäästöinen".
hihna/ketju
4
16094
Vastaukset
- Korben Dallas
Avensiksen bensakoneet muuttuivat ketjukäyttöisiksi 2000 vuoden lopussa, kun VVTi -koneet tulivat nokalle.
Diesel on erittäin vähäpäästöinen ollessaan sammuksissa. Tai ainakin autossa on partikkelifiltteri (Toyotalla D-Cat -merkinnällä varustettu auto).
Diesel-Avensikset lienevät kaikki jakohihnalla varustettuja? Uudesta 126 -heppaisesta en ole varma.
Toyotan 1.4 -litrainen D4D diesel on ketjulla, mutta sitä ei ole Aven nokalla...- hihnalla
Vanhat 2.0-dieselit on hihnalla, uudet 2.0(126hv) ja 2.2-dieselit on ketjulla.
...jo lienee sama: "erittäin vähäpäästöinen"? -onko sellaista olemassaan?
-Avessa on ollut alusta alkaen (97 loppuvuodesta) "vähäpäästöinen diesel"?
Bensavehkeisssä VVT-i/D4 moottoreissa (tulivat siinä 2000-paikkeilla) on ketju, dieseleihin jäi silti hihna, vaikka D4D tulikin. -Ainakin melko pitkälle asti tätä vuosituhatta.- trp
vm. 2006 lähtien on 2,0 litrasessa d4d dieselissäkin (126 hv) ketju.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62905
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680- 39636
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm36631- 87561
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 41481
- 37475
- 71457