Olen hankkimassa hirvikivääriä ja miettinyt vaihtoehtona remington 770 308 kivääriä. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä mallista tai yleensäkään remingtoneista? Naisena minua kiinnostaa myös aseen paino, onko se raskaampi/kevyempi kuin tikka tai sako? Myös edullisista aseliikkeistä vinkkejä, kiitos!!
Vastaukset 6
- Naisena
SEN koolla merkitystä?
- remingtonin
7400 puoliautomaatti kal 30-06. Kevyt ja luotettava kivääri on. Olen kuullut että hyviä on muutkin remarit ollu. Kaverilla on vaimennin 700.n päässä ja kivääri on mielestäni etu painoinen ja muutenkin painavan oloinen. Änkkäriä en suosittele. Hyötyä siitä ei ole muualla kuin radalla ammuttaessa korkeintaan.
- tikka T 3 9,3
Hanki aivan tavallinen pulttilukkoinen ja yleinen ase. Esim. Tikka tai Sako. Tikka edullisempi. 308 ja voit ampua myös lintuja.
- remarin
Ostin sitten sen remington 700 308 ja oli kyllä hyvän tuntoinen ja kevyt ase. Remingtonin 770 on ollut kuulemma täysi floppi, paljon on ollut vikoja. Nyt vain sitten ensi syksyä odottelemaan..
- Uncle Jimbo
Minulla on ollut 8-9 vuotta Remington 700 cal.308, ja ihan hyvä peli. Tarkista kuitenkin heti uutuuttaan siitä pari juttua: takatähtäimen kiinnityksen kireys (jos tarvitset avotähtäimiä,), etutukin petaus eli kokeile vaikka setelillä että etutukki ei ota piippuun kiinni ennenkuin patruunapesän etupuolelta. Liipasimen laukaisuvastus, tod.näk. tehtaan jäljiltä luokkaa kolme kiloa. Laita esim muovikassiin 3 kiloa jotakin, vaikka sokeritoppia ja ripusta pussi narulla roikkumaan liipasimesta. Jos viritetty ase eí laukea tuolla painolla, laukaisun vetovastus on liian suuri ja sitä pitää säätää. Hyvä laukaisu (makuasia toki) saisi olla luokkaa 1,5-2 kiloa. Helpottaa ammuntaa huomattavasti. Omista muutostöistäni voin laittaa kuvaa ja antaa vinkkejä jos tahdot, laita meiliä [email protected]
Äläkä huolestu, uusi Remington on aivan hyvän ase tehtaanjäljiltäkin, mutta pikkuparannuksilla vielä parempi.
- remington äänenvaimentajalla
ja nyt näin heti alkuun sanon niille jotka koohottaa sen änkkäri paino jutun kanssa että tyhmä paljon työtä tekee jne. passitus tilanteissa ja koetta ampuessa on aivan sama painaako kiväri 3,5 kg vaiko 6,5 kg. itse kun lähden hirvi metsälle ruuvaan äänenvaimentimen pois ja avot kyllä on kiväri kevyt kanniskella, kyllä järkeäkin saa käyttää :) muuten remari on pelannut hienosti aseena 710 30-06
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2371511Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va2871089Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan94844Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan68792Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48733- 120643
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27595Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34584Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.49555Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94525- 41511
- 32491
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48485- 35471
- 32454
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain77451- 77422
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8417Oletteko täyttä sataa?
Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?33400Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21391